Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lentokoneeseen sisälle otettaviin laukkuihin on saatava joku TOLKKU!

Vierailija
12.11.2017 |

Ihan järjestöntä minkä kokoisia yli äyräyttensä tungettuja jättilaukkuja ihmiset raahaavat koneisiin. Eivätkä KOSKAAN laita niitä sinne penkin alle. Ne eihän ne mahtuisi. Mikseivät lentoyhtiöt puutu tähän asiaa, johon ei näköjään saada ikinä tolkkua. Nykyinen laukkukoko on aivan liian suuri! Sillä vaan hyysätään näitä köyhiä, joilla ei ole varaa maksaa laukkuaan ruumaan!

Kommentit (330)

Vierailija
101/330 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan on aika helvetin paljon kätevämpää ja nopeampaa matkustaa niin. Ei ole rahasta kiinni, vaan ajasta. Kun muut saavat viimein laukkunsa hihnalta, olen minä jo kotieteisessä valmiina omaan aikaan.

Vierailija
102/330 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin mielestäni näkee ulkomiltoiltaan liian isoja laukkuja matkustamossa. Normaalikokoinen lentolaukku on sallitun kokoinen ja sen saa tuoda matkustamoon. Samoin moni rinkka/selkäreppu on rajojen mukainen vaikka saattaa tottumattoman silmiin näyttää hyvinkin isolta esimerkiksi Osprey Farpoint 40.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/330 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

British Airwaysin lennoilla saa ottaa matkustamoon 2 X 23 kg matkatavaraa ja vielä ilmaiseksi.

No ei saa (ainakaan economyluokassa). BA:n virkailijat katsoo tosi tarkkaan laukkujen määrän; olen pari kertaa ottanut trolleystä niskatyynyn ja kirjan kevyeeseen kangaskassiin ennen boardaamista ja joutunut laittamaan ne takaisin kun lisäksi oli käsilaukku. Niillä on tasan 2 itemia eikä yhtään enempää mutta painoraja ei varmasti ole 23kg/ käsimatkatavara.

Olet väärässä! British Airwaysilla painoraja on 23 kg/laukku ja matkustamoon näitä laukkuja saa tuoda kaksi.

https://www.britishairways.com/en-gb/information/baggage-essentials/han…

Siis esim viisi matkustajaa voi tuoda matkustamoon liki 500 kiloa käsimatkatavaraa? Taidanpa jättää BA:n lennot väliin...

Minäkin kävin lukemassa BA:n sivulta tuota enkä oikein voi uskoa, että tosiaan olisi niin, että voisi olla noin painavia käsimatkatavaroita vieläpä kaksi kappaletta matkustamossa. Kyllähän se siellä lukee niin, mutta joko en ymmärrä tai sitten siinä on virhe. Olen viimeksi matkustanut BA:lla viime vuonna ja silloin oli kyllä se 8 kg tai 10 kg, en muista kumpi ja lisäksi läppärilaukku tai pieni käsilaukku. 

Vierailija
104/330 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harvoin mielestäni näkee ulkomiltoiltaan liian isoja laukkuja matkustamossa. Normaalikokoinen lentolaukku on sallitun kokoinen ja sen saa tuoda matkustamoon. Samoin moni rinkka/selkäreppu on rajojen mukainen vaikka saattaa tottumattoman silmiin näyttää hyvinkin isolta esimerkiksi Osprey Farpoint 40.

Painoista siinä lieneekin enemmän kyse, sallitun kokoisen laukun saa kyllä pakattua vaikka 20 kiloiseksi, helposti ainakin 15 kiloon riippuen siitä, mitä ihania tuliaisia on kotiin tuomassa. :) Ja toiseksi siitä, ettei välitetä kappalemäärästä, on erilaista nyssäkkää ja pussia sen ylipainoisen laukun lisäksi. Ryanairilla sen huomasi hyvin, suomalaisten kohdalla kiellettiin viemästä enempää kuin yhden käsimatkatavaran, mutta venäläisten menoon ei puututtu, olivat tärkeä (lue suuri) asiakasryhmä ja heillä tosiaan oli niitä nyssäköitä runsaasti etenkin Bergamon ja Hahnin lennoilla. Toisilla sai olla tuliaisia hieman enemmän kuin toisilla. Eipä silti, ei minulla ollut tarvetta itse saada tuoda enempää roinaa matkustamoon, mutta se tilanahtaus oli välillä hankalaa. Ja toisekseen, itsepä valitsin halpalentoyhtiön.

Vierailija
105/330 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoossa on sellainen muovista rakennettu laatikko, johon käsimatkatavara-laukun pitää mahtua. Ei oo muuten kauhean suuri. Lisäksi monet on tosi tarkkana että laukkuja on vain yksi.

Vierailija
106/330 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lontoossa on sellainen muovista rakennettu laatikko, johon käsimatkatavara-laukun pitää mahtua. Ei oo muuten kauhean suuri. Lisäksi monet on tosi tarkkana että laukkuja on vain yksi.

Ihan joka paikassa ne mittakehikot on. 

Vierailija
107/330 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

British Airwaysin lennoilla saa ottaa matkustamoon 2 X 23 kg matkatavaraa ja vielä ilmaiseksi.

No ei saa (ainakaan economyluokassa). BA:n virkailijat katsoo tosi tarkkaan laukkujen määrän; olen pari kertaa ottanut trolleystä niskatyynyn ja kirjan kevyeeseen kangaskassiin ennen boardaamista ja joutunut laittamaan ne takaisin kun lisäksi oli käsilaukku. Niillä on tasan 2 itemia eikä yhtään enempää mutta painoraja ei varmasti ole 23kg/ käsimatkatavara.

Olet väärässä! British Airwaysilla painoraja on 23 kg/laukku ja matkustamoon näitä laukkuja saa tuoda kaksi.

https://www.britishairways.com/en-gb/information/baggage-essentials/han…

Siis esim viisi matkustajaa voi tuoda matkustamoon liki 500 kiloa käsimatkatavaraa? Taidanpa jättää BA:n lennot väliin...

Minäkin kävin lukemassa BA:n sivulta tuota enkä oikein voi uskoa, että tosiaan olisi niin, että voisi olla noin painavia käsimatkatavaroita vieläpä kaksi kappaletta matkustamossa. Kyllähän se siellä lukee niin, mutta joko en ymmärrä tai sitten siinä on virhe. Olen viimeksi matkustanut BA:lla viime vuonna ja silloin oli kyllä se 8 kg tai 10 kg, en muista kumpi ja lisäksi läppärilaukku tai pieni käsilaukku. 

Tuota en muuten käsitä, miksi saa olla se ylimääräinen läppärilaukku. Miksei sitä lasketa käsimatkatavaraksia, ja sitten et muuta tuo?

Vierailija
108/330 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo kyllä Vantaalta bongannut.

Vierailija
109/330 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo kyllä Vantaalta bongannut.

Kyllä siellä on niitä vaikka kuinka paljon. 

Vierailija
110/330 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän lentolipun hintaan sisältyy yksi matkalaukku. Vai puhutteko nyt jostain halpalentoyhtiöistä? Onhan se nyt selvä, että jos lentelee jollain 50€ lennoilla, niin ei voi odottaa kovinkaan tasokasta matkaseuraa.

Olen maksanut matkalaukusta (ruumaan menevästä) erikseen Finnairin reittilennolla. Se on sit vissiin halpalentoyhtiö, vaikkei lentolipun hinta sitä kerro.

Vierailija
111/330 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös huomannut että käsimatkatavaroihin viedään isoja rinkkoja ja monilla on kolmekin laukkua. Eikö näitä koske laukun ulkomitat lainkaan? Jos vertaan omaani , joka täyttää annetut mitat niin nuo rinkat ovat 2 x sen pituisia.

Eikö siis lentoyhtiöt ikinä mittauta niitä vaikka ne rajoitukset on?

Taidan ottaa seuraavalla kerralla rinkan , käsilaukun , läppärirepun.

Vierailija
112/330 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän lentolipun hintaan sisältyy yksi matkalaukku. Vai puhutteko nyt jostain halpalentoyhtiöistä? Onhan se nyt selvä, että jos lentelee jollain 50€ lennoilla, niin ei voi odottaa kovinkaan tasokasta matkaseuraa.

Olen maksanut matkalaukusta (ruumaan menevästä) erikseen Finnairin reittilennolla. Se on sit vissiin halpalentoyhtiö, vaikkei lentolipun hinta sitä kerro.

Se riippuu ihan niistä kyseisen ostamasi paikan ehdoista. Osassa ei kuulu laukku ruumaan, osassa kuuluu ja tietysti se missä ei kuulu on se halvempi. Tämä on ikäänkuin käänteinen juttu, aikaisemmin kaikkiin lippuihin kuului laukku ruumaan, joskus jopa kaksi (esim. mannertenvälisiin lentoihin), sittemmin matkatavaroista haluttiin alkaa saada erikseen maksua. Nyt se on lipussa, mutta myös ilman ruumaan menevää laukkua voi ostaa tietyin ehdoin lipun. Hyvä niin. Nyt vaan tuntuu siltä, että perushintaan ei kuulu laukkua, kun ennen oli toisinpäin. Ei ole olemassa enää sellaista perushintaa, on vain erihintaisia lippuja, joihin kuuluu erilaisia asioita.

Vierailija
113/330 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustan itse noin 80-100 lentoa vuodessa. Suurin osa lyhyita parin tunnin vetoja tyomatkalle ja takaisin muutamaksi paivaksi. Ajatuksiani asiasta useamman vuoden matkustuskokemuksella:

1) Lentotyhtio haluaa rajoittaa ruumalaukkujen maaraa. Joka ikisesta laukusta maksetaan per kpl kasittelykuluja. Lentoyhtiot haluat joko poistaa nama tai siirtavat nama asiakkaalle. Kun nesterajoitukset ovat ilmeisesti vihdoinkin poistumassa EU-aluella tana (vai ensi) vuonna trendi vain vahvistuu. Kuten tuotteessa muutenkin, matkalaukusta tulee maksullinen lisapalvelu ja / tai palkinto lojaaleille matkustajille.

2) Lentoyhtio voisi halutessaan muuttaa yli-isojen kassien ongelman silmanrapayksessa. Asia on kuitenkin lentoyhtiolle merkitykseton niin kauan kun OTP-metriikat eivat pauku eli koneet eivat myohasty kasimatkatavaroiden takia.

3) Kolmen paivan tyomatkalle en ala jattamaan ruumalaukkua. Liikaa aikaa ja liikaa riskia.

4) Istun aina ikkunapaikalla. Haluan mielenrauhan kun joku koheltaa laukkujen kanssa ja yllattavan usein tavaraa tulee myos alas. 

Kiitos tästä. Nyt vähemmän matkustavana, mutta tämän käsimatkatavaroiden ylimitoituksen huomanneena tajuan vihdoin, miksi kukaan ei puutu. Olen ihmetellyt, miten henkilökunta ei ole huomaavinaankaan, kun koneisiin tunkee matkustajia useiden laukkujen, rinkkojen, isokokoisten XL-kassien kanssa, ihmetellyt, miten kukaan ei näe tai ole näkevinään tätä koneisiin raahattavien matkatavaroiden määrää. Nyt tajuan.

Vierailija
114/330 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Finnair matkalaukkuruumassa 50€ legi

Lentoliput lontoo-helsinki-Turku-helsinki-lontoo 113€

Olisin tuonut yhden wiski pullon. En maksa satasta matkalaukusta yhteen suuntaan-

Vantaalla ollaan surkeimpia noita laukkuja kyttäämässä. Varsinkin naiset vievät hirmusti ylimääräistä. Pariin kertaan olen laskenut Norwegianille Lontooseen menijöitä joilla on liikaa tailiian suuria käsimatkatavaroita. Kummallakin kertaa sain yli 40

Virkailijalta kysyessäni koki hän ettei ole hänen tehtävänsä. Ihmettelen kenen sitten

Vierailija
115/330 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun lensin Lontoosta Riikaan, kenttä suljettiin kun Venäläiset alkoivat tapella kenttävirkailijoiden kanssa käsimatkatavaroista. Kaikki liikenne poikki 1/2h kun poliisit piirittivät venäläiset.

Vierailija
116/330 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Finnair matkalaukkuruumassa 50€ legi

Lentoliput lontoo-helsinki-Turku-helsinki-lontoo 113€

Olisin tuonut yhden wiski pullon. En maksa satasta matkalaukusta yhteen suuntaan-

Vantaalla ollaan surkeimpia noita laukkuja kyttäämässä. Varsinkin naiset vievät hirmusti ylimääräistä. Pariin kertaan olen laskenut Norwegianille Lontooseen menijöitä joilla on liikaa tailiian suuria käsimatkatavaroita. Kummallakin kertaa sain yli 40

Virkailijalta kysyessäni koki hän ettei ole hänen tehtävänsä. Ihmettelen kenen sitten

Minä menin kesällä Espanjaan Norskilla ja bag dropissa punnittiin myös käsimatkatavara ja sanottiin, ettei saa olla enempää kuin yksi käsinyssäkkä. Käsimatkatavaraan laitettiin tarkastusmerkki ja portilla ne vielä tarkastettiin ja pyydettiin sellaisia ilmoittautumaan, jotka oli halukkaita laittamaan ruumaan käsimatkatavaroita. 

Vierailija
117/330 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä ihan totta. Kerran Kreetalta tullessa yksi nainen tunki korin sinne ylähyllylle ja sitten kesken lentoa joku avasi luukun ja sieltä putosi viinipullo alla istuvan matkustajan päähän. Onneksi ei käynyt mitään ja putkipiiatkin siinä kohtaa parveilivat paikalle nopeasti ja olivat kovasti huolissaan ja kertoivat, että jos tulee vaivoja, yhteys lääkäriin jne. Mikseivät kieltäneet matkustajaa laittamasta avonaista korikassia sinne ylös?

Eihän ne estä....ei ole pokkaa...

Mä oon jenkkilennoilla monta kertaa sanonut, että voittekste vähän vahtii, mitä helvetillisiä trolleytä tonne ylähyllyille tungetaan....eivät voineet....

Sitten on ne vitun uuvatit, joiden pitää kesken 4 tunnin lentoa just mennä sinne hattuhyllylle ronkkimaan "jotain niin tärkeetä", sitten sieltä tulee kamat alas, kun ne tampiot eivät varo yhtään kun sen luukun avaavat....arghhhhh

Tämä, en tajua miksi jotkut parin tunnin lennolla kaivelevat sitä hyllyllä olevaa kassiaan jatkuvasti. Mitä sieltä pitää uudellen ja uudelleen hakea?

Vierailija
118/330 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsimatkatavaroille pitäisi olla mittaus ja punnitus jo turvatarkastusta ennen. Jos laukun/repun koko on liian suuri, niin sinne vaan ruumaan. Tosi kiva mennä koneeseen oikean kokoisen laukun ja läppärin kanssa ja sitten huomata, että kas, minun käsimatkatavarani eivät mahdu minnekään, koska porukka on saanut tuoda sinne lastenrattaita, rinkkoja ja isoja reppuja.

Juuri näin. Eikä vain lastenrattaita, vaan lasten itsensä työntämiä ja vetämiä muovihärpäkkeitä. Kottikärryjä ja mitä lie.

Puhutaan tavaroista ja painoista. Entäpä meluhaitta ? Kirkuvat ja itkevät, kovaan ääneen jankkaavat lapset edessä ja takana, hyvä ettei sivullakin. Melkoista piinaa kuunnella pari tuntia suoraa soittoa!

Mielestäni lapset perheineen pitäisi laittaa omaan osastoonsa ja edes jotenkin minimoida haju-ja meluhaittoja muille matkaajille. Lapsilipuille myös tuplahinta, miettisivät kannattaako sitä toukkaa ottaa keski-euroopan "lomalle"  mukaan lainkaan.  Nykymeininki on järjetön.

Vierailija
119/330 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt mennään taas aivan asian viereen. 

Vierailija
120/330 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyslomalla Mallorcan lennolla kuuntelimme noin neljä tuntia edessä olevan japanilaisen naisen lapsen huutoa. Laskeutumisvalmistelujen alettua (eli puolituntia ) istuimme sakeassa vauvanripulin löyhkässä.

Lentoemäntä jo kerran kävi siirtämässä huutajan koneen takaosaan, mutta siirto ei käynyt siellä istuneille. Onpa ihme!