Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne siirrymme me vihreät, joille käy vaikeaksi äänestää vihreitä?

Vierailija
04.11.2017 |

En voi olla ainoa, joka ei enää tunnista puoluetta entisekseen. Minä olen aikanaan kiinnostunut ympäristöasioista, kohtuullisuuden politiikasta ja tasa-arvosta. En ole millään lailla äärimmäinen, syön lihaa (kannatan riistaa ja kalastusta), mulla on lapsia ja elän hyvin tavallisesti, mitä nyt en juuri kuluta ylimääräistä, en reissaa kaukomatkoja vaan viihdyn ulkona metsässä ja perheen kanssa. Haluan vaan varmistaa, että lapsilla on elinkelpoinen planeetta.

En voi samaistua maaseutua parjaaviin tai seksillä kohuotsikoita metsästäviin räväyttelijöihin, poliittisiin pyrkyreihin enkä toisaalta äärimmäisiin idealisteihin. Muut puolueet taas tuntuvat kovin materialistisilta, kaikki on rahaa, toiset vaan jakais sen köyhille toiset rikkaille. Tai no, perussuomalaiset ja kristilliset taitaa olla ainoat muut varsinaiset arvopuolueet, mutta näitä en sattumalta tunne omikseni.

Mitäs nyt? Apatia? Väsyttävä aktivoituminen vihreiden linjan muuttamiseksi? En pidä yhdistystoiminnasta.

Olen onneksi vielä löytänyt joitakin ehdokkaita, joiden koen olevan omaa asiaa lähellä, mutta pettymyshän tää Toukon aika on ollut (ja aiemminkin oli jo turhan cityvihreää).

Kommentit (290)

Vierailija
141/290 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ääntä Vihreille. Enää. Vasureidenkin taloustaidot on niin surkeat etten heitä voi äänestää. Vaihtoehdot on vähissä. Keskustassa ymmärretään aika laajasti mm rittäjyydestä, omavaraisuudesta, perhearvoista sekä koulutuksen merkityksestä.

Ehkä KD on lähinnä arvomaailmaani.

Vierailija
142/290 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ääntä Vihreille. Enää. Vasureidenkin taloustaidot on niin surkeat etten heitä voi äänestää. Vaihtoehdot on vähissä. Keskustassa ymmärretään aika laajasti mm rittäjyydestä, omavaraisuudesta, perhearvoista sekä koulutuksen merkityksestä.

Samma här

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/290 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskusta on lähellä arvomaailmaani. Etenkin puheenjohtajan kärkihanke imaamikoulutuksen lisäämiseksi.

Vierailija
144/290 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, sinä olet siirtymässä järjellä ajattelevien ihmisten joukkoon. Vasemmistoliitolla on sitten sama aatemaailma, varo sitä.

Vierailija
145/290 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaiset noilla spekseillä. Perussuomalaiset suhtautuu ympäristöasioihin myönteisesti, niinkuin kaikki muutkin puolueet. 

Vierailija
146/290 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin vaikeaa.

Vihreiden perustajajäseniähän lähti puolueesta jo kauan sitten. Nyky-vihreät eivät ole luontopuolue, vaan jonkinlainen rypäs anarkisteja, jolla Suomea horjutetaan.

Vierailija
147/290 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti Keskusta. Se - ko kotimainen. Myös globaali brassimummun asialla.

Vierailija
148/290 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep

Vierailija
149/290 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse entisenä vihreiden ja vasemmiston äännestäjä äänestän tulevissa kuntavaaleissa Halla-ahoa. Jatkossa kun Orposta on päästy eroon äänestän todennäköisesti kokoomusta.

Vierailija
150/290 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! Huomasin yllättäin jonkun nostaneen vanhan ketjuni.

Tähän mennessä olen puolueen jättänyt, sen sijaan vaihtoehtoja ei ole noussut tilalle. Passivoituminen on tosiasia, seurailen tilannetta.

-ap

Vierailija
151/290 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvittaisiin isänmaalliseen vivahtava vihreät! Kokonaan uusi puolue!

Vierailija
152/290 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansallinen vihannesliitto, KVL - uusi nationalistinen luontoarvoja kannattava puolue muille kuin poliittisille broilereille.

Vierailija
153/290 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäpä juuri. Kannatin ja äänestin vihreitä 20 v, viimeisinä vuosina kuitenkin jo tuntui, että puolue ei enää ole sellainen, joksi se aikoinaan perustettiin. Nyt olen ollut äänestämättä 10 v. Vihreistä on tullut minulle täysin vieras puolue. Nyt aion äänestää persuja, ensimmäistä kertaa elämässäni. Tosin vain kunnallisvaaleissa ja ainoastaan siksi, että järjestelmällisesti vastustavat tuulivoimahuijausta. Siinä on palanut jo useita miljardeja suomalaisten veroeuroja ja ne ovat valuneet suoraan ulkomaisten keinottelijoiden taskuun. Luonnon pilaamisesta puhumattakaan. Suoraan sanottuna nykyvihreät ovat tyhmiä.

Eduskuntavaaleista en vielä tiedä, ketä äänestän vai äänestänkö ollenkaan, taaskaan.

Vierailija
154/290 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvittaisiin isänmaalliseen vivahtava vihreät! Kokonaan uusi puolue!

Sellainen on jo.

Vierailija
155/290 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä juuri. Kannatin ja äänestin vihreitä 20 v, viimeisinä vuosina kuitenkin jo tuntui, että puolue ei enää ole sellainen, joksi se aikoinaan perustettiin. Nyt olen ollut äänestämättä 10 v. Vihreistä on tullut minulle täysin vieras puolue. Nyt aion äänestää persuja, ensimmäistä kertaa elämässäni. Tosin vain kunnallisvaaleissa ja ainoastaan siksi, että järjestelmällisesti vastustavat tuulivoimahuijausta. Siinä on palanut jo useita miljardeja suomalaisten veroeuroja ja ne ovat valuneet suoraan ulkomaisten keinottelijoiden taskuun. Luonnon pilaamisesta puhumattakaan. Suoraan sanottuna nykyvihreät ovat tyhmiä.

Eduskuntavaaleista en vielä tiedä, ketä äänestän vai äänestänkö ollenkaan, taaskaan.

Liike NYT.

Vierailija
156/290 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Ei nämä somessa aikaansa viettävät jokaisesta vastoinkäymisestä burnoutiin ja kuukausien saikulle menevät lähinnä polyamorisista suhteista kiinnostuneet laskunsa maksamatta jättävät trendien perässä juoksijat ole mun puolue.

SDP:tä en äänestä ikinä Marinin ja Kiurun ja koronan luokattoman huonon hoidon vuoksi, nämä ihmiset ovat ajaneet minut jopa miettimään i t s e m u r h a a ja romuttaneet tulevaisuudensuunnitelmani, en anna sitä heille koskaan anteeksi. Tienaan keskiverrosti, joten Vasemmistoliitto ei ole vaihtoehto. Tienaan keskiverrosti, joten Kokoomuskaan ei ole vaihtoehto. Asun kaupungissa, joten Keskusta ei. KD never. RKP Henrikssonin takia ei ja vaikka kielistä tykkäänkin niin kohtuuttomasti hankaloittavat elämää nämä ruotsinkieliset. PS ei, koska olen korkeakoulutettu nainen. Mitä jää jäljelle?

Vierailija
157/290 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Entisenä vihreänä käyn läpi puolueita ja en löydä arvoihini sopivaa. Luontopuolue, joka on tavallisen suomalaisen ihmisen asialla. Sellaista ei ole.

Onko puolueiden aika ohi? Suurta osaa lähellä on asiat joita tässäkin ketjussa on toistettu viestistä toiseen, eikä mikään puolue ala niitä. Mietin jopa Liike Nyt vaihtoehtona, jossa perinteisen puoluevallan sijaan tavallisten ihmisten nettiparlamentti päättää. Mutta en ole koskaan pitänyt liikkeen perustajista. Onko siinäkin joku koira haudattuna? Ajatus suorasta demokratiasta puoluepolitiikan sijaan on kuitenkin järkevä. Joku jota kohti meidän olisi tulevaisuudessa suunnattava, jos puolueiden ohjaksissa on omaa etuaan ajavat pyrkyrit.

Se et liikkeen vetäjinä on sikarikas vanhus ja poikansa ja mainoskasvona mielenterveyspotilas ei kovin houkuttele.

Vierailija
158/290 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen persu. Mutta Sinulle on varmasti liian pitkä matka siirtyä persuihin.

Li Andersson on saanut ihan tasapainoisen porvarillisen kasvatuksen, joka näkyy hänen tasapainoisessa esiintymisessään. Vasemmisto- liitossa ei ole muita häiriöitä kuin ylioppilas Arhinmäki.

Vierailija
159/290 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feministit

Vierailija
160/290 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristöpuolue on vastikään perustettu ainakin Helsingin vaalipiiriin. Hyviä ehdokkaita joita oikeasti kiinnostaa ympäristöasiat. Vihreät rakastaa betonia enemmän kuin ilmastoa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän