Mitä mieltä olet ihmisistä jotka aina syövät töissä kotoa tuodun lounaan?
Kommentit (130)
Ruoan kallistumisen jälkeen työpaikan ruokalassa laatu on heikentynyt selvästi. Usein on uunimakkaraa, pizzaa ym ja lohiruokia ei enää koskaan. En ole valmis maksamaan 200€/kk siitä ilosta.
Teen joka tapauksessa kotona joka päivä ruokaa, ja otan sitä mukaan töihin. Lisukesalaatin otan myös mukaan. Välillä käyn ruokalassa jos on jotain hyvää ruokaa ja muutkin menevät.
Töissä tehdään töitä eikä notkuta ruokatauoilla.
Lähes jokainen erikseen lounaalle lähtijä on reilusti sovittua ruokataukoa pidempään poissa.
Työnantajat tietävät kyllä keitä te olette, vaikka nyt asiasta ei ole vielä huomautettu.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te eväitten syöjät syötte, jos ruokanne on terveellisempää kuin työpaikkaravintolan? Mitä minä olen nähnyt muiden eväitä, niin niissä kasvikset loistavat poissaolollaan. Jollain saattaa sopassa olla pari porkkanan palaa. Meillä ruokalan buffalinja alkaa monipuolisella salaattipöydällä, sitten tulee lämmin kasvisruoka ja lopuksi vasta liharuoka. Liharuokaan päästessä lautanen on niin täynnä, että isoa annosta ei pysty ottamaan. Poikkeuksena jotkut miehet, jotka ohittavat alkupään tarjoomat kokonaan.
88 syö varhaisella lounaalla aamupalansa, kotona juon vain kahvin.
Aika vakioksi on muodostunut:
- hedelmä
-maustamaton jogurtti marjoilla
- joku vihannes jos ei salaattia varsinaisena "ruokana"
- puuro / päivällisjämä / kokkikartanon isompi loota useammaksi päiväksi / palvelutiskin salaatti / omatekoinen salaatti
Toisinaan vien jääkaappiin viikon salaattitarpeet ja pilkon töissä ne nopeasti lautaselle ja heitän sivuun jonkun kylmän proteiiniin, vaikkapa leipäjuustoa.
Vierailija kirjoitti:
Töissä tehdään töitä eikä notkuta ruokatauoilla.
Lähes jokainen erikseen lounaalle lähtijä on reilusti sovittua ruokataukoa pidempään poissa.
Työnantajat tietävät kyllä keitä te olette, vaikka nyt asiasta ei ole vielä huomautettu.
Liukuva työaika, ruokatuntiin saa käyttää 0,5-1 tuntia OMAA aikaa. Harvassa paikassa ruokatunti kuuluu työaikaan.
Itse tuon, koska säästää aikaa tauolla ja voi aloittaa syömisen heti. Ei tarvitse lähteä muualle syömään tai hakemaan eväitä.
Vierailija kirjoitti:
No hyi, mä en ainakaan mee mihkään lounasravintoloihin änkemään itseeni tuhatta kaloria joka päivä :D Ei ihme et toimistojen ihmiset lihoo ku joka päivä syödään ulkona. Itse tehtäessä tietää mitä siinä ruoassa on ja kuinka paljon.
Kyllähän ravintoloista löytyy terveellisiä vaihtoehtoja, kuten vaikka aasialaisvaikutteinen salaatti, buddha bowl, avokado toast jne. Toki ne on usein aika hintavia, niin se on varmaan monelle isompi syy olla käymättä, eikä pelkästään kalorit.
Pidän mieluummin vain 20 minuutin ruokatauon ja siihen omat eväät sopii parhaiten.
2 syytä : raha , saan olla rauhassa sen puolituntia. Ei tarvitse olla sosiaalinen kun muun ajan pitää koko ajan olla käytettävissä.
Mitenhän kenenkään ruokailut kuuluu muille?
Noissa buffeteissa käytetään usein pakastetuotteita. Ja tietysti wokit ovat todella vihannesköyhiä, kun suomalaisille ei kelpaa, jos ei ole paljon lihaa. Oikein maustettuna hyvää, terveellistä ei nähnytkään. Joissakin pienemmissä paikoissa on salaattioptiotkin karsittu minimiin, kun ei suomalainen rehuja syö.