Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole ollut koskaan töissä ja saan 1222€ kuukaudessa Kelalta verottomana

Masennuseläkeläinen
11.11.2017 |

Minkälaisia ajatuksia tämä herättää?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmen lapsen yksinhuoltajana olisin saanut yli 2000 euroa ja toimeentulotukiasiakkaana tietysti vielä harkinnanvaraisia lisiä.

Valitsin kuitenkin työnteon, vaikka rahallisesti meni ihan samoihin matka- ym. kuluineen. 

Pitää ajatella esimerkkiä lapsille, omaa eläkettä ja yleistä ryhtiä elämässä. 

Ja en väheksy yhteiskuntaakaan. Mitä enemmän oikeita veronmaksajia, sen paremmin me kaikki voimme. 

Jokainen voi miettiä olisiko mieluummin masentunut kuin töissä. Masentuneena aivot eivät toimi kunnolla eikä siinä ole mitään kadehtimista. Aika moni masentunut olisi mieluummin ilman masennusta ja kävisi töissä.

Vierailija
22/54 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kolmepäiväistä työviikkoa ja saan saman summan. Nyt nostan neljäpäiväiseksi, kun tuntuu että saattaisin jaksaa (ja on sille rahallekin tarvetta), vaikka itse olen myös keskivaikean masennuksen ja vaikean ahdistushäiriön papereilla eteenpäin luoviva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika provolta tuntuu

Vierailija
24/54 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu oikealta masennukselta tulla tänne leuhkimaan, kuinka paljon pystyy kuppaamaan yhteiskunnan rahoja. 

Koko aloituksen idehan on herättää kateutta pienipalkkaisia kohtaan. Jo pelkkä otsikko riittää. 

Vierailija
25/54 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoijat eivät näköjään pidä masennusta sairautena. Onko se sairaus? Voisiko masentunut käydä töissä jos vain valitsisi niin? Jos voisi, minkä takia yhteiskunta vapauttaa masentuneen työvelvoitteesta ja siirtää työssäkäyvien rahaa hänen tililleen?

Vierailija
26/54 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampi varmasti loppupeleissä valitsee kuitenkin terveyden ja työn mistä saa jotain palkkaa, kuin sairauden ja työttömyyden tuki-viidakkoineen.

Vierailija
27/54 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä hieman kateellinen olen, ehdottomasti.

Teen 40h/vko työtä, joka on aivan älyttömän raskasta, raskaampaa kuin jaksaisin tehdä. Sain työn ja olin onnellinen, koska rahatilanteeni oli silloin tosi huono. Nyt raadan joka päivä, valehtelematta hiestä märkänä 1400€kk nettopalkalla. 

Joka päivä haaveilen työttömyydetä, että saisin vain olla.  Sellaisia ajatuksia ei minulla ole ollut koskaan.

Irtisanoutua en voi, karenssi.

Vierailija
28/54 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitutusta ja kateutta herättää. Itse tein vuosia sihteerin töitä 1200 e/kk nettopalkalla 8 h päivässä viisi päivää viikossa. Toki palkkani on (onneksi) tässä 10 v aikana noussut mutta tosiaan vuosia palkkani oli tuon verran. En pysty ymmärtämään miten laiskat loiset voivat saada saman verran rahaa kuin töissä käyvät ihmiset.

Jos palkka on noin pieni,saa lisäksi asumistukea. Kokemuksesta tiedän.

Vierailija
29/54 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä hieman kateellinen olen, ehdottomasti.

Teen 40h/vko työtä, joka on aivan älyttömän raskasta, raskaampaa kuin jaksaisin tehdä. Sain työn ja olin onnellinen, koska rahatilanteeni oli silloin tosi huono. Nyt raadan joka päivä, valehtelematta hiestä märkänä 1400€kk nettopalkalla. 

Joka päivä haaveilen työttömyydetä, että saisin vain olla.  Sellaisia ajatuksia ei minulla ole ollut koskaan.

Irtisanoutua en voi, karenssi.

Miksi et ole opiskellut itsellesi kunnon ammattia?

Vierailija
30/54 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan kolmisen tonnia kuussa enemmän käteen. Mitä ajatuksia tämä ap:ssä herättää. Vuodessa 40 000,- enemmän käyttörahaa. Ei tarvi kitsastella. Helppo työ. T. Akateeminen 45v

Vierailija
31/54 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmen lapsen yksinhuoltajana olisin saanut yli 2000 euroa ja toimeentulotukiasiakkaana tietysti vielä harkinnanvaraisia lisiä.

Valitsin kuitenkin työnteon, vaikka rahallisesti meni ihan samoihin matka- ym. kuluineen. 

Pitää ajatella esimerkkiä lapsille, omaa eläkettä ja yleistä ryhtiä elämässä. 

Ja en väheksy yhteiskuntaakaan. Mitä enemmän oikeita veronmaksajia, sen paremmin me kaikki voimme. 

Joo no ap ei tainnut VALITA mitään, jos on kerran sairauden takia työkyvytön. 

Ole kiitollinen, että olet pysynyt terveenä ja jaksat elää mielekästä elämää.

Vierailija
32/54 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitutusta ja kateutta herättää. Itse tein vuosia sihteerin töitä 1200 e/kk nettopalkalla 8 h päivässä viisi päivää viikossa. Toki palkkani on (onneksi) tässä 10 v aikana noussut mutta tosiaan vuosia palkkani oli tuon verran. En pysty ymmärtämään miten laiskat loiset voivat saada saman verran rahaa kuin töissä käyvät ihmiset.

Laiskat loiset? En pysty ymmärtämään miten jollain on noin huono palkka? Minimitoimeentulon verran. Miksei pysty hakemaan parempipalkkaista työtä?

T. Kateellinen myös, mutta vain työpaikasta, ei palkasta.

Vierailija
33/54 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuseläkeläinen kirjoitti:

Minkälaisia ajatuksia tämä herättää?

Noin viiskymppinen ilman työhistoriaa oleva tuttuni saa alle 200 e työkyvyttömyyseläkettä +kelan työttömyysrahan...en usko juttuas.

Vierailija
34/54 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin vaikean masennuksen takia eläkkeelle pari vuotta ennen virallista eläkeikääni.  Sitä ennen olin kokeillut kaikki mahdolliset lääkkeet sivuvaikutuksineen, ollut sairaslomalla toistuvasti ja sairaalahoidossakin, koska olin vaaraksi itselleni. Ennen sairastumistani minä olin se vahva, joka kannatteli muita.

Antaisin mitä tahansa, että voisin jatkaa työntekoa TERVEENÄ. Tämä elämä masennuksen kanssa on täyttä helvettiä. 

Koska en ole paha ihminen, en toivo sinulle masennusta.  En toivo sitä kenellekään. Voisit kuitenkin edes jossain määrin ottaa selvää siitä, millaista masentuneen elämä on, kenties sitten ymmärtäisit olevasi onnekas ainakin sen suhteen, että haluat jatkaa elämääsi kuoleman sijaan.

En tiedä trollaako ap vai ei, mutta halusin kertoa omasta tilanteestani. Voin vakuuttaa, että masennuksen johdosta eläkkeellepääsy ei ole itsestäänselvyys.

Vierailija
35/54 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain vituttaa.

Olen tehnyt 37v työuran, 2 kipusairautta, keskivaikea masennus, unettomuus, uniapnea sekä 2 vakavaa loukkaantumista puolen vuoden sisällä. Nyt vasta pääsin magneettikuvaukseen noista viimeisistä!

Ei toivoakaan eläkkeestä vaikka olen työkyvytön enkä pysty istumaan enkä nukkumaan senkään vertaa kuin tähän saakka

Onnittelut sinulle, sinun kaltaistesi takia minun pitää raataa itseni hengiltä!

Vierailija
36/54 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok summa. Sillä tulee toimeen muttei pääse vaurastumaan eikä elämässä eteenpäin niin kuin tuilla ei pidäkään päästä ja kuitenkin pitää tulla toimeen. Minä olen käynyt töissä opiskelujen ohessa lukioajoista lähtien ja kolmekymmentä vuotta sen jälkeen koko- ja osa-aikaisesti. Saan alle keskituloisesta työstäni bruttona 2700 ja nettona n. 2000 euroa, normaali keski-ikäisen tulotaso siis. Lisäksi minulla on 10 vuotta vanha omistusasunto lähes kokonaan maksettuna, seuraava kotini rakenteilla pääsen keväällä muuttamaan, osakkeissa n. 50000 euroa, jotka olen palkastani säästänyt ja johon laitoin tätä nykyistä asuntoani edeltävän asunnon myynnistä saamiani tuloja. Ollaan asuttu miehen kanssa vuosi erillään ja eka- ja kolmasluokkalaiset lapset vuorotellen jommalla kummalla. Tämä yhteinen asunto menee myyntiin, miehellä on jo oma omistusasunto ja minäkin vaihdan kolmioon. Työssäkäynti siis kannattaa, kertyy sekä varallisuutta, eläkettä että palkka nousee. Hyvä että tuillakin tulee toimeen sillä kaikistahan ei ole työelämään.

Vierailija
37/54 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan kolmisen tonnia kuussa enemmän käteen. Mitä ajatuksia tämä ap:ssä herättää. Vuodessa 40 000,- enemmän käyttörahaa. Ei tarvi kitsastella. Helppo työ. T. Akateeminen 45v

Arvatenkin vielä valtion suojatyöpaikassa veronmaksajien rahoilla.

Vierailija
38/54 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan 500e enemmän koska käyn töissä.

Vierailija
39/54 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vaan tänne https://csl.ink/2NbH jos tuntuu että rahat ei riitä!! Täältä saa lisäansioita jos tekee tiukkaa. Vastailet kyselyihin, niistä maksetaan hyvin 👌 tervetuloa!!

Vierailija
40/54 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ole kateellinen sairaudestasi. Itse onnistuin rämpimään mielenterveysongelmista voittajana (masennus, paniikkihäiriö) ja voin ansaita rahaa ja elää itseni näköistä elämää.

Sinulle tsemppiä jaksaa tuota tai toipua kun aika on oikea.