Ihmettelen, että kassalle otetaan töihin tällaisia myyjiä
Olin eräässä ruokakaupassa ostoksilla. Olin mielestäni ottanut 8 kpl samanlaisia jugurtteja, mutta kassahihnalle latoessani huomasin, että yksi jugurteista olikin eri makua, josta en tykkää ollenkaan.
Tuli minun vuoroni maksaa ja sanoin kassatytölle, että "tämän minä jätän tähän" ja tyttö sanoi melkein loukkaantuneen kuuloisena "aha", pyöritteli jugurttia kädessään ja sanoi toiselle kassalle, joka oli juuri sulkemassa että hän veisi sen hyllyyn. Ei siinä mitään, mutta kassatyttö katsoi tätä kassapoikaa silmiään pyöritellen.
Olen kuullut tälläkin palstalla kassalla työskentelevien ärtymyksestä sellaisia asiakkaita kohtaan, jotka jättävät tuotteita pilaantumaan kassahihnan ympäristöön, kun päättävätkin jätttää ostamatta. Itse en koskaan näin ole tehnyt, joten halusin ojentaa tuon jugurtin kassatytölle, jotta hän tietää etten sitä osta. Jostain syystä kuitenkin se yliolkainen " aha" ja silmien pyörittely oli vain aika huonoa asiakaspalvelua. Hän sai minut tuntemaan tehneeni jotain väärää.
Vai olisiko minun pitänyt itse viedä jugurttipurkki takaisin hyllyyn, kun takanani oli muita asiakkaita? Olisin kyllä voinut näin tehdä, mutta en halunnut muiden joutua odottamaan ja uskoakseni näin voi tehdäkin, että jättää kassalle tuotteen kunhan ilmoittaa siitä kassahenkilölle.
Kassatyttö ei myöskään moikannut eikä kiittänyt. Eikö nuo kuulu kassalla työskentelevän perusjuttuihin? Saatan olla väärässä.
Kommentit (245)
silmiään pyörittelevä kirjoitti:
Oikeesti.... onhan tämä nyt vakava asia. Jos minä olisin ollut kassa olisin kysynyt voisitko sinä ystävällisesti viedä sen sinne takaisin kun ei haluaisi muiden asiakkaiden joutuvan odottamaan sen takia että itse lähden sitä viemään. Jos tuote oli myyntikuntoinen niin virhe oli kyllä sinun. Asiakkaan on vaan yleensä vaikea sitä myöntää.
Ehdottomasti kassa voi sillä aikaa alkaa palvelemaan muita asiakkaita, kun silkkipylly kiikuttaa tuotteensa itse takaisin hyllyyn.
Sinkkumies
Niin, siinun olisi pitänyt sanoa. "jätän tämän tähän, koska se on erimakuinen" Et sitten saanut sanottua. Myyjä ajatteli, että ilkeyttäsi juoksutat sitä.
Siinäpä se. ap:n kaltaiset itsekkäät ihmiset tietenkin syyttävät tästäkin kassahenkilöä.