Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pirkko Arstilan kolumni Vihjailevat helmat ET-lehdessä

Vierailija
07.11.2017 |

Oletteko koskaan lukeneet mitään näin hirveää paskaa? Ei uskoisi, että Pirkko on hyvien tapojen lähettiläs, tai että eletään vuotta 2017!

https://www.etlehti.fi/artikkeli/ihmiset/pirkko-arstilan-kolumni-vihjai…

Yhtä pöyristyttävää on ET-lehden vastaus palauteryöppyyn:

"Hei kaikki,
Kolumni on mielipidekirjoitus ja tässä Pirkko Arstilan kolumnissa on hänen mielipiteensä.
Lehti ei halua suitsia kolumnistinsa mielipiteitä. Maailmaan mahtuu monenlaisia ajatuksia.
Riitta Korhonen
päätoimittaja"

Mitä mieltä?

Kommentit (647)

Vierailija
121/647 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha, kyllähän se tässä taas kulminoituu miksi miehiä on alkaneet kiinnostaa kypsemmätkin naiset.

Tai venäläiset, sekä ranskattaret hienosti pukeutuvat leidit. Kuten Arstila ja muutamat muut suomalaiset naiset.

Anu Saagim oli taannoin oikeassa näistä löntystelijöistä.

Vierailija
122/647 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tuo artsila asuu? Täällä Jyväskylässä on paljon nuoria opiskelijoita ja tuollainen wt-pukeutuminen näkyy harvassa. Urheiluvaatteiden käyttäminen arjessa on kyllä nykyään "trendi" kaikkialla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/647 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta oli hyvä, herättävä kirjoitus. Siinä nähdään hyvin, miten eri sukupolvien ihmiset on kasvatettu.

Hänen sukupolvelleen tärkää on, että näytetään hyvältä. Vihjaillaan. Nykysukupolvelle tärkeää on, että vaatteet ovat mukavat päällä (ja samalla voi näyttää kaiken vaatteen läpi). Hän itsekin tuo esille, että nykypolvi ei hänen mielipidettään arvosta.

En näe tätä yhteen ihmiseen kohdistuneena iskuna. Jokainen meistä näkee näitä kopioita vaikka kuinka monta kun lähtee kauppaan. Meiltäkin yksi sellainen lähtee joka aamu kouluun :-)

Tämä oli kypsä mielipide, sukupolvieroista on kysymys. 👍

Vierailija
124/647 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottahan tuo kyllä puhui,monet naiset pukeutuu huorahtavasti.

Joo mutta pitikö keskittyä johonkin tiettyyn kauppajonossa olevaan naiseen ja vielä antaa tilalle yhtä huorahtavia neuvoja, että pitäisi keimailla hameessa, jos se ei ole huorahtavaa, mikä on.

Arstila ei puhunut varsinaisesta keimailusta, vaan tyylikkään naisellisesta pukeutumisesta. Se on monesti myös miehiä viehättävämpää, ja itse asiassa eroottisempaa, kun kaikkea ei laiteta heti halvasti tyrkylle.

Vai onko joku oikeasti sitä mieltä, että tyylikäs mekko on mauttomampaa ja huorahtavampaa kuin "silmille hyppivä" camel toe?

En tykkää Arstilasta enkä ole lähellekään hänen ikäisensä, mutta monien nuorten naisten pukeutuminen on oikeasti aika kamalaa. Toisaalta tietysti jokainen saa pukeutua niin kuin haluaa eikä kaikkia esteettiset asiat edes kiinnosta. Se on ihan ok.

Vierailija
125/647 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei millään pysy miehet ulkona keskustelusta. Ei niin millään.

Se on niin pinttiny johki rihmastoon.

Kaks naissukupolvea vastakkain, niin asiaa oli kaks sivua. Sitte äijät mankeliin. On kyllä niin perinteistä akkojen 50000 -"suljettua" haippirinkiä.

Täytyyhän jonkun puolustaa Arstilaa, kun te naiset ette halua.

Vierailija
126/647 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää Pirkko. On tuo sen verran korkea ikä jo ja kaikki on varmaan aika lailla ohitse, siis kaikki kiva. Vaikka  nuorena olikin sellaista. Tiedän sen itsestäni, vaikka olen jonkun verran Pirkkoa nuorempi mummo. Ei auta leikkaukset enää kasikymppistä. Antaisi jo olla ja vanhuuden tulla.

Olen toki itsekin arvostellut jotain risafarkku-muotia, mutta kun tarkemmin miettii niin nuorten pitääkin pukeutua eri lailla kuin vanhempiensa. Sama musiikkimaussa.

Se vaan kuuluu asiaan, että mutsi hermostuu kun töistä tullessa vaikkapa kaamea trash metalli soi kotona täysillä (kokenut). Ja sitten alkaa "opettaa" teiniään, että eihän tuossa ole  mitään  muuta kuin  meteliä ja örinää :). Mutta teinistä vaan on! Ja sille mutsi ei voi mitään.

Vierailija
127/647 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaks naissukupolvea vastakkain, niin asiaa oli kaks sivua. Sitte äijät mankeliin. On kyllä niin perinteistä akkojen 50000 -"suljettua" haippirinkiä.

Ainoat jotka tähän keskusteluun tunkee miehiä on te kaksi. Minkä jälkeen uhriudutte omista teksteistänne.

Vierailija
128/647 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko se kade nuoruudesta kirjoitti:

Säälittää Pirkko. On tuo sen verran korkea ikä jo ja kaikki on varmaan aika lailla ohitse, siis kaikki kiva. Vaikka  nuorena olikin sellaista. Tiedän sen itsestäni, vaikka olen jonkun verran Pirkkoa nuorempi mummo. Ei auta leikkaukset enää kasikymppistä. Antaisi jo olla ja vanhuuden tulla.

Olen toki itsekin arvostellut jotain risafarkku-muotia, mutta kun tarkemmin miettii niin nuorten pitääkin pukeutua eri lailla kuin vanhempiensa. Sama musiikkimaussa.

Se vaan kuuluu asiaan, että mutsi hermostuu kun töistä tullessa vaikkapa kaamea trash metalli soi kotona täysillä (kokenut). Ja sitten alkaa "opettaa" teiniään, että eihän tuossa ole  mitään  muuta kuin  meteliä ja örinää :). Mutta teinistä vaan on! Ja sille mutsi ei voi mitään.

Näin. Löysin vintiltä kirjeen jossa 1900-luvun alun emäntä haukkui räävitöntä nuorisoa argumenteilla jotka voisi suoraan siirtää vuoteen 2017 eikä kukaan huomaisi mitään. Ja tämä haukuttu sukupolvi oli juurikin tätä Pirkon ikäluokkaa tai luultavasti vielä vanhempia. Että sellaisia rivosti pukeutuvia rellestäjiä.

Vierailija
129/647 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos unohdetaan Pirkko Arstila, joka on vaan säälittävä vanha nainen, josta ei luultavasti kukaan maailmassa pidä, niin eikö ET-lehdeltä voisi odottaa parempaa makua kolumnistien valinnassa ja parempaa ammattitaitoa sen suhteen, miten kohuun vastataan?

Vierailija
130/647 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pirkko Arstila puhuu asiaa! Jos jollain on lyhyet jalat, runsas takamus ja pullea povi, sen saa sanoa. Hyvä Pirkko. Kyllä ihmisten pitäisi vähän miettiä, minkä näköisenä kulkevat.

Eli jos on sattunut syntymään lyhytjalkaiseksi, runsastakamuksiseksi ja isopoviseksi niin ei saa kulkea kaupungilla? Vaikea noita kun on ilman kirugiaa kokonaan pois häivyttää. Ja rehellisesti sanottuna, en minä ainakaan joka pikku kauppareissulle viitsi ruveta vetämään liehuvahelmaista hametta päälle jne. Kyllä ne verkkarit saa riittää. Kun en ole edes ketään iskemässä siellä kaupassa. Haen vaan sen maitopurkin tms.

Edellisen kerran, kun laitoin yksin liikkuessani hameen päälle tuntematon, isäni ikäinen mies kävi käsiksi takapuoleeni. Olin tuolloin tullut kauppaan töiden jälkeen. En siis ollut iskemässä ketään tms. Olen ottanut virheestäni opiksi ja käytän nykyisin hameita ainoastaan liikkuessani mieheni seurassa. Pirkolla olisi varmaan tähänkin jotain nasevaa sanottavaa.

Vierailija
131/647 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä järkyttynyt tästä kohusta, vaikka en Arstilan kolumnia ole lukenut. Olen ollut ET-lehden tilaaja, mutta en tiedä voiko tällainen suomalais-ugrilainen tilata enää koko lehteä. Tosin en ole lihonut nuoruusvuosista (olen jo lähes 60-vuotias) ja minulla on selvä vyötärö. Arstilahan kuvasi meitä isorintaisia ja leveälantioisia, että meistä tulee lihavia. Minusta on julmaa kommentoida nuoren naisen vartaloa ja spekuloida sillä, minkä näköiseltä hänen ruumiinsa näyttää vuosien kulutta. Tässä maassa on ihan tarpeeksi syömishäiriöisiä nuoria naisia. Kaikki nuoret tekevät ylilyöntejä, niin pukeutumisessa kuin muissakin asioissa.  Jos muistelee omaa nuoruuttaan, kyllä siellä ylilyöntejä tehtiin ja joskus alilyöntejäkin niin pukeutumisessa kuin muissakin asioissa. Ja tässä keski-iässäkin niitä tehdään. Jopa vanhemmat ihmiset tekevät ylilyöntejä näyttääkseen nuoremmilta . 

Vierailija
132/647 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pirkko Arstila puhuu asiaa! Jos jollain on lyhyet jalat, runsas takamus ja pullea povi, sen saa sanoa. Hyvä Pirkko. Kyllä ihmisten pitäisi vähän miettiä, minkä näköisenä kulkevat.

Eli jos on sattunut syntymään lyhytjalkaiseksi, runsastakamuksiseksi ja isopoviseksi niin ei saa kulkea kaupungilla? Vaikea noita kun on ilman kirugiaa kokonaan pois häivyttää. Ja rehellisesti sanottuna, en minä ainakaan joka pikku kauppareissulle viitsi ruveta vetämään liehuvahelmaista hametta päälle jne. Kyllä ne verkkarit saa riittää. Kun en ole edes ketään iskemässä siellä kaupassa. Haen vaan sen maitopurkin tms.

Edellisen kerran, kun laitoin yksin liikkuessani hameen päälle tuntematon, isäni ikäinen mies kävi käsiksi takapuoleeni. Olin tuolloin tullut kauppaan töiden jälkeen. En siis ollut iskemässä ketään tms. Olen ottanut virheestäni opiksi ja käytän nykyisin hameita ainoastaan liikkuessani mieheni seurassa. Pirkolla olisi varmaan tähänkin jotain nasevaa sanottavaa.

Pirkko varmaan toteaisi tosi nasevan tyylikkäästi, että sinun pitäisi olla imarreltu, kun miehet on sillai hassuja ettei ne pysty hillitsemään itseään hihhih. 

Vierailija
133/647 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi jättänyt kirjoituksensa niiden liian kireiden, kaiken paljastavien housujen päivittelyyn ja jättänyt väliin tytön ruumiinrakenteen, hiusten ja meikin mollaamisen. 

Voisihan sitä kirjoittaa myös mielipiteensä vanhenevista naisista, jotka botoxoivat otsansa kauheaksi kiiltäväksi kananmunaksi, värjäävät vuodesta toiseen hiuksensa mustiksi ja ympyröivät yhä syvemmällä päässä olevat silmänsä mustalla kajalilla. 

Kyllä vaan viehättäisi enemmän kun mummu oikeasti näyttäisi mummulta harmaine hiuksineen, paljaine silmineen ja aitoine ryppyineen. 

Vierailija
134/647 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä järkyttynyt tästä kohusta, vaikka en Arstilan kolumnia ole lukenut. Olen ollut ET-lehden tilaaja, mutta en tiedä voiko tällainen suomalais-ugrilainen tilata enää koko lehteä. Tosin en ole lihonut nuoruusvuosista (olen jo lähes 60-vuotias) ja minulla on selvä vyötärö. Arstilahan kuvasi meitä isorintaisia ja leveälantioisia, että meistä tulee lihavia. Minusta on julmaa kommentoida nuoren naisen vartaloa ja spekuloida sillä, minkä näköiseltä hänen ruumiinsa näyttää vuosien kulutta. Tässä maassa on ihan tarpeeksi syömishäiriöisiä nuoria naisia. Kaikki nuoret tekevät ylilyöntejä, niin pukeutumisessa kuin muissakin asioissa.  Jos muistelee omaa nuoruuttaan, kyllä siellä ylilyöntejä tehtiin ja joskus alilyöntejäkin niin pukeutumisessa kuin muissakin asioissa. Ja tässä keski-iässäkin niitä tehdään. Jopa vanhemmat ihmiset tekevät ylilyöntejä näyttääkseen nuoremmilta . 

Touché!

Esimerkiksi kiristävät naamansa, laittavat hammaslaminaatit ja värjäävät hiuksensa tummiksi... vielä yli 70-vuotiainakin. 

Vierailija
135/647 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan kyse teinien pyllyvako verkkareista? (tätä nimitystä käytetty ainakin parissa artikkelissa viime vuosina)Eikä tyttö kommenttien perusteella "käynyt vain kaupassa" vaan silmät oli yli meikattu. Tähän samaan teini uniformuun kuuluu myös paljaat nilkat.

Vierailija
136/647 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo, ihmiset! ET on mummojen lehti ja tuo kolumni varmasti ymmärretään niissä piireissä. Ketään muuta sen ei tarvitse miellyttää.

Vierailija
137/647 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pirkko varmaan toteaisi tosi nasevan tyylikkäästi, että sinun pitäisi olla imarreltu, kun miehet on sillai hassuja ettei ne pysty hillitsemään itseään hihhih. 

Nimenomaan; hihhih, sitä ne vihjailevat helmat teettää, hihhhih, saa miesten huomion ja hyväksynnän, ah onnea.

Vierailija
138/647 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoat jotka tähän keskusteluun tunkee miehiä on te kaksi. Minkä jälkeen uhriudutte omista teksteistänne.

Katsotaanpas kuinka kauan pysytte pitämään ketjun pystyssä ennenkuin se menee lukkoon.

Muuten, ettekö ole jo kylliksi haukkunut Arstilaa iän ja ulkonäön perusteella?

Ei tarvita yhtään miestää naista halventavaan ketjuun. Teette sen ihan itse.

Vierailija
139/647 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä kalikka on kalahtanut ja kunnolla! :-D

Vierailija
140/647 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä oli aika tyylitön kirjoitus. Ensinnäkään ei toisten ulkoista habitusta sovi arvostella, se on moukkamaista. Maailman kaikki nuoretkaan ihmiset eivät ole täydellisen timmissä kunnossa, mutta jokaisen keho on hänen oma asiansa. Kaikkein vähiten sopii lehtien palstoille kirjoitella rumaa tekstiä, josta kyseiseen kirjoitukseen innoittanut nuori nainen varmasti itsensä tunnistaa. Kyseinen nuori nainen ei myöskään tehnyt mitään pahaa, joka edes jollakin tavalla voisi oikeuttaa hänen arvostelemisensa lehtien palstoilla. Se, että ei vastaa jonkun toisen käsitystä esteettisestä näystä, ei ole syy joutua julkisesti irvailluksi.

Toisekseen aina ei tarvitse olla viimeisen päälle laittautunut, siellä ne raksamiehetkin painelevat likaisissa haalareissa kauppaan ostoksille, mutta ei kukaan heitäkään moiti, kuten ei kuulukaan. Lähikauppa ei ole mikään presidentinlinna, jossa on pukukoodi. Sinne pitää voida piipahtaa rönttösissäkin vaatteissa. Vaikka aina sanotaan, että hyvin pukeutuminen on toisten ja itsensä arvostamista, ei kukaan silti aina ole laittautunut, eikä tarvitsekaan olla. Maailma olisi pelottava paikka, jos saisimme rumia katseita osaksemme joka kerta kun poistumme kotoa muuten kuin täysin tyylikkäinä.

Ne rönttöset vaatteet voisivat kenties olla hieman väljempiä? En myöskään ole törmännyt raksamiehiin haalareissa, jotka paljastavat miesten vehkeiden ääriviivat.

Mielestäni olennaisin pointti tuossa kirjoituksessa ei ollut se, että pitäisi pukeutua aina viimeisen päälle. Ei myöskään se, että suomalaisilla naisilla on usein tietynlainen ruumiinrakenne, vaan se, että pukeudutaan niin, että "kaikki" anatomiset yksityskohdat on näkyvillä.

Ei minuakaan hirveästi innosta katsella naisten housuista pursuavia häppäreitä. Onko niitä pakko näytellä kaupungilla (tai edes salilla)?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme