Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vaatekoot yhtäkkiä muuttuneet pienemmiksi?

Vierailija
30.10.2017 |

Tilasin H&M:ltä muutamia vaatteita siinä koossa jossa yleensäkin ostan sieltä, mutta nyt jouduin pistämään kaikki takaisin, kun housut ei menneet kiinni ja paidat olivat liian tiukkoja. Samoin tänään kävin sovittamassa Indiskassa housuja, mutta edes kaksi kokoa isommat housut eivät menneet kiinni! Joo, olen luultavasti lihonut, mutta ihmetyttää kun omat vaatteet istuvat samoin kuin ennenkin ja vyö menee kiinni samaan reikään kuin vuosi sitten. Missä mättää? :0 Onko muut huomanneet tällaista vai onko kyse vain siitä, että olen huomaamattani lihonut ja vaatteeni ovat venyneet, myöskin se vyö...

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatekokoja muutetaan näin joulun alla pienemmiksi siksi, että tammikuussa riittäisi saleille porukkaa laihduttamaan.

Vierailija
2/79 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ovat!

Olen kokoa 36-38. Pituus 173, paino 60.

En ostanut farkkuja varmaan vuoteen ja yhtäkkiä koko 40 jota sovitin h&mllä, oli liian pieni.

Vanhoissa housuissa siis menee edelleen 36 koko.

Miksi kokoja pienennetään?? Todella rasittavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se fitnessbuumi teettää.

Kaikkien oletetaan olevan proteiinijauheella eläviä parikymppisiä.

Minä en ole ja ennen koon 36 farkut jotka hujahtivat helpoti jalkaan, eivät mahdu edes nilkan kohdilta.

Vierailija
4/79 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, en osaa sanoa.

Vierailija
5/79 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatekokoja muutetaan näin joulun alla pienemmiksi siksi, että tammikuussa riittäisi saleille porukkaa laihduttamaan.

En kyllä ihmettelisi, jos taustalla olisi ihan vain tarve saada naiset tuntemaan itsensä entistäkin tyytymättömämmiksi vartaloonsa, jotta he kuluttaisivat vieläkin enemmän rahaa laihdutus- ja terveystuotteisiin, kuntosaleihin ym ym. Minä ainakin menin jo halpaan ja tein kotimatkalla suunnitelman, miten saisin muutaman kilon tiputettua ennen joulua. ap

Vierailija
6/79 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaatteet käytössä oikeastaan aina löystyvät. Joten ei voi sanoa, että koon 40/M vaate olisi oikeasti enää jatkuvan käytön ja monen pesun jälkeen 40/M koon vaate, vaan lähempänä XXL-kokoa tmv. Tämä on hyvin petollista. Ehkä poikkeuksen tekevät jotkin todella kalliit ja hyvämateriaaliset vaatteet. Näitä ei kuitenkaan H&M:n ym. tusinaliikkeiden vaatteet ole. Kamppailen itse saman ongelman kanssa.

Tämä toimii myös toisin päin. Välillä ostan koon XS-vaatteita, jotka eivät meinaa ostettaessa mahtua päälle, mutta aika pian käytön jälkeen ne löystyvät miellyttävästi käytettäviksi, mutta eivät tietenkään venähdä samaan XXL-löppömuotoon kuin ne alun perin M-kokoiset vaatteet.

Oikeasti olen siis 40/M-kokoa, mutta mitä järkeä ostaa vaatteita siinä koossa, kun äkkiä ne löpsähtävät muodottomiksi? Onneksi tarkkailen painoani. Ellen tekisi sitä, tässä vaatetemppuilussa lihoisi äkkiä huomaamattaan, kun luulisikin sen XXL-koon vastaavan vielä M-kokoa ja kroppa olisi muka pysynyt ennallaan. Kaupassa huomaakin, ettei uusi M-koko mahdukaan mitenkään päälle.

Vierailija
7/79 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin eilen käytiin tytölle etsimässä juhlamekkoa ja hirveä itku tuli, kun mikään ei tuntunut mahtuvan päälle. Eli myös lasten koot ovat pienentyneet! Sitten ihmetellään, kun lasten syömishäiriöt lisääntyvät. Kuka tästä hommasta muka hyötyy?

Vierailija
8/79 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

UK elättinä huomaan, että täällä vaatteet on pienempiä.

XL tai pukukoossa 56 on sopiva

Saksassa L

Jenkeissä M

koko 181cm, 88kg farkut 31"

Vierailija
9/79 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muutettu. Samaa naisten kehon kontrollointia kuin kaikki muukin. Vain pieni aasialaiskoko, taskuvenus on sallittu koko.

Vierailija
10/79 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju, ap. Aion näyttää tämän tytölleni, kun ei tuo kuitenkaan pelkkää äitiä usko, joka väittäisin vaatekokojen pienentyneen. Kaupassa jo yritin sanoa tytön kai sitten vaan kasvaneen, johon tyttö täräytti heti, että vasta terkkari sanoi, ettei kasvua ole tapahtunut yhtään. Jotenkin pienten lasten vaatteissa tämän vielä jotenkin sietäisi, mutta esim. minun 12-vuotias tyttö alkaa olla jo siinä iässä, jossa alkaa tiedostaa ulkonäkönsä ja äkkiä kasvaneesta vaatekoosta voi seurata isompikin kriisi.

-7

Vierailija
11/79 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cubuksella koot on isoja. XL-kokoinenkin mahtuu M-kokoon. Sinne siis!

Vierailija
12/79 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ovat suurentuneet. Nyt ostamani  paidat ovat isoja, kun taas vuosia aiemmin ostamani samankokoiset paidat ja vaatteet muutenkin ovat pieniä edelleen. Esim nyt ostamani xs-kokoinen paita on jättimäinen, mutta kaapista löytyvä monta vuotta vanha xs-kokoinen paita on liian pieni, eikä muistaakseni ole kutistunut pesussa. 

Vierailija
13/79 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitatkaa rinnanympärys vyötärö ja lantio. Verratkaa kokotaulukkoon. Mielestäni kaupassa myytävät vaatteet on ihan mittataulukon mukaisia. Ja mittoja on vuosien saatossa isonnettu. 90-luvun mittataulukossa vy on pienempi kuin nykytaulukoissa.

Vierailija
14/79 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä vaatekokoja on pikemminkin vuosien varrella suurennettu kuin pienennetty, koska kansa on yleisesti lihavampaa kuin ennen.

Vierailija
15/79 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin mielestä koot ovat suurentuneet. Olen ollut viimeiset parikymmentä vuotta melko samankokoinen. 90-luvulla kokoni oli lähes aina M, joskus S ja 36-38. Nyt joskus jopa xs on nykyään liian iso...ja 34 sopiva.

Vierailija
16/79 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pistänyt saman merkille. Viime talvena ostamani farkut ovat kokoa XS ja ihan täydelliset. Alkavat olla siinä kunnossa että uudet pitäisi saada, no juuri se kyseinen malli on poistunut myymälästä, ilmeisesti netistä saa vielä tilattua. Muita farkkuja sovittaessa ahdistuin ihan suunnattomasti kun huomasin että XS sopi huonosti, jopa S-koko tuntui tiukalta. En punnitse itseäni säännöllisesti, mutta tiedän mitä syön ja en usko saaneeni lisää painoa. Tätä väitettä tukee se, että poikaystävä sanoi yksi päivä että näyttää siltä kuin painoni olisi pudonnut. 

Vierailija
17/79 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekin eilen käytiin tytölle etsimässä juhlamekkoa ja hirveä itku tuli, kun mikään ei tuntunut mahtuvan päälle. Eli myös lasten koot ovat pienentyneet! Sitten ihmetellään, kun lasten syömishäiriöt lisääntyvät. Kuka tästä hommasta muka hyötyy?

Niin surullista mutta totta.

Vierailija
18/79 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihat on nykyään armottoman kapeita. Pillifarkkujen lahkeet ovat myös niin pienet, että jos sovituskopissa saakin jalkaterän siitä läpi, niin riisuessa täytyy olla varsinainen akrobaatti, ennenkuin saa housut pois jalasta. Luulen, että yhtenä syynä on materiaalin säästäminen. Saumanvaratkin on nykyään 5 mm.

Vierailija
19/79 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ovat pienentyneet! Käytin vaatekokoa 46 ja sitten jäin kotiäidiksi, lihoin n. 8 kiloa ja seuraavaksi kun menin shoppailemaan vaatteita (muutama vuosi oli taukoa, shoppailemaan menin kun vaatteet alkoivat hajoilemaan) olinkin kokoa 54. Nykyiset 54-koon housuni ovat samankokoiset kuin vanhat 44-koon housut. Okei, vanhat ovat tietenkin venyneet, mutta eivät noin paljon! Tuntuu jotenkin oudolta tilata 52/54-kokoisia vaatteita tai xxxxl-kokoisia, vaikken oikeasti ole NIIIIIIIN läski. Tai siis itse miellän noi koot enemmän jo sinne sairaalloisen ylipainon puolelle.

Vierailija
20/79 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pannut merkille kokojen pienentymisen. Olen pienikokoinen mies, ja vaatteiden koko on usein L, jopa XL. Montakohan äXää isokokoisten miesten vaatteissa pitääkään olla...?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi