Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostan vanhemmilta salassa kääpiöhamsterin

Hamsuomistaja
04.11.2017 |

Olen jo vuoden toivonut kääpiöhamsteria, olen lukenut vuoden aikana varmaan 4 erilaista kääpiöhamstereista kertovaa kirjaa ja siihen lisäksi netistä tietoa. Olen keskustellun, perustellun, kysellyt asiallisesti, pyytänyt harkitsemaan edes vielä uudestaan, mutta ei. Kuulema eivät vain halua mitään "ällöttäviä rottia" kotiimme. Perheestämme tuskin kukaan on allerginen, ainakaan koskaan ei ole todettu kellään meistä allergiaa, ei eläimille eikä ruoka-aineille. Tottakai on mahdollista että joku olisikin allerginen sattumalta juuri hamsterille, vaikka koirille, kissoille, marsuille ja muille turkillisille eläimille ei olisikaan. Kuitenkaan syyksi kieltäytymiselle ei ole tosiaankaan sanottu mitään pelkoa allergiasta sun muusta vaan pelkästään se että "ällöttäviä rottia ei haluta" ja "ei käy". Olen 16-vuotias joten en itse pysty hamsteria ostamaan, mutta tarkoituksena olisi että täysi-ikäinen kaverini ostaisi sen minulle ja pitäisin sen kotona salassa. Meillä on iso kolmikerroksinen omakotitalo, ja huoneeni on n. 25neliötä, eikä tänne kukaan tule ainakaan koputtamatta. Mulla on yhessä hyllyssä tollanen kätevä syvennys, joka on vielä ovesta pois päin piilossa. Ajattelin hankkia kääpiöhamsterin salaa ja sijoittaa sen huoneeseeni ilman lupaa.

Jonkun mielestä olen varmasti lapsellinen, ja saatte niin ajatellakin. Kuitenkaan järkipuhe ei toimi, ja en halua vanhempieni päähänpinttymän (rottaeläimet ällöttäviä) rajoittaa turhaa elämääni. Se hamsteri ei kuitenkaan millään lailla haittaisi vanhempieni elämää, kuin pelköstään ajatuksen tasolla että "hyi kamala meidän talossa on rotta". Ajattelevat vahvasti että rotat ovat tuhoeläimiä ja tautipesäkkeitä joista ihmiset vain sairastuu. Ei kelpaa vaikka sanon ettei terveillä lemmikkihamstereilla ole samanlaisia tartintatauteja.

Saan viikkorahaa 10€/kk ja hamsterille ruokapussi maksaa 5€ , joka riittää varmaan kolmeksi kuukaudeksi. Lisäksi minulla on säästöjä vajaa 200€, joille ei ole tiedossa mitään käyttökohdetta (voi siis käyttää hätävarana esim eläinlääkärikuluihin). Kääpiöhamsterin tarvikkeet olen ostanut nyt jo etukäteen (vanha akvaario, juomapullo, juoksupyörä, ruokakuppi, puruja, ruokaa).

Mitä mieltä olette onko tässä tilanteessa aivan järkyttävän kamalaa että olen ostamassa kääpiöhamsterin salaa ilman lupaa?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna mennä vaan! ite oon 13v ja mulla on ollu nyt 3 hamsteria. vkh helmiäissafiiri, vkh talvikko ja nyt on lk creme syrkki. helppohoitoisia ja ihania eläimiä. haittana vaan lyhyt elin ikä :(

Vierailija
62/69 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä sanoisin että ehdottomasti JOO.

Mä itse unelmoin hamsterista enemmän kuin mistään, mutta ku oon vasta 13v ja vanhemmat kyllä tykkää vierailla mun huoneessa ilman lupaa niin mulla ei kyllä oo siihen mitään mahdollisuutta.

JA meillä on jo koira ja 3 kissaa, joten niitä lemmikkejä on siis muutenkin jo vähän liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinbosta kysäisen että onnistuiko hamsterin pitäminen jos sitä edes ikinä hankit?

Vierailija
64/69 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskea talo.

Vierailija
65/69 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostitko sen hamsun? taidat nykyään olla 19v, jos ostit niin se on varmaan jo kuollut :( mut ois kiva tietää :3

Vierailija
66/69 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiku ahaa ostit sen, ihanaa! onks se viel elos?

Vierailija
67/69 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teit ton?

Vierailija
68/69 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi jos vaivaan kun olen vasta 10v, mä oon pitkään halunnu neljännen hiiren joka olisi poika. Äiti aina sanoo että: kolme riittää muistatko kun yksi karkasi? Tottakai mä muistan. Äiti on aina tiukka valehtelemisesta ja jos jää kiinni niin mä en tiiä että kuolisinko siihen räyhäämiseen? Mutta haluisin kasvattaa hiiriä kun meillä on kolme tyttöä. Mun mielestä sä saat ostaa sen hamsun vaikka salaa jos käytät omaa rahaa ja siivoot sen häkin ja annat ruokaa. Mutta sun pitää huolehtia siitä. Jos ei saa mitä haluu se pyörii pitkään päässä ja asia voi muuttaa sun jotain lukio tuloksia tai mitä ikinä käytkään niin sen tuloksia. Sä olet mun mielestä tosi rohkea jos teet niin ilman lupaa. Oot perjaatteessa mun idoli! <3

Vierailija
69/69 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranen aika...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi