Lentokoneeseen sisälle otettaviin laukkuihin on saatava joku TOLKKU!
Ihan järjestöntä minkä kokoisia yli äyräyttensä tungettuja jättilaukkuja ihmiset raahaavat koneisiin. Eivätkä KOSKAAN laita niitä sinne penkin alle. Ne eihän ne mahtuisi. Mikseivät lentoyhtiöt puutu tähän asiaa, johon ei näköjään saada ikinä tolkkua. Nykyinen laukkukoko on aivan liian suuri! Sillä vaan hyysätään näitä köyhiä, joilla ei ole varaa maksaa laukkuaan ruumaan!
Kommentit (330)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ylätilat on sen takia, että sinne saisi ne isommat käsimatkatavarat. Sen sijaan pitäisi karsia käsimatkatavaroiden määrää. Parhaimmillaan niitä on se iso laukku, käsilaukku ja pari muovipussia kentältä ostettua kamaa, jotka on kaikki pakko saada sinne ylös. Sitten ne viimeisenä koneeseen pääsevät eivät saa yhtään laukkua mihinkään. Mielestäni paras ratkaisu on laittaa se yksi iso laukku ylös ja kaikki muu tungetaan sinne jalkatilaan.
No minne he sitten laitavat laukkunsa? Pitääkö jäädä lennolta pois? Uteliaisuudesta kysyn, en ole koskaan havainnut tuollaista tilannetta.
Alanuolien sijaan voitte vaikka ihan vaan vastata kysymykseen niin kuin normaalit ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ylätilat on sen takia, että sinne saisi ne isommat käsimatkatavarat. Sen sijaan pitäisi karsia käsimatkatavaroiden määrää. Parhaimmillaan niitä on se iso laukku, käsilaukku ja pari muovipussia kentältä ostettua kamaa, jotka on kaikki pakko saada sinne ylös. Sitten ne viimeisenä koneeseen pääsevät eivät saa yhtään laukkua mihinkään. Mielestäni paras ratkaisu on laittaa se yksi iso laukku ylös ja kaikki muu tungetaan sinne jalkatilaan.
No minne he sitten laitavat laukkunsa? Pitääkö jäädä lennolta pois? Uteliaisuudesta kysyn, en ole koskaan havainnut tuollaista tilannetta.
Ne menevät ruumaan. Ja siitä tulee myöskin lasku, jos painoraja matkustamoon ylittyy....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut muutaman kerran aivan täyteen buukatulla lennolla, jolloin vielä portilla on kuuluteltu että jos teillä on ylimääräisiä käsimatkatavaroita niin voisitteko tulla tsekkaamaan ne ruumaan, vielä ehtisi.
Niitä laukkuja ja reppuja sitten sovitellaan penkkien alle, ja itse olen myös joutunut antamaan repun toiseen päähän konetta, kun oman istuimen lähellä kaikki paikat oli aivan täynnä. Kyllä siinä v*tutti sitten mennä hakemaan särkylääke ja reppuun unohtunut kirja toisesta päästä konetta ja väistellä juomakärryä ja muita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruumaan ovat toisinaan joutuneet laukkunsa laittamaan.
Tää on kyllä ihan totta. Kerran Kreetalta tullessa yksi nainen tunki korin sinne ylähyllylle ja sitten kesken lentoa joku avasi luukun ja sieltä putosi viinipullo alla istuvan matkustajan päähän. Onneksi ei käynyt mitään ja putkipiiatkin siinä kohtaa parveilivat paikalle nopeasti ja olivat kovasti huolissaan ja kertoivat, että jos tulee vaivoja, yhteys lääkäriin jne. Mikseivät kieltäneet matkustajaa laittamasta avonaista korikassia sinne ylös?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne menevät ruumaan. Ja siitä tulee myöskin lasku, jos painoraja matkustamoon ylittyy....
Jenkeissä lensin sellaisella pikkusuihkarilla...ei kaikkien laukut olis millään mahtuneet ohjaamoon, niin ne jätettiin ulkopuolelle ja siitä heitettiin ruumaan...perille kun tultiin niin siinä ne nökötti taas kärryissä portilla. Nopeaa lastausta ja purkua.
Viimeksi pari viikkoa sitten joku pariskunta tuli viime tingassa koneeseen ällistyttävän kokoisten käsimatkatavaralaukkujen kanssa, ne olivat isot kuin tavalliset matkalaukut. Lentoemännät sitten tunkivat ihmisten tavaroita tiuhempaan, mutta eivät nuo matkalaukut mahtuneet minnekään. En tiedä, minne ne tungettiin, en seurannut tilannetta yhtään kauempaa, kun ärsytti niin.
Olen ap:n kanssa samaa mieltä. Tähän on saatava tolkku! Pelkään tulla koneeseen, jos en pääse rynnimään ensimmäisten joukossa, niin en saa edes takkiani tungettua mihinkään. Pkle!! Käsimatkatavarat on punnittava ja niiden koko on tarkistettava, koska tilanne on riistäytynyt kontrollista täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun laukun lentoemo heitti ruumaan. Ei haitannut, koska minulla oli toinenkin laukku ruumassa eikä tästä tullut mitään lisähintaa, vaikka lipun hintaan kuului vaan yksi ruumaan menevä laukku.
Yleensä noissa tapauksissa ne isommat laukut pitää sitten laittaa sinne jalkatilaan, jonne ne eivät kunnolla mahdu.
Voiko se ylälokero oikeasti aueta turbulenssin aikana? En ole koskaan nähnyt tai kuullut näin käyvän.
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä ihan totta. Kerran Kreetalta tullessa yksi nainen tunki korin sinne ylähyllylle ja sitten kesken lentoa joku avasi luukun ja sieltä putosi viinipullo alla istuvan matkustajan päähän. Onneksi ei käynyt mitään ja putkipiiatkin siinä kohtaa parveilivat paikalle nopeasti ja olivat kovasti huolissaan ja kertoivat, että jos tulee vaivoja, yhteys lääkäriin jne. Mikseivät kieltäneet matkustajaa laittamasta avonaista korikassia sinne ylös?
Eihän ne estä....ei ole pokkaa...
Mä oon jenkkilennoilla monta kertaa sanonut, että voittekste vähän vahtii, mitä helvetillisiä trolleytä tonne ylähyllyille tungetaan....eivät voineet....
Sitten on ne vitun uuvatit, joiden pitää kesken 4 tunnin lentoa just mennä sinne hattuhyllylle ronkkimaan "jotain niin tärkeetä", sitten sieltä tulee kamat alas, kun ne tampiot eivät varo yhtään kun sen luukun avaavat....arghhhhh
Mä voisin ilomielin maksaa mun käsimatkatavarasta ja voin myös ilomielin sen punnituttaa, mutta ruumaan laitettavaa matkatavaraa en ota mukaan. Olen myös usein itse punninnut matkatavarani kotona ja se on juurikin sen 8 kiloa. Ja kyllä, säilytän lennon ajan sitä laukkua jalkatilassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun laukun lentoemo heitti ruumaan. Ei haitannut, koska minulla oli toinenkin laukku ruumassa eikä tästä tullut mitään lisähintaa, vaikka lipun hintaan kuului vaan yksi ruumaan menevä laukku.
Yleensä noissa tapauksissa ne isommat laukut pitää sitten laittaa sinne jalkatilaan, jonne ne eivät kunnolla mahdu.
Voiko se ylälokero oikeasti aueta turbulenssin aikana? En ole koskaan nähnyt tai kuullut näin käyvän.
Etkö ole lukenyt tyynenmeren ylittävistä kauhulennoista, joissa ne ruokatrolleytkin paiskaantuvat pitkin kattoja?
Silloin ne luukut just aukee ja kamat tulee sieltä päälle.
Ihmisiä on kuollut noissa. Että kannattaa oikeasti miettiä, mitä haluaa päänsä yläpuolelle, jos istuu käytäväpaikalla ja se turvavyö oikeasti pitää pitää kokoajan KIINNI, jos siinä paikallaan istuu...
http://www.airsafe.com/events/turb.htm
Tuolta voi lukea pahimmat....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa, kun sinä pääset laukkuinesi ulos kentältä, minä olen jo kaukana.
Suorita sinä lomaasi, minä otan rennommin.
Eiköhän noin 95% lentomatkoista ole ihan jotain muuta kuin lomaa.
Ruumaan menevät ilmaiseksi ja käsimatkatavaroista veloitus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole lukenyt tyynenmeren ylittävistä kauhulennoista, joissa ne ruokatrolleytkin paiskaantuvat pitkin kattoja?
Ihmisiä on kuollut noissa. Että kannattaa oikeasti miettiä, mitä haluaa päänsä yläpuolelle, jos istuu käytäväpaikalla ja se turvavyö oikeasti pitää pitää kokoajan KIINNI, jos siinä paikallaan istuu...
http://www.airsafe.com/events/turb.htmTuolta voi lukea pahimmat....
No ei noin yleensä käy. Itse en pidä turvavyötä päällä yhtään ylimääräistä, kaikenlaiset vyöt ahdistaa minua.
Mä ajattelin ton otsikon nähdessäni, että joku on huolissaan lentoturvallisuudesta ja siksi miettii painorajoja. Kun ihmiset on yhä painavampia ja laukut yhä isompia, ja yhä useampi huijaa käsimatkatavaroiden painon kanssa luottaessaan, ettei niitä punnita jne. Mutta matkustusmukavuutta tässä käsiteltiinkin. Mikä tietysti sekin on ihan tärkeä aihe, mutta nostaisin turvallisuuden tärkeämmäksi.
Itse matkustan aina matkalaukun kanssa, koska mun reissut on useamman päivän tai viikon mittaisia lomareissuja, joilla en pärjäisi pelkkien käsimatkatavaroiden kanssa. Puhumattakaan, että pärjäisin matkalla ilman niitä matkustamossa kiellettyjä nesteitä ja tavaroita. Jo mun meikkipussi tai voiteet on sääntöjen vastaista matkustamokamaa.
Arvatkaa vaan, kuinka paljon ne hehtaarikassit ärsyttää matkustamomiehistöä. Jokainen tuupatkoon kassinsa, minne saa, mieluiten istuimen alle. Ei tarvitse sanoa emännälle, että laita tää jonnekin. Luulisi jokaisen tietävän, että tilat lentokoneessa ovat varsin rajalliset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://www.airsafe.com/events/turb.htmTuolta voi lukea pahimmat....
In a study published in 1998 by the Flight Safety Foundation, Dr Leo Rozmaryn, an orthopedic surgeon and medical director of Workplace Dynamics, claims that head injuries caused by falling objects from the overhead storage bins can lead to brain injuries that can affect patients months after the initial trauma. Although the article focused on incident data involving passengers on 757 aircraft, the injury risks described in the article are likely present in many single aisle jet passenger aircraft such as the 737 and the A320. This article raises a number of important baggage related issues that should be of interest to every airline passenger or fight attendant.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mihin laitat jalkasi jos jalkatila on täynnä laukkuja? Laukkujen päälle ja istut polvet suussa niinkö? Mitä jos edessä istuva kallistaa selkänojaa tai haluaisit syödä, miten saat pöydän alas?
No olisivat laittaneet kamansa sinne ruumaan, jos niin paljon kamaa on pakko raahata.
Jos mä pääsen viimeisenä koneeseen ja kaikki yläsäilytystilat on jo viety, kun ensiksi tulleilla on kaikilla 5 nyssäkkää, niin mihin mä pistän laukkuni? Mulle kävi näin ja sain istua polvet suussa eikä ketään niistä aiemmin tulleista näyttänyt se kiinnostavan.
Mutta niinhän se aina menee ihmispaskojen kanssa, että kenestäkään muusta ei tarvitse välittää kuin omasta perseestään.
Voi kuule...
Jos mä en pääse ekojen joukossa sisälle, mun penkkirivin ylätila on viety, niin vittu, sieltähän lähtee laukku pois...satuin näkemaan, kun edellä tullut ukko ei voinut laittaa omalle kohdalleen laukkuaan, kun oli sen jo muilla nyssäköillä täyttänyt. Laittoi sen laukkunsa mun kohdalle. Minäpä nostin sen pois ja totesin, että pistäs kuule jalkoihis vaan.
Vähän se mulkas mutta ei laittanut vastaan, kun katsoin sitä sen verran pahasti.
Se on näin yksinkertaista.Siksi toiseksi ne PAINAVAT pitää laittaa penkin alle.
Jos tulee turbulenssi ja laukku päjähtää nuppiin, niin kuka korvaa?
Se on turvallisempi siellä alhaalla.....Mutta muuten ihan samaa mieltä. Laukkuja matkustamoon 1 ja silläkin on enimmäismitat. Milanossa muuten punnitaan ne käsiveskat. Saatiin ruumalaukuissa 2 kg anteeksi, kun se mimmi näki mun paniikin...yhdellä eukolla painoi 20kg käsimatka veska ja niin joutui laittamaan 12 kg ruumaan...ei auttanut itkut yhtään....siellä ne ainakin oli tiukkana.
Norweiganissa sanottiin, että pieni käsilaukku on ok, sen isomman käsipakaasin kanssa, mutta jos vähäänkään näyttää, että painaa liikaa, ne punnaa ne armottomasti ja ruumaan lähtee...eli et voi mennä repun ja ison käsilaukun(viikonloppulaukku) kanssa koneeseen.
Että sellaiset voimaantumisfantasiat siellä tällä kertaa.
Kyllä ne isot cabin size-matkalaukut laitetaan sinne ylös ja pienet laukut edessä istuvan penkin alle.
Sallittu käsimatkatavaramäärä "karjaluokassa":
"-Yksi käsimatkatavara, ulkomitat enintään 56 cm x 45 cm x 25 cm (22 in x 18 in x 10 in)
-Yksi henkilökohtainen tavara, kuten pieni käsilaukku, pieni kannettavan tietokoneen laukku tai pieni reppu, joka tulee sijoittaa edessäsi olevan istuimen alle ja jonka ulkomitat ovat enintään 40 cm x 30 cm x 15 cm.
-Yhteispaino enintään 8 kg."
https://www.finnair.com/fi/fi/information-services/baggage/carry-on-bag…
Tuossa Finnairin säännöt (joka lentoyhtiöllä omansa).
Jouduin käytäväpaikalle ja yks neropatti meinasi laittaa painavan trolleynsa yläpuoliseen tilaan. En antanut. Sanoin, että en ota tuollaista niskoilleni turbulenssin tullessa. Etsi toinen paikka. Jonkun toisen yläpuolelle se sitten sen tunki.