Mies arvosteli tapaani hoitaa kipeänä olevaa lasta
Olimme viikonlopun mummolassa. Taaperomme tuli flunssaan, myös uutta hammasta pukkaa. Ensimmäinen yö oli itkuinen ja levoton. Olin unohtanut Burana -oraaliliuoksen kotiin joten seuraavana päivänä lähdin apteekkin ostamaan Buranaa. Ostin suppoja koska en uskonut lapsen ottavan suunkautta, ei joka kerta päivällä suostunut syömäänkään ja kokemuksesta tiedän ettei itkuisena varsinkaan suostu ottamaan lääkettä suunkautta. Ennen apteekkiin lähtöäni mies sanoi että tuo oraaliliuosta, ne supot ei ole mukavia. Ostin kuitenkin suppoja ja mies arvosteli illalla isoon ääneen vanhempiensa kuullen kun lääkitsin lasta, että " et itsekään käyttäisi mitään suppoja ja on niitä nykyään mukavampiakin antotapoja. Minä olisin kyllä saanut annettua lääkkeen suunkautta" ..jne. myöhemmin asiasta jopa riideltiin, olin melko ärsyyntynyt. Mies sanoi että tuo on lapsen kiusaamista ja minä valitsin supot siksi jotta pääsisin helpolla eikä tarvitsisi yrittää tuputtaa liuosta. Ja että olen itsekäs. Itse kyllä ajattelin että en jaksa alkaa stressaamaan,tuleekohan lapsi nyt lääkittuä ennen nukkumaanmenoa, meneekö lääke perille. Suppo on ainakin varma että lääke tulee annettua. Ja kipeä lapsi tulee lääkitä,sehän tässä tärkeintä on. Mies sanoi että hän nyt vain ilmaisi mielipiteensä. Jälkikäteen hän tinkasi ainakin tunnin ajan, mikai päädyin suppoihin enkä liuokseen. Hohhoijaaa...
Mies ylireagoi selvästi.. ehkö minäkin kun suutuin. Mitä palstalaiset olette tästä mieltä?
Kommentit (251)
Vierailija kirjoitti:
Ja perustelin miehelle että lapsi ei suostu ottamaan suunkautta. Tietää itsekin tämän,kotona ollaan joskus saatu annettua kauhean houkuttelun/huijaamisen voimin, joskus taas ei olla onnistuttu tässä lainkaan. Minä läksin apteekkiin, mietin siellä tovin ja valitsin supot . Jos tämä tekee minusta kusipään niin tehkööt.
Ap
Eli teit aloituksen, jotta kaikki av-mammat voisivat yhdessä haukkua miestäsi. Ja kun ei kaikki olleetkaan samaa mieltä kanssasi, niin vedät herneen nokkaan?
Ja nukkui paremmin. Kurkkukipu ja läpipuskeva poskihammas ei ole mukava yhdiatelmä pienelle. Ja mieskään ei neuvotellut. Sanoi vain että mitään suppoja et sitte osta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Täällä takerrutaan jo sananvalintoihin eikä mietitä pointtia
Ap
Sä et ymmärrä, että ylikävelit miehesi. Minäkin olen suppojen kannalla, mutta älä valita, että mies valittaa sinusta, koska hoidit tilanteen mieheen päin tökerösti. Tai sitten teillä on kommunikaatio-ongelma. Miksi sitten olet miehen kanssa, joka sua haukkuu? Yhtä hyvin mies miettii, miksi on ämmän kanssa, joka tunkee lapsen perseeseen jotain. Ja siis ei ole muita kuin sinä perustelemaan ja opettamaan miehelle uusia asioita, jos sä et sitä osaa, niin mies on tyytymätön koko ajan. Valitse onko se kivaa vai opetteletko selittämään asioita miehellesi.
Aika monella on nyt supot poikittain täälä😅😅 äää... sori...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Haha ihan oikein, että tämä vieläpä tapahtui anoppilassa! Toivottavasti sinut nöyryytetään siellä koko perheen voimin! Et neuvottele! Vai sellainenkos puoliso sinä meidän mikolle oletkin, kauheaa...!
Hullu! :D
Vierailija kirjoitti:
Ja nukkui paremmin. Kurkkukipu ja läpipuskeva poskihammas ei ole mukava yhdiatelmä pienelle. Ja mieskään ei neuvotellut. Sanoi vain että mitään suppoja et sitte osta.
Ap
No siis sehän vaatii sua neuvottelemaan, jos et halua olla toisen toiveen, jonka tiesit, ylikävelijä, etkä ostaa suppoja. Sun ois siinä kohtaa kannattanut sanoa, että en osta koska... Kun et tehnyt niin sait haukkuja, mitä sä oikein valitat?
Jos tietää että supot on toiselle noin kova paikka, niin miksi ei keskustele asiasta tai osta sitten oraaliliuosta ja suppoja. Lääke autaa sen lapsen oloon joka tapauksessa enemmän riippumatta antotavasta. Pieni asia mutta toisen mielipiteen sivuuttaminen ei kuitenkaan tee suhteelle mitenkään hyvää, varsinkin jos tämä on toistuvaa. Olisiko mahdollista että miehesi purkaa vain turhautumistaan kohteenaan viaton suppo?
Nyt on jollain tässä ketjussa paha perse-ongelma!!
Vierailija kirjoitti:
Ap
No itselläsikin on, kun sulle on ongelma, että miehesi haukkui sinut. Se oli miehesi mielipide, mitä sä siitä piittaat? Ethän sä piitannut siitä ennen apteekkireissuakaan, että oisit neuvotellut siitä.
Mistä te noita prinssejä löydätte.
Mitä ap piittaa miehensä arvostelusta? Eihän sulle ollut ap mikään ongelma olla piittaamatta miehen toiveista lapsen lääkettäkään kohtaan. Kyllä sitä juuri ap:n kaltaiset ämmät ansaitsevat tulla haukutuiksi kumppaniensa taholta, kasvata vaan ap paksumpi nahka äläkä odottele mitään rakkautta, koska sinä itse et ansaitse sitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNo itselläsikin on, kun sulle on ongelma, että miehesi haukkui sinut. Se oli miehesi mielipide, mitä sä siitä piittaat? Ethän sä piitannut siitä ennen apteekkireissuakaan, että oisit neuvotellut siitä.
Mitä vittua täällä joku alapeukuttaa? Kyseessä oli miehen mielipide, ap sai sen koska toimi miten sattuu. Ei ole ap rakastamisen arvoinen nainen. Ehkä se tahmainen taaperosi sua rakastaa, koska tykkää olla alistettu äidilleen, mutta miehet ei...
Vierailija kirjoitti:
Meillä sairastettiin paha vatsatauti, kun lapset olivat jo koululaisia. Mikään ei pysynyt sisällä suun kautta otettaessa. Suppoja ei talossa enää ollut, kun ei ollut kovin pieniä lapsiakaan. Esikoinen, noin 7-8 v silloin, oli todella kipeänä. Lähes huusi kipuaan ja kysyi, että kuoleeko hän? Mitkään suun kautta otetut lääkkeet kun ei niin kauaa pysyneet sisällä, että olisivat ehtineet vaikuttaa. Oli jo kovin myöhäinen ilta ja lähdin naapureista kyselemään, sain pienintä mahdollista suppoa, joita laitoin lapselle. Hän muistaa vieläkin kuinka iso helpotus se oli vatsakramppeihin ja kipuun. Suppo on todella hyvä lääke, eikä kyllä aiheuta minkäänlaisia traumoja oikein laitettuna.
OT, mutta tulehduskipulääke on kyllä täysin väärä lääke vatsataudissa. Ne edistävät mahahaavan syntyä ja saattavat kuivuneelle potilaalle aiheuttaa jopa munuaisten vajaatoiminnan. Suolistoperäiseen kipuun on olemassa omat lääkkeet.
Se, että buranaa voi ostaa apteekista, ei tee siitä turvallista. Lääkkeitä tulisi käyttää vain pakkausselosteessa mainittuihin tarkoituksiin, ellei lääkäri toisin määrää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ap piittaa miehensä arvostelusta? Eihän sulle ollut ap mikään ongelma olla piittaamatta miehen toiveista lapsen lääkettäkään kohtaan. Kyllä sitä juuri ap:n kaltaiset ämmät ansaitsevat tulla haukutuiksi kumppaniensa taholta, kasvata vaan ap paksumpi nahka äläkä odottele mitään rakkautta, koska sinä itse et ansaitse sitä!
Rauhotu!! Laita vaikka suppo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä sairastettiin paha vatsatauti, kun lapset olivat jo koululaisia. Mikään ei pysynyt sisällä suun kautta otettaessa. Suppoja ei talossa enää ollut, kun ei ollut kovin pieniä lapsiakaan. Esikoinen, noin 7-8 v silloin, oli todella kipeänä. Lähes huusi kipuaan ja kysyi, että kuoleeko hän? Mitkään suun kautta otetut lääkkeet kun ei niin kauaa pysyneet sisällä, että olisivat ehtineet vaikuttaa. Oli jo kovin myöhäinen ilta ja lähdin naapureista kyselemään, sain pienintä mahdollista suppoa, joita laitoin lapselle. Hän muistaa vieläkin kuinka iso helpotus se oli vatsakramppeihin ja kipuun. Suppo on todella hyvä lääke, eikä kyllä aiheuta minkäänlaisia traumoja oikein laitettuna.
OT, mutta tulehduskipulääke on kyllä täysin väärä lääke vatsataudissa. Ne edistävät mahahaavan syntyä ja saattavat kuivuneelle potilaalle aiheuttaa jopa munuaisten vajaatoiminnan. Suolistoperäiseen kipuun on olemassa omat lääkkeet.
Se, että buranaa voi ostaa apteekista, ei tee siitä turvallista. Lääkkeitä tulisi käyttää vain pakkausselosteessa mainittuihin tarkoituksiin, ellei lääkäri toisin määrää.
Painu mäkeen, ihan ok käyttää, jos se esim. on ainoa käsillä oleva lääke. Mahahaava ja munuaisissairaus lapsille Buranasta! Parista annoksesta? Painu suolle. Ohis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rauhotu!! Laita vaikka suppo.
Ap ei ansaitse rakkautta! Tuollainen mies ei takuulla rakasta häntä! Katsotaan vaikka, niin nämä ovat eronneet 5 vuoden sisällä. Koska ap ei osaa neuvotella, joka olisi rakkautta.
Ensinnäkin teillä on kyllä kasvatuksessa petrattavaa, jos taapero teillä päättää ottaako hän tarpeellista lääkettä vai ei, ja aiemminkin ne on pitänyt piilottaa johonkin jugurttien tms. sekaan.
Toisekseen, suppojen käyttäminen ei ole suotavaa, ensinnäkään siksi, että sen laittaminen ei ole mukavaa, ja toisekseen siksi, että suoli voi olla täynnä ulostetta, jolloin suppo ei imeydy kuin vähän tai ei ollenkaan.
Jos mä olisin toi mies, inhottaisi niin helvetisti, että kusisin ap:n vaatekassiin ja sitten sanoisin, että et sä kieltänytkään... tästä ei neuvoteltu, niin mä katsoin, että se oli ihan okei.... mun kuselle parempi....
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin teillä on kyllä kasvatuksessa petrattavaa, jos taapero teillä päättää ottaako hän tarpeellista lääkettä vai ei, ja aiemminkin ne on pitänyt piilottaa johonkin jugurttien tms. sekaan.
Toisekseen, suppojen käyttäminen ei ole suotavaa, ensinnäkään siksi, että sen laittaminen ei ole mukavaa, ja toisekseen siksi, että suoli voi olla täynnä ulostetta, jolloin suppo ei imeydy kuin vähän tai ei ollenkaan.
Ihan fiksua sinänsä valita lääkemuoto, jonka lapsi ottaa hyvin, eikä väkisin tehdä lääkkeenotosta mitään taistelua lapsen kanssa. Onko itselläsi lapsia? Toisekseen kipeällä lapsella ei ehkä ole suoli täynnä ja ainakin lääke oli hyvin auttanut. Ja kuten joku jo mainitsikin, suposta menee koko annos, koska lapsi ei sylje (tosin on hyvä hiukan katsoa, ettei osa valu ulos vaippaan tms) ja peräsuoli on myös nopea antoreitti vaikutuksen alkamisen kannalta.
Ranskassa on paljon lääkkeitä aikuisillekin suppoina, Suomessa niitä vierastetaan, paitsi pikkulapsilla ja tietenkin suolistolääkkeinä.
Onko sinulla iso suppo poikittain siellä minne se tavallisesti laitetaankin vai mikä noin korventaa? En ole AP.