Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmettelen, että kassalle otetaan töihin tällaisia myyjiä

Vierailija
29.10.2017 |

Olin eräässä ruokakaupassa ostoksilla. Olin mielestäni ottanut 8 kpl samanlaisia jugurtteja, mutta kassahihnalle latoessani huomasin, että yksi jugurteista olikin eri makua, josta en tykkää ollenkaan.

Tuli minun vuoroni maksaa ja sanoin kassatytölle, että "tämän minä jätän tähän" ja tyttö sanoi melkein loukkaantuneen kuuloisena "aha", pyöritteli jugurttia kädessään ja sanoi toiselle kassalle, joka oli juuri sulkemassa että hän veisi sen hyllyyn. Ei siinä mitään, mutta kassatyttö katsoi tätä kassapoikaa silmiään pyöritellen.

Olen kuullut tälläkin palstalla kassalla työskentelevien ärtymyksestä sellaisia asiakkaita kohtaan, jotka jättävät tuotteita pilaantumaan kassahihnan ympäristöön, kun päättävätkin jätttää ostamatta. Itse en koskaan näin ole tehnyt, joten halusin ojentaa tuon jugurtin kassatytölle, jotta hän tietää etten sitä osta. Jostain syystä kuitenkin se yliolkainen " aha" ja silmien pyörittely oli vain aika huonoa asiakaspalvelua. Hän sai minut tuntemaan tehneeni jotain väärää.

Vai olisiko minun pitänyt itse viedä jugurttipurkki takaisin hyllyyn, kun takanani oli muita asiakkaita? Olisin kyllä voinut näin tehdä, mutta en halunnut muiden joutua odottamaan ja uskoakseni näin voi tehdäkin, että jättää kassalle tuotteen kunhan ilmoittaa siitä kassahenkilölle.

Kassatyttö ei myöskään moikannut eikä kiittänyt. Eikö nuo kuulu kassalla työskentelevän perusjuttuihin? Saatan olla väärässä.

Kommentit (245)

Vierailija
201/245 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kassatyöntekijän arvostus ei ainakaan parane tämän keskustelun myötä. Ilmeisesti tekevät työtänsä koska ei muuta ole saatu.Jokunen asiallinenkin kommentti kuitenkin!

Vierailija
202/245 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se ikävää istua pylly puuduksissa ja lykätä tavaroita eteenpäin,jkai siinä alkaa ketuttamaan ,..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/245 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaan odottelee taukoa ettäs pääsee taas naureskelemaan.Totta !!!

Vierailija
204/245 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi kerran niin, että asiakas kysyi miehellensä pääsyä vessaan. Olin varattu toisen asiakkaan kanssa ja etsin katseellani vapaata työkaveria ohjaamaan heitä vessaan. Asiakas totesikin jotain "antaa olla" ja myöhemmin sitten valitti minulle, että "pyörittelin silmiäni".

Vierailija
205/245 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jugurttipurkki maksaa parikymmentä senttiä. Olisin sen ostanut. Kotona sitten syönyt sen vaikken siitä pidäkään, antanut jollekin tai vaikka viimeisenä vaihtoehtona heittänyt roskiin. Mutta en kyllä olisi pyytänyt kiikuttamaan takaisin hyllyyn. Ja olihan tuo nyt vähän tökerösti sanottu apltä.

Vierailija
206/245 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

KASSAT OVAT KYLLÄ OIKEITA RAUTAHERMOJA ,PITK JONOT JA JOKU SÄHELTÄÄ SIELLÄ KESKENKAIKEN.IHMISET HUOKAILEE JA PYÖRITTELEE SILMIÄNSÄ ,MIKÄ SIELLÄ MÄTTÄÄ. ITSEKIN TÖPEKSIN MONTAKERTAA JA PYYTELEN ANTEEKSI ,KASSA SANOO VAAN IHAN RAUHASSA EI HAITTAA !!:-):-)monta kertaa mokaillut .

Vierailija
207/245 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain asiakaspalvelija voi ymmärtää mitä on olla töissä asiakaspalvelussa. Kaupat ovat nykyään aluetta missä kaikki saa loukkaantua työntekijän silmien, käsien tai jalkojen vääränaikaisista liikkeistä tai vääntää työntekijän sanomat asiat miksi huvittaa. Ja valittaa! Valittaa täytyy aina jostain! Jos ei muusta niin siitä että saattaa olla että kassaneiti ei nyt sanonutkaan kiitos kaikella sillä kiitollisuuden määrällä ja vilpittömällä ilolla minkä jokainen asiakas ihan vain olemassaolollaan ansaitsee.

Pitäisikö sanoa kassaHENKILÖ, ei kassaneiti?

Vierailija
208/245 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja tätä suomalaista palvelutasoa. Ap on nyt kusipää, koska muuttikin mielensä kassalla ja antoi jogurtin myyjälle. :D

Hieman herkillä nämä suomalaiset myyjät ilmeisesti, aikapommeja siellä tikittämässä.

Myyjillä on kiire. Työtehtäviin ei ole laskettu mitään asiakkaiden katumusharjoituksia. Se tuote viedään suoraan jätteisiin, ja te kaikki maksatte siitä ruokakauppalaskuissanne.

Laiskuutta se on.

Ja todella törkeää tuhlata ruokaa noin! Eläimiä tapetaan sen ruuan eteen ja te heitätte sen roskiin kun on "liian kiire viedä takas hyllyyn".

K,

Hyi, hävetkää.

Ei ole lupaa lähteä viemään yhtä tuotetta, jos on jonoa, ja esimies suuttuu, jos kutsut sen tai jonkun muun kuskaamaan yhtä jogurttia. Tehokkuus kärsii. Joskus onnistuu ajoitus ja saat lykättyä tuotteen työkaverillesi, joka on vaihtamassa työtehtävää tai menossa tauolle juuri oikeaan aikaan. Katsokaa vaikka huviksenne, mitä tuotteita siellä kassoilla on, erilaisissa kaupoissa. Maksatte kaikki niitä, jotka eivät pysy kylminä tai jotka on rikottu. Ja jos totta puhutaan, ei se myyjä sitä sinne kassalle ole tuonut.

Terkuin: Kassana ollut

Voitko kertoa missä ketjussa olet ollut töissä tai missä kaupassa? Jos itse asiakkaana näkisin tuollaista tehtävän niin todellakin laittaisin palautetta. Kertokaa ketjun kassat että missä ketjussa on ohjeistettu toimimaan noin!

Voisin vannoa että yrittäjävetoisissa kaupoissa ei varmasti heitellä tavaraa roskiin sen vuoksi ettei jakseta palauttaa niitä ja ne menee siksi pilalle.

Vau, sä et selkeästi ole kovin vahvasti kiinni todellisuudessa. Ehkä sellaisissa kaupoissa kuin k-extroissa ja Alepoissa hiljaiseen aikaan onnistuu kassan juoksennella välillä roudaamaan kaimoja, mutta kaikki suuremmat marketit ovat hankalampia. Kun sun vuorosi on olla kassalla, niin sinä olet siinä kassalla. Sinulla on oma kassalaatikko jota et ikinä ikinä milloinkaan jätä yksin ja tauko kestää 12 min. Ei siis 13min vaan 12min. Siinä ajassa ei oleteta että sun pitää vielä syömisen ja vessatauon lisäksi juoksennella pitkin prismaa tai cittaria palauttelemassa tavaroita joita joku ei sitten halunnutkaan. Muut kassat ovat yhtä sidottuja eikä ketään välttämättä ole vapaana. Kuulostaako se kummalliselta että yrittäjä varaa vuoroon sen minimimäärään ihmisiä jolla homma saadaan hoidettua? Ei siellä ole mitään jokapaikanhöyliä puhelinsoitot päässä siltä varalta että JOS joku sattuu tarvitaan. Pakasteen sulamisessa myyntikelvottomaksi ei mene kauaa ja itse mielummin heitän rodeen kuin otan riskin jonkun toisen puolesta. Eli jos et halua tuotetta, jätä se paikoilleen.

Vierailija
209/245 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja, olet 110% varmasti nainen ja ilman miestä, olisitko siis kuollut jos olisi syönyt sen.....vihaan yli kaiken sellaisia "sipulia-en-syö yöks yöks" ihmisiä. Onko sinulla edes kavereita, vai eikö ne olleet samaa mieltä ja avaudut täällä vauva-palstalla ja odotit henkistä turvaa...kuten huomaat et sitä saanut.

Tämä oli puhtaasti sinun vika, kassa ei tehnyt mitään virhettä, päinvastoin.

Ensi kerralla sitten syöt sen tai tarkistat itse omat ostokset, jookosta 

Vierailija
210/245 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kassatyöntekijän arvostus ei ainakaan parane tämän keskustelun myötä. Ilmeisesti tekevät työtänsä koska ei muuta ole saatu.Jokunen asiallinenkin kommentti kuitenkin!

Ei ku kassat varmaan tekee sitä työtä kun se on niiden unelma-ala. Pikkutytöistä ja -pojista asti haaveilleet, että pääsevät istumaan päivät pienellä palkalla Prisman kassalla liukuhihnalta tuotteita piippaillen ja käsitellen ihmisiä, joilla menee pasmat sekaisin vääränlaisesta jogurttipurkista tai unohdetuista bonuksista. Hymyillä kuin kone ja luoda kuitenkin vilpittömyyden ja nöyryyden illuusio (ei kuitenkaan liian, jotkut loukkaantuu jos kassa on liian ystävällinen). Tai muuten neuroottiset mammat valittaa esimiehelle tai aloittelee keskusteluja vauva-foorumilla kuinka "pyöritteli silmiään" tai "ajatteli pahasti" tai "vaikutti vaan jotenki silleen ylimieliseltä, mikä loukkasi minua, sillä olen asiakas ja selkeästi se parempi ihminen meistä". Se on työ. Josta saadaan rahaa. Että voidaan viettää laadukkaampaa vapaa-aikaa. Huoh.

Vierailija
211/245 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaan odottelee taukoa ettäs pääsee taas naureskelemaan.Totta !!!

Montako samanlaista viestiä aiot vielä kirjoittaa? Kielioppivirheesi ovat helposti tunnistettavia.

212/245 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämän minä jätän tähän" ai, kiva,tulit ihan kassalle asti jättämään sen tähän,mukavaa👍

Vierailija
213/245 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ap:n oma möhlintä ja kassahenkilöiden rekryäminen liittyvät toisiinsa?

Ihmettelen, että tälläisille ap:n kaltaisille kauniisti ilmaistuna "uniikeille lumihiutaleille, spesiaalikeisseille" ei kai vielä ole ihan omia matalan kynnyksen elintarvikekauppoja (välttämättömiä kulutushyödykkeitä), jotka erikoistuisivat heikomman aineksen kulloisiinkin oikkuihin ja heidän pillin mukaan tanssimiseen?

Tulisi hyvä mieli v-mäisille reppanoille kun saisivat vapaasti kyykyttää ja syyllistää muita omasta bimboudestaan ja näillä työntekijöillä olisi tottakai haastavan asiakaskunnan palvelemisesta parempi palkka, ja asianomaiset asiakkaat maksaisivat alvariinsa tapahtuvasta ailahtelustaan sekä muusta tarpeettomasta showsta ja oheissöhläyksestään johtuen tuotteista korkeampia hintoja. Reilua olisi.

Jos apc:t eivät kerran pärjää tavallisissa kaupoissa tavallisten ihmisten kanssa niin sitten vaaditaan jotain erikoisjärjestelyjä, esim. henkilökohtainen avustaja mukaan saattamaan.

Joku ilmeisesti pääsi juuri iltavuorosta ja saa nyt purkaa harmitusta haukkumalla vähän asiakkaita. :D

Oliko raskas vuoro kassalla?

Mikä on ongelmasi? Jäitkö kenties kokonaan vaille kassapestiä ja purat turhautumistasi? No tuskin sinusta siihen olisi ollutkaan. Kuulunet varmaan samaan mielensäpahoittaja(-asiakkaiden)joukkoon, jota ei saa ikinä kritisoida mistään, eikä törppöjä töpeksimyksiäsi edes myöntää saati ääneen lausua. Hys hiljaa, tabuaiheesta ei saa hiiskua, ettei herkkä mieli järky. Sujuvasti haukut muiden haukkuvan muita, vaikka haukkuminen olisi vain omassa päässäsi. 

Töpeksivällä aikuisella asiakkaallahan ei tarvitse olla kykyä mennä itseensä, vastuuta, käytöstapoja tai kunnioitusta alempikastisia "kassatyttöjä" (kielenkäyttösi paljastaa halveksuntasi) kohtaan, vaan heitä voi tylyttää ja juoksuttaa, koska se nyt vaan kuuluu asiakaspalveluun ja asiakas on aina oikeassa.

Vierailija
214/245 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei näytä tietävän tuon taivaallista kaupassa työskentelystä.

Kyllä, asiakkaat ja heidän palvelemisensa tulevat ensin, koska niin se raha kerätään. Sen sijaan joku 30 snt maksava jogurtti on se ja sama, jos sen poisviemisen (5 min) aikana ehditään rahastamaan vaikka parit satasen ostokset.

Toisekseen sitä ylimääräistä porukkaa ei kyllä ole. Tietokone laskee, milloin talossa on eniten asiakkaita, kuinka monta kassaa on kulloinkin käytössä ja mitä tuotteita menee eniten. Ei siellä sunnuntailiksalla ole töissä kuin ihan ehdoton minimi, mikä tarkoittaa sitä että lakisääteiseltä tauoltakin on juostava kassalle, jos sattuu sellainen päivä että asiakkaita riittää.

Iltavuoroissa (eli juuri se aika, kun kaikki tulevat töistä kauppaan ja on muutenkin suurin asiakaspiikki) on yleensä reippaasti vähemmän sitä sakkia töissä (ellei nyt olla prismasta puhumassa) ja esimies on määritellyt tietyt hommat iltavuoroon ja ne nyt vain on hoidettava siinä työajassa, vaikka olisi sata jogurttia odottamassa kassapäädyssä. On pakko priorisoida, koska muuten tulee huudot, että ei ole tehty iltavuoron hommia ja jäkäjäkä.

Päivällä taas on purettava sitä uutta kuormaa, kun on isompi työporukka paikalla. Ei tule myyntiä, jos varastossa seisoo tavaraa ja hyllyt ovat tyhjät.

Kyllä minulle ainakin on lapsena opetettu, että se kuka tavaran ottaa, saa luvan viedä sen myös paikalleen. Ei tulisi mieleenkään jemmailla tavaroita väärille hyllypaikoille tai jättää kylmätuotteita lämpimään ihan vain oman jaksamattomuuteni tähden. Hyhhyh, aikuisia ihmisiä käyttäytymässä kuin pahaiset kakarat.

T. Entinen kauppa"täti"

Vierailija
215/245 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan, en ota, otan, en ota, otan, en ota.. eiku..  Hyi pahamaku, eiku ei, eikujooen tykkää, paitsi otan ja vien kassalle asti, jossa vasta tajuan erheeni, kylmäketju katkeaa ja tulee hävikkiä ja hinnat nousee, aahhh! Ai minäkö itsekäs? En ymmärrä!

Myyjän syy! Miksi palkattu tampio, joka ei osaa päättää, eikä hypi kyseenalaistamatta pillini mukaan?

Vierailija
216/245 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika. "Jätän tämän vain tähän". Mitä tuohon pitäisi vastata? Kaupantätinä vastaan itse ihan samanlaisella koppavalla tavalla koppavalle asiakkaalle. Huoh

Vierailija
217/245 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus alkuaikoina kun meni enempi tunteisiin ja asiakkaan huutaessa asiakaspalvelu "taidoistani", purskahdin itkuun. Tästähän riemu repesi ja tämä ko. naishenkilö alkaa huutamaan: hei tää on sun työtä!? Ei. Hyvä asiakaspalvelu ei valitettavasti ole sama asia kuin kenenkään paskaämpärinä toimiminen.

Vierailija
218/245 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti AP itsesi kassahenkilön paikalle, jos kykenet, vai puuttuuko empatiakyky tyystin? Samat olosuhteet, niin kokisitko itse epäkorrektisti käyttäytyvän ja töksäyttelevän itsesi supliikiksi ja sympaattiseksi unelma-asiakkaaksi?

Vierailija
219/245 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset nitisee niistä näistä jälleen

Vierailija
220/245 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedät vähän yli.

Apllä on pointti.