Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toivottavasti et ottanut tosissaan sitä että "liikunnalla laihtuu"

Vierailija
03.11.2017 |

Liikunalla ei ole mitään tekemstä laihtumisen kannalta. Kaloreiden vähentäminen on se mikä laihduttaa. Piste. Tulipahan totuus sanottua.

Kommentit (132)

Vierailija
61/132 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karppaaminen altistaa jojolaihduttamiselle. Kun lopetat karppamisen pudotettu paino tulee takaisin keverien kera. Aloita karppaus vain jos olet valmis jatkamaan sitä loppuelämäsi.

Ei karppaus suinkaan altista jojolaihdutukselle, vaan se että laihdutuksen jälkeen palaa entiseen. Ja tämä muuten pätee ihan kaikessa laihdutuksessa.

Vierailija
62/132 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunnalla saa aikaana niin paljon hyvää, että en ymmärä miksi sitä pitää vältellä.

- unen laatu paranee

- yleinen vireystila paranee

- lihakset saavat vartalon näyttämään hyvältä

- ryhti paranee, näytät paremmalta (huonoryhtinen ihminen on karsean näköinen)

- liikunta tuottaa kehoo endorfiinia, voi sitä hyvänolon tunnetta

- eipä tartte puuskuttaa rappusissa

- eikä ole ylipainoa

Eihän kukaan ole kehottanutkaan välttämään liikkumista.  Kyse on siitä, että liikunnan osuus laihtumisessa on vähäinen. Ei se tosiasia muuta sitä, etteikö liikunta olisi tärkeää ja hyödyllistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/132 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

O voihan sitä laihduttaa monella tapaa, mutta oman terveyden kannalta liikunta on tärkeää ja siksi liikun, ja syön terveellisesti, eikä paino ole ikinä ollut ongelma.

Vierailija
64/132 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kulutat enemmän kun syöt, laihdut. Niin helvetin yksinkertaista se on.

Itseasiassa ei ole, koska toisilla kaloreilla laihtuu sata kertaa helpommin kuin toisilla. Eli eri määrä kaloreita laihduttaa saman verran jos ne ovat eri makroravinteita. Kannattaa siksi syödä rasvaa ja proteiinia ja tietysti salaattia yms. ja välttää hiilaria, varsinkin tärkkelystä, kun laihduttaa jos ei halua kitua nälissään.

Sinun kannattaisi hankkia oikeaa tietoa ravinnosta.

Vierailija
65/132 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kartan myös liikuntaa, onneksi voi laihtua ilmankin.

22

Miksi onneksi? Mitä onnellista on epäterveellisissä elintavoissa?

Vierailija
66/132 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvapitoisella ruokavaliolla laihduttaminen tai eläminen on suurin piirtein yhtä hyvästä kuin alkoholipitoinen ”ruokavalio”. Korvaa ruoka kossulla, varmasti laihdut.

Vierailija
67/132 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kulutat enemmän kun syöt, laihdut. Niin helvetin yksinkertaista se on.

Ja liikkuminen on osa sitä kulutusta, johon vaikuttaa monet muutkin seikat

Juuri näin. Ilman liikuntaakin voi laihtua mutta se yleensä edellyttää niin tiukkaa ruokavaliota ettei ihmisten itsekuri sellaiseen riitä.

No ei. Itse laihdutin täysin ilman liikuntaa, koska mulla on sairauksia jotka aika lailla estävät kuntoliikunnan. En laskenut kaloreita, en elänyt mitenkään tiukasti. Jätin vaan alkoholin tissuttelun pois, karkkia vähän harvemmin, napostelu suunniteltujen aterioiden välistä pois, vaihdoin virvoitusjuomat lightiin. Painonpudotus 2 vuodessa 28 kg.

Sinulla oli itsekuria muuttaa ruokavaliotasi, ja hyvä niin. Monilla ei ole. Alkoholi muuten paitsi lihottaa niin usein myös turvottaa, varsinkin miedot juomat. Eräs tuttuni laihtui pelkästään vaihtamalla kaljan kossuvissyyn. Itse olen laihtunut myös "viskidieetillä" siihen aikaan kun vielä käytin paljon alkoholia, mutta se taas johtaa muuten yleiskunnon romahtamiseen.

Sinänsä en nyt äkkieltään keksi neliraajahalvauksen ohella mitään muuta sairautta, joka estäisi kuntoliikunnan. Esim. uiminen on tehokasta liikuntaa jota voi hyvin harrastaa vaikka fyysinen liikkumiskyky muuten olisi rajallinen.

Vierailija
68/132 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karppaaminen altistaa jojolaihduttamiselle. Kun lopetat karppamisen pudotettu paino tulee takaisin keverien kera. Aloita karppaus vain jos olet valmis jatkamaan sitä loppuelämäsi.

Ei karppaus suinkaan altista jojolaihdutukselle, vaan se että laihdutuksen jälkeen palaa entiseen. Ja tämä muuten pätee ihan kaikessa laihdutuksessa.

Miksi kukaan haluaisi elää loppuelämäänsä todella epäterveellisellä ruokavaliolla?

Vierailija
69/132 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aikanani laihduin mandariini, kukkakaali, kurkku ja porkkana - kombolla. Niin ja sitten liikunnalla.

Vierailija
70/132 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mitä tavallisen ihmisen sitten pitäisi tehdä, jos ei voi edes luottaa jatkuvasti ranteesta mitatun sykkeen peruasteella laskettuun kulutukseen? Eli syö vähemmän kuin kulutat, mutta mistään et tiedä, että mitä kulutat??!! Onpa erittäin toimiva neuvo ylipainoiselle. 

Tämä VHH tosiaan toimii oikein mainiosti. En laske yhtään mitään (eli en tiedä syönkö yli vai alle kulutuksen). Syön vain tuotteita joissa hiilarit on alle 5g/100g. Lisäksi välttelen kevyt tuotteita ja keinomakeutusjuttuja. Kaikki maito ym. tuotteet täysrasvaisina. Nälkää ei ole, enkä todellakaan mieti jatkuvasti mitä seuraavaksi syön. Helppoa kuin heinänteko ja paino tosiaan tippuu koko ajan pikku hiljaa. Toisin kuin silloin kuin yritin "virallisterveellisesti". Mulle tämä ei myöskään ole mikään kuuri, vaan etsin koko ajan tapoja syödä näin loppuelämäni. Ketoosissa en ole, enkä siihen edes pyri. On muutenkin olo parantunut ihan huimasti. Jatkuva väsymys on poissa. Iho ei ole ollut näin hyvässä kunnossa vuosikymmeniin, eikä vatsaakaan turvota (ilmavaivatkin on tyystin kadonneet :). Ei varmasti sovi kaikille, mutta jos tuntuu, ettei normikeinot auta, niin kyllä kannattaa kokeilla. (Itse epäilen insuliiniresistanssia syyksi omille painonpudotusongelmille.)

Ei se ole neuvo, vaan totuus mittareista. Eivät ne voi tietää energian kulutustasi hatusta. Jos on välttämätöntä laskea tarkasti mitä syö ja kuluttaa, tarvitset ammattilaisen apua.

Vierailija
71/132 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

O voihan sitä laihduttaa monella tapaa, mutta oman terveyden kannalta liikunta on tärkeää ja siksi liikun, ja syön terveellisesti, eikä paino ole ikinä ollut ongelma.

Kivat sulle. Aina se elämä ei vaan mene niin suoraviivaisesti. Mä olin hoikka/normaalipainoinen raskauteen asti. Sitten alkoi ongelmat (ja ei, en mässännyt koko raskautta. Päinvastoin, mulla oli raskausdiabetes, jonka pidin ruokavaliolla hallinnassa, mutta jostain syystä siitä asti on painon kanssa taisteltu.) Ei onneksi massiivisia kiloja kertynyt (pahimmillaan painondeksi oli 28), mutta liikaa kuitenkin. Ja koska itse ihan tosissani olen tämän kanssa taistellut, niin ärsyttää ihan suunnattomasti nämä "syö vaan vähemmän niin laihdut" neuvot, kun se ei aina todellakaan mene niin. Toivon todella, että tämä VHH ratkaisisi ongelman pysyvästi. (Ja liikuntaa olen harrastunut aina, joskus jopa kilpaurheilua.)

Vierailija
72/132 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan haluaisi elää loppuelämäänsä todella epäterveellisellä ruokavaliolla?

Ei varmasti kukaan haluakaan. Miksi edes kysyt sitä?

Vierailija
73/132 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti olet ap saanut asiavirheen ja kirjoitusvirheen samaan lauseeseen. Jatka samaa rataa.

Vierailija
74/132 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha, en kyllä allekirjota. Syön jotakuinkin monien parjaaman karppauksen tavoin ja ihan varmasti kalorit paukkuu yli, mutta niin vaan on lähtenyt ylimääräiset kilot ja paino pysyy ilman tarkkailua ihannepainossa.

Liikuntaa lisäsin myös samoihin aikoihin, kun muutin ruokavalioni karppauksen tyyliseksi, että paha sanoa veikö liikunta vai ruokavalio kilot vai niiden yhdistelmä. Liikunnan huono puoli ainakin joillain on, että se lisää ruokahalua ja tämä taas sabotoi laihtumisen, jos liikkumisen myötä myös syö enemmän.

Ei ne kalorit ole se juttu vaan se mitä syöt. Tästä täälläkin monesti puhuttu. Omaa kehoaan kannattaa kuunnella.

Vierailija
75/132 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunalla ei ole mitään tekemstä laihtumisen kannalta. Kaloreiden vähentäminen on se mikä laihduttaa. Piste. Tulipahan totuus sanottua.

Jos mä syön mitä nyt normaalistikin oon syöny viimeset 5 vuotta ja paino on pysyny samassa. Tällä hetkellä käyn kahdesti viikossa lenkillä ja kahdesti viikossa kuntosalilla.

Jos tohon lisään yhden uintikerran, yhden lenkin lisää ja vaikka yhdet sulkapallopelit eli liikun neljän kerran sijasta joka päivä. En muuta syömistä mitenkään niin enkö mä kuitenkin laihtuis?

Koska nyt mun kulutus ja energiansaanti on balanssissa eli en liho enkä laihdu. Lisäämällä liikuntaa kuluttaisin enemmän.

Vierailija
76/132 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mä syön mitä nyt normaalistikin oon syöny viimeset 5 vuotta ja paino on pysyny samassa. Tällä hetkellä käyn kahdesti viikossa lenkillä ja kahdesti viikossa kuntosalilla.

Jos tohon lisään yhden uintikerran, yhden lenkin lisää ja vaikka yhdet sulkapallopelit eli liikun neljän kerran sijasta joka päivä. En muuta syömistä mitenkään niin enkö mä kuitenkin laihtuis?

Koska nyt mun kulutus ja energiansaanti on balanssissa eli en liho enkä laihdu. Lisäämällä liikuntaa kuluttaisin enemmän.

Et välttämättä laihtuisi. Kun se kaikki ei ole kiinni kaloreista.

Vierailija
77/132 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasvaprosentti voi pudota mutta paino jopa nousta, jos normaalipainoinen lisää liikuntaa. Valmiiksi hoikalla kun voi lihasmassa alkaa kasvaa ja tämä voi näkyä paitsi vartalon muotojen muutoksena niin myös painon nousuna.

Vierailija
78/132 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Alun nopea painon pudotus aiheutuu pääasiassa siitä että kehosta häviää nestettä.

2. Pitkäaikainen painon pudotus johtuu siitä että proteiini ja rasva täyttävät paremmin -> karppaajat syövät vähemmän. Suurin osa ihmisten omista kalorilaskelmista on ihan päin p:tä.

3. Karppaus ei sovi ihmisille jotka liikkuvat niin kuin pitäisi. Se on pääasiassa laiskojen ja huomattavasti ylipainoisten jojo-dieetti.

Vierailija
79/132 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Jos säilytät syömäsi kalorimäärän ennallaan ja lisäät liikuntaa, alat väistämättä laihtua.

Ensinnäkin sen vuoksi, että sinuun varastoituva kalorimäärä pienenee, kun osa kaloreista palaa liikunnassa.

Lisäksi osa läskistä muuttuu lihaksiksi, ja laihdut myös tätä kautta.

Vierailija
80/132 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Jos säilytät syömäsi kalorimäärän ennallaan ja lisäät liikuntaa, alat väistämättä laihtua.

Ensinnäkin sen vuoksi, että sinuun varastoituva kalorimäärä pienenee, kun osa kaloreista palaa liikunnassa.

Lisäksi osa läskistä muuttuu lihaksiksi, ja laihdut myös tätä kautta.

Ei se ihan noin yksinkertaisesti mene.