Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! YTK perii takaisin yli kymppitonnin

Vierailija
08.11.2017 |

Ytk teki sisäisen virheen josta minä joudun vastuuseen ja joudun palauttamaan yli kymppitonnin ja vaikka minulla on oikeus ansiosidonnaiseen.

Onko muilla käynyt samoin?

Kommentit (181)

Vierailija
161/181 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli YTK:n mukaan sinulla ei ole ollut oikeutta turvaan.

Vaiko onko maksettu pelkästään liikaa?

Ei tästä nyt saa selvää.

Tämä on minullekin liian sekavaa. Minulla on työssäoloehto täyttynyt ja olen oikeutettu ansiosidonnaiseen päivärahaan. Sisäisen virheen takia sitä kuitenkin peritään takaisin mutta eivät ota huomioon sen että minulla on oikeus ansiosidonnaiseen päivärahaan. Jos virkailija tekee virheen niin ei asiakas voi olla vastuussa siitä. 

Ei takaisinperintä ole rangaistus. Jos ansiosidonnainen olisi 2000 euroa, mutta joku on kämmännyt ja laskenut 3000 euroa ja sitä on sitten maksettu kymmenen kuukautta eli 10 000 euroa ekstraa, se liikaa maksettu peritään tietenkin takaisin, vaikka virheeseen syyllinen olisikin joku muu. Jos syyllinen olisi se tuensaaja, kyseessä olisi petos ja siitä mentäisiin käräjille hakemaan sitä rangaistusta. Mutta takaisinperintä ei siis ole rangaistus, vaan sillä vain palautetaan asiat raiteilleen ja oikaistaan tehty virhe.

Itse olin vastaavassa tilanteessa muutama vuosi sitten kun kävin kurssia ja se aiheutti jonkun laskumokan, mutta silloin summa oli niin pieni, että tehtiin perimättäjättämispäätös ja sain siis ne muutamat kympit omaksi hyödykseni.

Vierailija
162/181 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja selvästi vedättää tätä keskustelua, eikä kerro asian taustaa. Koko juttu saattaa olla pelkkä provo.

Työttömyyskassa ei peri maksettuja etuuksia eli työttömyyskorvauksia takaisin kertomatta takaisinperinnän syytä. Jos aloittaja väittää muuta, niin hän kertoo vähintäänkin muunneltua totuutta. Ja jos työttömyyskassa ei kerro takaisinperinnän syytä, niin mitään ei tietenkään tarvitse tai pidä maksaa.

Kummallista kyllä aloittajan kuvaamaa tilannetta ei tule ammattiliittojen jäsenille, tai jos tuleekin, niin sen saa selvitettyä nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/181 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut mitään selvitystä vieläkään vaikka olen sitä pyytänyt ja useaan otteeseen, siksi on vaikea mitään kommentoida. 

Vierailija
164/181 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan sinä ottanut yhteyttä sinne YTK:aan ja selvitellyt asiaa? Kyllä sieltä selvä syy täytyy löytyä, ihan mustaa valkoisella. Laita nyt suoraan tänne  mikä siinä mätti?

Ammattiliitot ne vasta mokaileekin.. ikinä ole ollut missään niin vaikeaa kuin PAMssa, niin kauan meni ok, kun ei ollut muutoksia, sitten kun oli vähän erilaista niin joutui kuukausitolkulla odottelemaan rahoja. 

Vierailija
165/181 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole saanut mitään selvitystä vieläkään vaikka olen sitä pyytänyt ja useaan otteeseen, siksi on vaikea mitään kommentoida. 

Soititko vai laitoitko sähköpostia?  Pääsetkö itse katsomaan YTK:n omilta sivuiltasi ne päätökset?

Vierailija
166/181 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä siis sait tietoosi, että sinulta ollaan perimässä jotain takaisin? Siinä samassahan ne perusteet ilmoitetaan.

Vierailija
167/181 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu ap, vielä ei ole näkynyt lehdissä juttua tästä oikeusmurhasta!!??

Vierailija
168/181 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tähän mennessä saanut kerrottua muuta kuin sen, rttä sun tapaus jäi sisäisessä tarkastuksessa kiinni. Onko sulle maksettu liian suurta päivärahaa, kun sanot olevasi oikeutettu ansiosidonnaiseen? Vai onko sulla joku tuki, joka olisi pitänyt vähentää? Vai ootko ollut työkkärin koulutuksessa ja sulle on maksettu jostain syystä korkeampaa päivärahaa tai tuplana kulukorvausta? Lue se kirje uudelleen ja soita sinne kassaan äläkä täällä trollaa.

Vierailija
169/181 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko ap on asperger ....

Kyllä,minulla on ollut oikeus saada ansiosidonnaista  ja YTK:n sisäisen virheen takia minulla ei ollutkaan oikeutta mutta silti osa tai kaikki peritään takaisin.?

Asiahan ei voi olla niin, että jonkun virheen takia ei ollutkaan oikeutta! Joko se oikeus oli tai ei ollut, se perustuu lakiin. Kenenkään virhe ei sitä voi muuttaa.

YTK on voinut tehdä virheen myöntäessään liikaa tukia, tai tulkita oikeutta päivärahaan väärin. Sinun kannattaa ottaa yhteyttä esim. jonkun yliopiston hallinto-oikeuden professoriin ja kysyä apua, mikäli ei ole mahdollisuutta käyttää lakimiehen palveluita.

Tai meilaa paaville :) Tään nillittämisen sijaan voisit vaan oottaa maanantaita ja soittaa sinne työttömyyskassaan.

Vierailija
170/181 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin ihan oikeasti tietää, mitä siinä kirjeessä oikein luki.. 

Vierailija
171/181 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella, vieläkään eivät ole vastanneet mitään.  ap

Vierailija
172/181 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin ihan oikeasti tietää, mitä siinä kirjeessä oikein luki.. 

Ei mitään koska koko kirjettä ei ole edes olemassa.

Vierailija
173/181 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän on sekavaa, etenkin, kun ei edes tiedä mitkä viestit ovat aloittajan.

Vierailija
174/181 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ap voi kaivaa ne paperit esiin ja kirjoittaa, mitä siellä on kerrottu? Mihin perustuen perivät niitä liikamaksuja takaisin? Siellä voi lukea esim. "sinulla ei ole ollut oikeutta päivärahaan ajalla xx.xx.-xx.xx." tai "laskuvirheen vuoksi päiväraha on maksettu liian suurena". TE-toimiston sivuilta voit käydä katsomassa myös työttömyysturvatietojasi. TE-toimisto lausuu, onko sinulla oikeutta työttömyyspäivärahaan. Kassa puolestaan tutkii, onko oikeutta ansiosidonnaiseen. On hyvin mahdollista, että luulet ansiosidonnaisen edellytysten täyttyvän, mutta jostain syystä ne edellytykset eivät täytykään ja sinun pitää hakea peruspäivärahaa tai työmarkkinatukea Kelasta.

Vierailija
175/181 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
176/181 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ytk ei ole vieläkään antanut mitään selvitystä siitä mitä on tapahtunut ja mitä minun pitäisi tehdä. 

Lupasivat keskiviikkona palata pikaisesti asiaan mutta mitään ei ole kuulunut. 

Aikamoinen firma sanon minä!  

Vierailija
177/181 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ytk ei ole vieläkään antanut mitään selvitystä siitä mitä on tapahtunut ja mitä minun pitäisi tehdä. 

Lupasivat keskiviikkona palata pikaisesti asiaan mutta mitään ei ole kuulunut. 

Aikamoinen firma sanon minä!  

Viikko sitten keskiviikkona, siis 

Vierailija
178/181 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ne otti ap. trollaajaan yhteyttä? En oo nukkunut viikkoon kun tää juttu on kesken 😖😱

Vierailija
179/181 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän tälle tapaukselle kuuluu. Ap, joko on sisäinen virhe ja muut mielenkiintoiset jutut selvinneet? Ei ole tosiaan julkisuudessa puitu mitään tällaista, vaikka Ap niin kovasti uhosi.

Vierailija
180/181 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sun ansiosidonnainen laskettu siellä väärin ja perivät sitä heidän väärinlaskemaansa?

Mitään muuta en keksi, mikä selittäisi sun viestisi. Jos näin on, olisihan sun pitänyt tajuta että rahaa tulee enemmän kuin pitäisi tulla.

Jos jostain muusta kyse, kannattaisiko tuossa tilanteessa kysyä lakineuvontaa tai vastaavaa, jos virhe on tosiaan kassan puolella?

Tosin kuullostaa hyvin erikoiselta, että ytk kaltainen iso toimija voisi mokata noin, itsellä ainakin aina sujunut ytk:n kanssa todella hyvin asiointi.

Sen tiedän, ettei ole kaikkea tarvinnut maksaa takaisin jos on kassan vika, kun laittaa vastineeseen, että pitää pystyä luottamaan siihen, että kassassa on asiantuntijat laskemassa päivärahoja ja on todellakin kohtuutonta periä kaikkea takaisin.

Pyytää kohtuullistamista palautukseen ja hirveet nyyhkytarinat perään.

On tehty niin, että pyydetty vaan esim. Puolet takaisin.

Juurikin sen kassan virheen vuoksi.

Toinen on työttömyysturvalautakuntaan valittaminen.

On itse laittanut oikein kaikki tiedot, ei ole ollut epärehellinen. Pitää pystyä luottamaan työttömyyskassan henkilökunnan asiantuntemukseen, että osaa ohjelmilla laskee päivärahat oikein. Ei todellakaan suostu takaisinperintään vaan vaatii kohtuullistamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä