Miehen asenne harrastukseensa pääsemiseen masentaa minua
Mies kuvittelee, että perheellisellä ois jokin oikeus mennä harrastamaan, vaikka sekin aika on pois perheen yhteisestä ajasta tai mun omasta ajasta, koska joudun vahtimaan lapsia. Mies tykkää lasten kanssa olemisesta, joten hän ei voi vaatia mua, joka en siitä tykkää, tekemään sitä itseään varten.
Kommentit (236)
Ja miksi hän tekisikään mitään muiden vuoksi, kun lapsuudessa oma äitinsä kehtasi pyytää siivoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäiset lapset ovat? Mitä haluaisit harrastaa itse?
Koululaisia. 7 ja 9. Äitihullu on harrastanut valittamista ja palstailua jo vuosia. Kotona ei ole tarvittavaa hnyt mitään. Ei ole hoitanut lapsiaan koskaan. Ei ole siivonnut. Ei tee ruokaa.
Ja nykyään asuu yksin yksiössä. Ei tapaa lapsiaan. Ei jaksa hoitaa heitä edes paria tuntiaKyllä mä alkuun tein monta vuotta, mutta kypsyin muiden passaamiseen ja lopetin.
Mitä teit?
Ihan kaikkia normaaleita kotitöitä. Mökillä mitä sinne liittyy. Mutta kyllästyin tekemään inhoamiani asioita muiden vuoksi, joille ilmeisesti riittää tehdä vain itselleen kivoja asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitihullu tekee itselle mieluisia asioita 365 päivää vuodessa. Hän ei koskaan tee mitään kenenkään muun vuoksi
No, sama miehellä.
Hän palvelee muita 365 päivää vuodessa. Edes isänpäivä ei sitä muuta
Äitienpäivä sitten samalla tavalla
Kukaan ei muista
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi hän tekisikään mitään muiden vuoksi, kun lapsuudessa oma äitinsä kehtasi pyytää siivoamaan.
Äitini pakotti minut tekemään asioita inhottavalla tavalla, minä haluan nähdä samaa mieheltäni mun vuokseni ennen kuin teen mitään.
Minun äitini ei välittänyt siitä, miltä minusta tuntuu, eikä siitä, tykkäänkö mä tehdä jotain asiaa. Samaa odotan mieheltä. Mutta ei. Niin siihen loppui tekeminen. Tehköön itse, kun niin tykkää. Ja jättäköön paskan pois. Niin mäkin teen.
Vierailija kirjoitti:
Äitienpäivä sitten samalla tavalla
Kukaan ei muista
No en minä vaadi ketään tekemään äitienpäivänä mitään, mistä heille tulee paha mieli.
Kenen vastuulla on katkaista tuo teidän älytön kierre? Omilla lapsillasi?
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet paha ihminen
Miten niin? Pikemminkin kiusattu ja täysin väärin kohdeltu.
Vierailija kirjoitti:
Kenen vastuulla on katkaista tuo teidän älytön kierre? Omilla lapsillasi?
Miehen. Sanoin, että voin maksaa jnkv lastenhoidosta, mutta hänen orjakseen en ala.
Äitihullu saa jäädä yksin jankkaamaan. Kuultiin että jätti lapset tänäänkin ilman tukea. Ei mitään uutta.
Lähden tässä laittamaan miehelleni juhlalounasta
Mutta en tietenkään maksa lastenhoitajalle 52 kertaa vuodessa.
Olisi se rankkaa nähdä imia lapsiaan.
Ei edes etäisä ole koskaan noin täydellisen itsekäs
Vierailija kirjoitti:
Olisi se rankkaa nähdä imia lapsiaan.
Ei edes etäisä ole koskaan noin täydellisen itsekäs
Noo, monet naiset tekee inhoamiaan asioita miesten eteen. Minäkin tein ennen. Helppokos se on miehenkin siinä sitten vähän tulla vastaan.
Mun elämää ei nykyisin mitenkään liikauta, onko isänpäivää vai ei.
Jos äitini olisi kohdellut minua hyvin, niin tätäkään tilannetta ei luultavasti olisi syntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on yhtäläinen oikeus omaan aikaan ja harrastuksiin. Ja kyllä, sinun on niitä omia lapsia hoidettava silloin, kun mies ei ole kotona.
Mutta en pidä siitä niin paljon kuin mies, miksei mies voi hoitaa? Miksi mun pitää miehen menojen takia tehdä sellaista, mistä en pidä? Mitä sellaista mies tekee mulle? E mitään.
Jos et pidä lastenhoidosta, niin miksi teit lapsia? Syy ei todellakaan ole vain miehen.
No ei sitä tiedä, ellei kokeile. En mä tässä syyllistä mihinkään etsi.
Oletko kuunnellut palstamammojen ohjeita veloille? "Elämässä pitää ottaa riskejä. Jos et tee lapsia, et tiedä miltä sinusta oikeasti tuntuisi olla äiti!" :D
Lastenteko ei ole sellainen asia, jossa kannattaa ottaa kevyesti riski ja vähän kokeilla, miltä tuntuisi olla vanhempi, vaikka sisin kertoo, ettet halua lapsia elämään. Syytät miestäsi ja lapsiasi omasta virheestäsi. Sinun pitää ottaa vastuu tekemästäsi päätöksestä. Jos mies tykkää olla lasten kanssa, niin sehän on vain hyvä. Hän halusi tulla isäksi, koska oikeasti pitää lapsista. Sinä halusit äidiksi kokeilun takia, vaikket erityisesti näytä välittävän lapsista. Jos et viihdy lasten seurassa, niin sehän siis on jotakin, minkä ilmeisesti jo tiesit etukäteen.
Et voi kostaa tätä väärää valintaa miehelle, vaatimalla häntä tekemään vastineeksi jotakin hänelle epämiellyttävää. Ota vastaan se ehdotus, että mies hoitaa lapsia sillä aikaa, kun sinä menet omille asioillesi. On turha yrittää kostaa miehellesi sitä, että sinä itse teit väärän päätöksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on yhtäläinen oikeus omaan aikaan ja harrastuksiin. Ja kyllä, sinun on niitä omia lapsia hoidettava silloin, kun mies ei ole kotona.
Mutta en pidä siitä niin paljon kuin mies, miksei mies voi hoitaa? Miksi mun pitää miehen menojen takia tehdä sellaista, mistä en pidä? Mitä sellaista mies tekee mulle? E mitään.
Jos et pidä lastenhoidosta, niin miksi teit lapsia? Syy ei todellakaan ole vain miehen.
No ei sitä tiedä, ellei kokeile. En mä tässä syyllistä mihinkään etsi.
Oletko kuunnellut palstamammojen ohjeita veloille? "Elämässä pitää ottaa riskejä. Jos et tee lapsia, et tiedä miltä sinusta oikeasti tuntuisi olla äiti!" :D
Lastenteko ei ole sellainen asia, jossa kannattaa ottaa kevyesti riski ja vähän kokeilla, miltä tuntuisi olla vanhempi, vaikka sisin kertoo, ettet halua lapsia elämään. Syytät miestäsi ja lapsiasi omasta virheestäsi. Sinun pitää ottaa vastuu tekemästäsi päätöksestä. Jos mies tykkää olla lasten kanssa, niin sehän on vain hyvä. Hän halusi tulla isäksi, koska oikeasti pitää lapsista. Sinä halusit äidiksi kokeilun takia, vaikket erityisesti näytä välittävän lapsista. Jos et viihdy lasten seurassa, niin sehän siis on jotakin, minkä ilmeisesti jo tiesit etukäteen.
Et voi kostaa tätä väärää valintaa miehelle, vaatimalla häntä tekemään vastineeksi jotakin hänelle epämiellyttävää. Ota vastaan se ehdotus, että mies hoitaa lapsia sillä aikaa, kun sinä menet omille asioillesi. On turha yrittää kostaa miehellesi sitä, että sinä itse teit väärän päätöksen.
En mä sitä kosta, vaan sen, ettei mies tehnyt mitään inhoamaansa asiaa, kuten siivonnut kunnolla, mun takiani.
Ja kyllä mä teen, jos mä pidän siitä. Tekisin, vaikken pitäisi, jos toinenkin käyttäytyy sitten niin minua kohtaan.