Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lasta satutetaan arvostelemalla (tai ketä tahansa), niin arvostelua tulisi pyytää anteeksi

Vierailija
03.11.2017 |

Tulee pyytää anteeksi sitä, että satutti, ja opetella antamaan palaute niin, ettei se satuta. Syy on arvostelijassa, jos toinen kostaa kokemansa vääryyden. Vääryys: arvostelu satuttamalla ja kieltäytyminen ottaa opikseen, miten antaa palautetta vahingoittamatta. Koskee etenkin kasvattajia.

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis joku hetkittäinen raivonpurkaus varmasti on paikallaan, mutta en usko jatkuvan raivon terveellisyyteen.

No ihan vammaista olettaa että poliisillekin raivoava nuori ei voisi nauttia vaikka puistopicknikillä rock-konsertista, vai mitä ihmettä tarkoitat jatkuvalla raivolla?

Että niitä hetkellisiä raivoja nousee pintaan vuodesta toiseen ja junnataan paikallaan. Silloin se raivo ei tee tehtäväänsä - puhdista ja aja muutokseen.

Vierailija
42/110 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat olla täysin itsekäs. Oletettavasti äitisi tilanne ei huonone yhtään ja jos huononee, se on hänen ongelmansa.

Niin... tässä on ristiriita, koska ihmisellä on aina myös se emotionaalinen äiti tai en tiedä onko kaikilla mutta siis mielikuvissa on, jos on.

Ja ehkä mä sitä itken, tai pelkään pahentavani sen tilannetta. Mutta kai se on vaan surtava, että suhde motionaaliseenkinnäitiin voi vaatia sen, että olen itsekäs. Koska eikö hyvistäkin äideistä irrottauduta juuri sen avulla....

En tiedä jos joku tajuaa, mitä tarkoitan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis joku hetkittäinen raivonpurkaus varmasti on paikallaan, mutta en usko jatkuvan raivon terveellisyyteen.

No ihan vammaista olettaa että poliisillekin raivoava nuori ei voisi nauttia vaikka puistopicknikillä rock-konsertista, vai mitä ihmettä tarkoitat jatkuvalla raivolla?

Että niitä hetkellisiä raivoja nousee pintaan vuodesta toiseen ja junnataan paikallaan. Silloin se raivo ei tee tehtäväänsä - puhdista ja aja muutokseen.

No se johtuu vain siitä, että tämä "poliisi" tai "kela 😀" luulee mun vaan huvikseen rettelöivän.

ap

Vierailija
44/110 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kehtaat verrata itseäsi oikeasti satutettuihin. Sinua on käsketty siivota, neuvottu, ohjattu.

Joitain on oikeasti kohdeltu kaltoin. Ihan Niinkuin sinä kohtelet lapsiasi. Törkeästi

Niin, sullehan tää onkin joku kilpailu. Mä en tietääkseni vertaa itseäni kehenkään. Mä käsittelen mun asioita, mun prosessia, mun elämää. Jos sä vertailet sitä itseesi(??) että sulla oli pahempaa ja sä voit mua paremmin tai huonommin tai sait apua tai et saanut, niin mulle kuule aivan samaa. Hoida sä vaan omat asias.

ap

Vierailija
45/110 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kehtaat verrata itseäsi oikeasti satutettuihin. Sinua on käsketty siivota, neuvottu, ohjattu.

Joitain on oikeasti kohdeltu kaltoin. Ihan Niinkuin sinä kohtelet lapsiasi. Törkeästi

Tai siis vielä, että voin mä kuunnella, jos kerrot tarinaasi, tai joku mua huonommin kohdeltu kertoo, tosin heti alkaa vituttaa se, että millä oikeudella joku tulee perseineen MUN ETEEN, ja sanoo olevansa mua huonommin kohdeltu? Mitä hän tietää mun kohtelusta, kun se ei itsellenikään ole kaikessa vahingoittavuudessaan ihan selvää? En minä tiedä mitä kaikke mulle on tehty väärin, mä vain tiedän, että jokin on vahingoittanut minua ja vittu miten kukaan kehtaa tulla sanomaan mulle, että se ei ole mitään siihen verrattuna mitä hän koki? Okei, ei varmaan olekaan, mutta etkö osaa puhua omista kokemuksistasi vertailematta? Voin mä kuunnella ja tukea, jos mä osaan, oli mulla ollut pahemmin, paremmin, what ever.

ap

Vierailija
46/110 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiintymyssuhteen korjaaminen haulla google antaa vaan hakuja, joissa korjaamisen kohde on edelleen lapsi :(

Tuohon ristiriitaiseen kiintymyssuhteeseen tuli myös aika suppeasti hyviä osumia. Ikinä noissa teksteissä niitä ei ole suunnattu jollekin, joka aikuisena hakee apua asiaan. :((

ap

Vierailija
47/110 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiintymyssuhteen korjaaminen haulla google antaa vaan hakuja, joissa korjaamisen kohde on edelleen lapsi :(

ap

Noissakaan ei edellytetä, että vaurioitunut itse korjaa itsensä. Vaan kasvatusalan ammattilaiset kokevat sen tehtäväkseen jos lapsi on esim. sijoitettu. Missä tekstit niille, joita ei hoivaa kukaan?????!!!!!!

ap

Vierailija
48/110 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Käytä niitä ohjeita luodaksesi kiintymyssuhdetta lapsiisi

Vierailija
49/110 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai pahoinvointi ikinä poistu yhteiskunnasta, jos ei tällaisiin asioihin ole saatavilla apua!? Ja ehkei se tämmöistenkään korjaamisella poistu, mutta minkä verran vähenisi? Ihminen menee kuuhun mutta tällaiseen ei löydy resursseja.

ap

Vierailija
50/110 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

45-v ei ole lapsi. Aikuisena hänen tehtävänsä on suojella lapsiaan

Vierailija
51/110 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eeeeeiiiiii....... ei se niin mene. Mä haluan itse parantua ensin. En mä edes jaksa toimia noin, se että itsellä on vaikeaa vie liikaa energiaa. Olet jotenkin idiootti ja älytön. Kuvittelet, että voin anta jotain kiintymystä juuri silloin jos minussa on siinä kohdassa vaurio????? Mihin koko kiintymyssuhdetta hei tarvittaisiin, idiootti, jos sen vois ratkaista lukemalla kirjaa? Vittu sä oot tyhmä.

ap

Vierailija
52/110 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

45-v ei ole lapsi. Aikuisena hänen tehtävänsä on suojella lapsiaan

No mä oon tehnyt sen, check.

ap

Vierailija
53/110 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä tänään anteeksi lapsiltasi. Ja muista että rajaus on tekoja

Vierailija
54/110 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä tänään anteeksi lapsiltasi. Ja muista että rajaus on tekoja

En pyydä äitini tekoja mulle anteeksi. Ne eivät ole minun tekojani. Haista vittu paska saatanan hyödytön idiootti.

ap

Vierailija
55/110 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai siis vielä, että voin mä kuunnella, jos kerrot tarinaasi, tai joku mua huonommin kohdeltu kertoo, tosin heti alkaa vituttaa se, että millä oikeudella joku tulee perseineen MUN ETEEN, ja sanoo olevansa mua huonommin kohdeltu? Mitä hän tietää mun kohtelusta, kun se ei itsellenikään ole kaikessa vahingoittavuudessaan ihan selvää? En minä tiedä mitä kaikke mulle on tehty väärin, mä vain tiedän, että jokin on vahingoittanut minua ja vittu miten kukaan kehtaa tulla sanomaan mulle, että se ei ole mitään siihen verrattuna mitä hän koki? Okei, ei varmaan olekaan, mutta etkö osaa puhua omista kokemuksistasi vertailematta? Voin mä kuunnella ja tukea, jos mä osaan, oli mulla ollut pahemmin, paremmin, what ever.

ap

Anteeksi, en voi olla vastaamatta. En nyt kilpaile mistään, mutta haluaisin kertoa omasta lapsuudestani.

Äitini on haukkunut ja vähätellyt minua koko lapsuuteni ajan, välillä käyttäytyi ihan mukavasti. Hän saattoi huutaa meille, lukita pihalle pariksi tunniksi, ja luulen hänellä olevan jonkin verran narsistisia taipumuksia, jos ei muuta.

Isäni oli tossun alla, koko ajan äidin puolella ollen sitä mieltä ettei äiti tee ikinä mitään väärää.
Johtuen kotioloista sekä koulukiusaamisesta, minulla on todetta masennus, ahdistun helposti, jos ihmiset lorottavat ääntään tai muuten osoittavat mielestäni edes elekielellään olevansa ärsyyntyneitä johonkin.

Vierailija
56/110 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonallisuushäiriö tekee sen että kokee oikeudekseen olla paha. Se oikeus on vain yhdellä

Minä minä minä

Vierailija
57/110 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet yksin vastuussa omista teoistasi. Ja sinun kuuluu niitä pyytää anteeksi

Ja parantaa tapasi

Vierailija
58/110 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 55 täällä

*todettu *korottavat

Vierailija
59/110 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutenkin hei aika hälyyttävää, jos sä et siis liputa sen puolesta, että vanhemmilla ois AITO, OIKEA KYKY toimia kiintymyssuhdeteorian ihanteiden mukaisesti, vaan että he ottavat jotain vitun kirjoja selvitäkseen siiitä. Kuinka vitun sydämellisiä ihmisiä sellaiset ovatkaan? Ulkokultaisia läskikaunistelijoita, jotka, anna mä kerron sulle: menevät jokatapauksessa vikaan jossakin! Jos se ei ole sun sydämessä, että sä toimit oikein, niin lukemalla kirjaa sä et ikinä hoksaa kaikkea. Ja sitten sä vasta vaarallinen oletkin. Sä kuvittelit että kaiken teit oikein ja sä voit syyttää lasta kun lopputulos ei oikein toimikaan, jos oletkin tehnyt yhdenkin pikku virheen. Kosk lapsi "ei anna armoa", jos sä mokaat, niin se näkyy lapsessa. Ja sitten syytetään kilpa sitä lasta, "koska kirjassahan luki". "The bible says.." eikä osata myöntää, että ittessäs on vikaa.

Homma pitää tulla sydämestä, ja jos ei tule, kirjoja voi toki katsella apuna, jos niistä on itselle mitään apua, mutta erehtymisen vaara on kasvattajilla aina olemassa. Muista säkin se.

ap

Vierailija
60/110 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Anteeksi, en voi olla vastaamatta. En nyt kilpaile mistään, mutta haluaisin kertoa omasta lapsuudestani.

Äitini on haukkunut ja vähätellyt minua koko lapsuuteni ajan, välillä käyttäytyi ihan mukavasti. Hän saattoi huutaa meille, lukita pihalle pariksi tunniksi, ja luulen hänellä olevan jonkin verran narsistisia taipumuksia, jos ei muuta.

Isäni oli tossun alla, koko ajan äidin puolella ollen sitä mieltä ettei äiti tee ikinä mitään väärää.
Johtuen kotioloista sekä koulukiusaamisesta, minulla on todetta masennus, ahdistun helposti, jos ihmiset lorottavat ääntään tai muuten osoittavat mielestäni edes elekielellään olevansa ärsyyntyneitä johonkin.

Niin?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä