Mitä ajattelet aikuisesta, jolla on visa electron kortti
Mulle tulee mieleen, että hän on luottotiedoton.
Kommentit (193)
Ensinnäkin mitä mun maksukortti kuuluu kenellekään? Ja sama toisin päin, kenenkään toisen maksukortti ei kuulu mulle mitenkään. Eikä kyllä kiinnostakaan.
Mulla on Visa Electron. En ajattele siitä mitään erikoista. On myös luottotiedot tallessa. Luottokortti sen sijaan ajatuksena kammottava. En tykkäisi kortista, jolla ostelisin velaksi juttuja.
No jaa, minulla on Visa, MasterCard ja Diners asuinmaassani. Suomesta minulla on Visa-pankkikortti ja MasterCard. Saksasta Eurocard. Espanjasta Visa Electron ihan siitä syystä, että siellä pankin vaatimus on pitää tilillä koko ajan luottoa vastaava määrä rahaa korottomalla tilillä, jos ottaa normaalin Visan - se ei kannata.
Ja rahaa on tilillä jokaisessa maassa jonkun verran, sijoitettuna sen sijaan aika paljon. Valuutta siirtyilee tililtä ja maasta toiseen sujuvasti aina tarvittaessa.
No kuka sitä käyttää jos ei aikuinen? Ei meillä ainakaan lapset saa minkäänlaista maksukorttia ennen kuin täyttää 18.
Mulla on electron, debit ja credit -yhdistelmäkortti, debit-kortti ja kaksi luottokorttia. Vähiten tulee käytettyä tuota yhdistelmäkorttia, eniten taas electronia. En pidä käyttötilillä paljoa rahaa, ja tykkään siitä, että raha lähtee tililtä heti jotta pysyn kärryillä tilanteesta. Luottokortit ovat käteviä verkkokauppaostoksilla ja matkoilla, mutta niistäkään ei ikinä maksa luotto-ominaisuudesta vaan maksan saldon jo ennen kuin lasku ehtii tulla.
En mitään. Itsellänikin on visa electron ja luottotiedot on kunnossa, olen varakas ei ole koskaan ollut velkoja. Miksi turhaan hankkia luottokorttia jos sitä ei mihinkään tarvitse?
Vierailija kirjoitti:
En mitään. Itsellänikin on visa electron ja luottotiedot on kunnossa, olen varakas ei ole koskaan ollut velkoja. Miksi turhaan hankkia luottokorttia jos sitä ei mihinkään tarvitse?
Et siis matkustele ulkomailla, variale hotellihuoneita, vuokraa autoja... Ei kai luottokorttia mihinkään tarvitse, jos pysyy kotinurkissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis matkustele ulkomailla, variale hotellihuoneita, vuokraa autoja... Ei kai luottokorttia mihinkään tarvitse, jos pysyy kotinurkissa.
Kumma juttu etten minä ole koskaan tarvinnut luottokorttia matkustellessani. Ihan hyvin on kaikki hotellivaraukset ym. sujuneet ihan tavallisella debit-kortilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun työkaverilla on vain electron, tiedän kun kerran oltiin liikenteessä ja ko. kortti ei toiminut, hänellä ei ollut muita maksuvälineitä, lainasin sitten käteistä kun sattui olemaan, vähän jännitti mutta maksoi heti seuraavana päivänä takaisin.
Toisella kertaa oltiin liikenteessä ja asioitiin pankkiautomaatilla peräkkäin, hänellä jäi kuitti jumiin ja minulle kone sylkäisi hänenkin kuittinsa. Joo, kukaan muu ei tietenkään olisi katsonut mutta minä tyttö kurkkasin uteliaisuuttani - saldo rapiat 70 000e. Meinasin lentää pyllylleni :D
Juurikin näin. Ihmisten tyhmyys vituttaa ihan saatanasti
Niin onhan se tyhmää seisottaa tuollaista summaa liki korottomalla käyttötilillä... ainakin, mikäli ei ole vain taspainokäteispuskuri isoille pörssisijoituksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu etten minä ole koskaan tarvinnut luottokorttia matkustellessani. Ihan hyvin on kaikki hotellivaraukset ym. sujuneet ihan tavallisella debit-kortilla.
Silloin vain kannat riskin itse. Epäselvyystilanteissa luottoyhtiö hyvittää heti ja selvittelee kuprut. Eräänlainen vakuutus siis (jopa todella halpa sellainen, mikäli ei luotolla seisota turhaan mitään, vaan maksaa suoraan laskut).
Mihä helvetti se on nykyään ,kun matkustelulla ylpeilystä on tullut statussymboli?! Tai kuka omistaa minkäkin luottokortin?! Ihan jokaisen oma asia!! Hittokun ärsyttää kaikenmaailman ihmettelijät!
Hassu keskustelu.
Olin lapseni futissauran paattajaisissa Roomassa.
Seurue oli hyvinkin monitahokas
Noin niikuin rahasta ja sen nayttamisesta
Oli eras ravintoloitsija joka tunki rahaa joka paikkaan. Tiedan etta han on melkein konkurssissa.
Oli eraan suurehkon firman Suomen toimari. Josta ravintoloitsija silmat pyoreena kertoi miten silla voi olla timantti Amex
Mina , tienaan 170 00€ vuodessa, mutta maksan yleensa taskuun tungetuilla ryppyilla seteleilla.
Eras hyvinkin nukkavieru kaveri jonka isoisovanhempi on Pekka Herlin. Ainostaan mina tiedan tuon tuosta porukasta. On pyytanyt aiemmin etten kerro miten varas tulee olemaan.
Minulla on kyseinen kortti, vain ja ainoastaan visa electron ja vaikka minulla valitettavasti vielä hetkellisesti on luottotietomerkintä, ei minulla ole missään euroakaan velkaa. Eikä erityistä kiinnostusta ottaa ottaa velkaa.
btw minusta electron ei pysy tilin tilanteen tasalla yhtä hyvin kuin ennen. Kukaan muu huomannut samaa?
- olen valittanut aiheesta pankkiin, mutta he kielsivät koko asian. Selitys kuulosti perus debit kortilta.
Vierailija kirjoitti:
Hassu keskustelu.
Olin lapseni futissauran paattajaisissa Roomassa.
Seurue oli hyvinkin monitahokasNoin niikuin rahasta ja sen nayttamisesta
Oli eras ravintoloitsija joka tunki rahaa joka paikkaan. Tiedan etta han on melkein konkurssissa.
Oli eraan suurehkon firman Suomen toimari. Josta ravintoloitsija silmat pyoreena kertoi miten silla voi olla timantti Amex
Mina , tienaan 170 00€ vuodessa, mutta maksan yleensa taskuun tungetuilla ryppyilla seteleilla.
Eras hyvinkin nukkavieru kaveri jonka isoisovanhempi on Pekka Herlin. Ainostaan mina tiedan tuon tuosta porukasta. On pyytanyt aiemmin etten kerro miten varas tulee olemaan.
Niin eihän niillä 17 tonnin vuosituloilla juuri parane elvistellä...
Vierailija kirjoitti:
Mihä helvetti se on nykyään ,kun matkustelulla ylpeilystä on tullut statussymboli?! Tai kuka omistaa minkäkin luottokortin?! Ihan jokaisen oma asia!! Hittokun ärsyttää kaikenmaailman ihmettelijät!
Ottaahan se koville, jos ei itelle myönnetä luottokorttia. Pitää sit mitätöidä toisten kortit
Vierailija kirjoitti:
Ettet vaan olisi kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaahan se koville, jos ei itelle myönnetä luottokorttia. Pitää sit mitätöidä toisten kortit
Minulla on luottokortti, mutta pidän kyllä naurettavuuden huippuna mittailla pippeleitä maksukorttien perusteella. Ne eivät kerro ihmisestä YHTÄÄN MITÄÄN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko 10v vai miksi kuvittelet maksukortin olevan jotenkin merkityksellinen asia?
Ei tarvitse pitkään ajatella mitään, kun Electronit poistuvat pankin korttivalikoimasta kokonaan. Jouduin itsekin vaihtamaan omani toisenlaiseen.
Ainoa syy miksi täytyi ottaa luottokortti on ollut matkustelu. Ei sillä mitään muuta tee.