Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole ollut koskaan töissä ja saan 1222€ kuukaudessa Kelalta verottomana

Masennuseläkeläinen
11.11.2017 |

Minkälaisia ajatuksia tämä herättää?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole ollut röissä?

Vierailija
2/54 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se selviä nimimerkkiä katsomalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukia pitäisi leikata, tämänhän sinä halusit kuulla. Now, let´s move on.

Vierailija
4/54 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän tienaat enemmän kuin minä töistäni - vilpittömimmät onnitteluni!

Vierailija
5/54 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kaikesta tuo koostuu? Saan itse kuntoutustukea saman verran, työeläkeyhtiöltä tosin. Sen lisäksi saan tienata 700e kuukaudessa.

Vierailija
6/54 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia, että puhut täyttä pjaskaa/jätät kertomatta jonkin muun saamasi tuen. Mutta näitähän näkee.

Vierailija
7/54 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä kaikesta tuo koostuu? Saan itse kuntoutustukea saman verran, työeläkeyhtiöltä tosin. Sen lisäksi saan tienata 700e kuukaudessa.

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia, että puhut täyttä pjaskaa/jätät kertomatta jonkin muun saamasi tuen. Mutta näitähän näkee.

Takuueläke+eläkkeensaajan asumistuki.

Vuoden alusta takuueläkettä nostetaan eli se on sitten tammikuusta lukien 1237€/kk.

Vierailija
8/54 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuueläke, jonka Kela maksaa, taitaa olla jotain 720-760 euroa kuukaudessa, joten mietityttämään jää, oletko pelkästään idiootti, trolli, vai jätätkö aloituksessasi jotain asiaankuuluvaa kertomatta?

Idiootti ainakin, mutta jatkoa odotellessa.......:-)

Vierailija
9/54 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitutusta ja kateutta herättää. Itse tein vuosia sihteerin töitä 1200 e/kk nettopalkalla 8 h päivässä viisi päivää viikossa. Toki palkkani on (onneksi) tässä 10 v aikana noussut mutta tosiaan vuosia palkkani oli tuon verran. En pysty ymmärtämään miten laiskat loiset voivat saada saman verran rahaa kuin töissä käyvät ihmiset.

Vierailija
10/54 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitutusta ja kateutta herättää. Itse tein vuosia sihteerin töitä 1200 e/kk nettopalkalla 8 h päivässä viisi päivää viikossa. Toki palkkani on (onneksi) tässä 10 v aikana noussut mutta tosiaan vuosia palkkani oli tuon verran. En pysty ymmärtämään miten laiskat loiset voivat saada saman verran rahaa kuin töissä käyvät ihmiset.

Niin, onhan se varmasti mukavaa ja leppoisaa olla niin pahasti masentunut että on työkyvytön.

Vierailija
11/54 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat sulle. Itse olin töissä 15 vuotta niin pienellä palkalla, etten saa nyt työttömänä edes ansiosidonnaista.

Vierailija
12/54 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis siitä menee suoraan vuokraan yli viisi sataa ja elämiseen jää rapeat 700, jolla pitää maksaa ruoka, sähkö, netti, puhelinkulut, mahdollinen auto tai julkisten kk-kortti, terveydenhoito (lääkkeet, terapia, lääkärit), vaatteet, hygienia, harrastukset, vakuutukset...

Ei todellakaan ole mikään hulppea tuo tuki. Yksinelävä, paljon terveydenhoitopalveluita käyttävä mielenterveyseläkeläinen tuskin elää leveää elämää.

Vierailija
13/54 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivat sulle. Itse olin töissä 15 vuotta niin pienellä palkalla, etten saa nyt työttömänä edes ansiosidonnaista.

Tuosta siis yli 500 on vuokratukea, ap laskee sen hullua kylläkin kk-tuloikseen

Vierailija
14/54 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanoudun huomenna. Palkkani ei yllä lähellekään.

Vierailija
15/54 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kahdessa työssä enkä tienaa noin paljon:(

Vierailija
16/54 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen lapsen yksinhuoltajana olisin saanut yli 2000 euroa ja toimeentulotukiasiakkaana tietysti vielä harkinnanvaraisia lisiä.

Valitsin kuitenkin työnteon, vaikka rahallisesti meni ihan samoihin matka- ym. kuluineen. 

Pitää ajatella esimerkkiä lapsille, omaa eläkettä ja yleistä ryhtiä elämässä. 

Ja en väheksy yhteiskuntaakaan. Mitä enemmän oikeita veronmaksajia, sen paremmin me kaikki voimme. 

Vierailija
17/54 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kahdessa työssä enkä tienaa noin paljon:(

Hae asumistukea.

Vierailija
18/54 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtisanoudun huomenna. Palkkani ei yllä lähellekään.

Ap:n "palkka" siis on reilut 700 e kuussa. Vuokratukea sinäkin voit hakea.

Vierailija
19/54 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis siitä menee suoraan vuokraan yli viisi sataa ja elämiseen jää rapeat 700, jolla pitää maksaa ruoka, sähkö, netti, puhelinkulut, mahdollinen auto tai julkisten kk-kortti, terveydenhoito (lääkkeet, terapia, lääkärit), vaatteet, hygienia, harrastukset, vakuutukset...

Ei todellakaan ole mikään hulppea tuo tuki. Yksinelävä, paljon terveydenhoitopalveluita käyttävä mielenterveyseläkeläinen tuskin elää leveää elämää.

Tuo on vain pari sataa euroa korkeampi kuin perustoimeentulotuki. Huono liksahan tuo on.

Miksi ap on laskenut vuokratuen - jota jokainen pienituloinen voi hakea - kuukausitulokseen?

Et sinä ap sitä tulona saa, se menee kyllä suoraan vuokranantajalle.

Vierailija
20/54 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairas on hieman eri asia kuin laiska.