Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teki mieli karjaista minulle ilkkuneelle teinityttölaumalle, että kyllä tekin vielä vanhenette ja rupsahdatte!

Vierailija
09.11.2017 |

Siis jumalauta.. vapaapäivä ja menin Sokkarille katselemaan meikkejä. Vieressä oli neljä ehkä 15v tyttöä, jotka alkoivat supista minusta " tohon naamaan ei kyllä meikki enää auta" "isommat silmäpussit kuin mun iskällä".
Luulin ensin käsittäneeni väärin, mutta en käsittänyt vaan nämä pakkeloidut pikkuprinsessat reisisaappaineen todellakin arvostestelivat ja haukkuivat minua tiedostaen varmasti, että kuulin! Onneksi en ole unohtanut kaikkia taitojani ja käännyin tuijottamaan tyttöjä kylmällä katseella jolla aikoinaan hiljensin opettajat ja rinnakaisluokan idiootit, toimii näköjään vieläkin sillä tyttösten hymyt hyytyivät ja ilmeet muuttuivat hämmentyneiksi.. Haa, vanhassa akassa onkin vielä ytyä!!! :D

Mutta teki mieli kyllä oikeasti sanoa, että "tekin kuulkaa olette keski-ikäisiä ennenkuin edes tajuatte. Saatte silmäpussit, naururypyt, hamsterinposket ja kalkkunanheltan, koko helahoidon !"

Kommentit (156)

Vierailija
121/156 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuismaisempi lähestyminen olisi ollut ylpeästi vaan nostaa leuka pystyyn ja hymyillä.

Ei riitä.

Aikuinen olisi nostanut leukaa, hymyillyt, katsonut huutelijaa silmiin ja sanonut: -Ai minä vai? Siis minulleko puhuit? Mitä sinulla on asiaa?

En ole koskaan törmännyt teini-ikäisiin huutelijoihin. Sitävastoin joskus harvoin joku vanhempi mies, 2-6-kymppinen nukkavieru kaljaveikko saattaa huutaa, että mikä s*****a sinä luulet olevasi! ...tai huutaa yhtäkkiä kadulla: h***a!

Se on todella epämiellyttävää.

Vierailija
122/156 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tajua miten teini-ikäinen voidaan tuomita esim murhasta vankeuteen (toisin kuin viisivuotias), mutta sillä ei tule olettaa olevan ymmärrystä käsittää että vieraiden ihmisten haukkuminen voi tuntua näistä pahalta. Pitäisikö rikosoikeudellinen vastuu siirtää 18. tai 20. ikävuoteen kun sitä nuoremmat on niin vähä-älyisiä eikä empatiakykyä tai moraalia ole?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/156 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa sanoa ensi kerralla, tai kutsua ohuthiuksiseksi laihaläskiksi, teinityttöjen pahin painajainen varmaan. "Pidä huolta omasta muffin topistasi horo"

Tää on musta semihuono lähestymistapa. Ne on kuitenkin lapsia jotka kokeilee rajojaan etkä voi tietää miten ne on kasvatettu - syyttömiähän lapset siihen on jos tunnevammaiset aikuiset kasvattavat heistä kaltaisiaan.

Villi veikkaukseni on että lapsi oppii paremmin empatiaa jos hänelle näyttää millaista se on, eikä... noh, käy itse aikuisen kokemuksella solvaamaan teinityttöjä. Aikuisella pitäisi olla sen verran kärsivällisyyttä ja tilannetajua kuitenkin, kuten AP:lla oli.

Minusta on o.k. katsoa "pahasti" jos loukkaantuu, mutta takaisin ei tarvitse haukkua, aikuinen on kuitenkin niin eri tasolla kuin lapsi ja ylilyöntiasemassa että epäreiluahan se on. Ei ole vaikea satuttaa teinityttöä, joten en kokisi itse siitä mitään ylpeyttä tai että "teinpäs nyt hyvin ja kasvatin". Jos lähtee lasta haukkumaan, hän usein joko kapinoi eikä kunnioita sinua enää sitäkään vähää, ja pahimmassa tapauksessa siirrät lapseen syömishäiriöitä/muita ulkonäköpaineista johtuvia ongelmia.

Itselle on käynyt sama ja pakko myöntää että olen herkkä ihminen enkä keksi moisissa tilanteissa mitään. Alan itkeä jos minuun sattuu vaikka olisin julkisella paikalla, joten aloin sillonkin. Menivät hämilleen siitäkin ja pakenivat nopeasti paikalta. Ei kukaan perusterve ihminen halua loppujen lopuksi ketään "oikeasti" satuttaa joten yleensä kun huomaavat että nyt sattui, kokevat huonoa omaatuntoa ja häpeävät käytöstään. Siitä se empatiakyky sitten kehittyy kun huomaa että toisillakin on tunteet, pikkuhiljaa kasvaessa isommaksi.

Vierailija
124/156 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaa teinipissikset

Vierailija
125/156 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuipa siltä että kalikoita kalahti siellä sun täällä! :-D

Taisivat tytöt osua varsin arkaan paikkaan.

On ikävää jos aloittajan ikäisellä ihmisellä vielä on itsetunto niin alhaalla että pikkulikkojen puheista pitää vetää hernettä nenään! Voin hyvin kuvitella miten keski-iän ylittänyt täti-ihminen käy tukkanuottasille teinityttölauman kanssa! :-D

Kyllä se vaan katkera totuus on, että nämä nuoret tytöt ja naiset ovat yleisesti ottaen raikkaampia ja kauniimpia kuin me iäkkäämmät. Mekin olemme olleet nuoria omalla ajallamme. Minä ainakin tykkään nuorista ja on mukava nähdä nuoria ihmisiä joilla vielä on energiaa ja elämänhalua! Ylilyöntejä tulee, ja porukassa helposti innostutaan. Muistellaanpa vaan omaa nuoruuttamme! Luitteko itse Postillaa ja kuljitteko kuuliaisesti kirkossa körttihameissanne? Minä en ainakaan!

Näin miettii kuusikymppiä ylittänyt täti-ihminen ilman nutturaa ja kukkahattua.

Oletko sä ihan vajaa? Eihän tuossa ollut kyse siitä, että tytöt olisivat muuten vääränlaisia, vaan että käyttäytyivä kusipäisesti.

Ja kusipäiseen käytökseen kannattaa vastata vielä kusipäisemmällä käytöksellä, jos sen osaa. Oppiipahan teinit ymmärtämään miten käyttäydytään. 

Mä olisin kävellyt teinien luokse, ja kysynyt puhuvatko todella minusta, ja että nyt on kymmenen sekuntia aikaa pyytää hyvin nöyrästi anteeksi. Sen jälkeen sanon heille jokaiselle heidän ulkonäöstään jotain sellaista, mikä jää aivan varmasti heidän mieleensä kummittelemaan hyvin pitkäksi aikaa ja tulee laskemaan heidän itsetuntoaan ja saamaan heidät tuntemaan itsensä rumaksi ikuisesti.

Sen jälkeen jos ei anteeksipyyntöä kuulu, poimisin ensin pahimman kiusaajan ulkonäöstä sen selkeimmän kipupisteen ja revittelisin kunnolla. Kysyisin muilta pyytävätkö anteeksi, vai otetaanko seuraava. Jne.

Ja voi että, mä olen hyvä tässä. Ikinä, IKINÄ en aloita. Mutta ai saatana jos mulle käy, niin tietää käyneensä. Ja ei, en ole enkä halua olla tilanteessa "fiksu aikuinen". Haluan antaa opetuksen, joka jää mieleen. Koska noin käyttäytyvät kusipäät ovat niitä, jotka tekee sitä joka paikassa. Niin kauan kunnes joku tekee sille stopin.

10 bojoo tästä kommentista! 😀

Haluaisin olla näkemässä esityksen.

Nuorten ei kuulu hyppiä aikuisten nenälle. Aikuisen kuuluu näyttää nuorille mistä kana pissii ja missä kaappi seisoo.

Herrantähden, hehän kokeilevat rajojaan. Näytetään heille, missä raja kulkee.

Kävelin kesällä rantakatua. Siinä oli meri, vieressä rivitalojen pihat, rannassa 6-7 huppariteinipoikaa. Iältään ehkä 12-14, kaikilla ei vielä äänenmurrosta. Ja pojilla soi mankka, radio, tai mikä liekin se kenkälaatikon kokoinen laite, josta nykyään musiikki tulee. Musa pauhasi niin kovaa, että hampaita vihloi. Kävelin ohi, mutta ärtymys nousi. Käännyin takaisin ja kävelin poikien luo, ihan viereen. Annoin heille aikaa havaita minut. Sitten sanoin ystävällisesti silmiin katsoen sille kovimman näköiselle sällille joka lähietäisyydeltä osoittautui ihan kesyn oloiseksi: "Teillä soi tuo musiikki tosi kovalla. Tässä on vieressä taloja, eikä niiden asukkailla ehkä ole sama maku kuin teillä. Sopiiko, että kuuntelette musiikkia hiljemmalla?"

"Joo" sanoivat pojat, ja tottelivat. Kiitin heitä ystävällisesti, käännyin ja kävelin pois.

Odotin, huudellaanko mun perään. Silloin olisin mennyt takaisin. Ei tarvinnut mennä.

Palasin kävelyltä, pojat olivat vielä paikalla, musiikki soi hiljaa. Ohi mennessäni hymyilin ja moikkasin heitä. Ihan kivoja poikia ne oli.

En ole opettaja, eikä mulla ole lapsia. Olen teinien silmissä täti, mutta arkajalaksi en rupea.

Vierailija
126/156 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teini arvostelee mun ulkonäköä, se suututtaa hetken.

Jos mä arvostelen teinin ulkonäköä, voin tuhota hänen elämänsä.

Tuo kannattaisi jokaisen aikuisen naisen ja miehen muistaa.

Niin, ja teini voi vahingossa lytätä aikuista, jonka elämä on jo valmiiksi pilalla ja itsetunto pohjamudissa. Onko se oikein?

Miksi teini voittaa muka aina automaattisesti kurjuusolympialaisissa? Minulla oli ainakin teininä ihan ok elämä.

Vierailija
127/156 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni antaa ymmärtää että koska teini on nuorempi, nätimpi ja hoikempi kuin keski-ikäinen, niin sen on ihan ok ylenkatsoa ja vittuilla ja haukkua "tylsää vanhaa tätiä". Siksi vanhemman ihmisen pitää vain hymyillä alistuneesti, kyllähän teinillä on oikeus kutsua läskiksi typeräksi mummoksi kun "ohan mun bmi korkeempi kuin teinarin ja kohta niitä lapsenlapsiakin tulee". Aika outo ajattelutapa.

Olet ymmärtänyt väärin. Ei ole ok haukkua toisia, mutta kukaan järkevästi käyttäytyvä aikuinen ei hauku takaisin teiniä, jonka älyllinen/moraalinen/sosiaalinen kehitys on ihan kesken. Kenenkään ulkonäöllä ei ole tässä mitään väliä, vaan sillä että aikuinen osaa käyttäytyä järkevämmin ja tuollaiset kommentit ei hetkauta, koska käsitys kauneudesta on niin paljon kehittyneempi.

Toisaalta jos kotoa  sivistys puuttuu,eikä sitä ole osattu  kasvatuksessa (sentään jo teini-ikään mennessä) kotona antaa, ja kun opettajakin saa kuulla (ja  nykyisin luokasta itkien moni lähteä )  olevansa   vaikka mikä 'v...n h...a' , niin jonkunhan se käyttäytyminen ihmisten ilmoilla noillekin itseään täyännä oleville pikku paskiaisille opettaa.

Vaikka sitten vähän aluksi  tukkapöllyä antamalla,  tai ehkä jopa ihan  kelpo mieleenjäävällä ja vähän tuntuvallakin läpsäyksellä poskelle.

Se on ainoa mikä noihin tuollaisiin yleisellä paikalla huutelijoihin tehoaa, eivätkä takuulla uskalla mennä poliisille kertomaan koska tietävät kyllä että ihan ansaitusti saivat mitä tarvitsivatkin-pienen näpsäytyksen ja muistutuksen  siitä, miten joku myöskin saattaa reagoida, kun ihmisten peräksi huvikseen menee huutelemaan.

Tämän verran voi kyllä asiassa ihan miehiltä oppia ottaa. 

Eivät ne nuoret pojatkaan vanhempien miesten ulkonäön perään pahemmin yleensä huutele, olkoon se sillä vanhemmalla vaikka mikä !

Ja jos yleisellä paikalla joku jostain poikaporukasta jollain sellaisilla huuteluilla joltain vähän häntä vanhemmalta mieheltä siinä saisi niiden huuteluidensa takia vaikka ns. turpaankin, niin muut tuskin tulisivat apuun ja korkeintaan häipyisivät paikalta ja sikäli kun nuorten ajatusmaailmaa tunnen, saattaisivat pitää tuollaista miesten ulkonäköön huomiota kiinnittävää kaveria jopa homona  ja saattavat jälkeenpäin  ehkä sanoa vain ,että 'taisi  Jesse ottaa viime kerralla  vähän nekkuun, kun meni huutelemaan heh,heh.Vieläkö nenään sattuu?'

Siis ,huom. en itse  lainkaan puolusta, enkä pidä edes minään hyvänä sinänsä  mitään tuollaista äärihomofobista suhtautumista nuorten keskuudessa, mutta sitä  se juuri  se sellainen suhtautuminen  on siinä iässä ja tuollaisessa katujengien maailmassa kylläkin vain todellisuutta, minkä mukaan jengissä ns.  mennään.

"Joukossa tyhmyys tiivistyy", kuten vanha sanonta kyllä hyvin paikkansapitävästi sen sanoo.

Tytöt ovat tasa-arvoistumisen myötä jengiytyneet hekin ja aggressiivistakin käytöstä on tutkitusti ilmennyt.

Toisaalta eiväthän suinkaan  kaikki pojatkaan missään tuollaisissa katujengeissä markettien edustoilla roiku, jos heillä on jotain muita  kunnon harrasteita niissä sellaisissa norkoilun sijasta.

Tyttöjengit sinänsä ovat kuitenkin vielä verrattain uusi ilmiö urbaanissa katukuvassa.

Kukaan mielenterveydeltään normaali yksittäin tai hyvien kavereidensakaan kanssa liikkeellä oleva, ihan tavallinen koulutyttö sen sijaan  ei kyllä tuollaisia kenenkään perään huutele, eli jostain sosiaalisesti ongelmanuorista tai yhteiskunnan marginaaliporukoiden jälkikasvustahan  noissa tuollaisissa tapauksissa, eli tuolla tavalla käyttäytyvien nuorten kohdalla yleensä on kyse.

Vierailija
128/156 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tekis mieli varmaan vastaavassa tilanteessa sanoa: "Mistä tiedät oonko sun tuleva työnantaja/kesätyönantaja? Tai tulevan poikaystäväsi äiti?".

Ihan vain siksi että tajuaisivat että tuollainen käytös/arvostelu saattaa rajata mahdollisuuksia elämässä.

Mutta tuskin silti sanoisin, olisin varmaan hiljaa. Yleensä oon vaan hymähdellyt ja saattanut vähän naurattaa jos joku on pitänyt mua mummona. En edes ole vielä kolmenkymmenen.

Vierailija
129/156 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa täällä paljon aikuisia, jotka ovat jääneet henkisesti teinitytön tasolle. Loukkaannutaan verisesti jostain pikkutytön kommentista ja yritetään suu vaahdossa keksiä yhtä ilkeitä solvauksia takaisin.

Yhtä paljon täällä on itsensä jalustalle nostavia, kertakaikkisen erinomaisia ja sisäisellä kauneudellaan ja tyyneydellään sokaisevia äiti-Teresoita, jotka kääntävät aina toisen posken, ja muistavat tehdä numeron siitä, kuinka paljon ylevämpiä ovatkaan kuin sellaiset pölvästit, jotka suuttuvat huonosta käytösksestä.

Suutun kyllä, mutta se ei anna minulle tekosyytä käyttäytyä moukkamaisesti. Mikähän se teinien tekosyy moukkamaisuuteen oli?

Moni ei tosiaan tajua ettei heidän omilla kommenteilla ole eroa teinien kommentointiin.

Vierailija
130/156 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu että tarina on väritetty. Tilanne saattoi olla tosi mutta luulen että tytöt eivät todellisuudessa sanoneet mitään ääneen. Keski-ikäiset naiset kuvittelevat usein että teinitytöt halveksuvat heitä ja tulkitsevat jokaisen katseen ja eleen halventavaksi mulkoiluksi. En tiedä miksi sillä oikeasti näitä teinityttöjä ei kiinnosta vitt*jakaan miltä joku tuntematon nainen kosmetiikkaosastolla näyttää. Ihan oikeasti. Ei tuntemattoman ulkonäkö mene kellään sillä tavalla tunteisiin.

Vierailija
131/156 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva fantasia sinulla.

Tuskin on.

Matkustin syöpähoitojen jälkeen bussissa kortisonin turvottamana ja lyhythiuksisena ja pari teiniä tuijotti ja ilkkui minua. Sanoin toiselle heistä sanan, jota en käytä kenestäkään ja hän oli melkein itkun partaalla. :)

t. Ilkeä ja tyytyväinen syöpäpotilas

PS Kaikki te vanhenette - sinäkin.

Vierailija
132/156 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu että tarina on väritetty. Tilanne saattoi olla tosi mutta luulen että tytöt eivät todellisuudessa sanoneet mitään ääneen. Keski-ikäiset naiset kuvittelevat usein että teinitytöt halveksuvat heitä ja tulkitsevat jokaisen katseen ja eleen halventavaksi mulkoiluksi. En tiedä miksi sillä oikeasti näitä teinityttöjä ei kiinnosta vitt*jakaan miltä joku tuntematon nainen kosmetiikkaosastolla näyttää. Ihan oikeasti. Ei tuntemattoman ulkonäkö mene kellään sillä tavalla tunteisiin.

Niin sinä luulet.

Vierailija
133/156 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset ns. sidukka-teini-lissu-pissikset rupsahtavat muuten yllättävän nopeasti, jopa muutamassa vuodessa. Monet sidukkapissikset ovat olleet jo vähän reilu parikymppisenä sidukoiden ja röökaamisen jälkeen niin rupsahtaneita ja lihoneita, että niitä voisi luulla 20 vuotta ikäistään vanhemmaksi.

Vierailija
134/156 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia pentuja tekisi mieli ottaa takaraivosta kiinni ja iskeä otsa kaupan seinään. Täysillä. Sen jälkeen saisi loppuelämänsä mongertaa haukkumisensa kun ei halvaukselta enää ässä niin suhise.

Vierailija
135/156 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ikävää jos aloittajan ikäisellä ihmisellä vielä on itsetunto niin alhaalla että pikkulikkojen puheista pitää vetää hernettä nenään! Voin hyvin kuvitella miten keski-iän ylittänyt täti-ihminen käy tukkanuottasille teinityttölauman kanssa! :-D

Kyllä se vaan katkera totuus on, että nämä nuoret tytöt ja naiset ovat yleisesti ottaen raikkaampia ja kauniimpia kuin me iäkkäämmät. Mekin olemme olleet nuoria omalla ajallamme. Minä ainakin tykkään nuorista ja on mukava nähdä nuoria ihmisiä joilla vielä on energiaa ja elämänhalua! Ylilyöntejä tulee, ja porukassa helposti innostutaan. Muistellaanpa vaan omaa nuoruuttamme! Luitteko itse Postillaa ja kuljitteko kuuliaisesti kirkossa körttihameissanne? Minä en ainakaan!

Oletko sä ihan vajaa? Eihän tuossa ollut kyse siitä, että tytöt olisivat muuten vääränlaisia, vaan että käyttäytyivä kusipäisesti.

Ja kusipäiseen käytökseen kannattaa vastata vielä kusipäisemmällä käytöksellä, jos sen osaa. Oppiipahan teinit ymmärtämään miten käyttäydytään. 

Mä olisin kävellyt teinien luokse, ja kysynyt puhuvatko todella minusta, ja että nyt on kymmenen sekuntia aikaa pyytää hyvin nöyrästi anteeksi. Sen jälkeen sanon heille jokaiselle heidän ulkonäöstään jotain sellaista, mikä jää aivan varmasti heidän mieleensä kummittelemaan hyvin pitkäksi aikaa ja tulee laskemaan heidän itsetuntoaan ja saamaan heidät tuntemaan itsensä rumaksi ikuisesti.

Sen jälkeen jos ei anteeksipyyntöä kuulu, poimisin ensin pahimman kiusaajan ulkonäöstä sen selkeimmän kipupisteen ja revittelisin kunnolla. Kysyisin muilta pyytävätkö anteeksi, vai otetaanko seuraava. Jne.

Ja voi että, mä olen hyvä tässä. Ikinä, IKINÄ en aloita. Mutta ai saatana jos mulle käy, niin tietää käyneensä. Ja ei, en ole enkä halua olla tilanteessa "fiksu aikuinen". Haluan antaa opetuksen, joka jää mieleen. Koska noin käyttäytyvät kusipäät ovat niitä, jotka tekee sitä joka paikassa. Niin kauan kunnes joku tekee sille stopin.

Nuorten ei kuulu hyppiä aikuisten nenälle. Aikuisen kuuluu näyttää nuorille mistä kana pissii ja missä kaappi seisoo.

Kävelin kesällä rantakatua. Siinä oli meri, vieressä rivitalojen pihat, rannassa 6-7 huppariteinipoikaa. Iältään ehkä 12-14, kaikilla ei vielä äänenmurrosta. Ja pojilla soi mankka, radio, tai mikä liekin se kenkälaatikon kokoinen laite, josta nykyään musiikki tulee. Musa pauhasi niin kovaa, että hampaita vihloi. Kävelin ohi, mutta ärtymys nousi. Käännyin takaisin ja kävelin poikien luo, ihan viereen. Annoin heille aikaa havaita minut. Sitten sanoin ystävällisesti silmiin katsoen sille kovimman näköiselle sällille joka lähietäisyydeltä osoittautui ihan kesyn oloiseksi: "Teillä soi tuo musiikki tosi kovalla. Tässä on vieressä taloja, eikä niiden asukkailla ehkä ole sama maku kuin teillä. Sopiiko, että kuuntelette musiikkia hiljemmalla?"

"Joo" sanoivat pojat, ja tottelivat. Kiitin heitä ystävällisesti, käännyin ja kävelin pois.

Odotin, huudellaanko mun perään. Silloin olisin mennyt takaisin. Ei tarvinnut mennä.

Palasin kävelyltä, pojat olivat vielä paikalla, musiikki soi hiljaa. Ohi mennessäni hymyilin ja moikkasin heitä. Ihan kivoja poikia ne oli.

En ole opettaja, eikä mulla ole lapsia. Olen teinien silmissä täti, mutta arkajalaksi en rupea.

Ei kukaan tässä ole arkajalaksi käskenyt. Tuossa musiikki esimerkissä asia on hoidettu fiksusti ja aikuismaisesti. Mitä olisi tapahtunut joku joku olisi mennyt ja ensimmäisenä haukkunut jonnet? Musiikki olisi mennyt kovemmalla ja biisit pahemmiksi. En edelleenkään ymmärrä miksi pitää alentaa itsensä samalle tasolle kuin joku urputtaja? En voi kuvitella itseäni kommentoimassa ilkeästi teineille heidän ulkonäköään. Mutta kommentoisin kiroilematta heidän käyttäytymistään.

Vierailija
136/156 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan tässä ole arkajalaksi käskenyt. Tuossa musiikki esimerkissä asia on hoidettu fiksusti ja aikuismaisesti. Mitä olisi tapahtunut joku joku olisi mennyt ja ensimmäisenä haukkunut jonnet? Musiikki olisi mennyt kovemmalla ja biisit pahemmiksi. En edelleenkään ymmärrä miksi pitää alentaa itsensä samalle tasolle kuin joku urputtaja? En voi kuvitella itseäni kommentoimassa ilkeästi teineille heidän ulkonäköään. Mutta kommentoisin kiroilematta heidän käyttäytymistään.

Hyvä.

Toisaalta kannattaa muistaa, että ihmiset ovat erilaisia ja kukin reagoi omalla tavallaan.

Moni sinun toimintatapasi on jonkun toisen mielestä tuomittava. 

Vierailija
137/156 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva fantasia sinulla.

Tuskin on.

Matkustin syöpähoitojen jälkeen bussissa kortisonin turvottamana ja lyhythiuksisena ja pari teiniä tuijotti ja ilkkui minua. Sanoin toiselle heistä sanan, jota en käytä kenestäkään ja hän oli melkein itkun partaalla. :)

t. Ilkeä ja tyytyväinen syöpäpotilas

PS Kaikki te vanhenette - sinäkin.

Hyvä että jaksoit puolustautua.

Mutta tässä se pointti juuri on.

Ihmisen ulkonäön haukkuminen on ala-arvoista. Sitä ei tule sallia, ei yhtään.

Lapsellekin pitää sanoa, että hän oppii.

Ihmistä ei haukuta, koska se tuntuu todella pahalta. Jos on heikoilla, voi seuraus pahimmillaan olla traaginen.

Muistan kouluajoilta opettajat, jotka pyrkivät oppilaiden suosioon katsomalla läpi sormien ja leikkimällä sopivasti kuuroa. En ihaillut heitä. Muistan myös pari opettajaa, jotka eivät katsoneet kekkalointia *yhtään*. Karjaisu, oppilas seisomaan, puhuttelu saman tien koko luokan kuullen. Sitten oppilas sai istua ja opetus jatkui. Ei jäänyt epäselväksi kuka opetustilannetta johti.

Mielestäni näissä "kypsä aikuinen ei alennu teinien tasolle" - kommenteissa on pari suurta ongelmaa. Te että arvosta itseänne. Teitä saa haukkua, ei se mitään, vai? Toisekseen, epäilen että pelkäätte, että jos sanotte takaisin, teitä haukutaan pahemmin. Vai pelkäättekö suutaan soittavaa teinilaumaa oikeasti? Ei siinä ole häpeämistä. Mun kotinurkilla teinijoukko hakkasi hiljattain päiväsaikaan iäkkään pariskunnan.

Jos teinit käyttäytyy niin uhkaavasti, että pelottaa, silloin kutsutaan poliisi.

Nämä eivät ole mitään leikinasioita.

Aikuinen uskaltaa ja osaa toimia.

Kouluissa opettajat kuulemma pelkäävät. Ei heillä ole mitään oikeuksia ja oppilaat tietävät sen. Käsiksi ei opettaja saa käydä, tai tulee kenkää. Mitä oppilas saa, jos syyllistyy väkivaltaan? Karkkipussin vissiin.

Jos olisin opettaja, pitäisin mukanani opetusvälineenä suurikokoista puista tai metallista esinettä. Jos mua uhattaisiin, puolustautuisin käyttämällä kättä pitempää.

EN suostuisi pelkäämään työpaikallani.

Pitäisin myös itsepuolustustaidot kunnossa.

Tarvittaessa ottaisin eron duunista.

Vierailija
138/156 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin kerran vastaavantapaisessa tilanteessa, että onnea yritykseen olla pikkutytön näköinen vielä viisikymppisenä vaikka luultavasti teistä tulee äitinne näköisiä sitten kun olette samanikäisiä mutta ei hätää kun teillä kaikilla on varmasti kaunis äiti. Nää pimut sitten yhtäkkiä muuttuivat, ootko sä muka jo 50. En, olen 53.

Suvussa yksi tyttö sanoi teininä äitiään rumaksi. Sama tyttö on nyt 40+ ja välillä luulen äidikseen.

Vierailija
139/156 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kaupunki? Täällä päin kauppakeskuksessa, jossa myös Sokos pyörii kolmen tytön porukka joiden lempihupia on tirskua avoimesti vammaisille, vanhoille ja keski-ikäisille. Yksi tyttö on hyvin pitkä  ja laiha,  , toinen on lyhyt mustahiuksinen jolla paljon lävistyksiä ja kolmas  pikkuletti-blondi.  Tämän kolmikon tunnistaa jo kaukaa. Kaikilla järkyt, reisiin ulottuvat korkeakantaiset saappaat,  kireät nahkapusakat ja vahvat meikit.

Tulee mieleen jonkun jenkkileffan ilkeät cheelanderit! 

Vierailija
140/156 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-ikäisenä sitä luulee olevansa kuolematon ja aina nätti, ajatus omista kolmekymppisistä on niin kauhistuttava, ettei sitä edes mieti. "Musta ei tuu ikinä kolmekymppistä!"

Voi kyllä tulee kulta, ellet hyppää  junan alle edellisenä päivänä.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän