Ihmettelen, että kassalle otetaan töihin tällaisia myyjiä
Olin eräässä ruokakaupassa ostoksilla. Olin mielestäni ottanut 8 kpl samanlaisia jugurtteja, mutta kassahihnalle latoessani huomasin, että yksi jugurteista olikin eri makua, josta en tykkää ollenkaan.
Tuli minun vuoroni maksaa ja sanoin kassatytölle, että "tämän minä jätän tähän" ja tyttö sanoi melkein loukkaantuneen kuuloisena "aha", pyöritteli jugurttia kädessään ja sanoi toiselle kassalle, joka oli juuri sulkemassa että hän veisi sen hyllyyn. Ei siinä mitään, mutta kassatyttö katsoi tätä kassapoikaa silmiään pyöritellen.
Olen kuullut tälläkin palstalla kassalla työskentelevien ärtymyksestä sellaisia asiakkaita kohtaan, jotka jättävät tuotteita pilaantumaan kassahihnan ympäristöön, kun päättävätkin jätttää ostamatta. Itse en koskaan näin ole tehnyt, joten halusin ojentaa tuon jugurtin kassatytölle, jotta hän tietää etten sitä osta. Jostain syystä kuitenkin se yliolkainen " aha" ja silmien pyörittely oli vain aika huonoa asiakaspalvelua. Hän sai minut tuntemaan tehneeni jotain väärää.
Vai olisiko minun pitänyt itse viedä jugurttipurkki takaisin hyllyyn, kun takanani oli muita asiakkaita? Olisin kyllä voinut näin tehdä, mutta en halunnut muiden joutua odottamaan ja uskoakseni näin voi tehdäkin, että jättää kassalle tuotteen kunhan ilmoittaa siitä kassahenkilölle.
Kassatyttö ei myöskään moikannut eikä kiittänyt. Eikö nuo kuulu kassalla työskentelevän perusjuttuihin? Saatan olla väärässä.
Kommentit (245)
Tuollaisessa tilanteessa tarjoudun aina itse viemään tuotteen takaisin hyllyyn, jolloin kassahenkilö on poikkeuksetta sanonut, että ei hätää, hän vie sen. Tuntuisi epäkohteliaalta vain jättää tuote siihen toisen huoleksi, kun kyseessä oma mokani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä tulee mieleen, että eivätkö ne asiakaspalvelutöissä olevat tajua, että ne silmien pyörittelyt sun muut kyllä huomataan.
Tämä muillekkin ihmisten parissa työskenteleville tiedoksi.Missäkähän työskentelet jos pysyt naama peruslukemilla kaikissa tilanteissa? Vai oletko kenties robotti?
Ja vaikka kassalla pysyisikin pokka, niin usein ne takanatulevat asiakkaat hihittää näille ap:n kaltaisille törpöille. Rohkeimmat takanaseisojat vääntävät vitsiä, kun törppö poistuu paikalta. Koettu on.
Pääasia että kunhan nyt joku varmasti muistaa pilkata jotain reppanaa jonka viikko menee piloille yhdestä jugurttipurkista?
Ei kukaan naura reppanoille, mutta ylimielisille, röyhkeille "Minä olen oikeassa." -tyypeille kylläkin. Ja "Otin tämän jogurtin, mutta en haluakaan maksaa siitä" -tyypeille. Mieti nyt vähän itsekin.
Kukaan ei naura reppanoille?! Salli mun nauraa😂😂 Kenenkään ei tarvis nauraa reppanoille mutta mieti nyt vähän itsekkin miten se tuolla oikeassa maailmassa menee. Ihmiset on ilkeitä.
OT mutta ärsyttääkö ketään muuta se ettei ostoksia saat pakata ruokakaupassa rauhassa? Jos ostaa useamman satasen ostokset kerralla niin ei niitä ihan hetkessä ehdi yksin pakkaamaan kun välissä pitää maksaakin. Vaikka kuinka yrittää pitää kiirettä niin pian alkaa kassa tai seuraava asiakas huokailla kun ostokset on vasta puoliksi pakattu kärryyn.
Nykyään pakkaan tavarat ihan rauhassa ja jätän huomiotta huokailut ja silmien pyörittelyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja tätä suomalaista palvelutasoa. Ap on nyt kusipää, koska muuttikin mielensä kassalla ja antoi jogurtin myyjälle. :D
Hieman herkillä nämä suomalaiset myyjät ilmeisesti, aikapommeja siellä tikittämässä.Myyjillä on kiire. Työtehtäviin ei ole laskettu mitään asiakkaiden katumusharjoituksia. Se tuote viedään suoraan jätteisiin, ja te kaikki maksatte siitä ruokakauppalaskuissanne.
Laiskuutta se on.
Ja todella törkeää tuhlata ruokaa noin! Eläimiä tapetaan sen ruuan eteen ja te heitätte sen roskiin kun on "liian kiire viedä takas hyllyyn".
Hyi, hävetkää.
Ei ole lupaa lähteä viemään yhtä tuotetta, jos on jonoa, ja esimies suuttuu, jos kutsut sen tai jonkun muun kuskaamaan yhtä jogurttia. Tehokkuus kärsii. Joskus onnistuu ajoitus ja saat lykättyä tuotteen työkaverillesi, joka on vaihtamassa työtehtävää tai menossa tauolle juuri oikeaan aikaan. Katsokaa vaikka huviksenne, mitä tuotteita siellä kassoilla on, erilaisissa kaupoissa. Maksatte kaikki niitä, jotka eivät pysy kylminä tai jotka on rikottu. Ja jos totta puhutaan, ei se myyjä sitä sinne kassalle ole tuonut.
Terkuin: Kassana ollut
Voitko kertoa missä ketjussa olet ollut töissä tai missä kaupassa? Jos itse asiakkaana näkisin tuollaista tehtävän niin todellakin laittaisin palautetta. Kertokaa ketjun kassat että missä ketjussa on ohjeistettu toimimaan noin!
Voisin vannoa että yrittäjävetoisissa kaupoissa ei varmasti heitellä tavaraa roskiin sen vuoksi ettei jakseta palauttaa niitä ja ne menee siksi pilalle.
Ei se jaksamisesta ole kiinni vaan siitä että siihen ei ole aikaa. On valittu mieluummin hävikki sen sijaan että työvuorossa olisi useampi työntekijälle samaan aikaan. Sillekin kun pitää maksaa palkkaa.
Ja tästä mä juuri haluaisin laittaa palautetta kaupalle. Tietääkö edes ylempi johto että tämänkaltainen lisähävikkiin johtava asennevamma on valloillaan sen kaupoissa?
Hävikin vähentäminen on monessa kaupassa priorisoitu todella tärkeäksi kehityskohteeksi, siksi tämän ketjun lukeminen saisi varmasti monenkin sydämen vuotamaan verta. Moni tekee oikeasti töitä sen eteen että vähikkiä saadaan pienennettyä ja se mikä väkisin tulee, niin saadaan hyödynnettyä eteenpäin. Arvaa kuinka kiva on kuulla että toisaalla on laajana toimintapana olla välittämättä hävikin pienentämisestä ja noin vaan heitellään tavaraa roskiin kun ei viitsitä palauttaa niitä hyllyyn.Ei hyvä. Ei hyvä ollenkaan.
Luetko sä ollenkaan noita vastauksia? Lähteekö se kassa itse juoksemaan sen yhden jogurttipurkin sinne hyllyyn takaisin, jolloin jonossa olevat ihmiset jää odottamaan?
Työntekijät ovat kalliita yrittäjille, töissä ei ole kuin vaan sen verran, että työvuorosta selvitään. Paino sanalla selvitään. Ei silloin kenelläkään ole aikaa juosta jogurttipurkkeja hyllyyn, kun kuormaa pitää purkaa ja hyllyjä täyttää ja saada kassatoimintaa suoritettua sellaisella vauhdilla ettei jonottaminen ole kohtuutonta.
Ihan mielenkiinnosta: kuinka usein ap sulla tulee vastaan tilanteita, joissa tulkitset toisen käyttäytyvän huonosti? Oliko tämä kassaneidin käytös jotain erikoisempaa, jollaista ei ole tullut ikinä vastaan ainakaan kymmeneen vuoteen? Vai onko sun elämässä niin, että vähän väliä pahoitat mielesi jostain? Bussikuski murahti tylysti, naapuri ei edes moikannut kadulla, jumppavetäjä katsoi kieroon, anoppi naureskeli oudosti, koiranulkoiluttaja mulkoili kun ohitit jne..
Ens kerralla kun mietin vasta jonossa, että en haluakaan jotain ja olen liian kiireinen viedäkseni sen takaisin, niin laitan sen jonnekin piiloon. Eipähän tarvitse sitten itsellä mennä tunteisiin, kun kassahenkilö osoittaa omat tunteisiin menemisensä minulle. Nimittäin, jos kassalla on AV-mamma, niin reaktio on varmasti vittumainen. Kun hän löytää lopullisesti pilaantuneen tuotteen jostain, niin minä en ole sitä näkemässä. Tästä silmien pyörittelyltä ja ahattelulta säästymiseltä maksan mielelläni nousevina hintoina, ja niin maksatte tekin. Happy?
Kassalla paljastuu hyvin äkkiä ihmisten todellinen luonne. Olen esimerkiksi huomannut, kuinka sydämellisiä monet vammaiset ovat. Eivät hermostu mistään ja jaksavat hymyillä, vaikka tulisi mitä ongelmia. Sitten on kusipäitä, jotka saavat draaman aikaiseksi vaikka mistä, myös tyhjästä. Paljon on myös tavallisia ihania ihmisiä. Jotkut jopa tuntuvat vähän liiankin empaattisilta, hämmentävät huomaavaisuudellaan. Joskus tulee neuroottisen tarkkoja tai pihejä ihmisiä, heille olen asiallinen. Sitten on uskomattoman hauskoja ihmisiä, saavat kassalla aikaiseksi 2 minuutin stand-up-shown ja ei voi kuin nauraa. Sitten on niitä joiden vitsit ei vaan toimi, mutta hymyilen heillekin. Riiteleviä pareja tai ihania toisilleen just sopivia pareja. Se kassatilanne jotenkin paljastaa ihmisistä sen oleellisimman.
Vierailija kirjoitti:
Ens kerralla kun mietin vasta jonossa, että en haluakaan jotain ja olen liian kiireinen viedäkseni sen takaisin, niin laitan sen jonnekin piiloon. Eipähän tarvitse sitten itsellä mennä tunteisiin, kun kassahenkilö osoittaa omat tunteisiin menemisensä minulle. Nimittäin, jos kassalla on AV-mamma, niin reaktio on varmasti vittumainen. Kun hän löytää lopullisesti pilaantuneen tuotteen jostain, niin minä en ole sitä näkemässä. Tästä silmien pyörittelyltä ja ahattelulta säästymiseltä maksan mielelläni nousevina hintoina, ja niin maksatte tekin. Happy?
Joo, en mäkään halua leikkiä sun kanssa...
Vierailija kirjoitti:
Siis haukut myyjiä kiireestä, mutta omat töppäilysi selität kiireellä?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen joskus jättänyt siihen kassanpäähän esim.säilykepurkkeja joita en ole koriin laittaessa huomannut menneen lyttyyn. Ja siinäpähän pyörittelevät silmiään, en mitään epäkelpoa ala ostamaan.
Ihan tyhmää kaataa ne säilyketölkit laareihin ja kolhia samalla.
Halvemmaksi tulee hyllytyksenkin kannalta laittaa pahvialustalla suoraan hyllyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sä sanoit että otit vahingossa sellaisen maun jota et syö? Ja sanoit kiitos?
No en siinä hermostuksissani osannut muotoilla lausetta kuin suunnilleen noin. Pyrin aina täydellisyyteen ja vältän tekemästä virheitä, joten kun ensimmäisen kerran minulle sattui tällainen moka, olin niin hermostunut etten aluksi edes tiennyt mitä teen jugurtin kanssa. Olin jo oikeastaan jo lähdössä viemään sitä takaisin, mutta koska takanani oli muita, en sitten viitsinytkään ja nuo sanat olivat ensimmäiset, jotka siinä hötäkässä tulivat mieleen.
Ap
Tämähän selitti asian täysin, hyvä, että mainitsit tuon, että pyrit aina täydellisyyteen ja välttelet virheitä. Kassamyyjässä ei ollut vikaa, vaan sinulla on erikoinen pakkomielle ja et kestä sitä, että teet virheitä, ihan kuten me muutkin. Siksi pyrit nyt etsimään sinulle tyypilliseen tapaan syyllistä muualta kuin itsestäsi. Siihen, onko kyse mielenterveydellisestä ongelmasta, en ota kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta: kuinka usein ap sulla tulee vastaan tilanteita, joissa tulkitset toisen käyttäytyvän huonosti? Oliko tämä kassaneidin käytös jotain erikoisempaa, jollaista ei ole tullut ikinä vastaan ainakaan kymmeneen vuoteen? Vai onko sun elämässä niin, että vähän väliä pahoitat mielesi jostain? Bussikuski murahti tylysti, naapuri ei edes moikannut kadulla, jumppavetäjä katsoi kieroon, anoppi naureskeli oudosti, koiranulkoiluttaja mulkoili kun ohitit jne..
No olen minä aika herkkätunteinen, mutta suivaannuksissani en tätä aloitusta tehnyt.
Halusin vain kokeilla tuleeko tällaisesta aloituksesta yhtä suosittu kuin oletin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos miettiset seuraavalla kerralla ihan etukäteen, haluatko jotain kaupan hyllystä, buffee-pöydästä, työpaikkaruokalan linjastolta ym ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olen minä aika herkkätunteinen, mutta suivaannuksissani en tätä aloitusta tehnyt.
Halusin vain kokeilla tuleeko tällaisesta aloituksesta yhtä suosittu kuin oletin.
Ap
Et ole suosittu, vaikka sitä nyt luuletkin. Oletko ihan terve?
Melkein loukkaantuneen kuuloisena sanoi siis "aha". Onpa kauhea loukkaus ja ammattitaidotonta. Kuinka rouvalle olisi pitänyt puhua. Valtava pepsodent hymy naamalla sanoa että "voi niinkö kävi, ettet pidä tästä mausta, voi anteeksi nyt, jätä toki siihen se jugurtti".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun olin kassalla töissä siihen jätettiin surutta pakasteita ja maitotuotteita pilaantumaan selityksellä ku emmä haluukaan. Eipä siinä mitään, kun seuraava taukoni parin tunnin päästä koitti, vein tuotteet pilaantuneena roskikseen. Hävikin löytää jokainen asiakas tuotteiden hinnoista, joten kaupalle se on tosiaan aha-tilanne.
Älä heitä niitä roskiin!!
Tajuutko moniko vähävarainen söisi jonkun hiukan lämmenneen jogurtin mielellään! Toivottavasti teidän kaupassa nuo hävikkituotteet annetaan jollekin järjestölle!Siis annatko niiden tuotteiden pilaantua siinä kassalla? Miksi et soita jotain toista hakemaan niitä ja viemään hyllyyn?
Henkilökunnan määrä on vedetty tiukille ja ruuhkapäivinä voi soitella ihan rauhassa puoli Suomea läpi, kukaan ei kerkeä purkkeja kassalta hakemaan. Eikä se minun tajuamisista ole kiinni jos kaupan ohjeessa seisoo, että kädenlämpöinen pakaste on roskiskamaa.
Tiedät itsekin että sillä on valtava ero heitetäänkö roskiin jo pilalla oleva tuote VAI annetaanko tuotteen tarkoituksella pilaantua kassalla koska sitä ei palauteta hyllyyn.
Kun ei ymmärrys pelaa, se ei pelaa, mutta jos haluat olla vähentämässä ruokahävikkiä mene kauppaan seisoskelemaan ruuhkasesonkina kassoille ja vie niitä tuotteita takaisin paikoilleen sitä mukaa kun niitä tulee. Varsinkin jouluryysiksessä olisi kiva lisä tällainen apu. Jonoissa hikoilee 20 asiakasta eikä kassaa voi jättää pakastetaikinan takia tyhjilleen, siitä nousee vankilakapinaa karmeampi rähinä asiakkaiden keskuudessa.
Kovissa ruuhkissa jätetään tauotkin pitämättä, niihin ei vain löydy aikaa tai paikkaajaa, joten kiitos jo etukäteen kun lähdet auttamaan ilmaiseksi. ❤
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä tulee mieleen, että eivätkö ne asiakaspalvelutöissä olevat tajua, että ne silmien pyörittelyt sun muut kyllä huomataan.
Tämä muillekkin ihmisten parissa työskenteleville tiedoksi.Missäkähän työskentelet jos pysyt naama peruslukemilla kaikissa tilanteissa? Vai oletko kenties robotti?
Ja vaikka kassalla pysyisikin pokka, niin usein ne takanatulevat asiakkaat hihittää näille ap:n kaltaisille törpöille. Rohkeimmat takanaseisojat vääntävät vitsiä, kun törppö poistuu paikalta. Koettu on.
Pääasia että kunhan nyt joku varmasti muistaa pilkata jotain reppanaa jonka viikko menee piloille yhdestä jugurttipurkista?
Ei kukaan naura reppanoille, mutta ylimielisille, röyhkeille "Minä olen oikeassa." -tyypeille kylläkin. Ja "Otin tämän jogurtin, mutta en haluakaan maksaa siitä" -tyypeille. Mieti nyt vähän itsekin.
Kukaan ei naura reppanoille?! Salli mun nauraa😂😂 Kenenkään ei tarvis nauraa reppanoille mutta mieti nyt vähän itsekkin miten se tuolla oikeassa maailmassa menee. Ihmiset on ilkeitä.
No mä en naura reppanoille. Lähinnä säälin heitä. Mutta en niin paljon kuin isäni ja tyttäreni, jotka haalivat kaiken maailman reppanoita kavereikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun olin kassalla töissä siihen jätettiin surutta pakasteita ja maitotuotteita pilaantumaan selityksellä ku emmä haluukaan. Eipä siinä mitään, kun seuraava taukoni parin tunnin päästä koitti, vein tuotteet pilaantuneena roskikseen. Hävikin löytää jokainen asiakas tuotteiden hinnoista, joten kaupalle se on tosiaan aha-tilanne.
Älä heitä niitä roskiin!!
Tajuutko moniko vähävarainen söisi jonkun hiukan lämmenneen jogurtin mielellään! Toivottavasti teidän kaupassa nuo hävikkituotteet annetaan jollekin järjestölle!Siis annatko niiden tuotteiden pilaantua siinä kassalla? Miksi et soita jotain toista hakemaan niitä ja viemään hyllyyn?
Henkilökunnan määrä on vedetty tiukille ja ruuhkapäivinä voi soitella ihan rauhassa puoli Suomea läpi, kukaan ei kerkeä purkkeja kassalta hakemaan. Eikä se minun tajuamisista ole kiinni jos kaupan ohjeessa seisoo, että kädenlämpöinen pakaste on roskiskamaa.
Tiedät itsekin että sillä on valtava ero heitetäänkö roskiin jo pilalla oleva tuote VAI annetaanko tuotteen tarkoituksella pilaantua kassalla koska sitä ei palauteta hyllyyn.
Kun ei ymmärrys pelaa, se ei pelaa, mutta jos haluat olla vähentämässä ruokahävikkiä mene kauppaan seisoskelemaan ruuhkasesonkina kassoille ja vie niitä tuotteita takaisin paikoilleen sitä mukaa kun niitä tulee. Varsinkin jouluryysiksessä olisi kiva lisä tällainen apu. Jonoissa hikoilee 20 asiakasta eikä kassaa voi jättää pakastetaikinan takia tyhjilleen, siitä nousee vankilakapinaa karmeampi rähinä asiakkaiden keskuudessa.
Kovissa ruuhkissa jätetään tauotkin pitämättä, niihin ei vain löydy aikaa tai paikkaajaa, joten kiitos jo etukäteen kun lähdet auttamaan ilmaiseksi. ❤
Vankilakapina. :) . Sulla on sana hallussa. Siltä se juurikin tuntuu, esim. jos kassa pitäisi saada suljettua työntekijän lakisääteisen tauon vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Et ole suosittu, vaikka sitä nyt luuletkin. Oletko ihan terve?
Enhän minä omasta suosiostani puhunut vaan tämän aloituksen suosiosta.
Ap
No mikset palauta? Tai miksi edes otit?