Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teki mieli karjaista minulle ilkkuneelle teinityttölaumalle, että kyllä tekin vielä vanhenette ja rupsahdatte!

Vierailija
09.11.2017 |

Siis jumalauta.. vapaapäivä ja menin Sokkarille katselemaan meikkejä. Vieressä oli neljä ehkä 15v tyttöä, jotka alkoivat supista minusta " tohon naamaan ei kyllä meikki enää auta" "isommat silmäpussit kuin mun iskällä".
Luulin ensin käsittäneeni väärin, mutta en käsittänyt vaan nämä pakkeloidut pikkuprinsessat reisisaappaineen todellakin arvostestelivat ja haukkuivat minua tiedostaen varmasti, että kuulin! Onneksi en ole unohtanut kaikkia taitojani ja käännyin tuijottamaan tyttöjä kylmällä katseella jolla aikoinaan hiljensin opettajat ja rinnakaisluokan idiootit, toimii näköjään vieläkin sillä tyttösten hymyt hyytyivät ja ilmeet muuttuivat hämmentyneiksi.. Haa, vanhassa akassa onkin vielä ytyä!!! :D

Mutta teki mieli kyllä oikeasti sanoa, että "tekin kuulkaa olette keski-ikäisiä ennenkuin edes tajuatte. Saatte silmäpussit, naururypyt, hamsterinposket ja kalkkunanheltan, koko helahoidon !"

Kommentit (156)

Vierailija
101/156 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on hamsteriposket?

Vierailija
102/156 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetan teinejä työkseni, enkä ole koskaan kohdannut mokomaa käytöstä. Teinit on pääsääntöisesti ihan mukavia, jotkut vähän nirppiksiä, mutta aika suvaitsevaisia meitä keski-ikäisiä, paksunevia tätejä kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/156 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe.. Viimeksi kun eksyin nykyään nuorison suosimalle klubille (ennen kävi vanhempaakin porukkaa), niin viereinen typy sekosi.. Oli poikkiksensa (tai illan säädön) kanssa ja ensin heilutteli hiuksiaan niin, että ne hivelsi mua. Sen jälkeen siirtyi poitsun syliin ja availi jalkojaan mun suuntaan. Näin tämän sivusilmällä, en katsonut suoraan kohti ja olin koko ajan kuin en huomaisikaan. Nauratti ja hävetti tytön puolesta. Lopulta kun sain juomani tilattua, käännyin ja siirsin hienovaraisesti tytön jalkaa, jotta pääsin tämän "otteesta" kun oli osittain kietoutunut tuoliini jaloillaan. :D Mielestäni näyttti, että minulle esitti, mutta jos olisin yli-itsetuntoinen, luulisin hänen iskeneen minua. Niin kova oli yritys saada huomiota.

Vierailija
104/156 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teini arvostelee mun ulkonäköä, se suututtaa hetken.

Jos mä arvostelen teinin ulkonäköä, voin tuhota hänen elämänsä.

Tuo kannattaisi jokaisen aikuisen naisen ja miehen muistaa.

Vierailija
105/156 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi lasten suusta tulla totuus.

Vierailija
106/156 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetan teinejä työkseni, enkä ole koskaan kohdannut mokomaa käytöstä. Teinit on pääsääntöisesti ihan mukavia, jotkut vähän nirppiksiä, mutta aika suvaitsevaisia meitä keski-ikäisiä, paksunevia tätejä kohtaan.

Kiva jos siltä tuntuu.

Mä vaan en ainakaan kaipaa teinien suvaitsevaisuutta. Mitä kumman kunkkuja he muka ovat armoa jakamaan tai eväämään?

Tässä kuten monessa kommentissa kuultaa se, että teinejä pitäisi joko mielistellä tai loputtomiin sietää.

Joku jopa ehdottaa, että loukkauksille pitäisi hymyillä. Miksi?

Sanotaan, että lapsille pitäisi puhua ja heitä kuunnella kuin aikuisia.

Sanon, että teinien kohdalla tämä on vielä aiheellisempaa. He ovat jo melkein aikuisia. On paikallaan antaa näkyä ja kuulua, että loukkaavasti ei huudella ihmisille. Se satuttaa. Vaikka olisi kiva esittää, että ei tuo mitään, kannatan aitoa reaktiota. Itse kysyisin nuorilta, että puhuitko minusta? Sen jälkeen vastauksesta riippuen kääntyisin henkilökunnan puoleen kertoen, että tytöillä on huomauttamista ulkonäöstäni, enkä pidä siitä, voitteko tehdä asialle jotain?

Ei tässä maassa ihmisiä solvata ulkonäön perusteella julkisilla paikoilla. Se on henkistä väkivaltaa. Henkistä väkivaltaa seuraa joskus fyysinen väkivalta, 15-vuotiaat kykenevät jopa henkirikoksiin.

Joten minusta aikuista käytöstä on nimenomaan reagoida nimittelyyn ja tehdä selväksi, että se ei käy.

Vierailija
107/156 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni antaa ymmärtää että koska teini on nuorempi, nätimpi ja hoikempi kuin keski-ikäinen, niin sen on ihan ok ylenkatsoa ja vittuilla ja haukkua "tylsää vanhaa tätiä". Siksi vanhemman ihmisen pitää vain hymyillä alistuneesti, kyllähän teinillä on oikeus kutsua läskiksi typeräksi mummoksi kun "ohan mun bmi korkeempi kuin teinarin ja kohta niitä lapsenlapsiakin tulee". Aika outo ajattelutapa.

Vierailija
108/156 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannataisko huolehti itsestään, ettei rupsahda? (:

Vierailija
109/156 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi se haukkuminen tuhota kaksikymppisenkin elämän - ja sitä vanhemman. Ihme suojaikäraja toi 19. Että saisi sanoa ja tehdä mitä lystää ilman seuraamuksia.

Vierailija
110/156 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni antaa ymmärtää että koska teini on nuorempi, nätimpi ja hoikempi kuin keski-ikäinen, niin sen on ihan ok ylenkatsoa ja vittuilla ja haukkua "tylsää vanhaa tätiä". Siksi vanhemman ihmisen pitää vain hymyillä alistuneesti, kyllähän teinillä on oikeus kutsua läskiksi typeräksi mummoksi kun "ohan mun bmi korkeempi kuin teinarin ja kohta niitä lapsenlapsiakin tulee". Aika outo ajattelutapa.

Niin just! Teini on siloposkisempi kuin aikuinen, mutta siihen ne nuoruuden edut jääkin. Nykyteinit on kiistatta pulskia, joten todenmäköisesti heistä tulee lihavia aikuisia, jos eivät pidä varaansa.

Mutta ennen kaikkea, miten pitkään naisten pitää vielä sietää sitä, että vaikka nainen olisi presidentti, hänen tukkaansa, ulkonäköään ja vaatteitaan arvioidaan, ei hänen tekojaan? En muista kuulleeni kenenkään moittivan nykyisen presidentin ulkonäköä, vaikka sanomista kyllä löytyisi eikä edes pitkään tarvitsisi miettiä.

Hyvät naiset, eikö se riitä, että miehet ovat kyykyttäneet meitä vuosituhansia? Ei nyt ainakaan ruveta arvostelemaan toistemme ulkonäköä, ja vielä opeteta nuorille, että naisen arvo on suoraan verrannollinen ihon sileyteen.

Typerä on kulttuuri, joka häpeää iän karttumista. Olen aina pitänyt termiä ikääntyvät ihmiset hölmönä. Minkä muunlaisia muka on olemassa?

Ja tiedoksi miehille, jotka jo rustaavat ivallista vastinetta: tekin vanhenette hei! Älkääkä imarrelko itseänne uskottelemalla ettei se näy tai että naiset pitävät enemmän vanhoista kuin nuorista miehistä. Eivät pidä. Saattavat sietää, mutta eivät pidä.

Vierailija
111/156 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuipa siltä että kalikoita kalahti siellä sun täällä! :-D

Taisivat tytöt osua varsin arkaan paikkaan.

On ikävää jos aloittajan ikäisellä ihmisellä vielä on itsetunto niin alhaalla että pikkulikkojen puheista pitää vetää hernettä nenään! Voin hyvin kuvitella miten keski-iän ylittänyt täti-ihminen käy tukkanuottasille teinityttölauman kanssa! :-D

Kyllä se vaan katkera totuus on, että nämä nuoret tytöt ja naiset ovat yleisesti ottaen raikkaampia ja kauniimpia kuin me iäkkäämmät. Mekin olemme olleet nuoria omalla ajallamme. Minä ainakin tykkään nuorista ja on mukava nähdä nuoria ihmisiä joilla vielä on energiaa ja elämänhalua! Ylilyöntejä tulee, ja porukassa helposti innostutaan. Muistellaanpa vaan omaa nuoruuttamme! Luitteko itse Postillaa ja kuljitteko kuuliaisesti kirkossa körttihameissanne? Minä en ainakaan!

Näin miettii kuusikymppiä ylittänyt täti-ihminen ilman nutturaa ja kukkahattua.

Oletko sä ihan vajaa? Eihän tuossa ollut kyse siitä, että tytöt olisivat muuten vääränlaisia, vaan että käyttäytyivä kusipäisesti.

Ja kusipäiseen käytökseen kannattaa vastata vielä kusipäisemmällä käytöksellä, jos sen osaa. Oppiipahan teinit ymmärtämään miten käyttäydytään. 

Mä olisin kävellyt teinien luokse, ja kysynyt puhuvatko todella minusta, ja että nyt on kymmenen sekuntia aikaa pyytää hyvin nöyrästi anteeksi. Sen jälkeen sanon heille jokaiselle heidän ulkonäöstään jotain sellaista, mikä jää aivan varmasti heidän mieleensä kummittelemaan hyvin pitkäksi aikaa ja tulee laskemaan heidän itsetuntoaan ja saamaan heidät tuntemaan itsensä rumaksi ikuisesti.

Sen jälkeen jos ei anteeksipyyntöä kuulu, poimisin ensin pahimman kiusaajan ulkonäöstä sen selkeimmän kipupisteen ja revittelisin kunnolla. Kysyisin muilta pyytävätkö anteeksi, vai otetaanko seuraava. Jne.

Ja voi että, mä olen hyvä tässä. Ikinä, IKINÄ en aloita. Mutta ai saatana jos mulle käy, niin tietää käyneensä. Ja ei, en ole enkä halua olla tilanteessa "fiksu aikuinen". Haluan antaa opetuksen, joka jää mieleen. Koska noin käyttäytyvät kusipäät ovat niitä, jotka tekee sitä joka paikassa. Niin kauan kunnes joku tekee sille stopin.

Vierailija
112/156 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena ja teininä ei aina tule ajatelleeksi, että loukkaa muita käytöksellään. Muistan lapsena, kun hihittelimme vanhemmalle miehelle, joka teki pakkoliikkeitä, jotka silloin lapsena näyttivät hassuilta. Kaupan myyjä tuli sanomaan meille hyvin tiukkaan sävyyn, että antakaas olla viimeinen kerta kun nauratte miehelle ( kyseessä pikkupaikkakunta ja tuttu lähikauppa) Kävi ilmi että kyseinen mies oli vakavasti sairas. Myöhemmin mies istui pyörätuolissa eikä ilmeisesti elänyt kovin pitkään enää. Eipä ole tehnyt mieli naureskella muille enää sen jälkeen ja olen kiitollinen tuolle kaupan tädille, joka sanoi meille suorat sanat.

Vierailija
113/156 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänkokemus on semmoinen asia, jota ei voi toiselle siirtää, vaan se tulee aikanaan. Yritän antaa mennä tuommoisten juttujen toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tai ehkä paras olisi, jos pystyy pitämään pokkansa ja sanomaan ystävällisesti mutta lujasti, että kaikki me vanhenemme, tms. Mutta itse en vaan jaksa alkaa ojentaa jotain random teinejä :D

Vierailija
114/156 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi jokaisen vanhemman opettaa pikku paskiaiset käyttäytymään.

Vierailija
115/156 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nämä pakkeloidut pikkuprinsessat reisisaappaineen

Kuulostaa venäläiseltä lookilta, oliko nuo venäläis-suomalaisia?

Vierailija
116/156 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minustakin on sen vanhan tantan itsetunnossa vikaa jos pitää pikkupimatsuille ruveta rähisemään?

Luitko ap:n aloituksen? Ap nimenomaan oli hiljaa ja "cool".

Vierailija
117/156 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pikkupimatsut oli selvästi AV-mammojen penikoita! Haukkua louskuttavat leukojaan samalla tavalla kuin akat täällä!

Vierailija
118/156 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sure, Pirkko iskee takaisin!

Vierailija
119/156 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittää itsellä noi anna euro pikkuhorot

vastaan että menkää kelalle, siellä ne toimeentulorahat on. Makoin sinne jo tänä kuuna 1000e ja loput 2000e mikä jäi käteen ei riitä sosiaalitpauksille.

Alkaa joku ihme änkytys etteivät muka ole sosiaalitapauksia, änkyttäkööt voimattomuuttaan yksin. Olisivat olleet kerjäämättä.

Vierailija
120/156 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ymmärtänyt väärin. Ei ole ok haukkua toisia, mutta kukaan järkevästi käyttäytyvä aikuinen ei hauku takaisin teiniä, jonka älyllinen/moraalinen/sosiaalinen kehitys on ihan kesken. Kenenkään ulkonäöllä ei ole tässä mitään väliä, vaan sillä että aikuinen osaa käyttäytyä järkevämmin ja tuollaiset kommentit ei hetkauta, koska käsitys kauneudesta on niin paljon kehittyneempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi