Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä hajuvesiä laadukkailta ja hyviltä tuoksuvat naiset käyttävät? Mitä itse käytät?

Vierailija
28.10.2017 |

Jotkut ihmiset käyttävät jotain todella hyviä ja laadukkaan tuoksuisia hajuvesiä. Mitä merkkejä ne ovat? Tuntuu, että en ole ikinä onnistunut ostamaan oikeasti sellaista kympin hajuvettä. Oma iho vaikuttaa ilmeisesti hieman siihen miltä hajuvesi tuoksuu, mutta sellaiset seikat lienevät melko pieniä kuitenkin.

Suositelkaa laadukkaita merkkejä. Mitä itse käytätte ja miltä kys. hajuvesi tuoksuu? Saa kertoa kaikkea muutakin hajuvesien valintaan ja merkkeihin liittyvää. Kiitos!

Kommentit (1559)

Vierailija
401/1559 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivettikissa vangitaan ja raavitaan sen persettä, että saadaan hienon hajuvesiharrastelijan pulloon ihunaa tuoksua. Pyydystetään kaskelotteja, jospa sillä sattuis olemaan suolistosairaus, joka tuottaa av-mammojen suosimaa ambraa. Ja mitä niitä nyt onkaan. 

Katsokaapa niitten puteleittenne sisällysluetteloa. 

Saako aitoa ambraa enää käyttää, eikö se ole synteettista nykyään?

Suurin osa on rannoilta kerättyä ja oikeasti, ambramöykyn löytäjää voi verrata aarteen löytäjään.. pienikin kasa on todella arvokasta ja myynnistä saa hurjat rahat. Ambra on ehkä maailman ihanin tuoksu, itkettää ajatellakin.

Mun käsittääkseni tiede ei ole ihan varma, mistä rööristä se ambra tulee - onko se "räkää" vai "ulostetta". Tietääkseni kaskelotteja ei pyydetä tämän takia, koska ei tiedetä edes mistä sitä möykkykertymää lähtisi etsimään.

Myski sen sijaan on synteettistä nykyisin. Hajuvesiteollisuudellekin eläinten oikeudet ovat tärkeitä.

Vielä ambrasta: "Aines poistuu kaskelotista ilmeisesti ulosteen mukana - yksikään tutkija ei ole vielä todistanut ambran ulostamista tai oksennusta, joten tarkkaa varmuutta asiasta ei kuitenkaan ole"

Lähde: https://yle.fi/uutiset/3-6475274

Vierailija
402/1559 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli aikoinaan must, joten aikas kulunut tuoksu. 

Erikoinen kommentti. Tämän kirjoittaja ostaa varmaan vuoden, parin välein aina uusimman julkkistuoksun tai jonkun keskihintaisen merkin "uuden" tuoksun pysyäkseen "uutena" ja ajan hermolla?

Oikeastihan me parfyyminrakastajat saatamme hekumoida jollain 1960-luvun tuoksulla tai vielä vanhemmalla - olkoonkin, että osan koostumusta on muutettu - ja pitää tuoksua kuin sinfoniana, jolla ei ole viimeistä käyttöpäivää. Tuoksu ei ole kertakäyttömuotia, se on taidetta. Olen oikeasti tätä mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/1559 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivettikissa vangitaan ja raavitaan sen persettä, että saadaan hienon hajuvesiharrastelijan pulloon ihunaa tuoksua. Pyydystetään kaskelotteja, jospa sillä sattuis olemaan suolistosairaus, joka tuottaa av-mammojen suosimaa ambraa. Ja mitä niitä nyt onkaan. 

Katsokaapa niitten puteleittenne sisällysluetteloa. 

Saako aitoa ambraa enää käyttää, eikö se ole synteettista nykyään?

Saa toki, ihan vapaasti. Toki osahan ambrasta on ihan rannoilta kerättyä. Sehän on sellaista vahamaista oksennusta, jota kehittyy kaskelotin suolistossa sairauden vaikutuksesta.

Jos käyttäisin hajuvesiä, niin suosisin halpismerkkejä, ne ovat puhtaasti synteettisiä. Kalliimmissa on edelleen eläinrääkkäyksen avulla saatuja ainesosia. Mutta mitäpä ei laadukas nainen tekisi laadukkuutensa takia. :D Käy anaalirauhasista saatava erite siinä kuin oksennuskin. Kunhan vain on laadukasta. 

Kuule ei av-mammaa vois vähempää kiinnostaa, vaikka parhvyyminsä olis tehty uraanista..turhaan yrität idiootteja valistaa.

Totta, valistusketjut voitte avata sitten erikseen, tarve avautumiselle on näemmä kova.

Vierailija
404/1559 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommy Hilfigerin Tommy Girl on ajaton ja raikas ja puhdas tuoksu, saan aina kehuja kun käytän sitä. Suosittelen.

Vierailija
405/1559 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tuoksunko muiden mielestä hyvälle, mutta minulla on arkikäytössä erilaisia Kenzon kevyitä tuoksuja ja iltakäyttöön Hermesin Un Jardin sur le Nil. En pysty käyttämään kovin vahvoja parfyymeja.

Vierailija
406/1559 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastin aikoinaan joskus teininö 80+luvulla yli kaiken Rochasin alkuperäistä 'Lumiere'-tuoksua, joka on nyt reformuloitu ihan erilaiseksi. Suosikkituoksuni eivät pysy yleensä markkinoilla. Liekö  minulla sitten erikoiset mieltymykset, vai ovatko raaka-aineet muuttuneet. Kadonneita ovat mm. Burberryn 'Tender Touch' ja Guerlainin 'Mahora'.

Nykyisä suosikkejani ovat mm. Yves Rocherin' Quelque Notes D'Amour', Givenchyn 'Amarige', Diorin 'Poison' (hyvin varovaisesti laitettuna), Calvin Kleinin 'Euphoria' ja Maison de la Vanillen 'Vanille Sauvage de Madagascar'

Etsin kyllä vieläkin sitä lumoavaa tuoksua, joka olisi 'just se!'

Vierailija
407/1559 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on maailman parasta hajuvettä, joka kestää seuraavaan aamuunkin saakka ja tuoksua ovat tähän saakka rakastaneet kaikki, joilta olen kysynyt.

Tämä hajuvesi antaa onnellisen ja rauhallisen olon ja tuoksu on taivaallinen.

Tuoksu on YSL:n tuoksu, alkuperäiseltä nimeltään Champagne,  sitemmin nimi muutettiin Yvresseksi ja nykyään sitä ei saa Suomesta mistään, en tiedä saako koko maailmastakaan, mikä on aivan älyttömän harmittavaa.

Laita haku ebay kautta ja sieltä löytää vintage-versiota ja uudempana tuota tuoksua.

Vierailija
408/1559 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diorin Portofinon ja muiden saman sarjan (googlaa nää matkateemaiset Diorit) paras puoli on aidot tuoksuaineet. Siksi moni kokeekin Diorin matkateemaiset tuoksut hyvinä. Ei mitään keinotekoista. Ne eivät myöskään ole kovin voimakkaita tuoksuja.

Vierailija
409/1559 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tällä hetkellä käytössä Diorin J’adore sekä Paco Rabannen Olympea. Arkena käytän vain hieman Victorias Secretin Dream body mistiä, jossa on saman tyylinen merellinen tuoksu kuin Giorgio Armanin Acqua di goiassa, jota minulla on ollut aiemmin ja tulen ostamaan joskus uudelleenkin. Seuraavaksi tuoksuksi olen miettinyt Bossin Ma vietä.

Vierailija
410/1559 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedä laadukkuudesta mutta pari vuotta ollut käytössä - vuodenajasta ja tilaisuudesta riippuen - Marc Jacobsin Daisy dream ja Decadence, Elizabeth Ardenin Untold ja Jimmy Choon Jimmy Choo.

Vierailija
411/1559 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tommy Hilfigerin Tommy Girl on ajaton ja raikas ja puhdas tuoksu, saan aina kehuja kun käytän sitä. Suosittelen.

Anteeksi, mutta minusta tuo on ummehtuneen hajuinen. Käytin sitä nuorena yhden putelin ja silloin tykkäsin hirmuisesti. Mutta en paremmasta tiennyt.

Ehkä se ei vaan sopinut minun iholleni...?

Yllätyin kun kerran kokeilin äitini Chanel 5 -hajuvettä. Ranteessani tuoksu oli todella pehmeä, lämmin ja pyöreä. Ei ollenkaan sellainen pistävä katku, kuin olin kuvitellut joskus ohitseni teatterissa tai oopperassa vyöryneiden täti- ja mummomassojen löyhähdyksistä tuntenut. Ehkä määrä tekee myrkyn tässäkin ;)

Mielituoksujani ovat nykyään Burberry Britin Weekend ja Armanin She näin talvella, ja kesällä töissä Bossin Ma Vie sekä "hömppätuoksuina" Marc Jacobsin Oh Lola! sekä Sisheidon Ever Bloom. - käytän töissä välillä myös Chacharelin Love Storya, kun sain sen lahjaksi. Se on ihan ok. Ehkä aavistuksen pistävä ainakin aluksi.

Vierailija
412/1559 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukkaalta ja hyvältä tuoksuva nainen ei käytä mitään hajuvettä.

Vierailija
413/1559 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Issey Miyake L'Eau d'Issey EdT ❤️

Mulle tää on just sopivan kevyt & tuoksuu ihan mahtavalta.

Vierailija
414/1559 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku vielä tänä päivänä käyttää hajuvesiä?? Nehän on ongelmajätettä. Itse saan migreenityyppisen kohtauksen hajuvesistä. Kurkku kipeytyy. Pliis säästäkää ympäristöä. Muilla ihmisillä oikeus hyvään hengitysilmaan. Ei ole meidän astmaisten ja keuhko-ongelmaisten vika, ettemme siedä hajua. Olemme syntyneet tällaisiksi tai saaneet koulujen ja päiväkotien homeesta sisäilmasairauden.

PLIIS ÄLÄ KÄYTÄ HAJUSTEITA <3

Älä ihmettele, jos joku ystäväsi välttelee sinua. Esim. itse näin pitkästä aikaa tutun eräällä luennolla. Tervehdin iloisesti, mutta oli pakko vaihtaa istuinpaikkaa muualle vaikka olisi ollut tosi kiva jutella.

Vierailija
415/1559 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku vielä tänä päivänä käyttää hajuvesiä?? Nehän on ongelmajätettä. Itse saan migreenityyppisen kohtauksen hajuvesistä. Kurkku kipeytyy. Pliis säästäkää ympäristöä. Muilla ihmisillä oikeus hyvään hengitysilmaan. Ei ole meidän astmaisten ja keuhko-ongelmaisten vika, ettemme siedä hajua. Olemme syntyneet tällaisiksi tai saaneet koulujen ja päiväkotien homeesta sisäilmasairauden.

PLIIS ÄLÄ KÄYTÄ HAJUSTEITA <3

Älä ihmettele, jos joku ystäväsi välttelee sinua. Esim. itse näin pitkästä aikaa tutun eräällä luennolla. Tervehdin iloisesti, mutta oli pakko vaihtaa istuinpaikkaa muualle vaikka olisi ollut tosi kiva jutella.

Ahdistavia tällaiset aggressiiviset kanssaihmiset kirjoituksineen. Voisit ilmaista asiallisemminkin näkemyksesi, niin siihen voisi suhtautua ymmärtäväisemmin.

Tekstin perusteella tunnut ihmisenä olevan henkinen ympäristö- ja hajuhaitta. En ihmettele, jos sinua vältellään tuon päällekäyvän asenteen vuoksi.

Vierailija
416/1559 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Versacen bright crystal on luottotuoksuni. :)

N19

Vierailija
417/1559 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muglerin Alien!

Vierailija
418/1559 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

You can't go wrong with Chanel. Nyt ei puhuta viitosesta mikä on mielestäni tunkkainen ja vanhanaikainen. 

Lähes kaikilta designer-merkeiltä löytyy hyviä, ja nyt olen innostunut niche-tuoksuista. Mm. Byredo. 

Designer-merkeistä tämänhetkinen suosikkini on Narsico Rodriguez.

Chanel 5 on hyvä. Laitan sitä aamuisin vain YHDEN tipan ranteeseen, hieron toiseen ranteeseen ja siitä kaulaan. Se riittää. Kauempana olivat eivät haista, mutta joskus jos joku on halannut minua, on kysytty, mitä tuoksua käytän, kuulemma erittäin pehmeä tuoksu. Ilmeisesti sopii minulle.

Itseään ei pidä uittaa hajuvedessä.

Ja ikä on 76v. 

Unohdin mainita. 

Miksi juuri noihin kohtiin? 

Vierailija
419/1559 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ehdoton suosikki tällä hetkellä on Chanelin Gabrielle! Aivan ihana tuoksu joka tuo vähän mieleen vitosen mutta tämä on ehkä keveämpi ja "helpompi" tuoksu. Sillä saa mahtavasti buustattua itsevarmuutta :)

Arkisin käytän useimmiten ck unisex tuoksuja esim. One ja One Gold sekä CK2, ihanan raikkaita.

Vierailija
420/1559 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cat kirjoitti:

Älkää koskaan koskaan laittako mitään hajuvettä käydessänne itse sairaalassa tai jotain katsomassa tai vastaanotolla. Hajuaisti turtuu omaan hajuun ja aina saa olla tuulettelemassa sitä makeaa lemua tai kissan pissan kummaa partaveden tuoksua. Sairaalassa ei saa haista. Moni ärtyy sairaana hajusta, kun on muutenkin herkällä elimistö.

Vaikka itse käytän hajuvesiä kohtuudella en todellakaan laita niitä, jos olen menossa sairaalaan. Äärimmäisen junttia tehdä niin.