Olenko liian tiukka vaimo?
Puolisolla oli eilen pikkujoulut. Ensin oli koko päivän töissä (toki ok), mutta lapset ja minä itse ollaan sairaana ja olin aamusta saakka siis yksin hoidin lapset ja koiranlenkitykset ym. Mies meni töistä suoraan pikkujouluihin ja kotiutui klo.04.30! Rikkoi jonkun lasin tuhannen säpäleiksi olohuoneen lattialle. Aamulla minä sitten sain siivota sotkut ettei lapset tai koira loukkaa itseään, ja jatkaa lasten kanssa yksin touhuamista ja hoitaa kaiken yksin, koska toki herra on nyt kuolemanväsynyt ja krapulassa. Sitten nää perus takki haisee tupakalle ja huulessa on nuuska (ei käytä muuten).
Emme ole koskaan ollut mitään baareilijoita, joten en ylipäätään ole koskaan tykännyt kun juodaan itsensä känniin ja raahaudutaan kotiin aamuyöstä. Ja tuo että ollaan sitten tappiin saakka + seuraava päivä koomassa, vaikka tietää että minä yksin kipeänä olen jo edellisenä päivänä hoitanut kaiken yksin. Itse kuitenkin aina ajattelen näissä asioissa myös miestä enkä hillu ties missä ja juo itseäni siihen kuntoon ettei sängystä ylös pääse seuraavan päivänä.
Ja tähdennän että jos olisimme lapsettomia niin eihän sillä silloin olisi niin väliä. Mutta kun on pienet lapset ja vielä sairastelua perheessä niin voisi hieman ajatella puolisoakin. Enhän minä juhlintaa edes kokonaan ollut kieltämässä, toki sai mennä mutta pakkoko tuossa kunnossa kotiutua...
Tuulettelinkin miehelle jo hieman keuhkojani ja se painui makkariin ovi kiinni.
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Turhaa kitinää. kirjoitti:
Ok no minä hoidan lapset aina yksin, on sitten koko porukalla oksennustauti tai influenssa, mikä vaan. Sinä kitiset kun oot tehnyt sitä yhden päivän IHAN yksin. Vittu mikä pelle. Senkun menet seuraavana viikonloppuna ja teet saman kun ukkos nyt ja jos et mene niin lopeta tuo valitus. Kyllä ukkos paremman löytää.
Ole hiljaa. Et sinä marttyyria leikkimällä itsellesi sädekehää saa. Pitääkö oikein kehua, kun uhraudut pyytämättä? "Minä yksin kaiken hoidan, niin."
Osui ja upposi ap? ;) Minusta tässä tuli hyvin perspektiiviä, on äitejä jotka ovat vastuussa 24/7 lapsistaan olipa mikä arki tai pyhä tai oksutauti tahansa. Joku puolestaan valittaa ja maailma kaatuu kun mies on käynyt pikkujouluissa ja itse on joutunut olemaan omien lastensa kanssa kotona yhden päivän ja vielä aamusta saakka. Minun mielestä älytöntä keuhkoomista ap:lta.
Vierailija kirjoitti:
Puolisolla oli eilen pikkujoulut. Ensin oli koko päivän töissä (toki ok), mutta lapset ja minä itse ollaan sairaana ja olin aamusta saakka siis yksin hoidin lapset ja koiranlenkitykset ym. Mies meni töistä suoraan pikkujouluihin ja kotiutui klo.04.30! Rikkoi jonkun lasin tuhannen säpäleiksi olohuoneen lattialle. Aamulla minä sitten sain siivota sotkut ettei lapset tai koira loukkaa itseään, ja jatkaa lasten kanssa yksin touhuamista ja hoitaa kaiken yksin, koska toki herra on nyt kuolemanväsynyt ja krapulassa. Sitten nää perus takki haisee tupakalle ja huulessa on nuuska (ei käytä muuten).
Emme ole koskaan ollut mitään baareilijoita, joten en ylipäätään ole koskaan tykännyt kun juodaan itsensä känniin ja raahaudutaan kotiin aamuyöstä. Ja tuo että ollaan sitten tappiin saakka + seuraava päivä koomassa, vaikka tietää että minä yksin kipeänä olen jo edellisenä päivänä hoitanut kaiken yksin. Itse kuitenkin aina ajattelen näissä asioissa myös miestä enkä hillu ties missä ja juo itseäni siihen kuntoon ettei sängystä ylös pääse seuraavan päivänä.
Ja tähdennän että jos olisimme lapsettomia niin eihän sillä silloin olisi niin väliä. Mutta kun on pienet lapset ja vielä sairastelua perheessä niin voisi hieman ajatella puolisoakin. Enhän minä juhlintaa edes kokonaan ollut kieltämässä, toki sai mennä mutta pakkoko tuossa kunnossa kotiutua...
Tuulettelinkin miehelle jo hieman keuhkojani ja se painui makkariin ovi kiinni.
Aika säälittävä mies jos se ottaa sinulta määräyksiä.
Kenelläkään ihmisellä ei ole sanomista aikuisen ihmisen tekemisiin.
Ainoa mistä mä vetäisin herneet olisi rikkoutuneen lasin siivoamatta jättäminen. Mut olisi vaikka saanut herättää siivoamaan, jos ei itse pysty. Täysin anteeksiantamatonta. Se jälki mitä siitä tulee, jos lasiin astuu ihminen tai lemmikki on hurjaa ja vaatii melkein aina lääkärireissun ja pitkän paranemisajan.
Vierailija kirjoitti:
Parrakas nainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parrakas nainen kirjoitti:
Jos miehesi on muuten kunnollinen, niin anna olla ja ole tyytyväinen. Joskus ihmisen vaan pitää päästä päästämään höyryjä ulos oikein kunnolla. Tee itse samoin, lähde joskus kavereiden kanssa riekkumaan oikein kunnolla, kyllä miehesi ymmärtää ja pitää lapsista ja huushollista huolen.
Oletko lukutaidoton? Kyse ei ollut siitä, etteikö mies saisi mennä silloin tällöin ulos. Mutta pitääkö mennä silloinkin kun on sekä vaimo että lapset sairaana ja olla vielä aamuun asti pois kotoa ja viettää seuraava päiväkin krapuloissaan, niin ettei pysty mitenkään auttamaan sairasta vaimoaan hoitamaan heidän yhteisiä sairaita lapsiaan? Hemmetti kyllä suomalaiset keksivät miehien ryyppäämiselle vaikka mitä selityksiä. Kaikkea ollaan valmiita katsomaan läpi sormien. "Kyllä sen rassumiehen pitää vähän saada pitää hauskaa ja ryypiskellä perskännit..." Voi saasta mitä sakkia tälläkin palstalla näköjään liikkuu. Kunnon WT-meininkiä näköjään tässäkin ketjussa lähes kaikilla.
Opin lukemaan ja ymmärtämään lukemaani jo ennen peruskoulua. Se on voi voi, jos tenavat on kipeenä just firman pikkujoulujen aikaan. Kun lapseni olivat pieniä, olisin tasan jäänyt niiden kanssa kotiin antanut vaimoni mennä työpaikan pikkujouluhin, oli sitten kuumetta, oksutautia tai mitä tahansa. Joskus yritin lähes häätää vaimoa ulos kavereiden kanssa pitämään hauskaa ja tuulettumaan, vaikka koko viikonlopuksi. Kyllä minä lasten kanssa yksin pärjään ja niin pärjäsi vaimokin. Turhaa kitinää koko touhu.
Hoiditko silloinkin lapsia yksin kun vaimo ryypiskeli, vaikka olit itsekin sairaana?
Vaimo ei ryypiskellyt.
Aloittaja on syvällä sisimmässään tyytyväinen että miehen ilta meni juurikin kuvaillulla tavalla. Ongelman ydin kun kuitenkin on mustasukkaisuus ja takertuminen. Jos mies olisi tullut kotiin klo 0000 sopivassa kunnossa, olisi aloittaja joutunut kehittelemaan kiukulleen "syyn" muualta. Lasin siivomatta jättäminen on myös minusta vastuutonta ja siitä joutaakin mies kuulemaan, mutta muuten ok.
Vierailija kirjoitti:
Kuka aikuinen jaksaa enää ryypätä itseään känniin ja heilua baareissa? Itse tein tätä paljonkin ikävuosina 18-28 ja sitten lopettelin vähitellen, ei ollut enää hauskaa eikä kroppa kestänyt valvomista eikä krapulaa.
Nykyään voin käydä kavereiden tai miehen kanssa syömässä ja max. puoli pulloa viiniä voi mennä ja ehkä hetki baarissakin mutta miksi nyt olla yli puolen yön ja örveltää enää aikuisena, perheellisenä ihmisenä? Pikkujouluissa riittää 4 tuntia myös oikein hyvin, voi syödä, juoda ja tanssia kyllä tarpeeksi.
Tarve nollata pää? Sen tekee nykyään paremmin pitkällä juoksulenkillä ja saunalla. En pystyisi edes olemaan krapulassa lasten kanssa samassa asunnossa. Onkohan miehellä kaikki ok/onko saanut nuorena bailata tarpeeksi?
Ai kaikkien kuuluisi olla samanlaisia "aikuisia" kuin sinäkin? Itse olen yli 40 v. ja vieläkin jaksan heilua baareissa, silloin tällöin. Samoin kuin tuttavani (asun kyllä ulkomailla, Suomesta en tiedä). Onko siihen baareissa heilumiselle joku ikäraja minkä jälkeen ei ole sopivaa siellä olla n. klo 12 jälkeen? Toiset tykkää juhlia, vaikka koko ikänsä...
Eron paikka. Ei tuollaista nalkutusta ja pihtaamista kukaan kestä. Pettämistä tulossa jonkun vähemmän nalkuttavan ja anteliaan kanssa joten helpompi erota nyt kuin pitkittää toisen kiusaamista.