Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet ihmisistä jotka aina syövät töissä kotoa tuodun lounaan?

Vierailija
01.11.2017 |

Ankeaa

Kommentit (126)

Vierailija
81/126 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että jos AINA syö, ei halua olla tekemisissä työporukan kanssa, vaan eristäytymällä omiin oloihin näyttää myös asenteensa työyhteisöä kohtaan. 

Se on juuri näin. Meillä oli eräs jo eläköitynyt nainen joka ei koskaan käynyt kanssamme lounaalla. Yhteisissä tiimipäivissä kävi pakolliset osuudet. Etänä oli 99% vaikka asui lähellä. Oli erittäin hyvä työntekijä mutta ei häntä kukaan käytånnössä tuntenut kuin työstä. Salaperäinen tyyppi

Vierailija
82/126 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, laskin äkkiä että jos söisin 12 euron arvoisen lounaan päivittäin sen hinta olisi vuodessa 2800 euroa. Kympin lounailla 2400. Epassi korvaa vajaa kolme euroa ateriasza ja nykyhinnoilla ulkona syödyn lounaan hinnaksi jää se 10-12 euroa. Säästän siis lähes 3000€ vuodessa eväideni kanssa. En ole koskaan toisten mielipiteitä miettinyt. 

Toisinaan syön työpäivinä lounaan ravintolassa mutta hinta jää 25-40 euroa kuukaudessa eli 300-480 euroa vuodessa. Säästöni ovat siis kahden tonnin paikkeilla. Syön ravintolassa jos työ on sinä päivänä niin liikkuvaa että ruokailua ei voi suunnitella etukäteen tai on esim. koulutuspäivä tai muu tapahtuma jolloin seurassa syöminen on tärkeä asia työn kannalta.

Eväät syömällä saan taatusti terveellistä ruokaa jonka annoskokokin on minulle sopiva.

Maksaako joku muu ne kotoa tuodut eväät, kun et niille laske mitään hintaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/126 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rationaalista. Säästän itsekin vuodessa tuossa n. 1700 e syöden omia eväitä vrt että kävisin joka työpäivä lounasedulla syömässä. Ei minulla keskipalkkaisena ole haluja tuhlata tuohon. Kymmenessä odotussäästö sijoitettuna, tuotoista verot vähennettynä 22 000 e. Tuolla saan jonkun pakollisen remontin tehtyä ajan kuluessa. 

Vierailija
84/126 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on tunnin lounastauko ja tuon 3-4 kertaa viikossa ruoat kotoa sillä ruokani on hyvää, terveellistä ilman lisäaineita tai piilokalorikastikkeita. Ei ole rahasta kiinni vaan kiinnostuksestani omaa terveyttä kohtaan.

Terveelliset ruuat meidän lounasravintolassakin on. 

Vierailija
85/126 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että jos AINA syö, ei halua olla tekemisissä työporukan kanssa, vaan eristäytymällä omiin oloihin näyttää myös asenteensa työyhteisöä kohtaan. 

Höpönpöpö. Onko noin sairas uteliaisuus työkaveria ja hänen yksityisyyttään kohtaan? Harmittaahan se kun toinen mielummin syö kotoa tuomiaan eväitä eikä tuhlaa turhaan rahaa ihan vain siksi että työkaverinsa saisivat itselleen viihdykettä. Mikäänhän ei muuten työkavereitaan estä tuomasta omasta kotoaan eväitään ja liittymään seuraansa niiden omien eväidensä kanssa. 

Vierailija
86/126 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyi, mä en ainakaan mee mihkään lounasravintoloihin änkemään itseeni tuhatta kaloria joka päivä :D Ei ihme et toimistojen ihmiset lihoo ku joka päivä syödään ulkona. Itse tehtäessä tietää mitä siinä ruoassa on ja kuinka paljon.

1000 kaloria on aika vähän. Se on 1 kcal.

Vierailija
87/126 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on naurettavaa olla mitään mieltä ihmisistä joidenkin arkisten triviaalisten asioiden perusteella.

Mutta olen kyllä jotain mieltä ihmisistä, jotka esimerkiksi tällaisia aloituksia tekee tai näitä pohtii. En viitsi sana mitä, muttavoitte arvailla.

Vierailija
88/126 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä ne oli pomot jotka ei ota palkollisia mukaan lounaalle. Eivät edes silloin kun porukkaa oli yhteensä 5. Ihan vinoulumielessä mentiin joskus samaan lounastamoon edeltä, eivät tulleet samaan pöytään.

Itse syön eväät: syynä hinta/laatu, ajankäyttö ja perheelle pitää kuitenkin kokata työivän jälkeen.

Vierailija
89/126 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tuon kotoa edellisen päivän jämät ja lämmitän mikrossa, samoin tekee etätyötä tekevä puoliso. On rahaa reissata ja tehdä muita mukavia asioita perheen kanssa. Työkaverini on kolmen lapsen äiti. Maksaa joka päivä lounaasta 12,50eur. Meillä ei ole mitään ateriaetua. Sitten hän valittaa, kun ei ole rahaa matkustaa ja ihmettelee miten minun rahat riittää. 

Sitä paitsi noissa buffereissa tulis vedettyä kamala kalorimäärä. Ymmärrän jos olisin fyysistä työtä tekevä mies, mutta ei näin istumatyötä tekevänä keski-ikäisenä pysty.

Vierailija
90/126 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ruokatauko 20min. Ruokalaan kävely vie 5min ja takaisin sama, ajassa mukana linjastosta ruoan keräily. Joten ateriointiin jää 10 min aikaa. Nopeammin lämmität kotiruoan mikrossa, eikä tule syötyä liikaa. Myös lounaan hinta on liikaa n.13e.

t.sh

Vierailija
91/126 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaavat itse tehdä ruokansa.

Vierailija
92/126 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto tää palsta on SAIRAS. Jankatkaa keskenänne.

Vierailija
93/126 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan!! Ja kadehdin niitä joilla on aina oma lounas. En todellakaan syö itse lounasravintolassa, koska oma lounas on paljon terveellisempi ja vähäkalorisempi. En aina jaksa sitä kuitenkaan tehdä (siksi kadehdin niitä joilla on itsetehty hyvä lounas :D), jolloin syön esim. rahkaa, ruisleipää, jotain tuoretta ja esim. muutaman pähkinän. Ikää pian 50 v ja painoindeksi 19. 

Ei monikaan sitä lounasravintolaa rahan takia välttele 😄 Vaikka sekin on kyllä positiivista, että rahaa säästyy.

Vierailija
94/126 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin passiivisaggressiivinen asenne, sinulla siis. Ihmisillä voi olla tuhansia erilaisia hyvinkin hyviä syitä, miksi he eivät joko halua tai pysty työpaikkalounaisiin. Lähtökohtaisesti syyllistäminen tuollaisesta asiasta ymmärtämisyrittämisen sijaan ei ole tervettä. 

Vierailija
95/126 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounasravintoloissa on usein kauhea melu.

Vierailija
96/126 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta. En itse tee koskaan niin koska niin pitkät työmatkat mutta se vasta on ankeaa syödä samoja eineksiä päivästä toiseen (okei, vaihtelen toki niitä usein) ja maksaa itsensä kipeäksi niistä. Mulla on rajana että 12 euroa saa mennä päivän työeväisiin eli paljon halvemmaksi tulisi tehdä kunnon terveellistä kotiruokaa ja mealprepata se työviikoksi. Yritän nytkin syödä terveellisesti ja valita ravintorikkaita eväitä (tuoreita ja kuivattuja hedelmiä, salaatteja, täytettyjä ruisleipiä, pähkinöitä jne) mutta ei ne kotiruokaa pidemmän päälle voita. N33

Vierailija
97/126 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on naurettavaa olla mitään mieltä ihmisistä joidenkin arkisten triviaalisten asioiden perusteella.

Mutta olen kyllä jotain mieltä ihmisistä, jotka esimerkiksi tällaisia aloituksia tekee tai näitä pohtii. En viitsi sana mitä, muttavoitte arvailla.

Aivan. - Vieläköhän ap näin vuosien jälkeen on ankeana. 

Vierailija
98/126 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla työpaikalla on ketjuruokala ja ruoat ovat lähes kauttaaltaan puolivalmisteita, joissa on useita E-koodeja. Eri asia jos tarjoaisivat ihan oikeaa ruokaa siihen hintaan, eikä jotain lihapullia, jossa on hiekasta johdettua vaahtoutumisenestoainetta jne. 

Vierailija
99/126 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jossain työpaikalla oikeasti jotain koppeja, joihin voi mennä syömään oman ruokansa yksin? Meillä on sellainen suihkina, kun 40 ihmistä lämmittää ruokaansa samassa keittiönurkkauksessa, missä on onneksi kaksi mikroa sentään.

Vierailija
100/126 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkera, elämänhallinta kunnossa, tykkää syödä terveellisesti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän