Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmettelen, että kassalle otetaan töihin tällaisia myyjiä

Vierailija
29.10.2017 |

Olin eräässä ruokakaupassa ostoksilla. Olin mielestäni ottanut 8 kpl samanlaisia jugurtteja, mutta kassahihnalle latoessani huomasin, että yksi jugurteista olikin eri makua, josta en tykkää ollenkaan.

Tuli minun vuoroni maksaa ja sanoin kassatytölle, että "tämän minä jätän tähän" ja tyttö sanoi melkein loukkaantuneen kuuloisena "aha", pyöritteli jugurttia kädessään ja sanoi toiselle kassalle, joka oli juuri sulkemassa että hän veisi sen hyllyyn. Ei siinä mitään, mutta kassatyttö katsoi tätä kassapoikaa silmiään pyöritellen.

Olen kuullut tälläkin palstalla kassalla työskentelevien ärtymyksestä sellaisia asiakkaita kohtaan, jotka jättävät tuotteita pilaantumaan kassahihnan ympäristöön, kun päättävätkin jätttää ostamatta. Itse en koskaan näin ole tehnyt, joten halusin ojentaa tuon jugurtin kassatytölle, jotta hän tietää etten sitä osta. Jostain syystä kuitenkin se yliolkainen " aha" ja silmien pyörittely oli vain aika huonoa asiakaspalvelua. Hän sai minut tuntemaan tehneeni jotain väärää.

Vai olisiko minun pitänyt itse viedä jugurttipurkki takaisin hyllyyn, kun takanani oli muita asiakkaita? Olisin kyllä voinut näin tehdä, mutta en halunnut muiden joutua odottamaan ja uskoakseni näin voi tehdäkin, että jättää kassalle tuotteen kunhan ilmoittaa siitä kassahenkilölle.

Kassatyttö ei myöskään moikannut eikä kiittänyt. Eikö nuo kuulu kassalla työskentelevän perusjuttuihin? Saatan olla väärässä.

Kommentit (245)

Vierailija
181/245 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja tätä suomalaista palvelutasoa. Ap on nyt kusipää, koska muuttikin mielensä kassalla ja antoi jogurtin myyjälle. :D

Hieman herkillä nämä suomalaiset myyjät ilmeisesti, aikapommeja siellä tikittämässä.

Myyjillä on kiire. Työtehtäviin ei ole laskettu mitään asiakkaiden katumusharjoituksia. Se tuote viedään suoraan jätteisiin, ja te kaikki maksatte siitä ruokakauppalaskuissanne.

Laiskuutta se on.

Ja todella törkeää tuhlata ruokaa noin! Eläimiä tapetaan sen ruuan eteen ja te heitätte sen roskiin kun on "liian kiire viedä takas hyllyyn".

Hyi, hävetkää.

Ei ole lupaa lähteä viemään yhtä tuotetta, jos on jonoa, ja esimies suuttuu, jos kutsut sen tai jonkun muun kuskaamaan yhtä jogurttia. Tehokkuus kärsii. Joskus onnistuu ajoitus ja saat lykättyä tuotteen työkaverillesi, joka on vaihtamassa työtehtävää tai menossa tauolle juuri oikeaan aikaan. Katsokaa vaikka huviksenne, mitä tuotteita siellä kassoilla on, erilaisissa kaupoissa. Maksatte kaikki niitä, jotka eivät pysy kylminä tai jotka on rikottu. Ja jos totta puhutaan, ei se myyjä sitä sinne kassalle ole tuonut.

Terkuin: Kassana ollut

Voitko kertoa missä ketjussa olet ollut töissä tai missä kaupassa? Jos itse asiakkaana näkisin tuollaista tehtävän niin todellakin laittaisin palautetta. Kertokaa ketjun kassat että missä ketjussa on ohjeistettu toimimaan noin!

Voisin vannoa että yrittäjävetoisissa kaupoissa ei varmasti heitellä tavaraa roskiin sen vuoksi ettei jakseta palauttaa niitä ja ne menee siksi pilalle.

Älä pliis sekaannu tähän! Minä en halua syödä kertaalleen sulanutta pakastetta tai 2h huoneenlämmössä vartonutta maitotuotetta, jonka sinä "ystävällisesti" olet "pelastanut" takaisin hyllyyn. Se ruoka on pilalla mikä pilalla, minä en halua siitä maksaa enkä saada mitään oireita. T. Kanssa-asiakas

Vierailija
182/245 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti olet lihava ja kassa pyöritteli silmiään, kun ylipainoinen ostaa kasakaupalla ylisokeroituja jogurtteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/245 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppias maksaa jukurtin ja myyjä tuntee selkänahassaan sinun ja kaltaistesi aiheuttaman tuotehävikin.

Voin lukea tilanteen niin, että ilmoitit asiasta koppavasti, ja itseäsikin alkoi harmittaa kun kassatyöntekijä oikeutetusti ilmaisi sinulle, että käyttäydyt huonosti. Suoraanhan ei voi koppavaksi, ylimieliseksi juntiksi asiakasta kutsua. ;-)

Mitä hittoa? Tuskin se jugurtti pilalle ehti mennä sillä välin kun minä otin sen hyllystä, ojensin kassatytölle ja kassatyttö ojensi sen kassapojalle, joka lähti sitä heti viemään samalla kun vei kassalippaansa takahuoneeseen.

Ap

Kylmäketju on katkennut jos pyörit jukurtin kanssa kaupassa ja jos takanasi oli asiakas.

Ap

En tunne elintarvikelainsäädäntöä. Voiko joku myyjä kertoa minkä lämpöisen jogurtin voi viedä takaisin kylmähyllyyn. 

Alle +6 astetta.

Vierailija
184/245 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kannan kassahihnalle kaikenlaista mitä mieleen juolahtaa. Valikoin sitten hihnalla tarkemmin ne mitkä otan ja ne mitkä jätän.

Vierailija
185/245 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen joskus jättänyt siihen kassanpäähän esim.säilykepurkkeja joita en ole koriin laittaessa huomannut menneen lyttyyn. Ja siinäpähän pyörittelevät silmiään, en mitään epäkelpoa ala ostamaan. 

Kysy saatko alennusta siitä. Jos et,  silloin kannattaa jättää ostamatta.

Litistynyt säilykepurkki on mielestäni eri asia, koska kyseessä on oikeasti epäkurantti tavara, ja on melkeinpä parempikin, että sellainen otetaan sivuun. Ja vaikka olisikin myyntikelpoinen, niin se ei siinä pilaannu.

Vierailija
186/245 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukutin, koska analysoidaan toisten katsetta, ja tehdään pitkälle vietyjä johtopäätöksiä joissa luullaan olevansa oikeassa. Ei jatkoon.

Vierailija
187/245 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Anteeksi otin vahingossa väärän jogurtin voisko sen jättää sulle tähän vai vienkö nopeasti hyllyyn takaisin?"

"Jätän tän tähän."

Huomaatko ap eron?

Vierailija
188/245 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi jugurttipurkki ja keskustelua 13 sivua. Hyvä mammat! 😉

Vierailija
189/245 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkei se oo työhaastattelussa pyöritellyt silmiään...

Vierailija
190/245 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan töksäytit että "mä jätän tään tähän", niin mitäpä muuta siihen voi vastata kun aha, okei, tms. Eri asia jos oisit sanonut että mä otin vahingossa vääränlaisen purkin, onko ok jos jätän sen tähän, niin varmaan myyjäkin olisi vastannut kohteliaasti.

Vierailija
191/245 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol, ap ei ITSE osaa valita mielisiään purnukoita hyllystä, mutta se on kuitenkin kassatytön (tai milloin kenenkin toisen) syy. Oikeasti kiltti, hyväkäytöksinen ja huomaavainen ihminen olisi vain ostanut sen "vääränkin" tuotteen kun se ei kerran epäkelpo ollut millään tavalla vain epämieluisa. Ensi kerralla tarkkaavaisuus kohdilleen tai kärsi nahoissasi vääräkin, niin kauan kunnes opit vastuulliseksi ja aikuistut.

Tällaisille yksinkertaisille tuuliviireille ja itsekkään piittaamattomille tomppeleille pitäisi olla kalliimmat hinnat kuin normitason arkijärjellisille ihmisille, jotka eivät tällä tavalla sählää, souda ja huopaa.

VINKKI: Älä enää osta yli 7 purkkia kerralla, kun tuossa kohtaa heiveröinen kapasiteettisi selvästi ylittyy eli maksimissaan 7 tai alle kerralla ja kasvata halutessasi annoskokoa vasta sitten kun taidot treenattu sille vastaavalle tasolle.

Vierailija
192/245 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse olisin tällä hetkellä kassamyyjänä töissä, niin miettisin todellakin sitä että kassamyyjän suurin etu itsepalvelukassaan on juurikin se laadukas henkilökohtainen palvelu. Jos asenne ja palvelutaso on sellainen mikä tässäkin ketjussa on, niin asiakkaat alkavat nopeasti kääntymään niille itsepalvelukassoille, koska eivät koe henkilökohtaista palvelua mitenkään etuna.

Vierailija
193/245 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna täytyykin kokeilla mitenkä ne silmät pyörivätkään.. Mitähän sille jättäis ,!?? Kenen silmät pyörivät eniten ?

Vierailija
194/245 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen ostaa 8 jogurttipurkkia ja vielä samaa makua niin silloin se ei ole mikään järjen jättiläinen.

Aivan hyvin voisi ostaa litran jogurttipurkin, siinä säästää selvää rahaa ja vähentää muovijätteen määrää. Jos tarkoitus on ottaa jogurttia evääksi, niin sen voi pakata mukaan oikeaan astiaan. Luonto- ja kukkaroystävällistä.

Vierailija
195/245 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen vuosikaudet ollut saman kaupan asiakas ja nyt vanhana ja huonosti liikuvana tä. män keskustelun jälkeen ei kai uskalla pyytää kassalta ainakaan apua.,,,!Kaipa he nauravat keskenään kaikilla höpsyköillä.

Vierailija
196/245 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostat monta pikku purkkia?

Tyhmä ja ajattelematon ihminen tekee noin.

Vierailija
197/245 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap:n oma möhlintä ja kassahenkilöiden rekryäminen liittyvät toisiinsa?

Ihmettelen, että tälläisille ap:n kaltaisille kauniisti ilmaistuna "uniikeille lumihiutaleille, spesiaalikeisseille" ei kai vielä ole ihan omia matalan kynnyksen elintarvikekauppoja (välttämättömiä kulutushyödykkeitä), jotka erikoistuisivat heikomman aineksen kulloisiinkin oikkuihin ja heidän pillin mukaan tanssimiseen?

Tulisi hyvä mieli v-mäisille reppanoille kun saisivat vapaasti kyykyttää ja syyllistää muita omasta bimboudestaan ja näillä työntekijöillä olisi tottakai haastavan asiakaskunnan palvelemisesta parempi palkka, ja asianomaiset asiakkaat maksaisivat alvariinsa tapahtuvasta ailahtelustaan sekä muusta tarpeettomasta showsta ja oheissöhläyksestään johtuen tuotteista korkeampia hintoja. Reilua olisi.

Jos apc:t eivät kerran pärjää tavallisissa kaupoissa tavallisten ihmisten kanssa niin sitten vaaditaan jotain erikoisjärjestelyjä, esim. henkilökohtainen avustaja mukaan saattamaan.

Vierailija
198/245 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei ostaisi jos hän tykkää ostaa näin monta . Jos hän otti vahingossa yhden väärän jogurtin ei tee hänestä tyhmää !

Vierailija
199/245 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ap:n oma möhlintä ja kassahenkilöiden rekryäminen liittyvät toisiinsa?

Ihmettelen, että tälläisille ap:n kaltaisille kauniisti ilmaistuna "uniikeille lumihiutaleille, spesiaalikeisseille" ei kai vielä ole ihan omia matalan kynnyksen elintarvikekauppoja (välttämättömiä kulutushyödykkeitä), jotka erikoistuisivat heikomman aineksen kulloisiinkin oikkuihin ja heidän pillin mukaan tanssimiseen?

Tulisi hyvä mieli v-mäisille reppanoille kun saisivat vapaasti kyykyttää ja syyllistää muita omasta bimboudestaan ja näillä työntekijöillä olisi tottakai haastavan asiakaskunnan palvelemisesta parempi palkka, ja asianomaiset asiakkaat maksaisivat alvariinsa tapahtuvasta ailahtelustaan sekä muusta tarpeettomasta showsta ja oheissöhläyksestään johtuen tuotteista korkeampia hintoja. Reilua olisi.

Jos apc:t eivät kerran pärjää tavallisissa kaupoissa tavallisten ihmisten kanssa niin sitten vaaditaan jotain erikoisjärjestelyjä, esim. henkilökohtainen avustaja mukaan saattamaan.

Joku ilmeisesti pääsi juuri iltavuorosta ja saa nyt purkaa harmitusta haukkumalla vähän asiakkaita. :D

Oliko raskas vuoro kassalla?

Vierailija
200/245 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei ostaisi jos hän tykkää ostaa näin monta . Jos hän otti vahingossa yhden väärän jogurtin ei tee hänestä tyhmää !

Siksi, että hän ei vaan osaa taitoa kohkaamatta ja pahoittamatta mieltään ja tragikoomisen marttyyrimäisesti syyllistämättä toilailuunsa syytöntä kassamyyjää.