Mitä ajattelet aikuisesta, jolla on visa electron kortti
Mulle tulee mieleen, että hän on luottotiedoton.
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle tulee mieleen, että on luottotiedoton? :D Koska jos on luottoa, kaikki luotto pitää ehdottomasti käyttää? Päivittäistavaroitakaan ei voi ostaa kuin luotolla, ei esim. riittävillä tuloilla? Itse en käytä korttia kuin lähinnä päivittäistavaroiden ostoon, jos jotain tilaan verkosta niin mulla on verkkopankkitunnukset. Loistavaa päättelyä ap!
Mitä ajattelet aikuisesta, joka luulee voivansa lukea ihmisen "yhteiskunnallisen statuksen" luottokorttityypin perusteella? - Että hän on korkeintaan keskituloinen eikä ymmärrä paljoakaan rahasta vaikka tietenkin luulee tietävänsä kaiken oleellisen. Hänellä on myös heikko itsetuntoinen ja ennakkoluuloinen ja hänellä kova tarve tuomita ihmisiä osoittaakseen paremmuutensa.
Ehkä pankin tädillä on hiekkaa pöksyissä, kun asiakkailla on muhkeat varat kera electronin ja itse lirissä.
Vanhojen ketjujen ykkösnostaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuserin merkkihän se on, jos yli 25-vuotiaalla on Electron tai vastaava lasten kortti. Eihän sellaisella voi edes matkustaa.
Olen matkustanut viisi kertaa sellaisella.
Tällä hetkellä on luottokortti, mutta alallani paljon pätkätöitä, ja minulla oli siksi vuosia Electron. Vähäkuluisena kaksi tai kolme korttia silloin kun matkustelin eräänkin talven. Miksi maksaa turhia pankkimaksuja? Kortti saattaa hävitä, "nollautua" tms. Hyvin toimi esim. Välimeren maissa, ja piti tosiaan välillä vaihtaa korttia, jos paikallinen automaatti ei lukenut yhtä, eli toimiva valinta. Ei käynyt mielessä, mitä muut ajattelevat, kun netistä varailin hotelleille jatkoaikoja.
Täällä on yksi rouva, jolla on Visa elektron -kortti. Limiitti on 5000 euroa. Luotto on hätävaraksi. Nyt siellä on 750 euron ostot, jotka maksan pois kuukauden vaihteessa. Ensimmäinen kuukausi on kuluton ja koroton.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee mieleen, että hän on luottotiedoton.
Hah! Sitä että hän on viisas kun ei ole hankkinut luottokorttia. Ja tulee toimeen sillä rahalla mitä hällä on.
Hyvä kortti. Ihminen, joka ei halua elää velaksi, on tarkka rahoistaan, tulot ja menot, omistaa electronin. Tarkoin tietää, paljonko tilillä on rahaa, kun se veloitetaan heti. Ei tule houkutuksia ostoissa, velaksi ostaminen ei ole hyväksi.
Luotolla maksaminen on persaukisten touhua.
En tiedä mitä ajattelen electronista, mutta sen tiedän mitä ajattelen henkilöstä joka änkeää hönkimisetäisyydelle kyttäämään millä kortilla maksuni suoritan...
Vierailija kirjoitti:
Enemmän ihmettelen mihin sitä luottokorttia tarvitaan?
Olen 41v ja oon pärjännyt ilman luottokorttia, mihin siis sinä sitä tarvit?
Matkustaessa, lentoja ja hotelleja varatessa ja netistä tilatessa olen tarvinnut.
Luottoa en varsinaisesti tarvi, maksan saldon aina kerralla pois.
Konkurssi- tms tilanteissa saa luottoyhtiöltä rahat takaisin, turvallisempaa siis niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen, että miehellä on rahaa kun ei tarvi velaksi elellä.
Mulla on varoja 100k ja miehellä ei mitään mutta hän saa kyllä käyttää varojamme halutessaan koska on luotettava. Molemmat ollaan töissä ja meillä on white trash electronit ja prepaid luottokortit.
Mikä oletus on tuo että miehellä on rahaa eniten aina?
Minulla on parempi palkkakin kuin hänellä eikä se haittaa mitään. Meidät on kasvatettu ilmeisesti hyvin. Asiat osaamme hoitaa mutta emme arvota ihmisiä emmekä rakkautta rahan perusteella.
Se ei itse asiassa ollut oletus, että miehellä on aina eniten rahaa, vaan muistin väärin. Muistin ap:n kysyneen "mitä ajattelet miehestä". Hän tosiaan kysyikin "aikuisesta". Eli korjaan vastaustani:
Tulee mieleen, että henkilöllä on rahaa, kun ei tarvi velaksi elellä.
Eräällä kaverillani tuo on jonkinlainen periaatepäätös: hän ei halua luottokorttia koska ei halua/aio mennä koskaan tilin pohjaa syvemmälle talousasioissaan. Ihan fiksu veto.
Lähtökohtaisesti ajattelen, että hän on aikuinen, jolla on kyseinen kortti. Eihän tuosta mitään muuta voi päätellä. Aloittajan ihmettelystä asiaa kohtaan voi päätellä jotain ennakkoluuloja olevan olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on yksi rouva, jolla on Visa elektron -kortti. Limiitti on 5000 euroa. Luotto on hätävaraksi. Nyt siellä on 750 euron ostot, jotka maksan pois kuukauden vaihteessa. Ensimmäinen kuukausi on kuluton ja koroton.
Taitaa olla rouva hieman hukassa, kun ei electronissa nimenomaa ole luottoa ja siksi se voidaan myöntää luottotiedottomalle/ tulottomalle, josta korttiin liittyvä mielikuva.
Muuten electron on kai melko toimiva, mutta työkaverilla on ollut ongelmia takseissa, ettei aina kone lue; ilmeisesti erilainen vahvistusprotokolla tai jotain, kuin tavallisessa visassa.
Mulla oli 32-vuotiaaksi asti vain Visa Electron, koska eivät tajunneet pankin puolesta päivittää, enkä minäkään kiirehtinyt, koska ei ollut mitään kuukausimaksuja toisin kuin perus-Crediteissä ja -Debiteissä. Olisin saanut, eikä mitään maksuongelmia ollut ollut. Jos joskus harvoin tarvittiin(/tarvitaan) "aikuisten korttia" (lomareissut jne.), käytettin tilausvaiheessa miehen luottokorttia. Muuten ei ostella mitään velaksi, on säästötili. Muutama vuosi sitten siirryin vastentahtoisesti peruspankkikorttiin kuukausimaksuineen, kun asuntolainaa ottaessamme "huomasivat" pankissa, etten ole enää 25vee... :D :D Yhtä useampaa luottokorttia en koe että edellenkään tarvitsemme. perheessä, jossa varat ja tilinkäyttöoikeudet ovat yhteiset.
Muiden kortteihin en kiinnitä mitään huomiota - varmaan sellainen kiinnittää, joka on joutunut luopumaan jostain syystä omastaan?
Minulla on kolmeen tiliin electron ja yhteen tiliin debit/credit, toimii ainakin joku kortista ulkomailla.
Itsellä oli nuorena pankkikortti 80 luvun lopulla, mutta vaihdoin elektroniin koska pankkikortilla näkyi saldo muttei käyttövaraa. Silloin meni joskus kuukausia ennekuin ostokset meni tililtä. Joutui itse pitämään kirjaa mitä oli ostanut. Kyllästyin ja vaihdoin elektroniin jolla näkyi pelkästään käyttövara. Vieläkin elektroni käytössä, on mulla luottokorttikin mutta vain kerran käyttänyt testausmielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla rouva hieman hukassa, kun ei electronissa nimenomaa ole luottoa ja siksi se voidaan myöntää luottotiedottomalle/ tulottomalle, josta korttiin liittyvä mielikuva.
Muuten electron on kai melko toimiva, mutta työkaverilla on ollut ongelmia takseissa, ettei aina kone lue; ilmeisesti erilainen vahvistusprotokolla tai jotain, kuin tavallisessa visassa.
Hah, mulla on electron ollut vuosia, käytän taksia kuussa noin 10-15krt eikä ikinä ole ollut ongelmaa maksaa. Mä en mitään hätävara pikalainoja tarvitse, jos talous kuralla niin ymmärrän luottokortin tarpeen
Ajattelen, että on rahaa, kun ei tarvitse luottokorttia käyttää. Näin itsellä, joten ajattelen, että näin se on varmaan muillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, mulla on electron ollut vuosia, käytän taksia kuussa noin 10-15krt eikä ikinä ole ollut ongelmaa maksaa. Mä en mitään hätävara pikalainoja tarvitse, jos talous kuralla niin ymmärrän luottokortin tarpeen
En mä muusta tiedä, kuin että parina lumimyrskypäivänä ollut myöhässä (bussit olleet niin myöhässä, ettei vuoroon ehtisi), kun joutunut kiertämään pankkiautomaatin kautta electronin kenkkuillessa määränpäässä. Kuski oli kuulemma sanonut, että niitä esiintyy, muttei kauhean usein. Tavallisella Visalla vielä harvemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin oli Mastercard. Tyttärelläni on Electron.
Olen 36-vuotias ja aina ollut Visa Electron ja nostanut rahaa ja maksanut sillä Euroopassa ja myös sen ulkopuolella. En asu Suomessa. Ei koskaan ongelmia. Olen velaton, luottotiedot kunnossa ja säästöjäkin on. Ennen tuhlailin rahaa aika huoletta, mutta nykyään olen tarkempi. Luottokorttia ovat pankit pari kertaa tyrkyttäneet, silppusin ne ja sanoin, että turha yrittää.
Jos tämä tekee minusta jotenkin epäkelvon ja lapsenomaisen, niin siinähän sitten tekee. Eipä ainakaan ahdista velat, maksut tai vipit.