Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmettelen, että kassalle otetaan töihin tällaisia myyjiä

Vierailija
29.10.2017 |

Olin eräässä ruokakaupassa ostoksilla. Olin mielestäni ottanut 8 kpl samanlaisia jugurtteja, mutta kassahihnalle latoessani huomasin, että yksi jugurteista olikin eri makua, josta en tykkää ollenkaan.

Tuli minun vuoroni maksaa ja sanoin kassatytölle, että "tämän minä jätän tähän" ja tyttö sanoi melkein loukkaantuneen kuuloisena "aha", pyöritteli jugurttia kädessään ja sanoi toiselle kassalle, joka oli juuri sulkemassa että hän veisi sen hyllyyn. Ei siinä mitään, mutta kassatyttö katsoi tätä kassapoikaa silmiään pyöritellen.

Olen kuullut tälläkin palstalla kassalla työskentelevien ärtymyksestä sellaisia asiakkaita kohtaan, jotka jättävät tuotteita pilaantumaan kassahihnan ympäristöön, kun päättävätkin jätttää ostamatta. Itse en koskaan näin ole tehnyt, joten halusin ojentaa tuon jugurtin kassatytölle, jotta hän tietää etten sitä osta. Jostain syystä kuitenkin se yliolkainen " aha" ja silmien pyörittely oli vain aika huonoa asiakaspalvelua. Hän sai minut tuntemaan tehneeni jotain väärää.

Vai olisiko minun pitänyt itse viedä jugurttipurkki takaisin hyllyyn, kun takanani oli muita asiakkaita? Olisin kyllä voinut näin tehdä, mutta en halunnut muiden joutua odottamaan ja uskoakseni näin voi tehdäkin, että jättää kassalle tuotteen kunhan ilmoittaa siitä kassahenkilölle.

Kassatyttö ei myöskään moikannut eikä kiittänyt. Eikö nuo kuulu kassalla työskentelevän perusjuttuihin? Saatan olla väärässä.

Kommentit (245)

Vierailija
221/245 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti tätä ketjua... mistä edes aloittaisin? Ensinnäkin ap, tosi noloa alkaa keksimään hätävalheita kun me olemme kaikki aikuisia ihmisiä ja suurimmalla osalla on normaalit aivot päässä.

Seuraavaksi, kaikesta ei tarvitse tehdä noin kamalaa numeroa. Minulle on eräs aspa-akka pyöritellyt silmiään, eräs toinen ei antanut minulle pakettiani, koska paikka oli mukamas suljettu. Avoimesta ovesta menin sisälle ja ovessa luki aukioloajat.

Eniten käyttämälläni linjalla on erittäin epänormaali bussikuski, jolla ei ole asiakaspalvelutaidoista tietoakaan. Ei katso päin, ei puhu mitään. Satavarmasti laitan tarkoilla tiedoilla varustettua palautetta perään joka kerta kun tällaista tapahtuu.

Kassalta ei tosiaan pääse kiikuttamaan jätän tämän tähän-tuotteita takaisin, ellei ole pieni kauppa ja hiljainen momentti meneillään (eli yleensä iltaysin jälkeen.)

Ovat nämä reaktiotkin hieman omituisia täällä. "Vittu mikä kusipää!1!1!1#" yms. :DDD Karu fakta on, että AINA JOKU käyttäytyy väärin tai rikollisesti. Näitä hävikkejä voidaan mahdollisesti vähentää infoamalla ihmisiä, jotta he ymmärtävät. Jos ei ole ikinä ollut kassalla töissä, ei varmasti ymmärrä näitä asioita. Kuten ei sitäkään, että sitä muovipussia ei tarvitse antaa kassalle, riittää pelkkä ilmoitus että montako pussia ottaa (ilkeänä luonnon tuhoajana.) Siellä kassalla on muovipussille oma hintanappula.

Vierailija
222/245 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tosiaan karu fakta on, että maailmasta ei tule loppumaan jätän tämän tähän-asiakkaat eikä rikollisuus. Aina seassa on sellaisia, jotka eivät ymmärrä, joita ei kiinnosta vittuakaan, joilla viiraa päässä, vanhuuden sekoilua, idioottikakaroita... Mielestäni aspatyössä täytyy ymmärtää, että joillekin asioille ei mahda mitään. Vaikka kuinka vituttaa heittää hävikkiä roskiin, sellaista valitettavasti vain tapahtuu. Toivottavasti aina vain vähemmän.

Nauran näille kommenteille, että "ymmärrätkö että köyhät syövät mielellään hävikkiruokia?????" XD Sillä ei ole mitään merkitystä, kas kun kassahenkilö ei laadi kaupan sääntöjä XD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/245 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on monet kerrat käynyt tuollainen tilanne, että joku tavara pitää palauttaa kassalta hyllyyn (syystä tai toisesta). Mutta me on siinä kassan kanssa ystävällishenkisesti "väännetty", että  kumpi meistä sen tavaran sinne hyllyyn palauttaa. Minä olen tarjoutunut viemään ja kassa on tarjoutunut viemään jne. Usein kassaneitonen on sitten "voittanut" väännön ja "saanut" palauttaa sen tavaran hyllyyn. Silloin se ei ole noloa, kun itse on kumminkin tajunnut, että sen vieminen aiheuttaa lisävaivaa ja on tarjoutunut sen itse viemään. Mutta kun ovat vaatimalla vaatineet saada itse viedä, niin viekööt :) Mutta kohtelias ja pahoitteleva kannattaa olla aina joka tilanteessa, ajatella, miltä tilanne siitä toisesta osapuolesta eli kassaneidistä tuntuu ja näyttää. Sitä kutsutaan kai tunneälyksi tai tilannetajuksi. Sitä voi joka päivä harjoitella ja kehittää.

Vierailija
224/245 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin kannattaa kaupassa asioidessaan keskittyä siellä toimimiseen, en nyt sano Sinulle alkuperäinen, vaan lähinnä itselleni ja muille kaupassa törttöilijöille. Siis sellaisille, jotka kulkee niitten ostoskärryjen kanssa omissa aatoksissaan kunnes osuu niillä jonkun takapuoleen. Niille, jotka kaivaa rahapussukkaa laukun uumenista vasta, kun summa on sanottu. Niille, jotka pakkaa niin hitaasti, että kassa joutuuu miettimään, minne kuuden seuraavan ostokset laittaa, kun tämä yksi vaan pakkaa ja pakkaa niitä ostoksiaan yhä siellä omassa päädyssään. Ja niille, jotka kävelee kaupassa kulkusuunnan vastaisesti ja vastavirtaan.  Kannattaaa kaupassa käydessään keskittyä siihen tilanteeseen ja miettiä etukäteen tilanteet, jotta osaa niissä sitten toimia.

Vierailija
225/245 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useissa kaupoissa kassa ei lähde työpisteestä mihinkään. Ja jättäessänne esim. Jogurtin hihnalle, eikä kukaan kerkeä viemään sitä takaisin kylmään, niin tuote on pilalla.

Asiallisesti selittämällä,eikä heti moittimalla olisi juttu voinut mennä paremmin.

Ei pidä käyttäytyä noin itsekkäästi.

Myös asiakas voi olla huolellisempi ja katsoa mitää kärryynsä laittaa.

Vierailija
226/245 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sä sanoit että otit vahingossa sellaisen maun jota et syö? Ja sanoit kiitos?

Ei kun "tämän minä jätän tähän". Mitä tohon edes voi muuta sanoa, kuin että aha?! :D "Kiva, kiitos."??? Vai häh?  :D

En sano, että Ap olisi ilmaissut asian ihan parhaalla tavalla, mutta mielestäni "aha" on kyllä huono vastaus, siinä on jotenkin sellainen tyly sävy. Itse en siis niin asiakkaalle sanoisi, sanoisin mielummin vaikka "okei" ja hymyilisin päälle sen sijaan, että pyörittelisin silmiäni tmv. Vaikka mielessäni ajattelisin mitä tuollaisesta ja olisin kummastunut tai ärtynyt niin niin se vain menee, ettei se saa näkyä asiakkaalle ja piste.

T.Myyjä

Vierailija
227/245 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa? Siis olihan sulla vaihtoehtoja - kun ihan itse olit huolimattomuuttasi valinnut koriisi vääränlaisen tuotteen. - Olisit voinut palauttaa sen sinne kylmäkaappiin omalle paikalleen ja jonottanut uudelleen. Olisit voinut ostaa ja maksaa sen, siis yksi jogurtti, kai yhden purkin voi syödä mitä makua vaan, tai olisit sanonut kassahenkilölle tervehdyksen jälkeen pahoittelevasti, että olet vahingossa napannut hyllystä yhden vääränmakuisen jogurtin, jota et haluakaan ostaa.

Jostain syystä ihmiset loukkaantuvatkin henkilökunnalle silloin, kun itse mokaavat.

Vierailija
228/245 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 sivua keskustelua jugurttipurkista! 😅

Vierailija
229/245 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettele ap vaan ihan vapaasti, mutta voisitko jatkossa hoitaa tällaiseten asioiden ihmettelyn ihan hiljaa pääsi sisällä?

Vierailija
230/245 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas käytti tilantessa väärin sanoja, niin teki myyjäkin. Seuraava aihe kiitos.

Ps jos löytyy työntekijä joka ei ole ikinä toiminut töissään väärin, saa tulla heittämään minua kivellä.

Vierailija
231/245 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän kiteytyy hyvin tämä mielensäpahoittajien elämä. jos ei muuten niin etsitään joku asia mistä pahoittua.   nykyään menee ihmisillä erittäin hyvin kun on tähän aikaa.

Vierailija
232/245 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettelemistä siinä on? Kassalle pääsee kuka tahansa töihin, luonteen piirteisiin katsomatta ja työnantajan tehtävä on sitten ahdistaa uusi työntekijä muottiin, jonka ketju/työnantaja on sanellut. Joitain vuosia sitten kassalla työskennellessäni työnantaja käski kaikkia kassoja toivottamaan hyvää ystävänpäivää jokaiselle asiakkaalle, ja hymyilemään leveästi. Nykyisin tuntuu Tokmannilla olevan käytäntönä sanoa jokaiselle asiakkaalle mukavaa päivänjatkoa, ainakin täällä meillä päin. Tuskallista kuunneltavaa, kun moisia luonnottomuuksia päästelevät haamuostajan pelossa :D

Vierailija
233/245 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppias maksaa jukurtin ja myyjä tuntee selkänahassaan sinun ja kaltaistesi aiheuttaman tuotehävikin.

Voin lukea tilanteen niin, että ilmoitit asiasta koppavasti, ja itseäsikin alkoi harmittaa kun kassatyöntekijä oikeutetusti ilmaisi sinulle, että käyttäydyt huonosti. Suoraanhan ei voi koppavaksi, ylimieliseksi juntiksi asiakasta kutsua. ;-)

Mitä hittoa? Tuskin se jugurtti pilalle ehti mennä sillä välin kun minä otin sen hyllystä, ojensin kassatytölle ja kassatyttö ojensi sen kassapojalle, joka lähti sitä heti viemään samalla kun vei kassalippaansa takahuoneeseen.

Ap

Nimenomaan, mitä helkkarin hävikkiä tosta nyt tuli? Kyllä sen purkin saa sinne hyllyyn takas laittaa.

Vierailija
234/245 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä oon sitä mieltä että olipa asiakas tehnyt niin tai näin niin ei ole kassan asia alkaa pyöritellä silmiä asiakaspalvelutilanteessa. Tuo on sivistymätöntä käytöstä. Asiakaspalvelijan tehtävä on saada asiakas tulemaan toistekin. 

Oletteko kuulleet Stockan herkussa asioineesta vanhasta herrasta, joka sai palauttaa jäätelöpaketin kun vieraat eivät tulleetkaan. Ei varmasti pyöritelty silmiä. 

Vierailija
235/245 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi epäekologista ostaa 8kpl yksittäispakattuja jugurtteja. Litran pakkauksia noilla määrillä.

Vierailija
236/245 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen joskus jättänyt siihen kassanpäähän esim.säilykepurkkeja joita en ole koriin laittaessa huomannut menneen lyttyyn. Ja siinäpähän pyörittelevät silmiään, en mitään epäkelpoa ala ostamaan. 

"joita en ole koriin laittaessa huomannut menneen lyttyyn."

Pitää olla: "...joiden en ollut huomannut koriin laittaessa menneen lyttyyn /(olevan lytyssä)."

Vierailija
237/245 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti.... onhan tämä nyt vakava asia. Jos minä olisin ollut kassa olisin kysynyt voisitko sinä ystävällisesti viedä sen sinne takaisin kun ei haluaisi muiden asiakkaiden joutuvan odottamaan sen takia että itse lähden sitä viemään. Jos tuote oli myyntikuntoinen niin virhe oli kyllä sinun. Asiakkaan on vaan yleensä vaikea sitä myöntää. 

Vierailija
238/245 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että 😂😂 Hyvä esimerkki turhaa paskaa -palautteesta, jolle ei aspan kannata tuhlata hetkeäkään ajastaan.

Vierailija
239/245 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko epäloogista. Jos se kassatyttö lähtee viemään sitä sinun pakettiasi takaisin hyllyyn, niin koko jono seisoo. 

SINÄ seisotat koko jonoa. Itse ostaisin kys. tuotteen ja sillä sipuli. Oma mokani.

Sinkkumies

Vierailija
240/245 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sä sanoit että otit vahingossa sellaisen maun jota et syö? Ja sanoit kiitos?

No en siinä hermostuksissani osannut muotoilla lausetta kuin suunnilleen noin. Pyrin aina täydellisyyteen ja vältän tekemästä virheitä, joten kun ensimmäisen kerran minulle sattui tällainen moka, olin niin hermostunut etten aluksi edes tiennyt mitä teen jugurtin kanssa. Olin jo oikeastaan jo lähdössä viemään sitä takaisin, mutta koska takanani oli muita, en sitten viitsinytkään ja nuo sanat olivat ensimmäiset, jotka siinä hötäkässä tulivat mieleen.

Ap

Voi mitä draamaa ja kärpäsestä härkänen. Et kyllä kovin täydellisesti pyri täydellisyyteen, jos tuollainen typerä törttöily sattuu, etkä edes ennen kassaa älyä vielä tarkistaa purnukoita, jotta ovat "oikeita". Toki 8 on jo niin suuri summa, että pakostakin siitä sekoaa meistä täydellisimmätkin tai sitten joko tajuavat kapasiteettinsa rajat tai maksavat mukisematta KAIKKI ITSE OMIN KÄTÖSIN OTTAMANSA ostokset toikkaroimatta.