Lentokoneeseen sisälle otettaviin laukkuihin on saatava joku TOLKKU!
Ihan järjestöntä minkä kokoisia yli äyräyttensä tungettuja jättilaukkuja ihmiset raahaavat koneisiin. Eivätkä KOSKAAN laita niitä sinne penkin alle. Ne eihän ne mahtuisi. Mikseivät lentoyhtiöt puutu tähän asiaa, johon ei näköjään saada ikinä tolkkua. Nykyinen laukkukoko on aivan liian suuri! Sillä vaan hyysätään näitä köyhiä, joilla ei ole varaa maksaa laukkuaan ruumaan!
Kommentit (330)
Ihan samaa mieltä! Mulla on aina ainoastaan käsiveska mukana, jonka laitan penkin alle. Viimeks jonkun mimmin jättimäinen laukku ei mahtunut kokonsa vuoksi yläbokseihin, vaan joutui pitämään sitä laukkua jalkojensa juuressa ja istumaan erittäin epämukavasti. Heh heh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ylätilat on sen takia, että sinne saisi ne isommat käsimatkatavarat. Sen sijaan pitäisi karsia käsimatkatavaroiden määrää. Parhaimmillaan niitä on se iso laukku, käsilaukku ja pari muovipussia kentältä ostettua kamaa, jotka on kaikki pakko saada sinne ylös. Sitten ne viimeisenä koneeseen pääsevät eivät saa yhtään laukkua mihinkään. Mielestäni paras ratkaisu on laittaa se yksi iso laukku ylös ja kaikki muu tungetaan sinne jalkatilaan.
No mihin laitat jalkasi jos jalkatila on täynnä laukkuja? Laukkujen päälle ja istut polvet suussa niinkö? Mitä jos edessä istuva kallistaa selkänojaa tai haluaisit syödä, miten saat pöydän alas?
No olisivat laittaneet kamansa sinne ruumaan, jos niin paljon kamaa on pakko raahata.
Jos mä pääsen viimeisenä koneeseen ja kaikki yläsäilytystilat on jo viety, kun ensiksi tulleilla on kaikilla 5 nyssäkkää, niin mihin mä pistän laukkuni? Mulle kävi näin ja sain istua polvet suussa eikä ketään niistä aiemmin tulleista näyttänyt se kiinnostavan.
Mutta niinhän se aina menee ihmispaskojen kanssa, että kenestäkään muusta ei tarvitse välittää kuin omasta perseestään.
No kannattaa olla portilla ajoissa että saa omat laukut mahtumaan sinne ylös niin ei käy noin :)
Jos koneessa oman paikkani kohdalla ei ole tilaa, toimin seuraavasti:
Nostan hattuhyllyltä niin monta nyssäkkää pois kuin on tarpeen.
Laitan oman kassini hyllylle.
Istun alas.
Minne laitat ne nyssäkät?
Vierailija kirjoitti:
Ihan samaa mieltä! Mulla on aina ainoastaan käsiveska mukana, jonka laitan penkin alle. Viimeks jonkun mimmin jättimäinen laukku ei mahtunut kokonsa vuoksi yläbokseihin, vaan joutui pitämään sitä laukkua jalkojensa juuressa ja istumaan erittäin epämukavasti. Heh heh.
Mutta eihän tollanen VOI OLLA SALLITTUA, että tullaan koneeseen isojen matkalaukkujen kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä sopiva koko olisi normaali selkäreppu. Siihen mahtuu jo parin päivän kamat ihan hyvin.
Mulla menee 8kg lähelle jo pelkällä läppärilaukulla. "Pakko" olla mukana läppäri, virtajohto, kännykän laturi, hiiri, paikasta riippuen adapteri(t), headset, avaimet, muistikirja, kalenteri. Yleensä muutama sivu jotain papereita. Sitten käsilaukku: lompakko, passi, kännykkä, lääkenyssykkä, taskulamppu, käsirasva, matkaharja, peili, nenäliinapaketti, kosteuspyyhkeitä, kynä.
Yöpymiseen: t-paita ja vaihtoalusvaatteet vähintään, hiusharja, dödö, naama- ja kasvorasva, ripsiväri, puuteri, hammasharja ja -tahna.
Yleensä mukana myös niskatyyny, vaihtovaatteet, kirja ja lenkkarit (tai jos jalassa ulkoilukengät niin laukussa työkengät) jakku/neule, verkkarit, urheiluliivut ja t-paita. Ja siksipä mulla on lähes aina trolley ruumassa kun en millään saa kaikkea tungettua yhteen laukkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä sopiva koko olisi normaali selkäreppu. Siihen mahtuu jo parin päivän kamat ihan hyvin.
Mulla menee 8kg lähelle jo pelkällä läppärilaukulla. "Pakko" olla mukana läppäri, virtajohto, kännykän laturi, hiiri, paikasta riippuen adapteri(t), headset, avaimet, muistikirja, kalenteri. Yleensä muutama sivu jotain papereita. Sitten käsilaukku: lompakko, passi, kännykkä, lääkenyssykkä, taskulamppu, käsirasva, matkaharja, peili, nenäliinapaketti, kosteuspyyhkeitä, kynä.
Yöpymiseen: t-paita ja vaihtoalusvaatteet vähintään, hiusharja, dödö, naama- ja kasvorasva, ripsiväri, puuteri, hammasharja ja -tahna.Yleensä mukana myös niskatyyny, vaihtovaatteet, kirja ja lenkkarit (tai jos jalassa ulkoilukengät niin laukussa työkengät) jakku/neule, verkkarit, urheiluliivut ja t-paita. Ja siksipä mulla on lähes aina trolley ruumassa kun en millään saa kaikkea tungettua yhteen laukkuun.
No on helvetin painava läppäri sinulla, miten jaksat tuollaista kanniskella ympäriinsä. Yöpymistavaroita, vaihtovaatteita ja kenkiä saati jotain urheiluliiviä tuskin lentokoneessa matkan aikana tarvitset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ylätilat on sen takia, että sinne saisi ne isommat käsimatkatavarat. Sen sijaan pitäisi karsia käsimatkatavaroiden määrää. Parhaimmillaan niitä on se iso laukku, käsilaukku ja pari muovipussia kentältä ostettua kamaa, jotka on kaikki pakko saada sinne ylös. Sitten ne viimeisenä koneeseen pääsevät eivät saa yhtään laukkua mihinkään. Mielestäni paras ratkaisu on laittaa se yksi iso laukku ylös ja kaikki muu tungetaan sinne jalkatilaan.
No mihin laitat jalkasi jos jalkatila on täynnä laukkuja? Laukkujen päälle ja istut polvet suussa niinkö? Mitä jos edessä istuva kallistaa selkänojaa tai haluaisit syödä, miten saat pöydän alas?
No olisivat laittaneet kamansa sinne ruumaan, jos niin paljon kamaa on pakko raahata.
Jos mä pääsen viimeisenä koneeseen ja kaikki yläsäilytystilat on jo viety, kun ensiksi tulleilla on kaikilla 5 nyssäkkää, niin mihin mä pistän laukkuni? Mulle kävi näin ja sain istua polvet suussa eikä ketään niistä aiemmin tulleista näyttänyt se kiinnostavan.
Mutta niinhän se aina menee ihmispaskojen kanssa, että kenestäkään muusta ei tarvitse välittää kuin omasta perseestään.
No kannattaa olla portilla ajoissa että saa omat laukut mahtumaan sinne ylös niin ei käy noin :)
Jos koneessa oman paikkani kohdalla ei ole tilaa, toimin seuraavasti:
Nostan hattuhyllyltä niin monta nyssäkkää pois kuin on tarpeen.
Laitan oman kassini hyllylle.
Istun alas.
Minne laitat ne nyssäkät?
En koske niihin. Ne eivät ole minun, mutta ne olivat paikallani. Lentoemäntä vie ne käytävältä jonnekin muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että oma mokasi. Olisit kertonut lentoemolle, että laukkusi ei mahdu mihinkään ja he olisivat tehnyt sulle tilaa ja tunkenut pikkunyssyköitä ylätiloista alas omistajien jalkoihin. Näin minä ja monet muut olemme toimineet ja lentoemot ovat asian oma-aloitteisesti järjestäneet.
Juuri näin, ap! Onhan se tietysti itsekkäästi ajatellen mukavaa kun ei tarvitse odotella hihnan luona ruuman matkatavaroita mutta ei tuosta mitään tulisi jos kaikki niin tekisivät. Jos säännöt on, niitä pitää noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Voisin vaikka maksaa käsimatkatavarasta, mutta en todellakaan jotain lyhyttä, alle viikon mittaista matkaa varten raahaa isoa matkalaukkua, jota ensin joutuu jonottamaan baggage dropiin ja sitten matkalaukkuhihnalta.
Siinä vaiheessa, kun sinä pääset laukkuinesi ulos kentältä, minä olen jo kaukana.
Et pysty sitä halpaa mojitoa odottamaan edes 15 minuuttia?
En mä niinkään rahan takia käytä käsimatkatavarakokoista lentolaukkua vaan siksi, että pääsen suoraan koneesta lähtemään pois kentältä. Aika on rahaa.
"Business travelers account for 12 percent of passengers"
huom percent on kirjoitettu yhteen!
Vierailija kirjoitti:
En mä niinkään rahan takia käytä käsimatkatavarakokoista lentolaukkua vaan siksi, että pääsen suoraan koneesta lähtemään pois kentältä. Aika on rahaa.
Toinen jolle selvänä oleminen tekee tiukkaa!
Ei haittaa pätkääkään,lennän ehkä kerran 10 vuodessa.
No se on tätä piereskelevää naistyyppiä, kun ollaan niin leviää. Kaikki ei edes jaksa nostaa laukkua hyllylle, vaan nuo avuttomat pyytää muita matkustajia auttamaan, vaikka henkilökunta on sitä varten.
Samoilla tyypeillä on aivan olematon kehonhallinta, tahattomia kyynärpäälyöntejä vedetään joka suuntaan. Saattavat olla ylipainoisia ja sisälukutaidottomalla tavalla tyhmiä. Mutta se on kuin ei osaa ajatella muita ihmisiä, kokonaiskuvasta puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on nykään syy, miksi varsinkin nuoret matkustavat pelkällä sisään tulevalla laukulla. Ei raaski maksaa! Ja matkustusmukavuus kärsii aika paljon kaikilla.
Miten toisten matkustusmukavuus kärsii?
Eihän minun laukkuni tule sinun jalkoihisi vaan hyllylle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minne he sitten laitavat laukkunsa? Pitääkö jäädä lennolta pois? Uteliaisuudesta kysyn, en ole koskaan havainnut tuollaista tilannetta.
Sitten niitä lähdetään viemään ruumaan ja kaikki odottaa.
Onko pakko lennellä sinne tänne. Älytöntä ilmaston pilaamista huvin vuoksi.
Pitäisi olla henk.koht. pisteet, joita myönnetään vuosittain. Ja se olisi siinä.
Elämää voi olla muutenkin, kuin ainaista loman odotusta jossain muualla.
Mulla on lentolaukku kaikkien sääntöjen mukaan, oon mitannut ja vien sen koneeseen. En tarvitse ruumaan mitään. Sitten on vielä reppu.
Vierailija kirjoitti:
Tämä jatkuu niin kauan kun ruumaan laukun laittaminen maksaa erikseen. Ihmiset ottavat laukkunsa mukaan matkustamoon kun haluvat säästää maksuissa. Niin teen itsekin, alle viikon kaupunkilomakamat mahtuvat sellaiseen laukkuun nminkä saa vielä matkustamoon ottaa. Toinen syy on, ettei matkatavaroita tarvitse odotella hihnalta.
Eli laukut matkustamoon säästön takia, eikä tarvitse turhia odotella. Näin aion matkustaa jatkossakin.
Laukkuja ei nykyään tarvitse kauaa odotella kun laukkuja on ruumassa niin vähän, ne yleensä pyörii jo siellä kun pääsee koneesta ulos. Se koneesta ulos pääseminen kestää kauan kun kaikki kaivelee pakaasejaan sieltä hattuhyllyltä.
Otan nykyään aina ison laukun vaikka siinä olisi alle puolet tavaraa. Käsilaukun kanssa vaan koneeseen, helppoa. Ei se kymppi budjetissa mitään tunnu, Finskillä ei ole maksua edes. Voi sitten rauhassa ostaa tuliaisia tai vaikka tsekkiläistä kaljaa ottaa keissin sinne.
hei kamoon, parilla satasella pääsee business luokkaan tai tonnilla ekaan luokkaan ja pois karjaluokasta