Mies arvosteli tapaani hoitaa kipeänä olevaa lasta
Olimme viikonlopun mummolassa. Taaperomme tuli flunssaan, myös uutta hammasta pukkaa. Ensimmäinen yö oli itkuinen ja levoton. Olin unohtanut Burana -oraaliliuoksen kotiin joten seuraavana päivänä lähdin apteekkin ostamaan Buranaa. Ostin suppoja koska en uskonut lapsen ottavan suunkautta, ei joka kerta päivällä suostunut syömäänkään ja kokemuksesta tiedän ettei itkuisena varsinkaan suostu ottamaan lääkettä suunkautta. Ennen apteekkiin lähtöäni mies sanoi että tuo oraaliliuosta, ne supot ei ole mukavia. Ostin kuitenkin suppoja ja mies arvosteli illalla isoon ääneen vanhempiensa kuullen kun lääkitsin lasta, että " et itsekään käyttäisi mitään suppoja ja on niitä nykyään mukavampiakin antotapoja. Minä olisin kyllä saanut annettua lääkkeen suunkautta" ..jne. myöhemmin asiasta jopa riideltiin, olin melko ärsyyntynyt. Mies sanoi että tuo on lapsen kiusaamista ja minä valitsin supot siksi jotta pääsisin helpolla eikä tarvitsisi yrittää tuputtaa liuosta. Ja että olen itsekäs. Itse kyllä ajattelin että en jaksa alkaa stressaamaan,tuleekohan lapsi nyt lääkittuä ennen nukkumaanmenoa, meneekö lääke perille. Suppo on ainakin varma että lääke tulee annettua. Ja kipeä lapsi tulee lääkitä,sehän tässä tärkeintä on. Mies sanoi että hän nyt vain ilmaisi mielipiteensä. Jälkikäteen hän tinkasi ainakin tunnin ajan, mikai päädyin suppoihin enkä liuokseen. Hohhoijaaa...
Mies ylireagoi selvästi.. ehkö minäkin kun suutuin. Mitä palstalaiset olette tästä mieltä?
Kommentit (251)
Lähtiissäni ilmoitin miehelle että ostan suppoja nyt tälle mummola-reissulle , kotona onn sitten täysinäinen liuos-pullo mikäli sielläkin vielä tilanne jatkuu.
Olin koko päivän lapsen kipeän itkevän lapsen kanssa ja tiesin ettei lääkkeen anto suun kautta onnistu. Mies oli päivän harrastuksensa parissa. Mies tiuskaisi että älä tuo mitään suppoja. Koitin selittää että ne on ihan ok, kokemuksesta tiedän että suunkautta on hankala antaa kipeälle lapselle.
Ap
Mikä siinä supossa joitakin ahdistaa? Näkeekö jotkut lapsen peräaukon jotenkin niin seksuaalisena, että supon laittaminen ahdistaa liikaa, että mieluummin annetaan rimpuilevalle lapselle lääkeliuosta, josta suurin osa syljetään pois eikä antajalla lopulta ole mitään käsitystä, minkäkokoisen annoksen lääkettä vatsaan asti meni?
Haha ihan oikein, että tämä vieläpä tapahtui anoppilassa! Toivottavasti sinut nöyryytetään siellä koko perheen voimin! Et neuvottele! Vai sellainenkos puoliso sinä meidän mikolle oletkin, kauheaa...!
Vierailija kirjoitti:
Lähtiissäni ilmoitin miehelle että ostan suppoja nyt tälle mummola-reissulle , kotona onn sitten täysinäinen liuos-pullo mikäli sielläkin vielä tilanne jatkuu.
Olin koko päivän lapsen kipeän itkevän lapsen kanssa ja tiesin ettei lääkkeen anto suun kautta onnistu. Mies oli päivän harrastuksensa parissa. Mies tiuskaisi että älä tuo mitään suppoja. Koitin selittää että ne on ihan ok, kokemuksesta tiedän että suunkautta on hankala antaa kipeälle lapselle.
Ap
Niin, koitit selittää, vailla aitoa, oikeaa kiinnostusta selittää. Ja silti sitten tuot niitä. Se oli väärin, olet lelvoton EPÄLUOTETTAVA kumppani, joka ei osaa perustella kantaansa, eikä neuvotella. Käämi menis tollasen lapsen kanssa! Sanot mitä sulla on sanottavanas niin että muutkin sen tajuaa, äläkä ole tuollainen hiiri, joka kostaa ostoksella kuitenkin!
Vierailija kirjoitti:
Ap
Silti olisit voinut luottaa siihen, että mies saisi annettua lääkkeen lapselle. Eli ylikävelit miehen mielipiteen. Ja jos ei mies olisikaan onnistunut, niin ei hän enää seuraavalla kerralla tiuskaisisi niin.
Kummallisia vastauksia täälä. Osa ihan asiallisia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mielestäni toimit ihan oikein! Miehesi on ihmeeellinen niuhottaja. Ei ole osallistunut lapsen hoitoon ja yrittää määräillä hoitotapoja.
En katselisi kyllä tuommoista touhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSilti olisit voinut luottaa siihen, että mies saisi annettua lääkkeen lapselle. Eli ylikävelit miehen mielipiteen. Ja jos ei mies olisikaan onnistunut, niin ei hän enää seuraavalla kerralla tiuskaisisi niin.
Eikö tässä tärkein ole se että lapsi tulee lääkittyä eikä tarvitse kipeänä itkeä öisin? Se on nopeasti lääkitty supolla. Kauhea haloo..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSilti olisit voinut luottaa siihen, että mies saisi annettua lääkkeen lapselle. Eli ylikävelit miehen mielipiteen. Ja jos ei mies olisikaan onnistunut, niin ei hän enää seuraavalla kerralla tiuskaisisi niin.
Niin, tai miten ap voi olla noin avuton neuvottelemaan, mikä on paras ratkaisu lasta ajatellen? Ja sitten vielä,se, että ei ostanut sitä mitä mies halusi, jos ei kerran neuvottelulla kyennyt edes kumoamaan sen heikkoutta vs. supot. Onko ap ihan täysi-ikäinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKoitin selittää piip piip, etkö oikein saanut sanaa suustasi piip piip? Jos et kerran osannut selittää, niin miten kehtasit tuodq, mitä SINÄ halusit? Mikset sitten tuonut liousta, kun et oikein kyennyt selittämään miehelle, miksi se on huono??????? Niiin?????
Onko sinulla, edellisellä vastaajalla, jotain ongelmia? Reagoit aika voimakkaasti tähän aiheeseen?
Mistä sinä tiedät kuinka Ap on asian perustellut miehelleen?
Se kuka hoitaa saa kyllä päättää miten hoitaa. Jos toinen ei osallistu, niin sivusta on turha huudella ohjeita.
Kauhean lapsellista sakkia täällä. Vaikea uskoa että kaikilla olisi lapsia. Varmaan lapsettomatkin tätä palstaa käyttävät. Olin kuvitellut että täälä on fiksuja vanhempia, mutta kauheita mollaajia ja haukkujia täälä. En kyllä kirjoittele ja kysele täällä enää ikinä mitään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miestäsi. Jos oli noin tarkkaa lääkkeestä niin miksi ei itse mennyt apteekkiin, niin olisi saanut mieluisen? Ja mitä se edes miehen vaikuttaa, jos sinä kuitenkin annoit lääkkeen?
Ensi kerralla lähetät miehen apteekkiin ja annat hoitaa lääkinnän, niin ei tarvitse enää rutista.
Mieshän teki toiveen lähtiessä, vahtimaanko miehen sinne apteekkiiin pitää mennä, että ap on kuunnellut, mitä hänelle sanotaan? Miksei ap voinut neuvotella asiasta? Kusipää.
Ei Ap:n tarvitse mitään toiveita miehen suunnalta kuunnella kun on itse lasta ollut hoitamassa, meni itse apteekkiin ja apteekin jälkeen antoi lääkkeen lapselle. Ei miehellä ollut mitään roolia tuossa tilanteessa. Jos olisi halunnut ottaa roolia, niin olisi itse lähtenyt sinne apteekkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKoitin selittää piip piip, etkö oikein saanut sanaa suustasi piip piip? Jos et kerran osannut selittää, niin miten kehtasit tuodq, mitä SINÄ halusit? Mikset sitten tuonut liousta, kun et oikein kyennyt selittämään miehelle, miksi se on huono??????? Niiin?????
Onko sinulla, edellisellä vastaajalla, jotain ongelmia? Reagoit aika voimakkaasti tähän aiheeseen?
Mistä sinä tiedät kuinka Ap on asian perustellut miehelleen?
Se kuka hoitaa saa kyllä päättää miten hoitaa. Jos toinen ei osallistu, niin sivusta on turha huudella ohjeita.
Mä en vastais täällä, että "koitin selittää" JA sitten menisi tekemään kuten mulle sopii JA sitten itkisi täällä, että mies arvosteli! Tajuatko? Tietenkin mies arvosteli, koska ap ei neuvotellut, mitä tuodaan. Vaan "koitti selittää". Kyllä se oikeampi lause tässä ois "kerroin miehelle että supot ovat parempia koska blaa blaa, ja sen jälkeen mies sanoi ja blaa blaa." Neuvottelua. Eikä koitin piipittää, vaikka en uskalla puhua kunnolla täysi-ikäiselle kumppanille, nyyh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miestäsi. Jos oli noin tarkkaa lääkkeestä niin miksi ei itse mennyt apteekkiin, niin olisi saanut mieluisen? Ja mitä se edes miehen vaikuttaa, jos sinä kuitenkin annoit lääkkeen?
Ensi kerralla lähetät miehen apteekkiin ja annat hoitaa lääkinnän, niin ei tarvitse enää rutista.
Mieshän teki toiveen lähtiessä, vahtimaanko miehen sinne apteekkiiin pitää mennä, että ap on kuunnellut, mitä hänelle sanotaan? Miksei ap voinut neuvotella asiasta? Kusipää.
Ei Ap:n tarvitse mitään toiveita miehen suunnalta kuunnella kun on itse lasta ollut hoitamassa, meni itse apteekkiin ja apteekin jälkeen antoi lääkkeen lapselle. Ei miehellä ollut mitään roolia tuossa tilanteessa. Jos olisi halunnut ottaa roolia, niin olisi itse lähtenyt sinne apteekkiin.
No sun logiikalla miehellä on oikeus arvostella ap:n valintoja. Mitä te oikein itkette?
Ja perustelin miehelle että lapsi ei suostu ottamaan suunkautta. Tietää itsekin tämän,kotona ollaan joskus saatu annettua kauhean houkuttelun/huijaamisen voimin, joskus taas ei olla onnistuttu tässä lainkaan. Minä läksin apteekkiin, mietin siellä tovin ja valitsin supot . Jos tämä tekee minusta kusipään niin tehkööt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kauhean lapsellista sakkia täällä. Vaikea uskoa että kaikilla olisi lapsia. Varmaan lapsettomatkin tätä palstaa käyttävät. Olin kuvitellut että täälä on fiksuja vanhempia, mutta kauheita mollaajia ja haukkujia täälä. En kyllä kirjoittele ja kysele täällä enää ikinä mitään.
Ap
Kyllä mulla on lapsia ja siksi tuo onkin tuttu tilanne. Muistutat miestäni, tekee mitä sattuu eikä kykene neuvottelemaan eikä perustelemaan. Se plussa siinä on mulle, että mies hoiteleekin sitten lapset nykyään yksinään.
Vierailija kirjoitti:
Ja perustelin miehelle että lapsi ei suostu ottamaan suunkautta. Tietää itsekin tämän,kotona ollaan joskus saatu annettua kauhean houkuttelun/huijaamisen voimin, joskus taas ei olla onnistuttu tässä lainkaan. Minä läksin apteekkiin, mietin siellä tovin ja valitsin supot . Jos tämä tekee minusta kusipään niin tehkööt.
Ap
No älä sitten valita, että sinusta valitetaan. Kaikkiko pitäis sun saada? Määräillä ja olla vielä rakastettukin? Hohhoijaa. Ansaitse se rakkaus, opettele kuuntelemaan muita.
Jos mies oli koko päivän harrastuksissaan ja ap hoiti itkuisen lapsen, on törkeää miehen tulla vanhempiensa edessä pätemään haukkumalla puolisoaan.
Lapsi sai lääkkeen ja toivon mukaan nukkui paremmin.
Täällä takerrutaan jo sananvalintoihin eikä mietitä pointtia
Ap