Lentokoneeseen sisälle otettaviin laukkuihin on saatava joku TOLKKU!
Ihan järjestöntä minkä kokoisia yli äyräyttensä tungettuja jättilaukkuja ihmiset raahaavat koneisiin. Eivätkä KOSKAAN laita niitä sinne penkin alle. Ne eihän ne mahtuisi. Mikseivät lentoyhtiöt puutu tähän asiaa, johon ei näköjään saada ikinä tolkkua. Nykyinen laukkukoko on aivan liian suuri! Sillä vaan hyysätään näitä köyhiä, joilla ei ole varaa maksaa laukkuaan ruumaan!
Kommentit (330)
Kyllähän lentolipun hintaan sisältyy yksi matkalaukku. Vai puhutteko nyt jostain halpalentoyhtiöistä? Onhan se nyt selvä, että jos lentelee jollain 50€ lennoilla, niin ei voi odottaa kovinkaan tasokasta matkaseuraa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lentolaukku kaikkien sääntöjen mukaan, oon mitannut ja vien sen koneeseen. En tarvitse ruumaan mitään. Sitten on vielä reppu.
Sääntöjen mukaan liikaa, ellei reppu ole pieni käsilaukkureppu.
Vierailija kirjoitti:
Arvatkaa vaan, kuinka paljon ne hehtaarikassit ärsyttää matkustamomiehistöä. Jokainen tuupatkoon kassinsa, minne saa, mieluiten istuimen alle. Ei tarvitse sanoa emännälle, että laita tää jonnekin. Luulisi jokaisen tietävän, että tilat lentokoneessa ovat varsin rajalliset.
itse laitan käsimatkatavara laukun ylähyllylle ja otan itse pois, ei mitään ruumaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ylätilat on sen takia, että sinne saisi ne isommat käsimatkatavarat. Sen sijaan pitäisi karsia käsimatkatavaroiden määrää. Parhaimmillaan niitä on se iso laukku, käsilaukku ja pari muovipussia kentältä ostettua kamaa, jotka on kaikki pakko saada sinne ylös. Sitten ne viimeisenä koneeseen pääsevät eivät saa yhtään laukkua mihinkään. Mielestäni paras ratkaisu on laittaa se yksi iso laukku ylös ja kaikki muu tungetaan sinne jalkatilaan.
No minne he sitten laitavat laukkunsa? Pitääkö jäädä lennolta pois? Uteliaisuudesta kysyn, en ole koskaan havainnut tuollaista tilannetta.
olen hyvissä ajoissa kentällä ja etujoukoissa menossa koneeseen että varmasti saan mukavasti laukkuni ylähyllylle. Eikä tarvi odottaa milloin se matkalaukku tulee jos tulee.
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko lennellä sinne tänne. Älytöntä ilmaston pilaamista huvin vuoksi.
Pitäisi olla henk.koht. pisteet, joita myönnetään vuosittain. Ja se olisi siinä.
Elämää voi olla muutenkin, kuin ainaista loman odotusta jossain muualla.
Kelaapa tätä samaista ketjua muutama pykälä taaksepäin. Edellä pariinkin kertaan yritettiin selittää, että kaikki sinne tänne lentely ei ole lomaa eli sitä huvin vuoksi lentelyä. Eli kyllä se voi olla pakko.
Vierailija kirjoitti:
Yöpymistavaroita, vaihtovaatteita ja kenkiä saati jotain urheiluliiviä tuskin lentokoneessa matkan aikana tarvitset.
Sano tuo sama sen jälkeen kun ruumalaukkusi on kadonnut ja siinä oli kaikki hammasharjasta vaihtovaatteisiin. Voipi hieman ketuttaa jos ei ihan heti pääse ostoksille, johtuen esim. kohdemaan pyhäpäivästä ja ruumalaukku toimitetaan sitten kun toimitetaan, kunhan vaan löytävät sen eka.
Ammattilainen pakkaa juuri noin etenkin vaihtolennoilla, eli sellainen päivän-parin survival kit käsimatkatavaroihin + kaikki tärkeä muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Voisin vaikka maksaa käsimatkatavarasta, mutta en todellakaan jotain lyhyttä, alle viikon mittaista matkaa varten raahaa isoa matkalaukkua, jota ensin joutuu jonottamaan baggage dropiin ja sitten matkalaukkuhihnalta.
Siinä vaiheessa, kun sinä pääset laukkuinesi ulos kentältä, minä olen jo kaukana.
Minä minä minä. Sun kaltaiset pilaa Suomen.
En kyllä todellakaan ymmärrä kauhean tavaramäärän raijaamista sinne koneeseen. Minulla on pieni reppu, johon ei mahtuisi ehkä juuri ja juuri kaksi maitotölkkiä. Saan siihen kaikki tarvittavat, mitä tarvitsen lennolla itseni viihdyttämiseen. Vaikka laitan sen eteeni jalkatilaan, mahdun silti ojentelemaan jalkojani. Sinne penkkien päälle laitan takin säilytykseen.
Lyhyemmällä lennolla en useinkaan lähde änkeämään vessaan, joten kun tullaan perille, käyn vessassa samalla kun jonotellaan laukkuja. En ole mikään businessmatkustaja, joten joudan hyvin odottelemaan niitä laukkuja. Harvemmin niitä on kyllästymiseen asti tarvinnut jonottaa. Ja kun missään nimessä kaikki ei mahtuisi kuitenkaan matkatavaroihin, niin sama se on laittaa ne kaikki isoon laukkuun.
Onko nämä ylisuurten käsimatkatavaroiden ystävät samoja ihmisiä, jotka tulee lentokentälle jollain bussilla tai junalla, kun eivät raaski maksaa taksista?
Mulla on niin monta kertaa rikottu ruumassa ollut matkalaukku etten enää uskalla laittaa sinne paitsi kuin silloin kun menen NY:iin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
British Airwaysin lennoilla saa ottaa matkustamoon 2 X 23 kg matkatavaraa ja vielä ilmaiseksi.
No ei saa (ainakaan economyluokassa). BA:n virkailijat katsoo tosi tarkkaan laukkujen määrän; olen pari kertaa ottanut trolleystä niskatyynyn ja kirjan kevyeeseen kangaskassiin ennen boardaamista ja joutunut laittamaan ne takaisin kun lisäksi oli käsilaukku. Niillä on tasan 2 itemia eikä yhtään enempää mutta painoraja ei varmasti ole 23kg/ käsimatkatavara.
Olet väärässä! British Airwaysilla painoraja on 23 kg/laukku ja matkustamoon näitä laukkuja saa tuoda kaksi.
https://www.britishairways.com/en-gb/information/baggage-essentials/han…
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän lentolipun hintaan sisältyy yksi matkalaukku. Vai puhutteko nyt jostain halpalentoyhtiöistä? Onhan se nyt selvä, että jos lentelee jollain 50€ lennoilla, niin ei voi odottaa kovinkaan tasokasta matkaseuraa.
Finnairillakaan ei enää automaattisesti kuulu hintaan ruumaan laitettavaa laukkua. Norskilla ei ole koskaan kuulunutkaan. Asun Oulussa ja jommalla kummalla on matkaan lähdettävä ainakin Helsinkiin asti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lentolaukku kaikkien sääntöjen mukaan, oon mitannut ja vien sen koneeseen. En tarvitse ruumaan mitään. Sitten on vielä reppu.
Kaksi käsimatkatavaraa ei ole kyllä mitään sääntöjen mukaista vaan jopa kohtalaisen törkeää. Ihmettelen, jos ei kukaan ole puuttunut tuohon. Minulta on vaadittu jopa pienen käsilaukun sullomista reppuun koneeseen nousun ajaksi, koska sääntöjen mukaan sallitaan vain yksi käsimatkatavara. Koneessa käsilaukun sai toki ottaa esiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei sisälly enää monellakaan lentoyhtiöllä. Esimerkiksi Finnairin kotimaan ja Euroopan-lennoilla halvimmissa lipuissa matkalaukusta pitää maksaa, samoin Lufthansan Euroopan-lennoilla jne.
En ole edes tiennyt, että suurempia kuin 56 cm x 45 cm x 25 cm kokoisia voi ottaa koneeseen. Eivätkö muka mittaa? Kyllähän ammattilaiset näkevät helposti, jos on suurempi. Mikäli on tuon kokoinen, niin silloinhan mennään sääntöjen mukaan eikä siinä ole pitäisi olla mitään valittamasti. Minulla on mukanani tavallisesti ruumaan menevä laukku ja reppu. Reppu menee aika helposti jalkatilassa, jos tarvitsee. Joskus otan sen jalkatilaan ihan vapaaehtoisesti, vaikka ylhäällä olisi tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa, kun sinä pääset laukkuinesi ulos kentältä, minä olen jo kaukana.
Niin, vielä lähtökentällä koska koitat raahata liian isoa määrää käsimatkatavaraa koneeseen. Matkustamoon ei yksinkertaisesti mahdu kaikkien matkustajien matkatavarat survottuna isoihin "käsimatkatavaroihin".
Matkustan itse noin 80-100 lentoa vuodessa. Suurin osa lyhyita parin tunnin vetoja tyomatkalle ja takaisin muutamaksi paivaksi. Ajatuksiani asiasta useamman vuoden matkustuskokemuksella:
1) Lentotyhtio haluaa rajoittaa ruumalaukkujen maaraa. Joka ikisesta laukusta maksetaan per kpl kasittelykuluja. Lentoyhtiot haluat joko poistaa nama tai siirtavat nama asiakkaalle. Kun nesterajoitukset ovat ilmeisesti vihdoinkin poistumassa EU-aluella tana (vai ensi) vuonna trendi vain vahvistuu. Kuten tuotteessa muutenkin, matkalaukusta tulee maksullinen lisapalvelu ja / tai palkinto lojaaleille matkustajille.
2) Lentoyhtio voisi halutessaan muuttaa yli-isojen kassien ongelman silmanrapayksessa. Asia on kuitenkin lentoyhtiolle merkitykseton niin kauan kun OTP-metriikat eivat pauku eli koneet eivat myohasty kasimatkatavaroiden takia.
3) Kolmen paivan tyomatkalle en ala jattamaan ruumalaukkua. Liikaa aikaa ja liikaa riskia.
4) Istun aina ikkunapaikalla. Haluan mielenrauhan kun joku koheltaa laukkujen kanssa ja yllattavan usein tavaraa tulee myos alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi käsimatkatavaraa ei ole kyllä mitään sääntöjen mukaista vaan jopa kohtalaisen törkeää. Ihmettelen, jos ei kukaan ole puuttunut tuohon. Minulta on vaadittu jopa pienen käsilaukun sullomista reppuun koneeseen nousun ajaksi, koska sääntöjen mukaan sallitaan vain yksi käsimatkatavara. Koneessa käsilaukun sai toki ottaa esiin.
Kaksi käsimatkatavaraa on normi ja täysin sallittua isolla osalla lentoyhtiöitä, ellei jopa kaikilla. Saa ottaa sen isomman cabin size-vetolaukun tmv. lisäksi repun, läppärilaukun, käsilaukun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
British Airwaysin lennoilla saa ottaa matkustamoon 2 X 23 kg matkatavaraa ja vielä ilmaiseksi.
No ei saa (ainakaan economyluokassa). BA:n virkailijat katsoo tosi tarkkaan laukkujen määrän; olen pari kertaa ottanut trolleystä niskatyynyn ja kirjan kevyeeseen kangaskassiin ennen boardaamista ja joutunut laittamaan ne takaisin kun lisäksi oli käsilaukku. Niillä on tasan 2 itemia eikä yhtään enempää mutta painoraja ei varmasti ole 23kg/ käsimatkatavara.
Olet väärässä! British Airwaysilla painoraja on 23 kg/laukku ja matkustamoon näitä laukkuja saa tuoda kaksi.
https://www.britishairways.com/en-gb/information/baggage-essentials/han…
Siis esim viisi matkustajaa voi tuoda matkustamoon liki 500 kiloa käsimatkatavaraa? Taidanpa jättää BA:n lennot väliin...
Jos otat sen repun jalkoihin niin ok