Verottaja ja poliisi tarkistavat, että renkaidenvaihdosta löytyy kuitti
Nyt talvirengasautoilijat saavat sakot ja jälkiverot, jollei kuittia löydy. Kesärengasautilijat saavat pelkät sakot, koska renkaitahan ei ole vaihdettu:
Kommentit (61)
Mitä kuittiin pitää kirjoittaa jos maksaa luonnossa?
Vaihdoin tänään äidille talvirenkaat ja ei me mitään kuitteja siitä kirjoiteltu, 100€ äiti tyrkkäs minulle rahaa kouraan, pitääkö minun tai äidin olla nyt huolissaan? Pitäisikö tässä nyt lähestyä sitä maikkarin ohjelmaa johon ihmiset lähettelevät "pitääkö olla huolissaan" kysymyksiä? Nyt kyllä vähän arvelutaa äidin puolesta jos poliisi pysäyttää ja alkaa kyselemään joutavia renkaiden vaihdon perään.
Jonne, 23v
Ei kannata vaihtaa renkaita. Ostaa aina uuden auton kun kumit loppu.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin tänään äidille talvirenkaat ja ei me mitään kuitteja siitä kirjoiteltu, 100€ äiti tyrkkäs minulle rahaa kouraan, pitääkö minun tai äidin olla nyt huolissaan? Pitäisikö tässä nyt lähestyä sitä maikkarin ohjelmaa johon ihmiset lähettelevät "pitääkö olla huolissaan" kysymyksiä? Nyt kyllä vähän arvelutaa äidin puolesta jos poliisi pysäyttää ja alkaa kyselemään joutavia renkaiden vaihdon perään.
Jonne, 23v
Relax . Äitees saa lahjoittaa sulle verotta 4999 e vuodessa verotta. , 99 cent
Itsekin toki saa vaihtaa, kommentoi Poliisiylijohtaja. Mutta silloin pitää virkamiehelle esittää ensinnäkin todistus auton pyörienvaihtokurssin suorittamisesta, sekä tutkintotodistus jonka saa maksua vastaan katsastuspaikoista. Toiseksi pitää tässä yhteydessä olla näyttää tieturva 1 kurssin suoritus, ja että todistus ei ole vanhentunut.
Näillä pyritään kansalaisten yhdenvertaiseen kohteluun, sekä ennen kaikkea turvallisuuden varmistamiseen.
Vierailija kirjoitti:
No tietenkin sen renkaanvaihdon arvo ja sä saat kaupan päälle mätkkyt kun et ole maksanut tuloveroa siitä panosta. Se on sinulle tuloa että sait renkaat alle ja siitä sinun pitää verot maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin toki saa vaihtaa, kommentoi Poliisiylijohtaja. Mutta silloin pitää virkamiehelle esittää ensinnäkin todistus auton pyörienvaihtokurssin suorittamisesta, sekä tutkintotodistus jonka saa maksua vastaan katsastuspaikoista. Toiseksi pitää tässä yhteydessä olla näyttää tieturva 1 kurssin suoritus, ja että todistus ei ole vanhentunut.
Näillä pyritään kansalaisten yhdenvertaiseen kohteluun, sekä ennen kaikkea turvallisuuden varmistamiseen.
Linkki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonne, 23v
All right, voi siis lähteä baariin ja huuhdella rengaspölyt pois kurkusta alas?
Vierailija kirjoitti:
Entä jos vaihtaa itse
Tulee sakko silti.
Pitääkö kirjoittaa itselleen kuitti, jos vaihtaa itse? Mikä tuntipalkaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonne, 23v
Joka kolmas vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon aiemmin on haettava lupaa vaihtaa itse ja mikä lomake? Pitääkö käydä katsastuskonttorilla näyttämässä ja mitä se maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vaihtotyö maksettu ekotekona väestöliiton suositusten mukaan ilman kumia. Suomi nousuun!
Meillä äsken ovikello soi niin en uskaltanut avata. Ei oo kuittia. Ite vaihdoin. :(
En ole koskaan vaihtanut kumia. Kerran Pattayalla hukkasin yhden mutta sitä ei lasketa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaksi menee renkaanvaihto, jos maksu pitäisi saada samanaikaisesti luonnossa.
Poliisi ja verottaja pysäytti ja eihän sitä kuittia löytynyt, oten jäi varteenotettava epäily kuitittomasta renkaidenvaihdosta todistajien läsnäollessa.
Lukutaito?