Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet ihmisistä jotka aina syövät töissä kotoa tuodun lounaan?

Vierailija
01.11.2017 |

Ankeaa

Kommentit (130)

Vierailija
101/130 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meidän työpaikalla halusi syödä niin oli otettava eväät, ei ollut työpaikkaruokailua tai ravintoloita lähistöllä.

Vierailija
102/130 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäväisinä, järkevinä. Meillä lounas maksaa jo melkein kahdeksan euroa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/130 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksuja. Olen ainakin itse huomattavasti parempi ruoanlaittaja kuin einesteollisuus.

Vierailija
104/130 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon kun mulla vielä oli työpaikka niin toki köyhänä söin omia eväitä niinku muutkin köyhät. Ja se 20 minuutin tauko ei meinannu edes riittää siihen kun taukoaika laskettiin kun poistui työpisteeltä ja piti mennä sinne taukotiloihin. Päälliköillä oli toki aikaa pidempiin taukoihin ja varaa maksaa kalliista ruuvasta. Kun puheltiin ja "kellotettiin" että mihkä aikaan päälliköt on siellä nähty niin saattoivat viettää jopa yli tunninmittaisia taukoja. Näin ainakin Stockalla.

Vierailija
105/130 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, laskin äkkiä että jos söisin 12 euron arvoisen lounaan päivittäin sen hinta olisi vuodessa 2800 euroa. Kympin lounailla 2400. Epassi korvaa vajaa kolme euroa ateriasza ja nykyhinnoilla ulkona syödyn lounaan hinnaksi jää se 10-12 euroa. Säästän siis lähes 3000€ vuodessa eväideni kanssa. En ole koskaan toisten mielipiteitä miettinyt. 

Toisinaan syön työpäivinä lounaan ravintolassa mutta hinta jää 25-40 euroa kuukaudessa eli 300-480 euroa vuodessa. Säästöni ovat siis kahden tonnin paikkeilla. Syön ravintolassa jos työ on sinä päivänä niin liikkuvaa että ruokailua ei voi suunnitella etukäteen tai on esim. koulutuspäivä tai muu tapahtuma jolloin seurassa syöminen on tärkeä asia työn kannalta.

Eväät syömällä saan taatusti terveellistä ruokaa jonka annoskokokin on minulle sopiva.

Maksaako joku muu ne kotoa tuodut eväät, kun et niille laske m

Vastasinkin sinulle jo aiemmin. Noiden mukaan pakattujen eväiden hinta sisältyy muuhun ruokabudjettiimme. Kun teen kotona kattilallisen keittoa, otan siitä 1-2 annosta rasioihin mukaan jne. Huomioin siis evästarpeen jo ruokaa tehdessä. Ruokakulumme kuussa ovat keskimäärin 280-350€, viime kuussa kalliimpaa eli meni liki 500 euroa kun ostin torilta marjoja pakkaseen asti ja muutenkin täydentelin varastoja mutta se tasoittuu talvikuukausina. Olen aika säästeliäs. Leivon leipää itse ja näin loppukesästä tulee kierreltyä ja haettua ilmaisia omenoita joista keitän soseet pakkaseen. Selviän siis aika pienellä ruokakuluista ja siksikin tuntuisi hölmöltä käydä lounasravintoloissa jatkuvasti.

Kylläpä sinua harmittaa minun evääni.

Vierailija
106/130 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vain kotiruokaa ja olen hoikka. Mieheni syö lounasravintolassa joka päivä ja lihoo ja lihoo. Ekana koronavuonna siirtyi tekemään etätyötä ja hoikistui puolessa vuodessa monta kiloa tekemättä asian eteen mitään muuta, kuin että oli kotiruoalla. Joku tuolla jo laskikin rahallisen säästön, sekin olisi melko merkittävä. Istumatyötä tekevä ei todellakaan tarvitse tuhtia kukkuralautasellista liharuoka-annosta kermalla ja runsaalla suolalla höystettynä jälkiruokineen joka ikinen päivä!

Vierailija
107/130 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8e tunti hommat niin matkoihin ja ruokailuun menisi muuten puolet päivän palkasta. Siksi otan kotoa ruokaa tai jätän syömättä kuten yleensä teen. En syö mitään.

Olen todella väsynyt ja tavallaan kiukutellen poltan vain ruokkiksella tupakan vaikken muuten polta elämässäni tupakkaa.

On niin paska palkka enkä enää ole mikään lapsi jolle sopii tuo palkka.

Aikoinaan söin ihan kunnolla.

Mikä työpaikka ja missä?

Vierailija
108/130 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluan että saan semmoista ruokaa missä on ravintoarvot kohdillaan. Ravintolaruoassa ei yleensä säästellä suolassa tai kovissa rasvoissa koska maku/hinta/annoskoko on se minkä perusteella ihmiset yleensä valitsevat lounaspaikkansa. Aika ankeaa kuvitella että työssäkäyvällä ei olisi rahaa johonkin reilun kympin lounaaseen.

Vierailija
109/130 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse haluan että saan semmoista ruokaa missä on ravintoarvot kohdillaan. Ravintolaruoassa ei yleensä säästellä suolassa tai kovissa rasvoissa koska maku/hinta/annoskoko on se minkä perusteella ihmiset yleensä valitsevat lounaspaikkansa. Aika ankeaa kuvitella että työssäkäyvällä ei olisi rahaa johonkin reilun kympin lounaaseen.

Minäkin syön omatekemän lounaan terveellisyyssyistä, mutta myös siksi, että 2000 € palkasta ei todellakaan käydä kympin lounailla! Ihan tavallinen palkka hyvin, hyvin monessa työssä. 

Vierailija
110/130 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tällaisesta tarvitsee olla mitään mieltä. Se kun ei kenellekään kuulu. 

Vierailija
111/130 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te eväitten syöjät syötte, jos ruokanne on terveellisempää kuin työpaikkaravintolan? Mitä minä olen nähnyt muiden eväitä, niin niissä kasvikset loistavat poissaolollaan. Jollain saattaa sopassa olla pari porkkanan palaa. Meillä ruokalan buffalinja alkaa monipuolisella salaattipöydällä, sitten tulee lämmin kasvisruoka ja lopuksi vasta liharuoka. Liharuokaan päästessä lautanen on niin täynnä, että isoa annosta ei pysty ottamaan. Poikkeuksena jotkut miehet, jotka ohittavat alkupään tarjoomat kokonaan.

Vierailija
112/130 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän ahkerina. Ite käy lounaalla lähinnä laiskuuttani.

Vierailija
113/130 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravitsemus on alkanut merkitsemään minulle niin paljon, että syön nykyisin lähes pelkästään eväitä. Inhottaa, kun jopa lounasravintolan kasvikset uitetaan jossain suolalitkussa.

Vierailija
114/130 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te eväitten syöjät syötte, jos ruokanne on terveellisempää kuin työpaikkaravintolan? Mitä minä olen nähnyt muiden eväitä, niin niissä kasvikset loistavat poissaolollaan. Jollain saattaa sopassa olla pari porkkanan palaa. Meillä ruokalan buffalinja alkaa monipuolisella salaattipöydällä, sitten tulee lämmin kasvisruoka ja lopuksi vasta liharuoka. Liharuokaan päästessä lautanen on niin täynnä, että isoa annosta ei pysty ottamaan. Poikkeuksena jotkut miehet, jotka ohittavat alkupään tarjoomat kokonaan.

Ruoat ruokaloissa ovat järjestään puolivalmisteita, pakasteita, joissa on helvetisti E-koodeja. Esimerkki menneeltä viikolta, yhdessä kastikkeessa 14 eri lisäainetta. Sama kuin söisi kaupan eineksiä, mutta maksaa vielä enemmän. Salaatit ovat usein tasoa "kasviksia majoneesissa ja sokerissa pyöriteltynä", sokerisessa etikkaliemessä tai sitten lisättynä pastan joukkoon tms. joka taas on kaikkea muuta, kuin terveellistä. 

Vierailija
115/130 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön tosi paljon kasviksia. Työpaikkaruokalan sapuskat ovat ihan liian suolaisia.

Vierailija
116/130 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minä en ajattele asioista sitä että onko varaa. Ajattelen haluanko käyttää sen summan juuri tuohon. Haluanko maksaa minulle tarpeettomasta syömisestä sen 2000-2500 ekstraa vuodessa kun ilmankin selviää hyvin eikä ilman olemisesta ole haittaa. Kyllä minulla varaa olisi mutta en halua. Samoin minulla olisi varaa autoon mutta olen laskenut että kokonaisuutena menee paljon vähemmän rahaa ilman.

Vierailija
117/130 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvihuone löyhkää aina mausteita ja yleensä niillä on jotain ihmeellistä mössöä, jota lapioivat. Ainoa mikro on juuri kahvihuoneessa. Yäk. 

Vierailija
118/130 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat varmasti fiksuja ja säästelijäitä. Itse en tykkää tuoda kotoa lämmitettävää ruokaa/jämiä, joten yleensä otan mukaan vain jonkun kaupasta ostetun leivän tai salaatin. Jos unohdan ottaa mitään mukaan, niin käyn hakemassa sen leivän työpaikan viereisestä kaupasta. Syön kunnon ruokaa sitten kotona illalla.

Vierailija
119/130 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokatarjontaa on erilaista. Meillä ei ole varsinaista työpaikkaravintolaa vaan eri ravintoloiden buffat lähialueella. Kiinalaista, thaimaalaista, hampurilaisia, sushia. En todella halua joka päivä sellaisella vatsaa täyttää. Usein menen suuren osan työviikosta eväillä ja sitten vaikka perjantaina sovin jonkun työkaverin kanssa että mennään lounaalle vähän kuin viikonloppua juhlistaakseni.

Vierailija
120/130 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä tuo kotoa ruokaa töihin mutta syön vain kotiruokaa lounaaksi. Katsos kun olen etätöissä kotosalla niin ei tarvi TUODA sitä ruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi