Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE-toimiston antama suunnitelma rekrytointitilaisuus..

Vierailija
30.10.2017 |

Suunnitelmassani lukee että hakee aktiivisesti kokoaikatyötä sekä osallistuu te toimiston järjestämiin rekrytointitilaisuuksiin. Tai noin suunnilleen sisältö on. Olen hakenut kokoaikatyötä mutta kun teen osa-aikatyötä niin en ainakaan vielä ole pystynyt työaikojen vuoksi osallistumaan rekry tilaisuuteen. Miten te toimisto tämän asian, hyväksyykö ja pitääkö joku todiste olla osallistumisesta niihin. Kokemusta? Tehtävä pitää kuitata tiettyyn päivään mennessä rasti ruutuun tehty tai ei tehty.

Kommentit (256)

Vierailija
221/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota näihin rekrytointitilaisuuksiin kantaa, mut mulle on käynyt nyt niin että te-tätit ovat lisänneet mulle osaamista ja ammatteja minulta kysymättä. Eli noita lisäilyjä tehdään ilmoittamatta ns selän takana. Olin keväällä töissä firmassa, jonka nimessä on metalli ja konepajatyyppinen sana. Saan työtarjouksia hitsaajan koneistajan paikoista vaikka olin toimistotöissä siellä. Eli ovat tulkinneet työtodistuksen niin että osaan sorvata, vaikka en montaa kertaa tehtaan puolella käynyt. En ole uskaltanut/viitsinyt ottaa yhteyttä te-poppooseen ettei tule enemmän hankaluuksia vaan kiltisti haen minulle täysin sopimattomia paikkoja. Usko tosin on mennyt te-keskukseen.

Aika outoa, että et itse vaivautunut Oma asioinnissa tilannetta korjaamaan.

Vierailija
222/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suunnitelmassani lukee että hakee aktiivisesti kokoaikatyötä sekä osallistuu te toimiston järjestämiin rekrytointitilaisuuksiin. Tai noin suunnilleen sisältö on. Olen hakenut kokoaikatyötä mutta kun teen osa-aikatyötä niin en ainakaan vielä ole pystynyt työaikojen vuoksi osallistumaan rekry tilaisuuteen. Miten te toimisto tämän asian, hyväksyykö ja pitääkö joku todiste olla osallistumisesta niihin. Kokemusta? Tehtävä pitää kuitata tiettyyn päivään mennessä rasti ruutuun tehty tai ei tehty.

Osallistut niihin joihin voit tai haluat ja perustelet lyhyesti, miksi et osallistu niihin joihin et voi tai halua (esim. "olin toissä tuona aikana enkä voinut osallistua" tms...). Yleensä noihin kannattaa mennä jos vain voi. Firmat esittelevät siellä vapaita paikkojaan, mutta ei niihin tarvitse hakea jollei halua. Saa kuitenkin käsitystä millaisia työpaikkoja on tarjolla.

Ylipäätään oman järjen käyttö on työnhaussakin sallittua, jopa suotavaa.

Ahaa, työttömän tulee ilmoittaa perustelut menemättä jättämiseen jokaikiseen rekrytilaisuuteen johon ei osallistu?

Nyt paljastui kuinka niitä karensseja aiotaan urakoida.

Ei tule ilmoittaa. Mutta jos kysytään, on hyvä olla syy.

Ylipäätään en oikein ymmärrä miksi työnhakija ei menisi rekrytointitilaisuuksiin jollei mitään estettä ole. Sitähän se työnhaku juuri on, työpaikkojen etsimistä. Niitä löytyy mm. yritysten rekrytointitilaisuuksista.

Kts vaikka kommentti 185.

No, jos ei ole varaa mennä rekrytöintitilaisuuteen niin sitten ilmoittaa tämän TE-toimistolle. Mitäs ongelmaa tuossa?

Olen saanut työmarkkinatukea itsekin. On pakko todeta että jopa niinkin vähistä rahoista on mahdollista tehdä jonkinlaista priorisointia, ja työttömänä työnhakijana työnhakuun liittyvien kustannusten luulisi olevan aika korkealla siellä prioriteettilistalla. Jos ei ole varaa ostaa bussilippua rekrytointitilaisuuteen niin ehkä kannattaisi hakea myös toimeentulotukea, niin tiukoilla näyttäisi talous olevan.

Oletko sitä mieltä että on ihan okei antaa ihmisen olla siinä luulossa että suunnitelma laaditaan yhdessä, mutta mennä lisäämään sinne seikan josta systemaattisesti vaiettu itse suunnitelmanteko hetkellä?

Puhun nyt yleisesti sopimuksista, en pelkästään työttömiin kohdistuvista sopimuksista,

sillä tästähän tässä keskustelussa on  kysymys, yhteisesti sovituista asioista, ei siitä millä työtön rekrytilaisuuksiin pääsisi vaikka yrität keskustelua siihen suuntaan työttömiä halvalla laittavasti vääntää.

Ei se ole okei, jos kerran asia näin on. Mitä kyllä epäilen.

Mutta asia on joka tapauksessa niin vähäpätöinen ja työnhakua edesauttava että en jaksaisi siitä vauvapalstalle kirjoittaa, ainakaan yhtä viestiä enempää. Ja kun oikeasti noista rekrytilaisuuksista on todellista hyötyä työnhakijalle.  Siis sellaiselle joka oikeasti hakee töitä eikä vain näön vuoksi.

Vähän tulee sellainen vaikutelma että nyt vain tartutaan yhteen mitättömään yksityiskohtaan jotta saataisiin taas lisää valittamisen aihetta.

Mikäli asia on mielestäsi vähäpätöinen, miksi vaivaudut täällä dissaamaan heitä joille se ei ole.

Mieti motiivejasi. Olisiko motiivisi työttömien ja heidän oikeuksiensa väheksyminen tyyliin "tehdään kärpäsestä härkänen" .

MInun motiivini on että ihmiset jotka suhtautuvat kielteisesti työnhakuun, eivät töitä löydä. TE-toimistot yrittävät periaatteessa auttaa, vaikkakin tehottomasti ja joskus nöytyyttävästikin. Itse olin työttömänä kahdessa jaksossa yhteensä kolmisen vuotta ja aloin jo suhtautua omaan työllistymiseenikin epäuskoisesti (olen yli viisikymppinen). Vaikka TE-toimisto teki minunkin kohdallani virheitä, kyykytti ja uhkaili tukien menettämisellä ym. en silti menettänyt heidän kanssaan malttiani vaan jaksoin pitää puoleni asiallisesti ja kohteliaasti.." 

Ja lopulta sua onnisti ja päääsit töihin TE-toimistoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle tuli jo koejakson ajalla virhepäätöksiä useampia. Kun yrittää korjata, ei saa virkailijaa (sitä "omaa" koskaan kiinni). Koska ei uutena osaa asioida tuossa viidakossa, niin tulee vaan uutta lippulappusta, että teit väärin. Ei olisi tullut, jos olisi päässyt heti tiskille ja neuvottu! En minäkään opettanut isääni naimaan.

Minkä ihmeen koejakson aikana? Ei työkkärissä ole koeaikaa.

Aikansa väki valitti, kun piti mennä te-toimistoon ja jonottaa 2 tuntia, nyt väki valittaa, kun ei pääse te-toimistoon jonottamaan kahta tuntia.

Vierailija
224/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te takerrutte tuohon yhteen sanaan? Rekrytointitilaisuuteen on mentävä, jos tulee kutsu, oli asiaa suunnitelmassa tai ei. Ei silloin voi vedota siihen, että ei ole sovittu, en tiennyt, kukaan ei kertonut. Kutsu tulee ja sitä pitää noudattaa, jos ei noudata, saa selvityspyynnön ja karenssia. Vastaavasti voi saada työtarjouksen paikkaan, joka on 30 km päässä kotoa, vaikka suunnitelmaan on kirjoittanut, että haen töitä vain kotikaupungista. Se suunnitelma on suunnitelma, te-toimisto voi ja saa määrätä tekemään myös sellaisia asioita, joita ei ole suunnitelmassa.

Ja te-toimistossa juuri ne virkailijat jotka saavat suurenmoista tyydytystä tämänkaltaisesta vallantunteesta, juurikin toistelevat tuota edellämainittua kommenttia omahyväisesti maiskutellen. Tyystin unohtaen oman toimenkuvansa ytimen eli miksi nämä "asiantuntijat" on sinne palkattu.

Ihailtavaa "asiantuntijuutta" .

Parasta tässä on se, että karkeasti ilmaistuna "paska lentää tuulettimeen" esimerkiksi siten että muutama "maiskuttelija" tullaan siirtämään lähiaikoina sinne samaan jonoon (runsaan palautteen perusteella) , kuuntelemaan samaa virttä mitä aiemmin itse niin terhakkaana veisasi.

Asiakaspalautteella ei ole mitään merkitystä työsuhteen jatkumiselle. Asiantuntijoita ei ole palkattu mielenterveysongelmaisten uhkailujen kohteiksi eikä siksi, että he juuri tämän asiakkaan kohdalla rikkoisivat lakia ja vähän joustaisivat.

Vierailija
225/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on tottunut saamaan työt suhteilla, niin TE-toimiston toiminta vetää kyllä avokämmenellä naamaan. Niitä suhteita kun ei enää ole, muiltakin meni työt alalta.

Paras oli kun asiantuntijaksi paljastui ikänsä tyyliin lähimarketin kassan takana istunu ( työura tehty pääasiassa siinä) keski-ikäinen nainen, hän kertoi että oli hetken ollu työttömänä ja kävi tsäkä kun nappasi kivan duunin työkkäristä asiantuntijana , tuttu vinkkasi et hae tänne ja naps. Ehdotteli sitten JUURIKIN  mm korkeakoulusta valmistuneelle jotain lähihoitajakurssia ja hygieniapassin hommaamista ......

Ihan kiva ja kova jutskaamaan mutta aikas pihalla oli tämä asiantuntija opinnoista, opintosisällöistä, koulutusmahdollisuuksista ja muista nykypäivän "rekryistä" puhumattakaan.

Täähän on kiva tieto. Miksi niissä työpaikkailmoituksissa edellytyksenä on korkeakoulututkinto ja paikallisessa toimistossa suurin osa on maistereita?

Miten niin? Kyllä maisterit ja korkeakoulutetutkin työskentelee kaupan kassalla! Moni julkkiskin!  Ei se Te-toimiston asiantuntijuus nyt IHAN mitään rakettitiedettä ole, eihän.

Vierailija
226/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te takerrutte tuohon yhteen sanaan? Rekrytointitilaisuuteen on mentävä, jos tulee kutsu, oli asiaa suunnitelmassa tai ei. Ei silloin voi vedota siihen, että ei ole sovittu, en tiennyt, kukaan ei kertonut. Kutsu tulee ja sitä pitää noudattaa, jos ei noudata, saa selvityspyynnön ja karenssia. Vastaavasti voi saada työtarjouksen paikkaan, joka on 30 km päässä kotoa, vaikka suunnitelmaan on kirjoittanut, että haen töitä vain kotikaupungista. Se suunnitelma on suunnitelma, te-toimisto voi ja saa määrätä tekemään myös sellaisia asioita, joita ei ole suunnitelmassa.

Ja te-toimistossa juuri ne virkailijat jotka saavat suurenmoista tyydytystä tämänkaltaisesta vallantunteesta, juurikin toistelevat tuota edellämainittua kommenttia omahyväisesti maiskutellen. Tyystin unohtaen oman toimenkuvansa ytimen eli miksi nämä "asiantuntijat" on sinne palkattu.

Parasta tässä on se, että karkeasti ilmaistuna "paska lentää tuulettimeen" esimerkiksi siten että muutama "maiskuttelija" tullaan siirtämään lähiaikoina sinne samaan jonoon (runsaan palautteen perusteella) , kuuntelemaan samaa virttä mitä aiemmin itse niin terhakkaana veisasi.

Asiakaspalautteella ei ole mitään merkitystä työsuhteen jatkumiselle. Asiantuntijoita ei ole palkattu mielenterveysongelmaisten uhkailujen kohteiksi eikä siksi, että he juuri tämän asiakkaan kohdalla rikkoisivat lakia ja vähän joustaisivat.

Anteeksi kuinka?

Asiakaspalaute esimerkiksi ELY-keskukselle on siis mielestäsi verrattavissa samaan kuin "mielenterveysongelmaisten uhkailu".

Asia selvä.

Vierailija
227/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

55 vuotias työtön saa olla rauhassa kaikilta toimenpiteiltä. Kerran parissa vuodessa soitetaan ja kysytään että "mikä on tilanne"? Sanon että olen edelleen työtön, ikärasismiin olen törmännyt, johon virkailija että " ok, tsemppiä". Se siitä. "Työnhaku" jatkuu.

Vierailija
228/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on tottunut saamaan työt suhteilla, niin TE-toimiston toiminta vetää kyllä avokämmenellä naamaan. Niitä suhteita kun ei enää ole, muiltakin meni työt alalta.

Paras oli kun asiantuntijaksi paljastui ikänsä tyyliin lähimarketin kassan takana istunu ( työura tehty pääasiassa siinä) keski-ikäinen nainen, hän kertoi että oli hetken ollu työttömänä ja kävi tsäkä kun nappasi kivan duunin työkkäristä asiantuntijana , tuttu vinkkasi et hae tänne ja naps. Ehdotteli sitten JUURIKIN  mm korkeakoulusta valmistuneelle jotain lähihoitajakurssia ja hygieniapassin hommaamista ......

Ihan kiva ja kova jutskaamaan mutta aikas pihalla oli tämä asiantuntija opinnoista, opintosisällöistä, koulutusmahdollisuuksista ja muista nykypäivän "rekryistä" puhumattakaan.

Ihan samoja kokemuksia.

Vierailija
229/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ota näihin rekrytointitilaisuuksiin kantaa, mut mulle on käynyt nyt niin että te-tätit ovat lisänneet mulle osaamista ja ammatteja minulta kysymättä. Eli noita lisäilyjä tehdään ilmoittamatta ns selän takana. Olin keväällä töissä firmassa, jonka nimessä on metalli ja konepajatyyppinen sana. Saan työtarjouksia hitsaajan koneistajan paikoista vaikka olin toimistotöissä siellä. Eli ovat tulkinneet työtodistuksen niin että osaan sorvata, vaikka en montaa kertaa tehtaan puolella käynyt. En ole uskaltanut/viitsinyt ottaa yhteyttä te-poppooseen ettei tule enemmän hankaluuksia vaan kiltisti haen minulle täysin sopimattomia paikkoja. Usko tosin on mennyt te-keskukseen.

Oma asiointi on noiden virkailijoiden mielestä niin perkeleen kätevä sivusto, että sinne vaan. Ei tarvitse itse tehdä niin paljon töitä. Vaan kun se on vielä ihan puoliraakile ja vaikea käyttää jopa alan ammattilaisille muutoin.

Vierailija
230/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma asiointi on noiden virkailijoiden mielestä niin perkeleen kätevä sivusto, että sinne vaan. Ei tarvitse itse tehdä niin paljon töitä. Vaan kun se on vielä ihan puoliraakile ja vaikea käyttää jopa alan ammattilaisille muutoin.

Minkä alan ammattilaisille se on hankala? Suurin osa osaa sitä käyttää. Ja jos koko ajan epäilee, että virkailija tekee jotain väärää,niin miksi ei itse kirjaa tietoja oikein?

Vierailija
231/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi kuinka?

Asiakaspalaute esimerkiksi ELY-keskukselle on siis mielestäsi verrattavissa samaan kuin "mielenterveysongelmaisten uhkailu".

Asia selvä.

Miksi ihmeessä annat palautetta ELY-keskukselle, jos palautteen kohde on töissä te-toimistossa? Ihan sama kuin jos antaisit K-kaupan Reiskalle palautetta Keskoon.

Vierailija
232/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysyisin naapuruston vanhemmilta ihmisiltä, eivät varmasti osaisi käyttää Omia sivustoja kuin murto-osa. Niin sekavaksi se on tehty vastauskenttineen. Toisaalta, kuka tosiaan vanhempia ihmisiä enää palkkaa.

Vierailija
233/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan eri asia osallistua rekrytointitilaisuuksiin jos asuu kaupungissa kuin kulkea niihin kauempaa jolloin matkoihin menee todella paljon rahaa, etenkin jos saa ainoastaan kelan päivärahan.

Voiko te-toimisto todellakin uhata karenssin menettämisellä jos osallistuminen moniin eli turhiinkin aiheuttaa ongelmia tavallisten laskujen maksussa yms?

Lähettävät ensin selvityspyynnön. Asuminen muualla kuin kaupungissa ei ole perusteltu syy olla hakematta töitä.

On paljon tehokkaampiakin työnhakutapoja kuin kaikkiin olemassaoleviin rekrytilaiuuksiin osallistuminen.

Jos edestakainen matka maksaa 30-50 euroa kerta (riippuen saako pysäkiltä kyydin vai ei) ja tilaisuuksia on joka viikko/monta viikossa niin aika ison osan se nappaa kuukauden tuloista (518€), edes sinä et voi väittää että niihin kaikkiin olisi mentävä.

Mutta joku (sinua viisaampi) on osannut kertoa (toivottavasti oli varmaa tietoa) että pakko koskee vain niitä tilaisuuksia joihin on tullut "kutsu".

Minulla ei ole mitään sitä vastaan että menen joihinkin, jopa mielelläni mutta esim it-ala on minulle täysin tuntematon - epäilen vahvasti että minua ei mihinkään rekrytoida vaikka kuinka itseäni siellä esittelisin. Tai rakennusala, sille on jo fyysiset esteet.

Vierailija
234/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kysyisin naapuruston vanhemmilta ihmisiltä, eivät varmasti osaisi käyttää Omia sivustoja kuin murto-osa. Niin sekavaksi se on tehty vastauskenttineen. Toisaalta, kuka tosiaan vanhempia ihmisiä enää palkkaa.

Mitä sekavia vastauskenttiä siellä on?

Vierailija
235/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoin työministeriöön ehdotuksen, että järjestävät nyt joulukuussa mahdollisimman paljon rekrytointitapahtumia. Palstamammat eivät periaatteesta niihin osallistu, joten saadaan mukava määrä karensseja sopivasti keskelle kulutusjuhlaa.

Mikäli maltoit lukea ketjun niin huomasit varmasti että yhdessäkään kommentissa ei ollut minkäänlaista mainintaa että periaatteesta joku ei yhteenkään aio osallistua.

Miksi valehtelet ja vääristelet asioita?

Vai oletko sinä se joka ei ymmärrä lukemaansa, kuvitellun vallan huumassa vain yrittää ilman syytä iskeä karensseja tuntemattomille?

Karenssin saaa jo siitä, että ei allekirjoita suunnitelmaa.Mikä on hyvä juttu.

Oletko jotenkin sairas?

Miten kommenttisi mitenkään liittyy tuohon? Muutoin kuin vahvistat hekumallisen halusi saada ihmisille karensseja.

Mikä tässä on älyttömintä, osa (työssäkäyvistä) ihmisistä tosiaan ajattelee että tärkeämpää kuin se että työtön hakee töitä on että hän ilmoittelee diipadaapaa te-toimistolle ja keskittyy peloissaan olemaan aktiivinen te-toimiston suuntaan täyttääkseen -moneen kertaan- kaikki ristit ja rastit ja ilmoittaa eikä oikeaan työnhakuun.

Esim työtarjoussysteemi on älytön. Työttömän pitää ilmoittaa onko hakenut ko paikkaa. Kuukautta myöhemmin pitää vielä muistaa ilmoittaa kuinka paikan kanssa on käynyt. Miksi? Jos sen jostain syystä unohtaa (kun keskittyy muiden työpaikkojen hakemiseen) iskee karenssi.

Järki sanoo että jos paikan saa tottakai ilmoittaa te-toimistoon ettei enää ole työtötn työnhakija. Jos mitään muutosta ei ilmoita luulisi te-toimistossa ymmärrettävän että hakija ei tullut valituksi.

Nuo kaikki ovat oikeasti yrityksiä saada karensseja sekä saada te-toimsiton väki näyttämään aktiiviselta ja puuhakkaalta.

Vierailija
236/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on muuten hiukan outo juttu: mulle ei ole koko kahden vuoden aikana tullut ensimmäistäkään ns. työtarjousta työkkäristä. Sen sijaan oma asioinnissa -järjestelmä "ehdottaa" mulle sopivia työpaikkoja listana. Ne on aina, AINA puhelinmyyntiä tai ns. "edustusta" eli ovelta ovelle kattoremonttien myyntiä.

Olen tehnyt työurani mm. viestintäpäällikkönä ja markkinointipäällikkönä. Haen tietty ensisijaisesti noita ja vastaavia paikkoja, myös assari, koordinaattori, asiantuntija, suunnittelija ja tiedottaja nimikkeitä. Näitä on ihan mol.fi -palvelussa auki tasaisin väliajoin. Vaikka tällainen paikka olisi auki, järjestelmä tarjoaa mulle sitkeästi Finnactan myyntineuvottelijan paikkaa "sopivimpana" (toi paikka on auki 365 päivää vuodessa, samoin saman firman toimistopäällikkö, rekrytointipäällikkö ja esimies -kaikki samaa puhelinmyyntiä)

Olen tsekannut sadasti omat tietoni ja jopa poistanut esim. Markkinointipäällikön työnkuvauksesta myyntiin liittyvät sanat.

Kun oli kuuluisa haastattelu, kysyin tästä. Virkailija osasi vastata että "se nyt poimii välillä mitä sattuu". Ja että ei heillä koskaan ole tarjota mun työkokemuksen tason paikkoja. Menin ihan mykäksi, koska olin just hakenut kahta eri paikkaa, molemmat mollista ja kokemustani vastaavia.

Että eipä se kauheasti näytä vaikuttavan mitä omissa tiedoissa lukee, kun se nyt poimii välillä mitä sattuu.

Vierailija
237/256 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-palvelujen "avoimet työpaikat"-sivusto on hyvä ja selkeä työllistymistä oikeasti edistävä palvelu.

Lisäksi se toimii: itseni lisäksi on lähiympäristöstä löytänyt asiallista kunnollista palkkatyötä kyseisen palvelun kautta.

Siitä  näkee hyvin myös oman alueen työpaikat mihin on realistiset mahdollisuudet päästä ja työskennellä.

Hyvät sivustostot, ylläpito ja tekee tehtävänsä. Oikein hyvä palvelu siis.

Oma asiointi-puolestaan ihan  muumipuuhastelua, enemmän haittaa ja hämmennystä asiakkaille kun mitään hyötyä.

Kannattaa mielestäni työtä etsivien käydä TE-palvelujen avoimet työpaikat-sivustolla edes kerran päivässä tsekkaamassa tilanne mieluummin kuin hypätä noissa rekryissä mistä harvoin konkreettista hyötyä, mutta toki mielenkiinnon vuoksi mikäettei jos omaa alaa liippaa.

Lisäksi asiakkaan asioiden hoitajan, kuka oikein nimetty siinä paperilla , niin hänen tulee olla asiakasta varten tavoitettavissa, eikä niin että ei vaiskaan katsos se on vaan nimi paperilla ja se on vaan joku nimetty tyyppi kuka päivittää sinun omatietojasi. Törkeää ettei häntä kutenkaan saa puhelimen päähän.

Vierailija
238/256 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitse vaihtoehto A, tai vaihtoehto B. Vaihtoehtoa C ei sitten edes ole olemassa. Kyllä ne sivut on ihan perseestä.

Vierailija
239/256 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitä siinä tosiaan jollekin marketin kassan uudellen työllistetylle henkilölle, että maksoin muuten itsekin opinnoista aika paljon ja haluan sitä vastaavaa työtä. En marketin kassaa. Ei se opintotuki pelkästään elätä.

Vierailija
240/256 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitse vaihtoehto A, tai vaihtoehto B. Vaihtoehtoa C ei sitten edes ole olemassa. Kyllä ne sivut on ihan perseestä.

Tai ne valmiiksi klikattavat ammattinimikkeetä. Ihan surkea valikoima, eikä kata todellakaan kaikkea. Sitten et pääse itse kertomaan perään, että olisikin näitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän