Mitä ajattelet aikuisesta, jolla on visa electron kortti
Mulle tulee mieleen, että hän on luottotiedoton.
Kommentit (193)
Kaverillani oli yhdessä vaiheessa visa credit ja debit - yhdistelmäkortti, mutta jostain syystä vaihtoi sen electroniin. Oli kova poika esittämään rikasta, mutta taitanut massit loppua ku korttikin vaihtunu :D
Ei ole tarvinnut asioida pankin kanssa/ ei ole ollut muulle tarvetta.
Itselläni oli vuosia electron, ihan vain koska en tilnnut muuta. Pysyi siis kortti, jonka olin aikanaan nuorena saanut.
Lainan oton ja pankin vaihdon yhteydessä sitten lopulta päivitin.
En tarvitse luottokorttia mihinkään.
Että hänkin on luottotiedoton kuten itsekin olen. Onneksi Visa E on olemassa, niin pystyy ostamaan ja varaamaan matkoja, hotelleja jne.
Itselläni on kyseinen kortti ja ihan on luottotiedot tallella. Kyseisellä kortilla olen hyvin pärjännyt. Miksi ylipäätään pitäisi edes kiinnostaa mikä kortti kenelläkin on?
Mulla on electron eikä mitään muuta. en ole koskaan keksinyt syytä miksi pitäisi vaihtaa tai hankkia muutakaan. :o
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on kyseinen kortti ja ihan on luottotiedot tallella. Kyseisellä kortilla olen hyvin pärjännyt. Miksi ylipäätään pitäisi edes kiinnostaa mikä kortti kenelläkin on?
Kortti tuo statusta. Naisten saanti on taattu jos sulla on hieno amex tai visa platinum.
terv,
kokemusta on.
Haistakaa... Pelkkää nuorten dissaamista aina.
Mikä vika visa electronissa on? Maksuton alle 25-vuotiaalle, ilmainen lähimaksu ja ilmainen nettimaksaminen? Kaikkien ei tarvitse ostaa luotolla. ;)
Mitä ihmettä? Käytän nomaaliasiointiin aina Visa Electronia vaikka luottokortti löytyykin. Luottokorttia käytän lähinnä matkojen ostamiseen. Eiköhän aika moni muukin ihminen käytä kortteja samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Mikä vika visa electronissa on? Maksuton alle 25-vuotiaalle, ilmainen lähimaksu ja ilmainen nettimaksaminen? Kaikkien ei tarvitse ostaa luotolla. ;)
Debit kortti on kans maksuton. Ilmainen alle 25-vuotiaille, mutta luottotiedottomat ei sitä saa.
Mulla on debit- ja debit/kredit-kortit. Niillä pärjännyt oikein hyvin, harvemmin edes tuota luotollista korttia on mukana. Lähinnä se korttimaksamisen nopeus (e on välillä niiiiiin hidas kun varmistaa tililtä) ja helppous reissun päällä (joka maassa ei e kelpaa). Miehellä oli samat kortit mutta kyllästyi siihen kun debit-kortin veloitukset saattoivat mennä milloin vain eikä heti kun korttia käytti. Vaihtoi sitten debit-korttinsa e:ksi että veloitukset menevät heti (eikä tule miinuksia tilille tms).
Vierailija kirjoitti:
Komppaan täysin.
Ei tämän pitäisi olla mikään erikoinen asia. Taivasteletteko yhtälailla jos jollakulla on se moi-mobiili koska on halpa kuukausimaksullinen liittymä tai jos prepaid liittymästä joku tykkää?
Itselläni on electron myös ja ei ikinä mitään luottohäiriömerkintöjä jne. En vain koe tarvetta ostella luotolla mitään, elän periaatteella että itse tienattua rahaa käytän. Tavaratkin tykkään ostaa kerralla enkä osamaksu sopimuksilla kuten uuden puhelimen - lyön sen hinnan suoraan tiskiin vaikka myyjö kuinka taivuttelisi osariin.
Eräs työkaveri on onnistunut vinguttamaan muutamalla eri luottokortilla yli 10 000€ velat. En sitten tiiä onko tuollaisessakaan järkeä.
Ai, mulla taas oli pitkään electron iha vaa koska mulla on niin paljon rahaa, ettei tartte luotolla maksaa mtn :D ei ollu mitään tarvetta vaihtaa korttia. Nyt sit piti pankinvaihdon yhteydessä vaihtaa kortti niin otin edelleen luotottoman, koska en oo ikinä nähny mtn tarvetta sille luottopuolelle.
Mulla on kaksikin Electron -korttia aina lompakossa, Nordean kortissa on myös luottokortti (Debet/Credit) samassa. Sitten mulla on Handelsbankenin Electron -kortti (se on mun palkkatilille) ja sitten mulla on vielä kotona laatikossa pelkkä luottokortti Visa erikseen, sen otan mukaan lähinnä vain matkoille.
En ole koskaan ajatellut, että siinä on joku ongelma. Luottotiedot on ihan kunnossa ja kaikilla kolmella pankkitilillänikin on saldoa. Jokaisella onnistuu maksu ja jokaisella voi nostaa rahaa.
En ajattele yhtään mitään, minulla on tässä oma elämä menossa.
En saanut tonnin visaa, koska olen työtön. M40v Debitillä siis mennään.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarvinnut asioida pankin kanssa/ ei ole ollut muulle tarvetta.
Itselläni oli vuosia electron, ihan vain koska en tilnnut muuta. Pysyi siis kortti, jonka olin aikanaan nuorena saanut.Lainan oton ja pankin vaihdon yhteydessä sitten lopulta päivitin.
Minulla on vielä nyt nelivitosena Electron jatkona kortille jonka sain ensimmäistä opintolainaa ottaessani joskus 25 vuotta sitten. Uusi kortti tulee postissa kai joka 3. vuosi, sopii laiskalle. Palkka siis tulee tuolle Electron-tilille, asuntolainaa minula on toisesta pankista 300 000€ ja säästöt Nordnetissä. Diners ja Master Cardkin löytyy mutta niitä käytän lähinnä vain matkustellessa. Tiedän että minulla on rahaa ja varallisuutta enkä tosiaan mieti mitä esim. joku kassa kortistani ajattelee 😀
No jaa. Puolisolla on electron, hänellä on huomattavasti enemmän rahaa ja säästöjä kuin minulla (minulla on debit/luottokortti). En pidä mitenkään ihmeellisenä, toimiihan sekin joka paikassa nykyään.