Kellään ei ole oikeutta arvostella muita ja pahoittaa heidän mielensä
Vain niillä, jotka sanovat kaikesta toisia loukkaamatta ois oikeus arvostella.
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Toisia loukkaavat ovat selkärangattomia kaikin puolin. En pysty edes kirjoittamaan lisää, olen niin vihainen.
Missä on esimerkiksi Alman arvostelija nyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisia loukkaavat ovat selkärangattomia kaikin puolin. En pysty edes kirjoittamaan lisää, olen niin vihainen.
Missä on esimerkiksi Alman arvostelija nyt?
Siis kertomassa meille, miksi haluaakaan pahoittaa Alman mielen?
No, minkä taakseen jättää sen edestään löytää. Vai, mitä näitä sanontoja onkaan. Eikä se omalle mielenterveydellekään kovin hyvää tee, jos on kusipäinen idiootti.
Loukkaantuja loukkaantuu. Ei sille muut voi mitään. Kuten äitihullu. Jatkuvasti ajautuu ristiriitoihin eikä ota vastuuta. Ei edes itsestään
Aloittaja pitää etuoikeutenaan olla paha muille, varsinkin viattomille lapsilleen, koska hän ulkoistaa ja kuolettaa täysin omatuntonsa ja syyttää muita omasta pahuudestaan omantunnon ollenkaan kolkuttamatta. Mutta jos joku sanoo totuuden hänen pahuudestaan, se ihminen on aloittajan mielestä paha, koska uskaltaa nähdä aloittajasta totuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostelethan sinäkin ap jatkuvasti äitiäsi, miestäsi ja lapsiasi sekä muita sukulaisia, ja pahoitat heidän mielensä. Sinullako on sitten oikeus siihen?
Ei ole, se onkin väärin, en halua satuttaa heitä. ap
Miten tämä sinun juttusi nyt haiskahti hieman? Sinua ei saisi arvostella, mutta sinä arvostelet lähimmäisiäsi? Et halua olevinaan satuttaa heitä, mutta vedät kuitenkin joka kerta täyslaidallisen paskaa heidän niskaan? Hieman ristiriitaista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostelethan sinäkin ap jatkuvasti äitiäsi, miestäsi ja lapsiasi sekä muita sukulaisia, ja pahoitat heidän mielensä. Sinullako on sitten oikeus siihen?
Olet useasti sanonut, että haluat kostaa lapsillesi sen, miten äitisi kohteli sinua. Lapsesi ovat kuitenkin täysin syyttömiä asioihin, jotka ovat tapahtuneet sinun ja äitisi välillä paljon ennen heidän syntymäänsä. Lausumasi ovat ristiriidassa keskenään. Et halua satuttaa lapsiasi, mutta haluat kostaa syyttömille. Tajuatko tämän itse?
Vierailija kirjoitti:
Oli pakko tehdä tästä uusi aloitus, koska mode poisti äskeisen. Olisin valmis vaikka tapaamaan minua satuttavat arvostelijat.
Minäkin olen täynnä sitä että nälvitään, lytätään, arvostellaan, kommentoidaan ja auotaan päätään. En tietenkään pysty ketään tappamaan, mutta katkera olen minuuteni tuhoamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja pitää etuoikeutenaan olla paha muille, varsinkin viattomille lapsilleen, koska hän ulkoistaa ja kuolettaa täysin omatuntonsa ja syyttää muita omasta pahuudestaan omantunnon ollenkaan kolkuttamatta. Mutta jos joku sanoo totuuden hänen pahuudestaan, se ihminen on aloittajan mielestä paha, koska uskaltaa nähdä aloittajasta totuuden.
Ei nimenomaan sano totuutta, vaan valehtelee, että mä olen paha. Silloin mä raivostun, ymmärrätkö, siitä valheesta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet useasti sanonut, että haluat kostaa lapsillesi sen, miten äitisi kohteli sinua. Lapsesi ovat kuitenkin täysin syyttömiä asioihin, jotka ovat tapahtuneet sinun ja äitisi välillä paljon ennen heidän syntymäänsä. Lausumasi ovat ristiriidassa keskenään. Et halua satuttaa lapsiasi, mutta haluat kostaa syyttömille. Tajuatko tämän itse?
No siis ihminen voi haluta kahta vastakkaista asiaa yhtäaikaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole koskaan ollut työkaluja siihen, jos joku tavallaan alapuolellani oleva alkaa puhua minulle, kuin roolit olisivat toisin päin.
Esim. itseään kaikille jakavan ihmisen kanssa seurusteleva poika, huorittelee minua vaikka olen neitsyt.
Tai joku joka kohtelee lapsiaan kuin paskaa, sanoo että minä olen epäempaattinen.
Joku todistetusti älyllisesti kehitysvammainen ja kouluista läpipääsemätön selittää minulle äärimmäisen yksinkertaisia asioita vaikka äo:ni on 120.
Ottaa hermoon äärimmäisesti. Ei siinä mitään jos jos joku heittäisi noita juttuja, jos sillä on varaa. Mutta ei! Tuossa tulee kaksinkertainen vitutus, kun ensin tulee syytetyksi jostain mitä ei ole, ja toisekseen se syyttäjä on itse tosi jäävi mitään sanomaan.
Jos tämän ketjun on aloittanut kivikisuli, niin minä toivoisin että hän kirjoittaisi vaikka kirjan kokemuksistaan, siis suunnittelisi aihion ja draaman kaaren jne. siten hän voisi itse enemmän hyötyä ja hyödyttää muita.
Kellään ei ole myöskään oikeutta tappaa, kiduttaa tai vaikkapa raiskata ketään. Silti näin tapahtuu päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Äitisi yritti kasvattaa sinua sillä tavalla, jota siihen aikaan pidettiin hyvänä kasvatuksena. Hän toimi siis tietämättömyydestä ja tarkoitti hyvää. Mutta sinä haluat kostaa lapsillesi toisen ihmisen teot, joihin he ovat täysin syyttömiä. Sinä toimit tietoisesti ja haluat kostaa - ja se on silkkaa pahuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. aika moni syö herkkuja vaikka olisi mielellään 5kg hoikempi. Eli haluaa kakkua ja olla ilman kakkua yhtä aikaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apÄitisi yritti kasvattaa sinua sillä tavalla, jota siihen aikaan pidettiin hyvänä kasvatuksena. Hän toimi siis tietämättömyydestä ja tarkoitti hyvää. Mutta sinä haluat kostaa lapsillesi toisen ihmisen teot, joihin he ovat täysin syyttömiä. Sinä toimit tietoisesti ja haluat kostaa - ja se on silkkaa pahuutta.
EI OLE SIITÄ KYSYMYS, vaan hän satutti minua, koska oli epäsensitiivinen, kylmäsydäminen ihminen, tajuatko??? Siis luonnehäiriöinen!!! Tajuatko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apÄitisi yritti kasvattaa sinua sillä tavalla, jota siihen aikaan pidettiin hyvänä kasvatuksena. Hän toimi siis tietämättömyydestä ja tarkoitti hyvää. Mutta sinä haluat kostaa lapsillesi toisen ihmisen teot, joihin he ovat täysin syyttömiä. Sinä toimit tietoisesti ja haluat kostaa - ja se on silkkaa pahuutta.
Luuletko, ettei se ole sattunut, että minua arvostellaan syyttä? Mitä siinä se painaa, että toinen on sinun mukaasi halunnut hyvää? Miten syyttä arvosteleva voi haluta hyvää? Miksi syyttä arvosteleva ei kerro, etä oli väärässä, kun hänet saa kiinni arvostelusta siksi, että HÄN on sairas, ei arvostelun kohde?
ap
Minusta on aika inhimillistä jos jotain koston tai tilien tasaamisen toivetta tulee, kun joutuu kaltoinkohdelluksi ja rikotuksi.
Itse ainakin toivon että minua satuttaneet ihmiset saisivat oppiläksyn ja sitä kautta ymmärtäisivät mitä tekivät.
En kuitenkaan voi käsittää miten joku esimerkiksi voi kierossa sairaassa päässään ajatella, että hyvä kosto ihmiselle olisi vaikka vahingoittaa hänen lapsiaan tai lemmikkejään?
Minusta sellainen ihminen on idiootti ja tyhmä, joka viattomia haluaa sotkea siihen paskaan.
Niin ovat, ja pahimpia ovat ne, jotka eivät loukattuaan suostu oppimaan, että satuttivat toista ja heissä itsessään oli vikaa. Että loukkaaminen ei ole koskaan perusteltavissa vaan jos on jotain sanottavaa on opeteltava sanomaan se arvostavasti.