Mukavaa, kun Tommy Hellsten löytänyt uuden rakkauden
Vaimo menehtyi äkillisesti kesäkuussa, ja tämän päivän IS:ssa oli suloinen tarina, miten Onni löytyi tutusta henkilöstä lähellä. Koska on itse asian julkaissut, toivon kaikkea hyvää Tommylle ja Pernillalle.
Kommentit (842)
Henkilö (ex-vaimo?) lienee itse pyytänyt viestinsä poistoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Hellsten kuitenkin ole mukana kaikenlaisissa kirkkohommissa? Ainakin tuomasmessussa? Mistähän se johtuu, että mitä uskovaisempi ihminen on, niin sitä varmemmin se uusi kumppani löytyy hyvin nopeasti entisen kuoltua ja usein vielä lähipiiristä?
Viime kesänä avioitui yhden tuttavan isä, oli jäänyt vuosi sitten leskeksi, uusi vaimo oli uskonsisar ja vaimovainajan ystävä. Lehdestä luin juttua uskovaisesta pariskunnasta, joiden puolisot kuolivat samaan aikaan, siitäkin oli vuosi ja pariskunta oli tutustunut puolisoidensa sairauden kautta (syöpä) ja nyt olivat ihanan onnellisia lähestyvistä kesähäistä.
Oikeasti ihan silmiinpistävän nopeasti just uskovaiset sen uuden puolison löytää. Osaatteko uskovaiset valaista, miksi näin on?
Sen verran valaisisin, että kristittyjä on todella monenlaisia. Tuomasmessu on ev.lut. kirkon liberaalien juttu, jossa pyörii muun muassa naispappeja, julkkiksia ja kaikenlaisia new age -henkisiä hahmoja. Siihen on keräilty aineksia sieltä ja täältä ja saarnaamaankin voi päästä melkein kuka tahansa, ei tarvitse välttämättä olla mikään tunnustava kristittykään. Tiedän lukuisia uskovia, jotka eivät ikinä menisi tuomasmessuun.
Heh, joo tuohan on se ikiaikainen selitys. Ei se olekaan oikea uskovainen, jos se noin toimii. Kukahan se oikea uskovainen sitten on? "Pyörii muun muassa naispappeja ja julkkiksia". Ei kai muuta tarvitse sanoakaan, millainen on sun mielestä oikea uskovainen.
Mutta kun alkuun päästiin, niin osaatko sinä sanoa, miksi juuri uskovaiset löytävät sen uuden puolison niin nopeasti? Täkäläinen pappikin kihlautui puoli vuotta edellisen puolison kuoleman jälkeen ja uusi morsio oli, kas vain, perhetuttu teologi. Tuntuu, että se vuosi on uskovaisille normiaika avioitua uudelleen.
En sanonut, että hän ei ole "oikea uskovainen". Yritin selittää, että uskovia on monenlaisia. Kaikkien niputtaminen yhteen on sosiologisesti älytöntä. Hengellisyyttä ei tarvitse mittailla ollenkaan, vaan nähdä ko. ihmisryhmän jakaantuminen mitä moninaisimpiin pienempiin ryhmiin. On todella paljon eroja riippuen siitä, onko henkilö esimerkiksi vanhoillislestadiolainen, tuomasmessulainen tai sleyläinen evankeelinen. Kaikissa noissa porukoissa on myös pappeja, mutta teologisen koulutuksen lisäksi heillä ei välttämättä ole hirveän paljon yhteistä.
Kyllä heistä löytyy paljonkin yhdistäviä tekijöitä ja yksi näyttäisi olevan tuo uuden puolison salamannopea löytyminen. Varsinkin lestadiolaisilla, helluntailaisilla ja sleyläisillä näin tuntuu olevan melkein poikkeuksetta. Vuosi on heille vissiin jo pitkä aika odotella, että pääsee..no tiedätte mitä tekemään. Ehkä nuo muut tekevät sitä sitten salaa. Ja normaalissa todellisuudessa elävät taas pärjäävät jokusen vuoden ilmankin. Ja yhdistäähän heitä kaikkia mielikuvistarinoissa eläminen.
Puhutko nyt vähintään kymmenistä tapauksista? Pari hassua tapausta ei vielä tee niistä laajempaa ilmiötä. Miten ylipäätään tunnet niin laajalta skaalalta leskiä? Omassa tuttavapiirissäni on yksi alle 60-vuotias leski, jonka vaimo kuoli noin 10 vuotta sitten. Hän on uskova, mutta ei ole mennyt naimisiin eikä tietääkseni edes seurustele. Muuten porukka näyttää sinnittelevän hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Henkilö (ex-vaimo?) lienee itse pyytänyt viestinsä poistoa.
Tommyn ex kirjoittanut tänne?
Vierailija kirjoitti:
Aika usein kun joku oikein hehkuttaa suhdettaan ja puolisoaan jopa universumit siihen vetäen ei totuus olekaan ihan sitä mitä halutaan antaa ymmärtää.
Tiedä sitten onko tarkoitus vakuutella enemmän itseään vai ulkopuolisia.
Caritan kanssa heillä oli huikea yhteys ja Carita erittäin intuitiivinen ihminen.
Nyt on uusi huikea suhde ja uusi nainen erittäin intuitiivinen.
hänen kohdalle nyt sattuu näitä intuitiivisia ja huikeita naisia. Onko sitten taivaan isän johdatusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän samanlaista vaimon "vaihtamista" kuin Daniel Nylundilla. Hävisikö se ketju Ystävyyden majatalon touhusta?
Näköjään hävinnyt myös tuo “ensimmäisen vaimon” kirjoitus. Ehkä se oli feikki.
Kenen vaimosta oli kyse ja mitä hän kirjoitti?
Näkyy vielä ed. sivulla lainauksena.
Täysi tuki hylätyille naisille!
Kuulostaa hieman läheisriippuvuudesta kärsivältä ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hieman läheisriippuvuudesta kärsivältä ihmiseltä.
Sekä julkisuudenkipeältä.
Kaikki itselle kauniina asioina näyttäytyvät jutut eivät välttämättä näytäkään niin kauniilta muiden silmissä. Vaikka on ikävää, että ihmiset kirjoittavat ilkeästi julkisuuden henkilöistä, joissain tapauksissa kritiikille voi olla perusteet, ja henkilö itse voisi oppia jotain jos tajuaisi, miltä asiat voivat näyttää muiden silmissä.
Jokaisen pitää tietysti silti elää rohkeasti vain omaa elämäänsä, mutta esim. juuri tässä tapauksessa kun Hellsten itsekin on pohdiskelija, tai voisi olettaa, että pohdiskelisi asioita monelta kantilta ja etsisi totuutta, niin en näe pahana ketjussa keskusteluja asioita. Tosin siinä vaiheessa tuntui pahalta, kun ex-vaimo kirjoitti viestinsä. Ajattelin, onko meno ollut liian julmaa. Ex-vaimon kirjoitus muistutti siitä, että asioissa on aina monta puolta ja elämä vie kuitenkin aina eteenpäin. Mielestäni tässä ketjussa kirjoittaneet eivät kuitenkaan ole olleet suorastaan katkeria, mutta ehkä tunteneet itsensä hieman jymäytetyiksi. Kyllä minä itsekin olen ollut taipuvainen ajattelemaan, että jos joku on terapeutti, niin hän onnistuisi jotenkin tavallista ihmistä paremmin omassa elämässään. Siksi on pettymys kerran toisensa jälkeen huomata, että koulutustasosta, älykkyydestä tai ammatista riippumatta miehet päätyvät samoihin ratkaisuihin, joita selitetään sielunkumppanuudella. Kuitenkin esim. Lindholm, joka "kyttäsi" saunan lauteilla tulevaa kumppaniaan Eveliinaa, taisi kytätä aika montaa muutakin nuorempaa (henkilöiltä olen kuullut). Tämä sattui vain nielemään syötin. Siinä sielunkumppanuus.
Mun mielestä on outoa, että sama kaava toistuu. Ensimmäisen vaimon jätti kun uusi oli jo valmiiksi katsottuna, ja vieläpä vaimon hyvä ystävä. Nyt tämäkin uusi nainen on ollut Ystävä Caritalle aiemmin. Liekö pidetty suhde salassa vaimolta ja sitten esitettiin niin surullista puolisoa. Jossain kertoi että heitä kohtasi caritan kanssa suuri vastoinkäyminen ennen caritan kuolemaa. Mikä lie ollut se..
Ja olen kuullut myös samaa ollista että on nuorempien perään ja heitä todella kyttäilee..
Hmm... tapailen itse 15 vuotta nuorempaa miestä ja vaikka hän on aivan ihana myös luonteeltaan, minulla ei ole tarvetta oikeuttaa suhdettani häneen Jumalan johdatuksella (vaikkakaan en kiistä, etteikö sekin voisi olla mahdollista), tai syvällä henkisellä yhteydellä tms. Kyllä se on hänen kroppansa joka minut saa hyrräämään. Anteeksi vain mutta näin se on. Olen vain himokas nainen 😂
Vierailija kirjoitti:
"Saat sen, mistä luovut."
Tuollaisia syvällisyyksiä voi kehittää aivan perusteettomasti. Kuulostavat toki hienoilta.
Rumuus on kauneutta.
Sairaus on terveyttä.
Suru on iloa.
Rikkonaisena eheä.
Häviät voittaaksesi.
Olet sitä, mitä tahdot.
Viha on rakkautta.
Tyhjästä energiaa.
Keveyden syvällisyys.
Pieni on suurta.
Kuole, niin annat.
Musta on valkoista kirkkaampaa.
Hidastele ja olet jo perillä.
Anna kaikki pois, omistat koko universumin.
Melun keskellä on hiljaisinta.
Lapsissa on syvin viisaus.
Vanhuudessa saat lapsuutesi takaisin.
Väsymyksessä on voima.
Jne.[/quote
Lue nyt ensin se kirja.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vilpittömästi: toivon parasta TH: lle ja hänen uudelle kumppanilleen. He eivät ole helpossa tilanteessa.
Eivät ole, joo ei. Minusta asiaa ei kuitenkaan helpota, että aloitetaan järjestään suhteet ennen kuin edelliset on lopetettu. Näin on kuitenkin ilmeisesti ollut Tommyn ja Caritan suhteen alkaessa ja nyt ilmeisesti Pernillallakin oli vielä vielä suhde, kun Tommyn ja Pernillan suhde alkoi ja Tommyn kommenteista tulee aika monelle sellainen fiilis, että onkohan uusi suhde ollut jo päällä kun vaimo menehtyi? Todella tyhmää viitata siihen, että "Carita järjesti tämän". Ihan kuin sanoisi, että "olen tenhyt jotain tyhmää, mutta en voi ottaa siitä itse vastuuta, joten vieritän syyn korkeimmille voimille".
Se poistettu kommentti saattoi todella olla T Hellstenin entisen vaimon tai sitten ei. Ei siinä mitään sellaista ollut mitä kukaan ulkopuolinen ei olisi voinut keksiä.
Vierailija kirjoitti:
Viestissä 481/489
Sama henkilö vahvisti myöhemmin erillisessä viestissä olevansa se henkilö, joka väittikin olevansa, mutta sekin viesti on poistettu. Netissä ei tietysti koskaan voi tietää, mutta aidolta vaikutti.
Aavistelin, että tuossa toisen avioliiton tarinassa ei kaikki mennyt ihan niin kuin lukuisissa haastatteluissa ja jopa kirjoissa annettiin ymmärtää. Luulisi, että varsin seesteisenä esiintyvänä ja inhimilliset heikkoutensa avoimesti myöntävällä terapeutilla olisi kanttia kertoa koko totuus.
Olisi kohtuullista, että kaikissa näissä syvähaastatteluissa kysyttäisiin edes joskus jotakin myös ensimmäiseltä vaimolta.
Ihme suhdesoppa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vilpittömästi: toivon parasta TH: lle ja hänen uudelle kumppanilleen. He eivät ole helpossa tilanteessa.
Eivät ole, joo ei. Minusta asiaa ei kuitenkaan helpota, että aloitetaan järjestään suhteet ennen kuin edelliset on lopetettu. Näin on kuitenkin ilmeisesti ollut Tommyn ja Caritan suhteen alkaessa ja nyt ilmeisesti Pernillallakin oli vielä vielä suhde, kun Tommyn ja Pernillan suhde alkoi ja Tommyn kommenteista tulee aika monelle sellainen fiilis, että onkohan uusi suhde ollut jo päällä kun vaimo menehtyi? Todella tyhmää viitata siihen, että "Carita järjesti tämän". Ihan kuin sanoisi, että "olen tenhyt jotain tyhmää, mutta en voi ottaa siitä itse vastuuta, joten vieritän syyn korkeimmille voimille".
Pernilla oli edellisessä parisuhteessa tavatessaan Tommyn elokuussa "sattumalta"
Vierailija kirjoitti:
Voiko ihminen rakastua 4 kk pitkäaikaisen rakkaan vaimon kuoleman jälkeen?
Näytti hautajaisissa siltä, että sai kipinöi jo vaimon hautajais tilaisuudessa. ei siinä mennyt 4 kuukautta, tuskin edes 4 viikkoa.
Kyllä heistä löytyy paljonkin yhdistäviä tekijöitä ja yksi näyttäisi olevan tuo uuden puolison salamannopea löytyminen. Varsinkin lestadiolaisilla, helluntailaisilla ja sleyläisillä näin tuntuu olevan melkein poikkeuksetta. Vuosi on heille vissiin jo pitkä aika odotella, että pääsee..no tiedätte mitä tekemään. Ehkä nuo muut tekevät sitä sitten salaa. Ja normaalissa todellisuudessa elävät taas pärjäävät jokusen vuoden ilmankin. Ja yhdistäähän heitä kaikkia mielikuvistarinoissa eläminen.