Teki mieli karjaista minulle ilkkuneelle teinityttölaumalle, että kyllä tekin vielä vanhenette ja rupsahdatte!
Siis jumalauta.. vapaapäivä ja menin Sokkarille katselemaan meikkejä. Vieressä oli neljä ehkä 15v tyttöä, jotka alkoivat supista minusta " tohon naamaan ei kyllä meikki enää auta" "isommat silmäpussit kuin mun iskällä".
Luulin ensin käsittäneeni väärin, mutta en käsittänyt vaan nämä pakkeloidut pikkuprinsessat reisisaappaineen todellakin arvostestelivat ja haukkuivat minua tiedostaen varmasti, että kuulin! Onneksi en ole unohtanut kaikkia taitojani ja käännyin tuijottamaan tyttöjä kylmällä katseella jolla aikoinaan hiljensin opettajat ja rinnakaisluokan idiootit, toimii näköjään vieläkin sillä tyttösten hymyt hyytyivät ja ilmeet muuttuivat hämmentyneiksi.. Haa, vanhassa akassa onkin vielä ytyä!!! :D
Mutta teki mieli kyllä oikeasti sanoa, että "tekin kuulkaa olette keski-ikäisiä ennenkuin edes tajuatte. Saatte silmäpussit, naururypyt, hamsterinposket ja kalkkunanheltan, koko helahoidon !"
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap! Tilanteen osuessa kohdalle toivon että minullakin on tuo katse tallella!
Minä näen tuohon crazy eyes -katseesta hämmentymiseen vain kaksi syytä: tytöt tajusivat että nyt ollaan tekemisisissä sen verran epävakaan aikuisen kanssa, että parempi jatkaa ilkkumista selän takana, tai sitten he eivät alun perinkään ilkkuneet ap:lle lainkaan vaan naureskelivat omille silmäpusseilleen ja hämmentyivät yhtäkkisestä tuijotuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Misssä päin on noin inhottavia teinejä? Olen itse teinin äiti, enkä missään ole törmännyt haukkuviin teineihin. Itseasiassa monet teini-ikäiset ovat kehuneet minua. Mm. eräs teini sanoi lapselleni, että sun äitis on tosi kaunis (kun näki minut ensimmäisen kerran) En ole mikään ihmeellinen, mutta tälläistäkin kommenttia saa välillä kuulla. Ja teinipojat avaavat ovia tai antavat mennä heitä ennen bussiin tms. Ei nyt kaikki, mutta ei koskaan ole kukaan sanonut tai tehnyt mitään negatiivista. Ja välillä kun katson peiliin, niin näky ei suorastaan silmiä hivele 😂 Liikun joka päivä ja aina tuolla liikkuu teiniporukoita ja osa on joo äänekkäitä, mutta harmittomia.
Sama kokemus. Sattuneesta syystä on tullut tavattua paljon tamperelaisteinejä. Omani kanssa puhuinkin aikanaan tuosta huutelusta ja haukkumisesta - muistelin omia teiniaikojani ja kuinka pahalta se silloin tuntui -, johon tytär totesi, että teinit ilkkuvat, jos ilkkuvat, toisiaan ja muut, etenkin näin vanhat ihmiset ovat heille näkymättömiä. (Olen 38 😀)
Teinejä luultavasti yllättää, mutta aikuisen mielestä keskenkasvuiset tirskuvat kälättäjät ovat väsyttäviä ja tyhmiä.
Ei jaksa enää kiinnostaa, kun itse on tuon rasittavan iän ohittanut.
Mitäs tykkäisitte aikuisesta, joka alkaa irvailla teinille rasvatukasta, hienhajusta ja näppylöistä?
Huonoa käytöstä, niinpä.
Kyse oli myös siitä että sinä olit tilaneessa yksin ja ne pikkupimatsut oli neljästään.Jos kuka tahansa niistä tytöistä ois ollu yksin ja sinä olisit ollut vaik miehesi kans niin oisko viittiny/uskaltanu/ilenny moista kommentia heittää.Epäilen....Että kova itsetunto on tytöillä yhdes..oikea GIRLPOWER
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa opettaa teineille että julkinen herjaus on rikos josta voi joutua vastuuseen jos uhri niin päättää. Odotan vain aikaa jolloin vihapuhe kriminalisoidaan. Siistiytyy tämäkin palsta.
Ongelma onkin se, ettei vihapuhetta osaa edes verorahoin koulutetut ja suojatyöpaikkaiset pollarit määritellä.
Sinä varmaan osaat? Miksi ihmeessä et määrittele sitä meille kaikille?
Mä autan alkuun:
Arstila sanoo, että kohta on nuori naikkonen läski wt-av-yh-mamma, nyt vois vielä muuttaa elämisensä suuntaa...
--> Vihapuhetta ja huonoa puhetta.
Tuleva wt-av-yh-mamma irvii vanhempaa naista. --> Ihan oikein sille wanhalle haaskalle.
Tää oli se vihapuheen kevytosasto. Lähetäänks miettimään sinun kautta, Paremmin Tietävä MoniOsaaja?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap! Tilanteen osuessa kohdalle toivon että minullakin on tuo katse tallella!
Auttaapa paljon. Suu auki kans!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa täällä paljon aikuisia, jotka ovat jääneet henkisesti teinitytön tasolle. Loukkaannutaan verisesti jostain pikkutytön kommentista ja yritetään suu vaahdossa keksiä yhtä ilkeitä solvauksia takaisin.
Yhtä paljon täällä on itsensä jalustalle nostavia, kertakaikkisen erinomaisia ja sisäisellä kauneudellaan ja tyyneydellään sokaisevia äiti-Teresoita, jotka kääntävät aina toisen posken, ja muistavat tehdä numeron siitä, kuinka paljon ylevämpiä ovatkaan kuin sellaiset pölvästit, jotka suuttuvat huonosta käytösksestä.
Tunteisiin 🎶
Vierailija kirjoitti:
Anastasia kirjoitti:
Hyi helevetti, miten oksettavia ihmisiä. Miettikää, ku nyt noin nuorena kehdataan arvostella toisia tuolla tavalla, että minkälaisia paskapäitä he ovat sitten vanhempana. Tsemppiä heille, jotka tällasten päättömien kanojen kanssa tekee hommia tulevaisuudessa.
Seuraavalla kerralla vois letkauttas, että sun rumaan persoonallisuuteen ei auta edes nätti naama - joka sekin on pakkelin peitossa.
No ihan kokemuksesta voin sanoa (nuorisokasvattaja ja äiti ja itsekin teini aikoinaan ollut), että useimmin ne vanhennuttuaan järkevöityy. Teini-ikä ylilyönteineen on ohimenevä vaihe. Useimmista tulee tavallisia ja järkeviä aikuisia. Sellaisia, jotka ei huutele missään että hyi helvetti miten oksettavia ihmisiä... tai letkauttele muutakaan "nerokasta"...
Ei luoja mitä skeidaa tuo kommentti.
Niin joo minun siis pitää ymmärtää teiniä, mutta teini on vaan teini? Entäs minun tunnot?
Ei muuten tapahdu noin minun perheessä. Teini oppii hyvin nopeasti, mikä on sopivaa.
Ap Kuopiossako tapahtui? Kuopiolaiset sanoo Sokosta Sokkariksi. En tiedä sanotaanko muualla. Alkuperäisenä oululaisena en ollut koskaan kuullut kenenkään niin sanovan. Vasta nyt kun muutin Kuopioon.
Tai sitten on vain mennyt ohi korvien.
Jotkut naiset (tässä tapauksessa tytöt) ovat niin kamalia toisilleen. Nuokaan teinit eivät todennäköisesti olisi sanoneet mitään, jos olisit mies. Joillain naisilla tuntuisi olevan teini-iästä ihan vanhuuteen saakka sellainen sisäänrakennettu "mun pitää aina olla parempi ja kauniimpi kuin muut ympärilläolevat naispuoleiset henkilöt" -asenne. Sitten niitä muita naisia mollataan ja haukutaan ja lyödään alas, jopa eri ikäluokassa olevia.
Suurin osa nuorista eivät kuitenkaan onneksi ole noin kamalia eivätkä ajattele keski-ikäisiä rumina haahkoina. Tästä esimerkkinä se, kun yläasteen poikaluokkakaverit kehuivat äitiäni kauniiksi ja seksikkääksi, kun hänet näkivät jossain vanhempainillassa. Tuolloin naama punaisena kuuntelin näiden teinipoikien kommentteja omasta äidistäni, mutta siinä oli ainakin osoitus siitä, ettei niitä keski-ikäisiä henkilöitä aina pidetä ihan muumioina teinien keskuudessa. :D
Ohis, piti ihan googlettaa. :D eli muuallakin näköjään sanotaan sokkari. T.69
Luultavasti ovat ihan fiksuja nuoria, muistan ikuisesti kun mökkinaapuri, mies, kehui kauneuttani vaimonsa aikana tuo keski-ikäinen nainen tietenkin loukkaantui ja totesi vähän happamasti että nuoret ovat kauniita.
Ajattelin, en sanonut, että minusta ei koskaan tule tuollaista kurppaa, nainen oli ehkä 40v, nooooh on tullut, mutta onneksi osaan ihailla nuorten kauneutta ilman kateutta ja luultavasti hymyilisin tuollaisille kommenteille, ettei ne autakaan, mutta tekee paremman mielen.
57v
Kenelläkään ei ole oikeutta kommentoida kenenkään toisen ulkonäköä.
Voi olla huonoa kasvatusta tai sitten tytöt ovat tottuneet että heitäkin arvostellaan ja luulevat sen olevan hyväksyttävää.
Jos joku kommentoi ulkonäköäsi, on mielestäni sinulla täysi oikeus kommentoida takaisin.
Tottakai ymmärrän tuohtumuksesi, eihän voi kuvitellakaan että tuollaiseen yhtäkkiä törmäisi ja osaisi sanoa juurikin ne oikeat sanat.
Olisiko oikea kommentti ollut: "Jättäkää ulkonäkö vähemmälle ja keskittykää opiskelemaan, se on todellista rikkautta."
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti ovat ihan fiksuja nuoria, muistan ikuisesti kun mökkinaapuri, mies, kehui kauneuttani vaimonsa aikana tuo keski-ikäinen nainen tietenkin loukkaantui ja totesi vähän happamasti että nuoret ovat kauniita.
Ajattelin, en sanonut, että minusta ei koskaan tule tuollaista kurppaa, nainen oli ehkä 40v, nooooh on tullut, mutta onneksi osaan ihailla nuorten kauneutta ilman kateutta ja luultavasti hymyilisin tuollaisille kommenteille, ettei ne autakaan, mutta tekee paremman mielen.
57v
Sulla näyttää menevän hieman asiat sekaisin. Ei tässä puhuta siitä, että joku setä on sun kaunettasi teininä ihaillut (sitä tapahtuu JOKAISELLE teinitytölle, btw), vaan siitä, että ilkeät pissikset aukovat päätään vanhemmilleen. Kateudella ei ole tämän kanssa mitään tekemistä.
Tästäkin keskustelusta, kuten melkein kaikista keskusteluista, paistaa osassa viestejä sellainen yltiöpäinen nouruuden ihannointi ja ajattelutapa, että vain nuoret ovat kauniita. Itse olen vasta 24-vuotias, mutta en voi edes liioitellen sanoa yhtäkään lähipiirini 40-50-vuotiasta naista rumaksi tai ettei "naamoja saisi edes meikillä kuntoon". Suurin osa on kauniita, muutama jopa kauniimpi kuin mitä olivat epävarmoina 15-25-vuotiaina (ainakin mitä vanhoihin kuviin on uskominen).
Toki nuoruudessa se rypyttömyys ja paikkojen roikkumattomuus on sellainen esteettisesti varmaan jokaista miellyttävä seikka, mutta naururypyt tai jostain kohtaa roikkuva nahka ei ole mielestäni IKINÄ tehnyt ihmisestä suoranaisesti rumaa. Kyllä se ihmisen rumuus on yleensä muodostunut jostain häiritsevän oudoista/kummallisista kasvonpiirteistä, jollain tapaa hyvin epäsymmetrisestä tai epämuodostuneesta vartalosta ja siihen yhdistetystä "rumasta luonteesta" eli esimerkiksi nyrpeästä ilmeestä, laiskasta asenteesta ja aina kiukkuisesta ulosannista. 40-vuotias näyttää 40-vuotiaalta ja 16-vuotias 16-vuotiaalta. Ei 40-vuotiaan kauneudessa kuulukaan korostua enää mikään siloposkisuus vaan ennemmin sellainen terve itsevarmuus ja ryhdikkyys.
Suoraan silmiin katsoen rauhallisella äänellä: "Hei nuoret neidit. Olen tosiaan iäkkäämpi kuin te ja totta kai se näkyy ulkonäössäni. Olen kuitenkin ystävällinen ja minulla on hyvät käytöstavat. Minulla on myös vahva itsetunto. Kun te olette minun iässäni ja menettäneet myös nuoruuden ulkonäkönne, mitähän kaunista teissä on?"
Vierailija kirjoitti:
Suoraan silmiin katsoen rauhallisella äänellä: "Hei nuoret neidit. Olen tosiaan iäkkäämpi kuin te ja totta kai se näkyy ulkonäössäni. Olen kuitenkin ystävällinen ja minulla on hyvät käytöstavat. Minulla on myös vahva itsetunto. Kun te olette minun iässäni ja menettäneet myös nuoruuden ulkonäkönne, mitähän kaunista teissä on?"
Kuvittelin, että 15 vuotta nuorempi minä kuuntelisi tuota paasausta ja se kuulosti suunnilleen tältä: "blaa blaa blaablaablaa blaablaa blaa".
Vierailija kirjoitti:
Olin itse nuorisoporukassa, kun siellä yksi alkoi pilkata ja matkia mun mummon kävelytyyliä. Pilkkaaja oli sellainen leuhka kovanaama teinipoika. En tiedä, huomasiko mummo-parkani. Oli noin 85-v silloin, nyt jo kuollut. Ei tiennyt, että se oli mun mummoni. Ahdisti.
Eikö mummosi tunnistanut sua?
Vierailija kirjoitti:
Tästäkin keskustelusta, kuten melkein kaikista keskusteluista, paistaa osassa viestejä sellainen yltiöpäinen nouruuden ihannointi ja ajattelutapa, että vain nuoret ovat kauniita. Itse olen vasta 24-vuotias, mutta en voi edes liioitellen sanoa yhtäkään lähipiirini 40-50-vuotiasta naista rumaksi tai ettei "naamoja saisi edes meikillä kuntoon". Suurin osa on kauniita, muutama jopa kauniimpi kuin mitä olivat epävarmoina 15-25-vuotiaina (ainakin mitä vanhoihin kuviin on uskominen).
Toki nuoruudessa se rypyttömyys ja paikkojen roikkumattomuus on sellainen esteettisesti varmaan jokaista miellyttävä seikka, mutta naururypyt tai jostain kohtaa roikkuva nahka ei ole mielestäni IKINÄ tehnyt ihmisestä suoranaisesti rumaa. Kyllä se ihmisen rumuus on yleensä muodostunut jostain häiritsevän oudoista/kummallisista kasvonpiirteistä, jollain tapaa hyvin epäsymmetrisestä tai epämuodostuneesta vartalosta ja siihen yhdistetystä "rumasta luonteesta" eli esimerkiksi nyrpeästä ilmeestä, laiskasta asenteesta ja aina kiukkuisesta ulosannista. 40-vuotias näyttää 40-vuotiaalta ja 16-vuotias 16-vuotiaalta. Ei 40-vuotiaan kauneudessa kuulukaan korostua enää mikään siloposkisuus vaan ennemmin sellainen terve itsevarmuus ja ryhdikkyys.
Mä olen niin samaa mieltä :) Mutta täällä palstalla tuntuisi monella olevan kovasti sellainen tarve, että lytätään kaikkien yli 30-vuotiaiden naisten itsetunto. Valitettavasti se ei ole kuitenkaan ihan niin helppoa, koska vanhemmilla naisilla on kehittynyt jo vahva itsetunto ja eivät ole moksiskaan sellaisista ilkeilijöistä. Minun mielestäni 90-vuotias mummokin voi olla kaunis. Ei se ole iästä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa sanoa ensi kerralla, tai kutsua ohuthiuksiseksi laihaläskiksi, teinityttöjen pahin painajainen varmaan. "Pidä huolta omasta muffin topistasi horo"
Ei hitsi, olet niin oikeassa. Yks hyvä ois kans "Teillä ei oo ees persettä!!!" Se on nykyään the ihmsiyyden mitta teinien keskuudessa. Ja kukaanhan ei ole täydellinen, paitsi Kardashian.
Ja mitähän rikosoikeudellista seuraamusta tästä mielestäsi tulisi?