Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE-toimiston antama suunnitelma rekrytointitilaisuus..

Vierailija
30.10.2017 |

Suunnitelmassani lukee että hakee aktiivisesti kokoaikatyötä sekä osallistuu te toimiston järjestämiin rekrytointitilaisuuksiin. Tai noin suunnilleen sisältö on. Olen hakenut kokoaikatyötä mutta kun teen osa-aikatyötä niin en ainakaan vielä ole pystynyt työaikojen vuoksi osallistumaan rekry tilaisuuteen. Miten te toimisto tämän asian, hyväksyykö ja pitääkö joku todiste olla osallistumisesta niihin. Kokemusta? Tehtävä pitää kuitata tiettyyn päivään mennessä rasti ruutuun tehty tai ei tehty.

Kommentit (256)

Vierailija
201/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimatoimiston työntekijöiden tehtävä on myös palvella asiakkaitaan. Ei olla ylimielisiä ja jättää vastaamatta puheluihin, kun apua kaivataan. Ihan armeijan mallista kyykyttämistä. Ne ovat asiakaspalveluammatissa. Jos joku inhoaa lapsia ja nuoria, ei sitä todellakaan kannata laittaa vaikka opettajan töihin. Samoin kuin sitä opettajaa vaikka metsurin hommiin. Kaikilla aloilla työpaikkaa ei ole tarjolla heti taikomalla. Muutenhan meillä ei olisi työttömyyttä.

Vierailija
202/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota näihin rekrytointitilaisuuksiin kantaa, mut mulle on käynyt nyt niin että te-tätit ovat lisänneet mulle osaamista ja ammatteja minulta kysymättä. Eli noita lisäilyjä tehdään ilmoittamatta ns selän takana. Olin keväällä töissä firmassa, jonka nimessä on metalli ja konepajatyyppinen sana. Saan työtarjouksia hitsaajan koneistajan paikoista vaikka olin toimistotöissä siellä. Eli ovat tulkinneet työtodistuksen niin että osaan sorvata, vaikka en montaa kertaa tehtaan puolella käynyt. En ole uskaltanut/viitsinyt ottaa yhteyttä te-poppooseen ettei tule enemmän hankaluuksia vaan kiltisti haen minulle täysin sopimattomia paikkoja. Usko tosin on mennyt te-keskukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suunnitelmassani lukee että hakee aktiivisesti kokoaikatyötä sekä osallistuu te toimiston järjestämiin rekrytointitilaisuuksiin. Tai noin suunnilleen sisältö on. Olen hakenut kokoaikatyötä mutta kun teen osa-aikatyötä niin en ainakaan vielä ole pystynyt työaikojen vuoksi osallistumaan rekry tilaisuuteen. Miten te toimisto tämän asian, hyväksyykö ja pitääkö joku todiste olla osallistumisesta niihin. Kokemusta? Tehtävä pitää kuitata tiettyyn päivään mennessä rasti ruutuun tehty tai ei tehty.

Osallistut niihin joihin voit tai haluat ja perustelet lyhyesti, miksi et osallistu niihin joihin et voi tai halua (esim. "olin toissä tuona aikana enkä voinut osallistua" tms...). Yleensä noihin kannattaa mennä jos vain voi. Firmat esittelevät siellä vapaita paikkojaan, mutta ei niihin tarvitse hakea jollei halua. Saa kuitenkin käsitystä millaisia työpaikkoja on tarjolla.

Ylipäätään oman järjen käyttö on työnhaussakin sallittua, jopa suotavaa.

Ahaa, työttömän tulee ilmoittaa perustelut menemättä jättämiseen jokaikiseen rekrytilaisuuteen johon ei osallistu?

Nyt paljastui kuinka niitä karensseja aiotaan urakoida.

Ei tule ilmoittaa. Mutta jos kysytään, on hyvä olla syy.

Ylipäätään en oikein ymmärrä miksi työnhakija ei menisi rekrytointitilaisuuksiin jollei mitään estettä ole. Sitähän se työnhaku juuri on, työpaikkojen etsimistä. Niitä löytyy mm. yritysten rekrytointitilaisuuksista.

Ylipäätään vastaavasti minä en oikein ymmärrä miksi rekryistä ei voinut haastattelutilaisuuksissa keskustella ja ottaa asiaa esiin kun se kuitenkin se lisättiin omavaltaisesti muka yhteisesti laadittuun suunnitelmaan.

Niin en tiedä. MInusta asia on niin mitätön etten jaksaisi siiehen mitään huomiota kiinnittää. En oikein tiedä miksi muutenkaan juuri nimen omaan ruokkivaa kättä pitäisi pyrkiä kaikin keinoin puremaan.

Omana työttömyysaikanani totesin nämä rekrytointitilaisuudet monin verroin järkevämmäksi toiminnaksi kun pakollinen hakemusten lähettely paikkoihin, joita ei ollut mitään mahdollisuutta saada. Rekrytointitilaisuuksissa kun ei ole mikään pakko tarjolla olevia paikkoja hakea.

Tottakai ihmiset nuo rekryt löytää minne kannattaa mennä muutoinkin, ilman että nyt rekryihin osallistumisestakin tehtiin tulkinnanvarainen, oletettavasti jälleen kerran käsittelevän virkailijan tulkinnasta riippuva karenssipelote.

En tiedä miten ne löytää. Kaikki ne mistä minä sain tiedon, sain tiedon TE-keskuksesta. 

Itsellä osallistuminen rekrytointitilaisuuteen johti myöhemmin työpaikan saantiin. Sen sijaan tyhjänpäiväinen hakemusten lähettely ei ollut muuta kun haitaksi; annoin itsestäni typeryksen vaikutelman hakemalla paikkoja joihin ei minun taustallani ollut mitään mahdollisuutta päästä. Tein silti sitäkin koska TE-keskus vaati näin tekemään edellytyksenä sille että sain työmarkkinatukea.

Ne rekrytilaisuudet löytyvät selkeästi TE-toimiston omilta sivuilta. Osoitteet, ajankohdat, kaikki.

Mut hei kiva että kuiteski onnistuit löytämään sinne rekrytilaisuuteen ja sait duunin ittelles.

204/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osallistut niihin joihin voit tai haluat ja perustelet lyhyesti, miksi et osallistu niihin joihin et voi tai halua (esim. "olin toissä tuona aikana enkä voinut osallistua" tms...). Yleensä noihin kannattaa mennä jos vain voi. Firmat esittelevät siellä vapaita paikkojaan, mutta ei niihin tarvitse hakea jollei halua. Saa kuitenkin käsitystä millaisia työpaikkoja on tarjolla.

Ahaa, työttömän tulee ilmoittaa perustelut menemättä jättämiseen jokaikiseen rekrytilaisuuteen johon ei osallistu?

Ylipäätään en oikein ymmärrä miksi työnhakija ei menisi rekrytointitilaisuuksiin jollei mitään estettä ole. Sitähän se työnhaku juuri on, työpaikkojen etsimistä. Niitä löytyy mm. yritysten rekrytointitilaisuuksista.

Kts vaikka kommentti 185.

No, jos ei ole varaa mennä rekrytöintitilaisuuteen niin sitten ilmoittaa tämän TE-toimistolle. Mitäs ongelmaa tuossa?

Olen saanut työmarkkinatukea itsekin. On pakko todeta että jopa niinkin vähistä rahoista on mahdollista tehdä jonkinlaista priorisointia, ja työttömänä työnhakijana työnhakuun liittyvien kustannusten luulisi olevan aika korkealla siellä prioriteettilistalla. Jos ei ole varaa ostaa bussilippua rekrytointitilaisuuteen niin ehkä kannattaisi hakea myös toimeentulotukea, niin tiukoilla näyttäisi talous olevan.

Oletko sitä mieltä että on ihan okei antaa ihmisen olla siinä luulossa että suunnitelma laaditaan yhdessä, mutta mennä lisäämään sinne seikan josta systemaattisesti vaiettu itse suunnitelmanteko hetkellä?

Puhun nyt yleisesti sopimuksista, en pelkästään työttömiin kohdistuvista sopimuksista,

sillä tästähän tässä keskustelussa on  kysymys, yhteisesti sovituista asioista, ei siitä millä työtön rekrytilaisuuksiin pääsisi vaikka yrität keskustelua siihen suuntaan työttömiä halvalla laittavasti vääntää.

Ei se ole okei, jos kerran asia näin on. Mitä kyllä epäilen.

Mutta asia on joka tapauksessa niin vähäpätöinen ja työnhakua edesauttava että en jaksaisi siitä vauvapalstalle kirjoittaa, ainakaan yhtä viestiä enempää. Ja kun oikeasti noista rekrytilaisuuksista on todellista hyötyä työnhakijalle.  Siis sellaiselle joka oikeasti hakee töitä eikä vain näön vuoksi.

Vähän tulee sellainen vaikutelma että nyt vain tartutaan yhteen mitättömään yksityiskohtaan jotta saataisiin taas lisää valittamisen aihetta.

Vierailija
205/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En ota näihin rekrytointitilaisuuksiin kantaa, mut mulle on käynyt nyt niin että te-tätit ovat lisänneet mulle osaamista ja ammatteja minulta kysymättä. Eli noita lisäilyjä tehdään ilmoittamatta ns selän takana. "

Tuo on väärin ja rikollista.

Sehän on petos jos esiintyy ammatissa jota ei hallitse, esim valelääkäri-tapaukset, sairaanhoitaja ilman pätevyyttä, jne.

Jotenkin karannut käsistä nyt homma joillakin.

Vierailija
206/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jos ei ole varaa mennä rekrytöintitilaisuuteen niin sitten ilmoittaa tämän TE-toimistolle. Mitäs ongelmaa tuossa?

Olen saanut työmarkkinatukea itsekin. On pakko todeta että jopa niinkin vähistä rahoista on mahdollista tehdä jonkinlaista priorisointia, ja työttömänä työnhakijana työnhakuun liittyvien kustannusten luulisi olevan aika korkealla siellä prioriteettilistalla. Jos ei ole varaa ostaa bussilippua rekrytointitilaisuuteen niin ehkä kannattaisi hakea myös toimeentulotukea, niin tiukoilla näyttäisi talous olevan.

Oletko sitä mieltä että on ihan okei antaa ihmisen olla siinä luulossa että suunnitelma laaditaan yhdessä, mutta mennä lisäämään sinne seikan josta systemaattisesti vaiettu itse suunnitelmanteko hetkellä?

Puhun nyt yleisesti sopimuksista, en pelkästään työttömiin kohdistuvista sopimuksista,

sillä tästähän tässä keskustelussa on  kysymys, yhteisesti sovituista asioista, ei siitä millä työtön rekrytilaisuuksiin pääsisi vaikka yrität keskustelua siihen suuntaan työttömiä halvalla laittavasti vääntää.

Mutta asia on joka tapauksessa niin vähäpätöinen ja työnhakua edesauttava että en jaksaisi siitä vauvapalstalle kirjoittaa, ainakaan yhtä viestiä enempää. Ja kun oikeasti noista rekrytilaisuuksista on todellista hyötyä työnhakijalle.  Siis sellaiselle joka oikeasti hakee töitä eikä vain näön vuoksi.

Vähän tulee sellainen vaikutelma että nyt vain tartutaan yhteen mitättömään yksityiskohtaan jotta saataisiin taas lisää valittamisen aihetta.

Mikäli asia on mielestäsi vähäpätöinen, miksi vaivaudut täällä dissaamaan heitä joille se ei ole.

Mieti motiivejasi. Olisiko motiivisi työttömien ja heidän oikeuksiensa väheksyminen tyyliin "tehdään kärpäsestä härkänen" .

207/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota näihin rekrytointitilaisuuksiin kantaa, mut mulle on käynyt nyt niin että te-tätit ovat lisänneet mulle osaamista ja ammatteja minulta kysymättä. Eli noita lisäilyjä tehdään ilmoittamatta ns selän takana. Olin keväällä töissä firmassa, jonka nimessä on metalli ja konepajatyyppinen sana. Saan työtarjouksia hitsaajan koneistajan paikoista vaikka olin toimistotöissä siellä. Eli ovat tulkinneet työtodistuksen niin että osaan sorvata, vaikka en montaa kertaa tehtaan puolella käynyt. En ole uskaltanut/viitsinyt ottaa yhteyttä te-poppooseen ettei tule enemmän hankaluuksia vaan kiltisti haen minulle täysin sopimattomia paikkoja. Usko tosin on mennyt te-keskukseen.

No ilmoita nyt hemmetissä että heillä on osaamistietosi päin mäntyä. 

Toisaalta etsitään pienintäkin virhettä te-toimiston toiminnasta ja valitetaan siitä loputtomiin ja toisaalta ei sitten tehdä mitään edes räikeimpien itseä koskevien virheiden korjaamiseksi. 

--

Koko Te-toimistokonsepti on surkea ja he näkyvät tekevän paljon virheitä jatkuvasti (minullekin tehtiin ja jouduin niitä oikaisemaan). Ehkä tämä selittyy sillä että järjestelmä ei yksinkertaisesti sovellu näin suuren työttömien määrän käsittelyyn. Tokmistojen virheitå ai ainakaan vähennä se että asiakkaat eivät virheistä ilmoita.

Vierailija
208/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella motivoivaa mennä rekrytilaisuuteen, kun tietää, ettei siellä ole yhtään oman alan ja koulutustason osallistujaa työllistämismielessä. Ne piirit ovat ihan omansa. Pistäisivät näitä tapahtumia enemmän myös korkeakouluihin. Muillekin kuin opiskelijoille.

Vierailija
209/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tuli jo koejakson ajalla virhepäätöksiä useampia. Kun yrittää korjata, ei saa virkailijaa (sitä "omaa" koskaan kiinni). Koska ei uutena osaa asioida tuossa viidakossa, niin tulee vaan uutta lippulappusta, että teit väärin. Ei olisi tullut, jos olisi päässyt heti tiskille ja neuvottu! En minäkään opettanut isääni naimaan.

Vierailija
210/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollekin narkomaanille hyvä tilaisuus tilata Venäjältä todistus sairaanhoitajan pätevyydestä ja yrittää muiluttaa nappeja niin paljon kuin ehtii ennen kiinnijäämistä.

Vierailija
211/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta etsitään pienintäkin virhettä te-toimiston toiminnasta ja valitetaan siitä loputtomiin ja toisaalta ei sitten tehdä mitään edes räikeimpien itseä koskevien virheiden korjaamiseksi. 

--

Koko Te-toimistokonsepti on surkea ja he näkyvät tekevän paljon virheitä jatkuvasti (minullekin tehtiin ja jouduin niitä oikaisemaan). Ehkä tämä selittyy sillä että järjestelmä ei yksinkertaisesti sovellu näin suuren työttömien määrän käsittelyyn. Tokmistojen virheitå ai ainakaan vähennä se että asiakkaat eivät virheistä ilmoita.

En uskalla karenssin pelossa. Ihan oikeasti tästä tulisi vain suurempi sotku kuin se että pari kertaa haen koneistajan paikkaa. Te väki tuskin myöntää tehneensä mitään väärin ja saadaan tämä minun viaksi. Olen kuin en tajuaisikaan niin pääsen helpommalla. Hankin hankaluuksia vasta pakon edessä.

212/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli asia on mielestäsi vähäpätöinen, miksi vaivaudut täällä dissaamaan heitä joille se ei ole.

Mieti motiivejasi. Olisiko motiivisi työttömien ja heidän oikeuksiensa väheksyminen tyyliin "tehdään kärpäsestä härkänen" .

MInun motiivini on että ihmiset jotka suhtautuvat kielteisesti työnhakuun, eivät töitä löydä. TE-toimistot yrittävät periaatteessa auttaa, vaikkakin tehottomasti ja joskus nöytyyttävästikin. Itse olin työttömänä kahdessa jaksossa yhteensä kolmisen vuotta ja aloin jo suhtautua omaan työllistymiseenikin epäuskoisesti (olen yli viisikymppinen). Vaikka TE-toimisto teki minunkin kohdallani virheitä, kyykytti ja uhkaili tukien menettämisellä ym. en silti menettänyt heidän kanssaan malttiani vaan jaksoin pitää puoleni asiallisesti ja kohteliaasti.

Viimeinen "työllistämissuunnitelmani" kuului muuten koknaisuudessaan seuraavasti: "Suunnitelmissa on hakea töitä." 

213/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

--

En uskalla karenssin pelossa. Ihan oikeasti tästä tulisi vain suurempi sotku kuin se että pari kertaa haen koneistajan paikkaa. Te väki tuskin myöntää tehneensä mitään väärin ja saadaan tämä minun viaksi. Olen kuin en tajuaisikaan niin pääsen helpommalla. Hankin hankaluuksia vasta pakon edessä.

Huh. Lähetä toimistoon yhteyshenkilöllesi seuraavanlainen sähköposti:

"Hei,

olen huomannut että minua on pyydetty hakemaan koneistajan tehtäviä konepajoilta. Olen kuitenkin ollut xxx xxxx Oy ssä vain toimistotehtävissä eikä minulla ole kokemusta tai osaamista varsinaisesta tehdashallin puolella tehtävistä töistä. En näe että minulla olisi mahdollisuutta päästä tehtäviin jotka poikkeavat osaamisestani ja kokemuksestani näin paljon.

terveisin

XXXX XXXXXX" 

Antamalla itsestäsi tyhmän ja aloitekyvyttömän vaikutelman varmistat vain että sinua kohdellaan tyhmänä ja aloitekyvyttömänä.

214/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipäätään vastaavasti minä en oikein ymmärrä miksi rekryistä ei voinut haastattelutilaisuuksissa keskustella ja ottaa asiaa esiin kun se kuitenkin se lisättiin omavaltaisesti muka yhteisesti laadittuun suunnitelmaan.

Niin en tiedä. MInusta asia on niin mitätön etten jaksaisi siiehen mitään huomiota kiinnittää. En oikein tiedä miksi muutenkaan juuri nimen omaan ruokkivaa kättä pitäisi pyrkiä kaikin keinoin puremaan.

Omana työttömyysaikanani totesin nämä rekrytointitilaisuudet monin verroin järkevämmäksi toiminnaksi kun pakollinen hakemusten lähettely paikkoihin, joita ei ollut mitään mahdollisuutta saada. Rekrytointitilaisuuksissa kun ei ole mikään pakko tarjolla olevia paikkoja hakea.

Tottakai ihmiset nuo rekryt löytää minne kannattaa mennä muutoinkin, ilman että nyt rekryihin osallistumisestakin tehtiin tulkinnanvarainen, oletettavasti jälleen kerran käsittelevän virkailijan tulkinnasta riippuva karenssipelote.

En tiedä miten ne löytää. Kaikki ne mistä minä sain tiedon, sain tiedon TE-keskuksesta. 

Itsellä osallistuminen rekrytointitilaisuuteen johti myöhemmin työpaikan saantiin. Sen sijaan tyhjänpäiväinen hakemusten lähettely ei ollut muuta kun haitaksi; annoin itsestäni typeryksen vaikutelman hakemalla paikkoja joihin ei minun taustallani ollut mitään mahdollisuutta päästä. Tein silti sitäkin koska TE-keskus vaati näin tekemään edellytyksenä sille että sain työmarkkinatukea.

Ne rekrytilaisuudet löytyvät selkeästi TE-toimiston omilta sivuilta. Osoitteet, ajankohdat, kaikki.

Hyvä. En vain oikein käsitä mikä siinä on niin hirveää että niistä vaivaudutaan jopa tiedottamaan sähköpostitse vielä sen lisäksi että ne löytyvät sieltä sivuiltakin.

Mut hei kiva että kuiteski onnistuit löytämään sinne rekrytilaisuuteen ja sait duunin ittelles.

Niin. Kokeile samaa.

Vierailija
215/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

--

Huh. Lähetä toimistoon yhteyshenkilöllesi seuraavanlainen sähköposti:

"Hei,

olen huomannut että minua on pyydetty hakemaan koneistajan tehtäviä konepajoilta. Olen kuitenkin ollut xxx xxxx Oy ssä vain toimistotehtävissä eikä minulla ole kokemusta tai osaamista varsinaisesta tehdashallin puolella tehtävistä töistä. En näe että minulla olisi mahdollisuutta päästä tehtäviin jotka poikkeavat osaamisestani ja kokemuksestani näin paljon.

terveisin

XXXX XXXXXX" 

Antamalla itsestäsi tyhmän ja aloitekyvyttömän vaikutelman varmistat vain että sinua kohdellaan tyhmänä ja aloitekyvyttömänä.

Ja sen jälkeen siellä kerrankin saadaan jotain aikaiseksi ja sinut pistetään vaikka suurtalouskokkina kouluttautumaan hitsariksi. Kiinnosti tai ei, karenssin uhalla. Terveysongelmia jos on, niitä huomioi vain kiva virkailija, jos sellainen sattui kohdalle, eikä joku natsi.

T. Eri

Vierailija
216/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on tottunut saamaan työt suhteilla, niin TE-toimiston toiminta vetää kyllä avokämmenellä naamaan. Niitä suhteita kun ei enää ole, muiltakin meni työt alalta.

Vierailija
217/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

--

Koko Te-toimistokonsepti on surkea ja he näkyvät tekevän paljon virheitä jatkuvasti (minullekin tehtiin ja jouduin niitä oikaisemaan). Ehkä tämä selittyy sillä että järjestelmä ei yksinkertaisesti sovellu näin suuren työttömien määrän käsittelyyn. Tokmistojen virheitå ai ainakaan vähennä se että asiakkaat eivät virheistä ilmoita.[/quote]

En uskalla karenssin pelossa. Ihan oikeasti tästä tulisi vain suurempi sotku kuin se että pari kertaa haen koneistajan paikkaa. Te väki tuskin myöntää tehneensä mitään väärin ja saadaan tämä minun viaksi. Olen kuin en tajuaisikaan niin pääsen helpommalla. Hankin hankaluuksia vasta pakon edessä.[/quote]

Tämä on täysin totta, että ihmiset eivät uskalla karenssin pelossa valittaa väärinkohtelusta, virkailijan tekemistä virheistä tai suoranaisesta laittomuudesta. 

Pelko karenssista, minkä toteutuminen käytännössä tarkoittaa sitä, että minimiraha jolla työtön kitkuttelee , se laukkautetaan ja toivo taloudellisesta nousemisesta sen jälkeen on loppu, koska menettää pahimmassa tapauksessa luottotiedot tai asuntonsa.

Valittaminen on siis selkeästi rikkaiden etuoikeus. Valitusta käsitellään yleensä  pitkään eri lautakunnissa jaaritellen . 

Pelko karenssista toimii myös  vahvana pohjana erilaisille "työllisyyttä edistäville toimenpiteille" joita pätemistä harrastavat asiaatuntijat surutta tehtailevat ja joista asiakkaiden todellinen etu saati hyöty on unohdettu .

Asiakas on nykyään pelkkä kasvoton numero tilastossa, ääni puhelimessa (harvemmin) yksi "työtön" jonka on ruksattava rasti omatiedoissa, mitä väliä. 

Vierailija
218/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on tottunut saamaan työt suhteilla, niin TE-toimiston toiminta vetää kyllä avokämmenellä naamaan. Niitä suhteita kun ei enää ole, muiltakin meni työt alalta.

Paras oli kun asiantuntijaksi paljastui ikänsä tyyliin lähimarketin kassan takana istunu ( työura tehty pääasiassa siinä) keski-ikäinen nainen, hän kertoi että oli hetken ollu työttömänä ja kävi tsäkä kun nappasi kivan duunin työkkäristä asiantuntijana , tuttu vinkkasi et hae tänne ja naps. Ehdotteli sitten JUURIKIN  mm korkeakoulusta valmistuneelle jotain lähihoitajakurssia ja hygieniapassin hommaamista ......

Ihan kiva ja kova jutskaamaan mutta aikas pihalla oli tämä asiantuntija opinnoista, opintosisällöistä, koulutusmahdollisuuksista ja muista nykypäivän "rekryistä" puhumattakaan.

Vierailija
219/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella on kyllä niitä suhteita, mutta töitä ei riitä kaikille vaikka olisi kuinka ahkera ja hyvä ihminen.

YT on monille painajainen, miten pärjää sen jälkeen , työkkärin kanssa asiointikin muttunut monimutkaiseksi pilkunnussimiseksi ja työnhakijan kyykyttämiseksi.

Ennen oli joku tolkku touhussa.

Vierailija
220/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras oli kun asiantuntijaksi paljastui ikänsä tyyliin lähimarketin kassan takana istunu ( työura tehty pääasiassa siinä) keski-ikäinen nainen, hän kertoi että oli hetken ollu työttömänä ja kävi tsäkä kun nappasi kivan duunin työkkäristä asiantuntijana , tuttu vinkkasi et hae tänne ja naps. Ehdotteli sitten JUURIKIN  mm korkeakoulusta valmistuneelle jotain lähihoitajakurssia ja hygieniapassin hommaamista ......

Ihan kiva ja kova jutskaamaan mutta aikas pihalla oli tämä asiantuntija opinnoista, opintosisällöistä, koulutusmahdollisuuksista ja muista nykypäivän "rekryistä" puhumattakaan.

Täähän on kiva tieto. Miksi niissä työpaikkailmoituksissa edellytyksenä on korkeakoulututkinto ja paikallisessa toimistossa suurin osa on maistereita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme