Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE-toimiston antama suunnitelma rekrytointitilaisuus..

Vierailija
30.10.2017 |

Suunnitelmassani lukee että hakee aktiivisesti kokoaikatyötä sekä osallistuu te toimiston järjestämiin rekrytointitilaisuuksiin. Tai noin suunnilleen sisältö on. Olen hakenut kokoaikatyötä mutta kun teen osa-aikatyötä niin en ainakaan vielä ole pystynyt työaikojen vuoksi osallistumaan rekry tilaisuuteen. Miten te toimisto tämän asian, hyväksyykö ja pitääkö joku todiste olla osallistumisesta niihin. Kokemusta? Tehtävä pitää kuitata tiettyyn päivään mennessä rasti ruutuun tehty tai ei tehty.

Kommentit (256)

Vierailija
181/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin se menee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys:

Pitääkö oma asiointi sivulla käydä ruksaamassa jokin rasti nettisivuilte työnhakusuunnitelma-haastattelun jälkeen?    "Tehty"   mitä muuta pitää tietää tehdä netissä, 

sillä tästä ei puhuttu/neuvottu haastattelussa mitään.

Ei tarvitse, jos et erikseen saanut tehtäväksi suunnitelman hyväksymistä.

Suunnitelma hyväksytään joko tapaamisessa allekirjoituksella tai jos haastattelu on tehty puhelimitse, se tulee hyväksyä Oma asioinnissa kahden arkipäivän kuluessa. Suunnitelman yhteydessä on AINA vähintään yksi tehtävä, jolle on jokin määräpäivä, mihin mennessä se pitää kuitata Oma asioinnissa. Jos ei ole sovittu mistään tietystä rekrytointitilaisuudesta (esim. kirjoitettu suunnitelmaan tai tehtävään, että osallistut tiettyyn tapahtumaan), niin riittää, että kuittaa vaan tehtävän sellaisenaan.

Suunnitelman sisällön voi tarkistaa milloin vain Oma asiointiin kirjautumalla. Jos on käynyt tapaamisessa, jossa on allekirjoittanut suunnitelman ja saanut sen paperin mukaansa, voi ihan itse lukea mitä siinä paperissa lukee ja mikä päivämäärä siinä on tehtävän perässä. Jos tehtävää ei kuittaa määräaikaan mennessä, voi saada selvityspyynnön asiasta ja jos ei ole tehnyt tehtävää, voi saada karenssin.

Minulle tuli tehtäväksi (jotta työnhaku pysyy voimassa) tehdä ehdotus suunnitelmaksi Omilla sivuilla oma-aloitteisesti. Tein, suunnitelma "tuli takaisin" sellaisena, kuin olin sen laittanut, määräpäivään tehtäviksi tehtäviksi, mutta tuo rekrytilaisuus-kohta oli minullakin lisätty, sellaista en ollut itse laittanut. Enkä siis allekirjoittanut mitään, koska eihän omilla sivuilla edes voi. Aiemmin olemme sopineet puhelimitse tai tapaamisessa ja olen sitten kuitannut omilla sivuilla.

Asia on ihan ok minulle, mutta te, jotka sanotte, että suunnitelma tehdään yhdessä, tämä ei pidä paikkaansa. Ei meitä nyt jo pelkästään tässä ketjussa voi olla niin montaa, kenelle tuo kohta on lisätty virkailijan toimesta, ilman, että olisimme voineet siihen itse vaikuttaa. Kyse ei ole siitä, etteikö voisi tilaisuuksiin osallistua, omalla kohdallani minua häiritsee, että annetaan ymmärtää jotain, mikä ei pidä paikkaansa (tässä tapauksessa, että suunnitelma tehdään yhdessä työnhakijan kanssa).

Mulle ihan ok, mutta onko kenellekään selvinnyt, valitaanko rekrytilaisuudet itse vai tuleeko niihin erillinen kutsu tms.? Jos itse valitaan, onko esim. kaikki tilaisuudet tietyn kilometrimäärän sisäpuolella vai?

Vierailija
182/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin työministeriöön ehdotuksen, että järjestävät nyt joulukuussa mahdollisimman paljon rekrytointitapahtumia. Palstamammat eivät periaatteesta niihin osallistu, joten saadaan mukava määrä karensseja sopivasti keskelle kulutusjuhlaa.

Mikäli maltoit lukea ketjun niin huomasit varmasti että yhdessäkään kommentissa ei ollut minkäänlaista mainintaa että periaatteesta joku ei yhteenkään aio osallistua.

Miksi valehtelet ja vääristelet asioita?

Vai oletko sinä se joka ei ymmärrä lukemaansa, kuvitellun vallan huumassa vain yrittää ilman syytä iskeä karensseja tuntemattomille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jankuttaja puhuu paljon mutta ei sano oikein mitään. Ainakaan mitään viisasta vaikka itse niin kuvitteleekin. Eikä huomaa -siitä huolimatta että se on hänelle muutamaan kertaan kerrottu- että hän itse on se joka ei ymmärrä lukemaansa vaikka ratakiskosta väännettäisiin.

Ja sellainen ihminen kehuskelee työssäolollaan..

Jankuttaja kertoo faktoja. Miksi niitä on niin hankala uskoa? Siksikö, että työttömät eivät ole ainoastaan lukutaidottomia, he eivät sen lisäksi ymmärrä sitä, mitä heille sanotaan.

Esimerkiksi tuo "virkailija ujutti salaa sopimukseen rekrytointitapahtuman" on silkkaa puppua, sinne systeemiin ei saa salaa ujutettua mitään, jokaisesta pilkun tai pisteen lisäyksestä suunnitelma tehtävineen menee asiakkaalle allekirjoitettavaksi. Ja rekrytointitapahtuma on osa työnhakua, vaikka miten intätte vastaan.

Mitähän sinä et vieläkään ymmärrä?

Rekrytointitapahtumiin osallistuminen menee allekirjoitettavaksi, kyllä. Mutta se menee sinne ohi sen mitä on asiakkaan kanssa YHDESSÄ sovittu meneväksi hyväksyttäväksi, käsitätkö?

Kun siinä asiantuntijan ja asiakkaan välisessä keskustelussa käydään läpi mitä suunnitelmaan kuuluu ja tästä ei näköjään kenellekään ole mainittu mitään ja kaikille se näyttää sinne suunnitelmaan ilmestyneen.

Mikä siinä on te-toimistolle vaikeaa olla avoimempi asian suhteen?

Tähän et ole vastannut, jäkätät vainl aiskuudesta ja tyhmyydestä ja haluttomuudesta hakea töitä.

Vaikka se kuinka olisi osa työnhakua se todellakin ujutetaan sinne salaa, kysymys kuuluukin miksi ja mitä sillä käytännössä tarkoitetaan?

Äläkä puhu oman järjen käytöstä, se EI ole useimmiten sallittua näissä asioissa.

Asiakas on velvoitettu tekemään kaiken TE-toimiston yksipuolisesti määräämän työnhakuun liittyvän, olipa sitä suunnitelmassa tai ei. Suunnitelmasta tuleva ainoa etu on mahdollinen 9 tai 18 e/vrk lisäsumma, muuten sillä ei ole mitään merkitystä, onko asiakas suostunut uravalmennukseen tai CV-netin tekemiseen. Nykykäytäntö on pelkästään siksi, että asiakas periaatteessa kuvittelee itse voivansa päättää, hakeeko töitä vai ei.

Olet oikeassa. Sipilän hallitus lisää koko ajan viranomaiskontrollia ja sanktioita työtyömiä kohtaan. Mistään yhteissuunnitelmasta on turha puhua: se on yksipuolinen määröys, ja jos työtön kieltäytyy tulee karenssi. Tämä systeemi ei ole rakennettukaan oikeasti tuöttömien eduksi vaan täysin sanelulinjalla. Tarkoituksena on pudottaa entistä useampi pois työttömyysturvalta toimeentulotuen varaan kiristämällä ehtoja päästä työmarkkinatuelle

.

Uuninpankkotimonen 5.11.2017:

Työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ovat vanhoja tuttuja. Molemmissa tehdään työtä työmarkkinatuella ja yhdeksän euron päivittäisellä kulukorvauksella. Ensi vuonna alkavassa työelämäkokeilussa ei makseta edes sitä yhdeksää euroa.

Aktiivimallissa on uutta se, että se koskee myös ansiosidonnaista päivärahaa saavia. Heidän on tehtävä noin kolmen kuukauden jaksossa 18 tuntia työtä, jotta ansiopäivärahaa ei leikattaisi. Jos työtön ei aktivoidu eli ei pysty täyttämään työssäoloehtoa eikä pysty osallistumaan työvoimapoliittiseen koulutukseen, hänen työttömyysturvaansa leikataan 4,65 prosentilla seuraavien kolmen kuukauden ajan.

Jos ja kun sitä palkkatyötä ei löydy kaikille, niin se on työttömän vika. Kaikki työttömyys on nykyisin työttömien oma vika, sillä meille valehdellaan avoimia työpaikkoja olevan jopa 100 000. Uskomattominta on, että näin paksu hölynpöly menee jatkuvasti läpi.

Vierailija
184/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan eri asia osallistua rekrytointitilaisuuksiin jos asuu kaupungissa kuin kulkea niihin kauempaa jolloin matkoihin menee todella paljon rahaa, etenkin jos saa ainoastaan kelan päivärahan.

Voiko te-toimisto todellakin uhata karenssin menettämisellä jos osallistuminen moniin eli turhiinkin aiheuttaa ongelmia tavallisten laskujen maksussa yms?

Vierailija
185/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on oma tarinansa. Minä olen työtön sen takia että ala johon opiskelin yliopistossa viisi vuotta + erikoistuin kaksi vuotta on ajettu alas. Kovaa työvoimapulaa ennustivat tulevaksi alallani vuonna 2014. Ei tullut.

Minulla on korkea koulutus ja 10 vuoden työkokemus omalta alalta. Muilta aloilta työkokemusta ei ole, koska pidin tärkeänä verkostoitua opiskeluaikana mahdollisimman hyvin ja niinpä kesätyönikin olivat tältä samalta alalta.

Jonkin uuden ammatin joudun opiskelemaan. Toistaiseksi suunnitelman toteutumisen estää maksajan puute.

Mikä se alasi oli?

Vierailija
186/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jankuttaja puhuu paljon mutta ei sano oikein mitään. Ainakaan mitään viisasta vaikka itse niin kuvitteleekin. Eikä huomaa -siitä huolimatta että se on hänelle muutamaan kertaan kerrottu- että hän itse on se joka ei ymmärrä lukemaansa vaikka ratakiskosta väännettäisiin.

Ja sellainen ihminen kehuskelee työssäolollaan..

Jankuttaja kertoo faktoja. Miksi niitä on niin hankala uskoa? Siksikö, että työttömät eivät ole ainoastaan lukutaidottomia, he eivät sen lisäksi ymmärrä sitä, mitä heille sanotaan.

Esimerkiksi tuo "virkailija ujutti salaa sopimukseen rekrytointitapahtuman" on silkkaa puppua, sinne systeemiin ei saa salaa ujutettua mitään, jokaisesta pilkun tai pisteen lisäyksestä suunnitelma tehtävineen menee asiakkaalle allekirjoitettavaksi. Ja rekrytointitapahtuma on osa työnhakua, vaikka miten intätte vastaan.

Mitähän sinä et vieläkään ymmärrä?

Rekrytointitapahtumiin osallistuminen menee allekirjoitettavaksi, kyllä. Mutta se menee sinne ohi sen mitä on asiakkaan kanssa YHDESSÄ sovittu meneväksi hyväksyttäväksi, käsitätkö?

Kun siinä asiantuntijan ja asiakkaan välisessä keskustelussa käydään läpi mitä suunnitelmaan kuuluu ja tästä ei näköjään kenellekään ole mainittu mitään ja kaikille se näyttää sinne suunnitelmaan ilmestyneen.

Mikä siinä on te-toimistolle vaikeaa olla avoimempi asian suhteen?

Tähän et ole vastannut, jäkätät vainl aiskuudesta ja tyhmyydestä ja haluttomuudesta hakea töitä.

Vaikka se kuinka olisi osa työnhakua se todellakin ujutetaan sinne salaa, kysymys kuuluukin miksi ja mitä sillä käytännössä tarkoitetaan?

Äläkä puhu oman järjen käytöstä, se EI ole useimmiten sallittua näissä asioissa.

Asiakas on velvoitettu tekemään kaiken TE-toimiston yksipuolisesti määräämän työnhakuun liittyvän, olipa sitä suunnitelmassa tai ei. Suunnitelmasta tuleva ainoa etu on mahdollinen 9 tai 18 e/vrk lisäsumma, muuten sillä ei ole mitään merkitystä, onko asiakas suostunut uravalmennukseen tai CV-netin tekemiseen. Nykykäytäntö on pelkästään siksi, että asiakas periaatteessa kuvittelee itse voivansa päättää, hakeeko töitä vai ei.

Olet oikeassa. Sipilän hallitus lisää koko ajan viranomaiskontrollia ja sanktioita työtyömiä kohtaan. Mistään yhteissuunnitelmasta on turha puhua: se on yksipuolinen määröys, ja jos työtön kieltäytyy tulee karenssi. Tämä systeemi ei ole rakennettukaan oikeasti tuöttömien eduksi vaan täysin sanelulinjalla. Tarkoituksena on pudottaa entistä useampi pois työttömyysturvalta toimeentulotuen varaan kiristämällä ehtoja päästä työmarkkinatuelle

.

Työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ovat vanhoja tuttuja. Molemmissa tehdään työtä työmarkkinatuella ja yhdeksän euron päivittäisellä kulukorvauksella. Ensi vuonna alkavassa työelämäkokeilussa ei makseta edes sitä yhdeksää euroa.

Aktiivimallissa on uutta se, että se koskee myös ansiosidonnaista päivärahaa saavia. Heidän on tehtävä noin kolmen kuukauden jaksossa 18 tuntia työtä, jotta ansiopäivärahaa ei leikattaisi. Jos työtön ei aktivoidu eli ei pysty täyttämään työssäoloehtoa eikä pysty osallistumaan työvoimapoliittiseen koulutukseen, hänen työttömyysturvaansa leikataan 4,65 prosentilla seuraavien kolmen kuukauden ajan.

Jos ja kun sitä palkkatyötä ei löydy kaikille, niin se on työttömän vika. Kaikki työttömyys on nykyisin työttömien oma vika, sillä meille valehdellaan avoimia työpaikkoja olevan jopa 100 000. Uskomattominta on, että näin paksu hölynpöly menee jatkuvasti läpi.

Muistan lukion historian tunnilta (aiheena Hitler ja natsisaksa) että pieniä valheita on turha ladella, niitä ei usko kukaan mutta jos valehtelee härskisti ja isosti uppoaa se ihmisiin.

187/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suunnitelmassani lukee että hakee aktiivisesti kokoaikatyötä sekä osallistuu te toimiston järjestämiin rekrytointitilaisuuksiin. Tai noin suunnilleen sisältö on. Olen hakenut kokoaikatyötä mutta kun teen osa-aikatyötä niin en ainakaan vielä ole pystynyt työaikojen vuoksi osallistumaan rekry tilaisuuteen. Miten te toimisto tämän asian, hyväksyykö ja pitääkö joku todiste olla osallistumisesta niihin. Kokemusta? Tehtävä pitää kuitata tiettyyn päivään mennessä rasti ruutuun tehty tai ei tehty.

Osallistut niihin joihin voit tai haluat ja perustelet lyhyesti, miksi et osallistu niihin joihin et voi tai halua (esim. "olin toissä tuona aikana enkä voinut osallistua" tms...). Yleensä noihin kannattaa mennä jos vain voi. Firmat esittelevät siellä vapaita paikkojaan, mutta ei niihin tarvitse hakea jollei halua. Saa kuitenkin käsitystä millaisia työpaikkoja on tarjolla.

Ylipäätään oman järjen käyttö on työnhaussakin sallittua, jopa suotavaa.

Ahaa, työttömän tulee ilmoittaa perustelut menemättä jättämiseen jokaikiseen rekrytilaisuuteen johon ei osallistu?

Nyt paljastui kuinka niitä karensseja aiotaan urakoida.

Ei tule ilmoittaa. Mutta jos kysytään, on hyvä olla syy.

Ylipäätään en oikein ymmärrä miksi työnhakija ei menisi rekrytointitilaisuuksiin jollei mitään estettä ole. Sitähän se työnhaku juuri on, työpaikkojen etsimistä. Niitä löytyy mm. yritysten rekrytointitilaisuuksista.

Vierailija
188/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osallistut niihin joihin voit tai haluat ja perustelet lyhyesti, miksi et osallistu niihin joihin et voi tai halua (esim. "olin toissä tuona aikana enkä voinut osallistua" tms...). Yleensä noihin kannattaa mennä jos vain voi. Firmat esittelevät siellä vapaita paikkojaan, mutta ei niihin tarvitse hakea jollei halua. Saa kuitenkin käsitystä millaisia työpaikkoja on tarjolla.

Ahaa, työttömän tulee ilmoittaa perustelut menemättä jättämiseen jokaikiseen rekrytilaisuuteen johon ei osallistu?

Ylipäätään en oikein ymmärrä miksi työnhakija ei menisi rekrytointitilaisuuksiin jollei mitään estettä ole. Sitähän se työnhaku juuri on, työpaikkojen etsimistä. Niitä löytyy mm. yritysten rekrytointitilaisuuksista.

Kts vaikka kommentti 185.

Vierailija
189/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

näin se menee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys:

Pitääkö oma asiointi sivulla käydä ruksaamassa jokin rasti nettisivuilte työnhakusuunnitelma-haastattelun jälkeen?    "Tehty"   mitä muuta pitää tietää tehdä netissä, 

sillä tästä ei puhuttu/neuvottu haastattelussa mitään.

Ei tarvitse, jos et erikseen saanut tehtäväksi suunnitelman hyväksymistä.

Suunnitelma hyväksytään joko tapaamisessa allekirjoituksella tai jos haastattelu on tehty puhelimitse, se tulee hyväksyä Oma asioinnissa kahden arkipäivän kuluessa. Suunnitelman yhteydessä on AINA vähintään yksi tehtävä, jolle on jokin määräpäivä, mihin mennessä se pitää kuitata Oma asioinnissa. Jos ei ole sovittu mistään tietystä rekrytointitilaisuudesta (esim. kirjoitettu suunnitelmaan tai tehtävään, että osallistut tiettyyn tapahtumaan), niin riittää, että kuittaa vaan tehtävän sellaisenaan.

Suunnitelman sisällön voi tarkistaa milloin vain Oma asiointiin kirjautumalla. Jos on käynyt tapaamisessa, jossa on allekirjoittanut suunnitelman ja saanut sen paperin mukaansa, voi ihan itse lukea mitä siinä paperissa lukee ja mikä päivämäärä siinä on tehtävän perässä. Jos tehtävää ei kuittaa määräaikaan mennessä, voi saada selvityspyynnön asiasta ja jos ei ole tehnyt tehtävää, voi saada karenssin.

Minulle tuli tehtäväksi (jotta työnhaku pysyy voimassa) tehdä ehdotus suunnitelmaksi Omilla sivuilla oma-aloitteisesti. Tein, suunnitelma "tuli takaisin" sellaisena, kuin olin sen laittanut, määräpäivään tehtäviksi tehtäviksi, mutta tuo rekrytilaisuus-kohta oli minullakin lisätty, sellaista en ollut itse laittanut. Enkä siis allekirjoittanut mitään, koska eihän omilla sivuilla edes voi. Aiemmin olemme sopineet puhelimitse tai tapaamisessa ja olen sitten kuitannut omilla sivuilla.

Asia on ihan ok minulle, mutta te, jotka sanotte, että suunnitelma tehdään yhdessä, tämä ei pidä paikkaansa. Ei meitä nyt jo pelkästään tässä ketjussa voi olla niin montaa, kenelle tuo kohta on lisätty virkailijan toimesta, ilman, että olisimme voineet siihen itse vaikuttaa. Kyse ei ole siitä, etteikö voisi tilaisuuksiin osallistua, omalla kohdallani minua häiritsee, että annetaan ymmärtää jotain, mikä ei pidä paikkaansa (tässä tapauksessa, että suunnitelma tehdään yhdessä työnhakijan kanssa).

Mulle ihan ok, mutta onko kenellekään selvinnyt, valitaanko rekrytilaisuudet itse vai tuleeko niihin erillinen kutsu tms.? Jos itse valitaan, onko esim. kaikki tilaisuudet tietyn kilometrimäärän sisäpuolella vai?

Ainakin minä olen saanut suunnitelman hyväksyttäväksi, jos siihen on tullut muutoksia. Esimerkiksi 2 vko sitten tein suunnitelman, sitten TE-toimistosta soitettiin ja sanottiin, että jos haluan AVO-psykologille, kuten kirjoitin, niin se pitäisi lisätä tehtäväksi. TE-toimistossa se lisättiin ja sitten sain suunnitelman hyväksyttäväksi, koska se oli muuttunut. Ihmettelin, että eikö riitä, että se vain lisätään, mutta ainakin minulle virkailija väitti, että ei onnistu, asiakkaan pitää aina hyväksyä muuttunut suunnitelma. Joten katsokaa, onko se suunnitelma hyväksyttäväksi vai ei.

Vierailija
190/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan eri asia osallistua rekrytointitilaisuuksiin jos asuu kaupungissa kuin kulkea niihin kauempaa jolloin matkoihin menee todella paljon rahaa, etenkin jos saa ainoastaan kelan päivärahan.

Voiko te-toimisto todellakin uhata karenssin menettämisellä jos osallistuminen moniin eli turhiinkin aiheuttaa ongelmia tavallisten laskujen maksussa yms?

Lähettävät ensin selvityspyynnön. Asuminen muualla kuin kaupungissa ei ole perusteltu syy olla hakematta töitä.

Vierailija
191/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoin työministeriöön ehdotuksen, että järjestävät nyt joulukuussa mahdollisimman paljon rekrytointitapahtumia. Palstamammat eivät periaatteesta niihin osallistu, joten saadaan mukava määrä karensseja sopivasti keskelle kulutusjuhlaa.

Mikäli maltoit lukea ketjun niin huomasit varmasti että yhdessäkään kommentissa ei ollut minkäänlaista mainintaa että periaatteesta joku ei yhteenkään aio osallistua.

Miksi valehtelet ja vääristelet asioita?

Vai oletko sinä se joka ei ymmärrä lukemaansa, kuvitellun vallan huumassa vain yrittää ilman syytä iskeä karensseja tuntemattomille?

Karenssin saaa jo siitä, että ei allekirjoita suunnitelmaa.Mikä on hyvä juttu.

Vierailija
192/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

"Minulle tuli tehtäväksi (jotta työnhaku pysyy voimassa) tehdä ehdotus suunnitelmaksi Omilla sivuilla oma-aloitteisesti. Tein, suunnitelma "tuli takaisin" sellaisena, kuin olin sen laittanut, määräpäivään tehtäviksi tehtäviksi, mutta tuo rekrytilaisuus-kohta oli minullakin lisätty, sellaista en ollut itse laittanut. Enkä siis allekirjoittanut mitään, koska eihän omilla sivuilla edes voi. Aiemmin olemme sopineet puhelimitse tai tapaamisessa ja olen sitten kuitannut omilla sivuilla.

Asia on ihan ok minulle, mutta te, jotka sanotte, että suunnitelma tehdään yhdessä, tämä ei pidä paikkaansa. Ei meitä nyt jo pelkästään tässä ketjussa voi olla niin montaa, kenelle tuo kohta on lisätty virkailijan toimesta, ilman, että olisimme voineet siihen itse vaikuttaa."

Sama täällä.

Mikäli työllistymissuunnitelmaan laitetaan jälkeenpäin virkailijan toimesta omia lisäyksiä keskustelematta tästä asiakkaan kanssa ja asiakkaan muutosta hyväksymättä, niin ko sopimus lakkaa olemasta YHDESSÄ LAADITTU suunnitelma ja muuttuu virkailijan tulkinnaksi tilanteesta.

Ällistyttävän röyhkeää menettelyä tietyllä tavalla kävellä tuolla tavoin asiakkaan yli.

Vierailija
193/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te takerrutte tuohon yhteen sanaan? Rekrytointitilaisuuteen on mentävä, jos tulee kutsu, oli asiaa suunnitelmassa tai ei. Ei silloin voi vedota siihen, että ei ole sovittu, en tiennyt, kukaan ei kertonut. Kutsu tulee ja sitä pitää noudattaa, jos ei noudata, saa selvityspyynnön ja karenssia. Vastaavasti voi saada työtarjouksen paikkaan, joka on 30 km päässä kotoa, vaikka suunnitelmaan on kirjoittanut, että haen töitä vain kotikaupungista. Se suunnitelma on suunnitelma, te-toimisto voi ja saa määrätä tekemään myös sellaisia asioita, joita ei ole suunnitelmassa.

Vierailija
194/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Asiakas on velvoitettu tekemään kaiken TE-toimiston yksipuolisesti määräämän työnhakuun liittyvän, olipa sitä suunnitelmassa tai ei. Suunnitelmasta tuleva ainoa etu on mahdollinen 9 tai 18 e/vrk lisäsumma, muuten sillä ei ole mitään merkitystä, onko asiakas suostunut uravalmennukseen tai CV-netin tekemiseen. Nykykäytäntö on pelkästään siksi, että asiakas periaatteessa kuvittelee itse voivansa päättää, hakeeko töitä vai ei."

.

Jos ja kun sitä palkkatyötä ei löydy kaikille, niin se on työttömän vika. Kaikki työttömyys on nykyisin työttömien oma vika, sillä meille valehdellaan avoimia työpaikkoja olevan jopa 100 000. Uskomattominta on, että näin paksu hölynpöly menee jatkuvasti läpi.[/quote]

Samaan aikaan entiset kansanedustajat nauttivat täysin vastikkeetonta "sopeutumiseläkkeen" nimellä kulkevaa tuhansien eurojen etuutta kuukaudessa, veronmaksajien kustannuksella. Vastikkeetta ja vailla velvoitteita. 

Menkääs nyt laittamaan rasti oikeaan ruutuun te sadat tuhannet työttömät jotka olette joutuneer tt-tukea hakemaan, ettei tule karenssia ja menetäätte ETUUTENNE (vaikka olisitte ikänne maksaneet veroa se nyt vain on ilman työttömyyskassaa tuo 518e/kk.

Mut hei menkää työttömät rekryihin ja pärjäilkää!

Täyttäkää toimeentulotukihakemuksia ja muistakaa allekirjoittaa.

Vierailija
195/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te takerrutte tuohon yhteen sanaan? Rekrytointitilaisuuteen on mentävä, jos tulee kutsu, oli asiaa suunnitelmassa tai ei. Ei silloin voi vedota siihen, että ei ole sovittu, en tiennyt, kukaan ei kertonut. Kutsu tulee ja sitä pitää noudattaa, jos ei noudata, saa selvityspyynnön ja karenssia. Vastaavasti voi saada työtarjouksen paikkaan, joka on 30 km päässä kotoa, vaikka suunnitelmaan on kirjoittanut, että haen töitä vain kotikaupungista. Se suunnitelma on suunnitelma, te-toimisto voi ja saa määrätä tekemään myös sellaisia asioita, joita ei ole suunnitelmassa.

Ja te-toimistossa juuri ne virkailijat jotka saavat suurenmoista tyydytystä tämänkaltaisesta vallantunteesta, juurikin toistelevat tuota edellämainittua kommenttia omahyväisesti maiskutellen. Tyystin unohtaen oman toimenkuvansa ytimen eli miksi nämä "asiantuntijat" on sinne palkattu.

Ihailtavaa "asiantuntijuutta" .

Parasta tässä on se, että karkeasti ilmaistuna "paska lentää tuulettimeen" esimerkiksi siten että muutama "maiskuttelija" tullaan siirtämään lähiaikoina sinne samaan jonoon (runsaan palautteen perusteella) , kuuntelemaan samaa virttä mitä aiemmin itse niin terhakkaana veisasi.

Vierailija
196/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipäätään vastaavasti minä en oikein ymmärrä miksi rekryistä ei voinut haastattelutilaisuuksissa keskustella ja ottaa asiaa esiin kun se kuitenkin se lisättiin omavaltaisesti muka yhteisesti laadittuun suunnitelmaan.

Tottakai ihmiset nuo rekryt löytää minne kannattaa mennä muutoinkin, ilman että nyt rekryihin osallistumisestakin tehtiin tulkinnanvarainen, oletettavasti jälleen kerran käsittelevän virkailijan tulkinnasta riippuva karenssipelote.

197/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jos ei ole varaa mennä rekrytöintitilaisuuteen niin sitten ilmoittaa tämän TE-toimistolle. Mitäs ongelmaa tuossa?

Olen saanut työmarkkinatukea itsekin. On pakko todeta että jopa niinkin vähistä rahoista on mahdollista tehdä jonkinlaista priorisointia, ja työttömänä työnhakijana työnhakuun liittyvien kustannusten luulisi olevan aika korkealla siellä prioriteettilistalla. Jos ei ole varaa ostaa bussilippua rekrytointitilaisuuteen niin ehkä kannattaisi hakea myös toimeentulotukea, niin tiukoilla näyttäisi talous olevan.

Vierailija
198/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miksi te takerrutte tuohon yhteen sanaan?"

Se oli lisätty keskustelematta asiakkaiden kanssa "yhteisesti laaditun ja sovitun" suunnitelman nimikkeellä,

tämä tuli sitten yllätyksenä kun ihmiset katsoivat tiedoistansa omaa suunnitelmaansa.

Mieti vaikka testamentin tekoa tai avioehtosopimusta.

Nekin ovat yhtä juridisesti velvoittavia eikä laatija saa mennä sinne lisäämään omiaan ja sitten hämmästellä tyyliin "miksi te nyt takerruitte tohon minkä mä nyt vain lisäsin siihen".

199/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipäätään vastaavasti minä en oikein ymmärrä miksi rekryistä ei voinut haastattelutilaisuuksissa keskustella ja ottaa asiaa esiin kun se kuitenkin se lisättiin omavaltaisesti muka yhteisesti laadittuun suunnitelmaan.

Niin en tiedä. MInusta asia on niin mitätön etten jaksaisi siiehen mitään huomiota kiinnittää. En oikein tiedä miksi muutenkaan juuri nimen omaan ruokkivaa kättä pitäisi pyrkiä kaikin keinoin puremaan.

Omana työttömyysaikanani totesin nämä rekrytointitilaisuudet monin verroin järkevämmäksi toiminnaksi kun pakollinen hakemusten lähettely paikkoihin, joita ei ollut mitään mahdollisuutta saada. Rekrytointitilaisuuksissa kun ei ole mikään pakko tarjolla olevia paikkoja hakea.

Tottakai ihmiset nuo rekryt löytää minne kannattaa mennä muutoinkin, ilman että nyt rekryihin osallistumisestakin tehtiin tulkinnanvarainen, oletettavasti jälleen kerran käsittelevän virkailijan tulkinnasta riippuva karenssipelote.

En tiedä miten ne löytää. Kaikki ne mistä minä sain tiedon, sain tiedon TE-keskuksesta. 

Itsellä osallistuminen rekrytointitilaisuuteen johti myöhemmin työpaikan saantiin. Sen sijaan tyhjänpäiväinen hakemusten lähettely ei ollut muuta kun haitaksi; annoin itsestäni typeryksen vaikutelman hakemalla paikkoja joihin ei minun taustallani ollut mitään mahdollisuutta päästä. Tein silti sitäkin koska TE-keskus vaati näin tekemään edellytyksenä sille että sain työmarkkinatukea.

Vierailija
200/256 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jos ei ole varaa mennä rekrytöintitilaisuuteen niin sitten ilmoittaa tämän TE-toimistolle. Mitäs ongelmaa tuossa?

Olen saanut työmarkkinatukea itsekin. On pakko todeta että jopa niinkin vähistä rahoista on mahdollista tehdä jonkinlaista priorisointia, ja työttömänä työnhakijana työnhakuun liittyvien kustannusten luulisi olevan aika korkealla siellä prioriteettilistalla. Jos ei ole varaa ostaa bussilippua rekrytointitilaisuuteen niin ehkä kannattaisi hakea myös toimeentulotukea, niin tiukoilla näyttäisi talous olevan.

Oletko sitä mieltä että on ihan okei antaa ihmisen olla siinä luulossa että suunnitelma laaditaan yhdessä, mutta mennä lisäämään sinne seikan josta systemaattisesti vaiettu itse suunnitelmanteko hetkellä?

Puhun nyt yleisesti sopimuksista, en pelkästään työttömiin kohdistuvista sopimuksista,

sillä tästähän tässä keskustelussa on  kysymys, yhteisesti sovituista asioista, ei siitä millä työtön rekrytilaisuuksiin pääsisi vaikka yrität keskustelua siihen suuntaan työttömiä halvalla laittavasti vääntää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi