Mitä hajuvesiä laadukkailta ja hyviltä tuoksuvat naiset käyttävät? Mitä itse käytät?
Jotkut ihmiset käyttävät jotain todella hyviä ja laadukkaan tuoksuisia hajuvesiä. Mitä merkkejä ne ovat? Tuntuu, että en ole ikinä onnistunut ostamaan oikeasti sellaista kympin hajuvettä. Oma iho vaikuttaa ilmeisesti hieman siihen miltä hajuvesi tuoksuu, mutta sellaiset seikat lienevät melko pieniä kuitenkin.
Suositelkaa laadukkaita merkkejä. Mitä itse käytätte ja miltä kys. hajuvesi tuoksuu? Saa kertoa kaikkea muutakin hajuvesien valintaan ja merkkeihin liittyvää. Kiitos!
Kommentit (1559)
Tuoksut ovat ovat todella henkilökohtaisia juttuja siksi, että sama tuoksu voi olla toisella aivan erilainen kuin toisella. Lopputulokseen vaikuttavat tuoksun lisäksi ihmisen omat ominaisuudet ja kropan koostumus, hormonit, mielentila ym. koko se monimutkainen kemia mistä jokainen yksilö muodostuu.
Itse pidän tuoksuista, jotka eivät ole liian voimakkaita, makeita tai puuterimaisia. En myöskään pidä tuoksuista jotka tuntuvat omaan nenään pitkin päivää ja jäävät voimakkaina vaatteisiin. Hyvä tuoksu ikäänkuin sulautuu omaan kemiaan, eikä sitä edes itse huomaa. Toivottavasti muut huomaavat sen vain kevyenä ja raikkaana, mikä on tavoitteeni. Tällä hetkellä käytössä mm. Pradan Infusion d’Iris ja Guerlainin Limon Verde. Arkisin käytän usein vain Biothermin tuoksuvesiä. Mielestäni on vaikea neuvoa toisia tuoksun valinnassa, se on vain kokeiltava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on maailman parasta hajuvettä, joka kestää seuraavaan aamuunkin saakka ja tuoksua ovat tähän saakka rakastaneet kaikki, joilta olen kysynyt.
Tämä hajuvesi antaa onnellisen ja rauhallisen olon ja tuoksu on taivaallinen.
Tuoksu on YSL:n tuoksu, alkuperäiseltä nimeltään Champagne, sitemmin nimi muutettiin Yvresseksi ja nykyään sitä ei saa Suomesta mistään, en tiedä saako koko maailmastakaan, mikä on aivan älyttömän harmittavaa.
Voi ei, nyt haluan tietää millainen tämä tuoksu on! Tutustuminen ei vaan taida olla.mahdollista, jos löytyy vain jostain nettikaupoista mitä mainitsit :(
Valitettavasti pyyntösi on mahdoton, sitä kun ei näy olevan muualla myynnissä kuin netissä.
Ja koska et itse siis osta netistä, olisiko joku, joka voisi sinulle sitä sieltä tilata, jos maksaisit hänelle?
Siinä tosin on sellainen pieni mahdollisuus, että et pitäisi tuoksusta, jota on vaikea uskoa, mutta onhan se mahdollista - ja tietääkseni hajuvesiä ei saa palauttaa, koska ne on yleensä pakattu muoviin.
Itseasiassa olen sitä kansaa joka ostaa lähes kaiken netistä. Noin kallista hajuvettä ei vaan voi sokkona ostaa. Onko muilla kokemusta YSL:n Yvressestä?
Minä tykkäsin aikoinaan Champagnesta. Kun se nimikiistan vuoksi lopetettiin hetkeksi, pääsi se unohduksiin enkä tiennyt tuosta Yvressestä. Pitääkin käydä testaamassa että vieläkö pidän tuosta tuoksusta. Muistaakseni oli hieman voimakkaampi enemmän iltatuoksu ainakin omaan makuun. Nykyään käytän hajuvettä vain silloin tällöin. Minulla on tuo Chloe ruusuversio, Lady Million( ehkä hieman turhan voimakas, pitää suihkauttaa kauempaa ettei tule liikaa) ja joku Escadan ystävänpäivätuoksu. Aiemmin lempituoksuni oli Beyond Paradise (en nyt muista valmistajaa) mutta en sitä ole enää löytänyt. Käytän nykyään myös ihan vain ruusuvettä tuoksuna. Sipaisen sitä erittäin vähän koska ruusu tuoksuu voimakkaalle. Tykkään myös virkistää sillä kasvoni.
Ruusuveden tuoksu sopii parhaiten minun iholleni. Toiseksi parhaiten tuo Chloen ruusuversio, josta minulla on myös suihkusaippua. Jos käytän saippuaa, en laita hajuvettä päälle.
Tykkään muuten myös noista eteeristen öljyjen sekoituksista. Oma lempiyhdistelmäni on männyn ja salvian sekoitus. Sitä ihan todella pikkuinen pisara..
Miehet ovat kuitenkin ykeensä pitäneet eniten minun ihoni luonnollisesta tuoksusta. Tuoksun kuulemma suloisen makeahkolle ja hunajaiselle. Tuon olen kuullut siis monesta suusta.Olen kiinnostunut näistä eteeristen öljyjen sekoituksesta, mutta ei vielä mitään kokemusta. Sekoitellaanko ne ihan sellaisenaan vai laimennetaan jotenkin?
Laimennetaan, ovat sellaisenaan todella voimakkaita. Voit tehdä tuoksusekoituksen pohjaöljyyn, esim. kylmäpuristettuun jojobaan. Omaan tuoksuuni laitan minttua, frankinsensia, greippiä ja vaniljaa, pohjaöljyksi jojobaa. Taivaallinen tuoksu, joka kerää poikkeuksetta kehuja. Aidot luonnontuoksut ovat jotain ihan muuta kuin nuo synteettiset lisäainehajuvedet. Niillä ei ole mitään tekemistä tuoksutaiteen kanssa. Ovat pelkkää rahastusta, sillä niiden raaka-aineet ovat lähes ilmaisia, toisin kuin aidot luonnonöljyt. Kun niihin kerran tutustuu, ei taatusti halua palata noihin pistäviin ja koviin hajuihin.
Toiseen, itämaistyyliseen tuoksuuni laitan ruusua, jasmiinia, vaniljaa, kardemummaa, santelia ja mirhaa. Tämä on raskaampi, hyvin aistillinen ja aivan huumaavan ihana tuoksu.
Kiitos tästä tiedosta:). Pitänee myös lainata kirjoja aiheesta. Mielenkiintoista!
Rakastan kaikkia äklömakeita tuoksuja. Näiden negatiivisten kommenttien innoittamana taidan suihkuttaa vielä reilusti lisää, että varmasti tuoksun näiden kuselle ja paskalle haisevien tuoksuvihaajien nenään :)
Vierailija kirjoitti:
Rakastan kaikkia äklömakeita tuoksuja. Näiden negatiivisten kommenttien innoittamana taidan suihkuttaa vielä reilusti lisää, että varmasti tuoksun näiden kuselle ja paskalle haisevien tuoksuvihaajien nenään :)
Ennenhän hajuvesiin käytettiin nimenomaan virtsaa, vieläkö näin on? Varmaan te parfyymiharrastajat tiedätte tarkasti mitä hajusteenne sisältävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennenhän hajuvesiin käytettiin nimenomaan virtsaa, vieläkö näin on? Varmaan te parfyymiharrastajat tiedätte tarkasti mitä hajusteenne sisältävät.
Kyllä, ureaa. Ja nimenomaan ennen.
Sivettikissa vangitaan ja raavitaan sen persettä, että saadaan hienon hajuvesiharrastelijan pulloon ihunaa tuoksua. Pyydystetään kaskelotteja, jospa sillä sattuis olemaan suolistosairaus, joka tuottaa av-mammojen suosimaa ambraa. Ja mitä niitä nyt onkaan.
Katsokaapa niitten puteleittenne sisällysluetteloa.
Vierailija kirjoitti:
Sivettikissa vangitaan ja raavitaan sen persettä, että saadaan hienon hajuvesiharrastelijan pulloon ihunaa tuoksua. Pyydystetään kaskelotteja, jospa sillä sattuis olemaan suolistosairaus, joka tuottaa av-mammojen suosimaa ambraa. Ja mitä niitä nyt onkaan.
Saako aitoa ambraa enää käyttää, eikö se ole synteettista nykyään?
Vierailija kirjoitti:
Parfyymit tuoksuu niin erilaiselta jokaisen iholla. Toiselle sopii se vanha puuterimainen Chanel No. 5, toisen iholla se haisee koiranpaskalta ihon kemikaalireaktiosta riippuen.
Itse en fanita ko. parfyymiä, mutta olen tavannut muutaman harvan ihmisen joiden iholla se ei haise pässimmälle ja hyvin ymmärrän miksi juurikin tuo parfyymi on klassikko.(Jos omaa lämpimän ruumiinlämmön, muttei hikoile helposti, Chanelia kannattaa kokeilla ihoon. Siinä tuoksuliuskan päällä se haisee kamalalta.)
Yleensä raikkaat ja kevyet parfyymit tuoksuvat hyviltä kenen tahansa päällä. Miinuksena se ettei tuoksu kestä päällä paria tuntia kauemmin.
Chanel nro 5 EI ole enää se vanha klassinen valkoisten kukkien puuterimainen tuoksu sillä se on pilattu halvoilla raaka-aineilla. Nykyinen haisee sille neuvostoajan Moskovan Punainen-hajuvedelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jean-Paul Gaultier'in klassikko:
La Femme.
Yksinkertaisesti paras.
https://www.parfumarabais.com/boutique/jean-paul-gaultier/jean-paul-gau…
Muut tuoksut eivät pääse lähellekään.
Ehdin jo ajatella, että jos Gaultierin nimeä ei parfyymeissä mainita, tämä keskustelu on toisinto Eurajoelta (vanhat virret ovat toisintoja Eurajoelta).
Käytän Gaultierin deodoranttia - ja se riittää.
Joka kerta tunnistaa, kun joku käyttää miesversiota baarissa. Oli aikoinaan must, joten aikas kulunut tuoksu.
Miesten miestorso-Gaultieria kutsuttiin muinoin lärvihajuksi koska baarissa ne pahimmat lärvit ja naamat vetäneet äijät haisivat sille :DDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ureaa. Ja nimenomaan ennen.
Urea ei ole virtsaa
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Urea
Pidän metsäisistä, sitruunaisista, suolaisista ja vesituoksuista, joita on ryyditetty lähinnä kasvikunnan tuoksuilla. En raskaista, makeista tai myskisistä. Tänä kesänä on pääasiassa käyttänyt Issey Miyakin l'Eau de Issey Summer Editionia. Muutoin käytän Givenchyn Ange&Demon Le Secret-tuoksua, Balenciagan Rosabotanicaa tai Hermesin Un Jardin Sur De Niliä. Aina eau de parfum-versiota, jos sitä vaan on saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa toki, ihan vapaasti. Toki osahan ambrasta on ihan rannoilta kerättyä. Sehän on sellaista vahamaista oksennusta, jota kehittyy kaskelotin suolistossa sairauden vaikutuksesta.
Jos käyttäisin hajuvesiä, niin suosisin halpismerkkejä, ne ovat puhtaasti synteettisiä. Kalliimmissa on edelleen eläinrääkkäyksen avulla saatuja ainesosia. Mutta mitäpä ei laadukas nainen tekisi laadukkuutensa takia. :D Käy anaalirauhasista saatava erite siinä kuin oksennuskin. Kunhan vain on laadukasta.
Jos olet yli 65 vuotta niin NIna Rizzi Thems. Olen käyttänyt tätä vuodesta 74..
Millainen tuoksu on "puuterinen"?
Vierailija kirjoitti:
Tuoksut on hyvä säilyttää huoneenlämmössä ja valolta suojattuna. Itse en koskaan heitä niitä roskiin, vaikka pullo olisi tyhjä saatan jättää sen kokoelmaani kauniin designin takia. Minulla on pari todella vanhaa tuoksua, joita ei enää edes saa, mutta tyhjän pullon suulta voi yhä kokea vienon tuoksumuiston vaikkapa kahdeksankymmentäluvulta..[/quote
Tuoksut tulee säilyttää jääkaapissa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa toki, ihan vapaasti. Toki osahan ambrasta on ihan rannoilta kerättyä. Sehän on sellaista vahamaista oksennusta, jota kehittyy kaskelotin suolistossa sairauden vaikutuksesta.
Jos käyttäisin hajuvesiä, niin suosisin halpismerkkejä, ne ovat puhtaasti synteettisiä. Kalliimmissa on edelleen eläinrääkkäyksen avulla saatuja ainesosia. Mutta mitäpä ei laadukas nainen tekisi laadukkuutensa takia. :D Käy anaalirauhasista saatava erite siinä kuin oksennuskin. Kunhan vain on laadukasta.
Kuule ei av-mammaa vois vähempää kiinnostaa, vaikka parhvyyminsä olis tehty uraanista..turhaan yrität idiootteja valistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on maailman parasta hajuvettä, joka kestää seuraavaan aamuunkin saakka ja tuoksua ovat tähän saakka rakastaneet kaikki, joilta olen kysynyt.
Tämä hajuvesi antaa onnellisen ja rauhallisen olon ja tuoksu on taivaallinen.
Tuoksu on YSL:n tuoksu, alkuperäiseltä nimeltään Champagne, sitemmin nimi muutettiin Yvresseksi ja nykyään sitä ei saa Suomesta mistään, en tiedä saako koko maailmastakaan, mikä on aivan älyttömän harmittavaa.
Voi ei, nyt haluan tietää millainen tämä tuoksu on! Tutustuminen ei vaan taida olla.mahdollista, jos löytyy vain jostain nettikaupoista mitä mainitsit :(
Valitettavasti pyyntösi on mahdoton, sitä kun ei näy olevan muualla myynnissä kuin netissä.
Ja koska et itse siis osta netistä, olisiko joku, joka voisi sinulle sitä sieltä tilata, jos maksaisit hänelle?
Siinä tosin on sellainen pieni mahdollisuus, että et pitäisi tuoksusta, jota on vaikea uskoa, mutta onhan se mahdollista - ja tietääkseni hajuvesiä ei saa palauttaa, koska ne on yleensä pakattu muoviin.
Itseasiassa olen sitä kansaa joka ostaa lähes kaiken netistä. Noin kallista hajuvettä ei vaan voi sokkona ostaa. Onko muilla kokemusta YSL:n Yvressestä?
Minä tykkäsin aikoinaan Champagnesta. Kun se nimikiistan vuoksi lopetettiin hetkeksi, pääsi se unohduksiin enkä tiennyt tuosta Yvressestä. Pitääkin käydä testaamassa että vieläkö pidän tuosta tuoksusta. Muistaakseni oli hieman voimakkaampi enemmän iltatuoksu ainakin omaan makuun. Nykyään käytän hajuvettä vain silloin tällöin. Minulla on tuo Chloe ruusuversio, Lady Million( ehkä hieman turhan voimakas, pitää suihkauttaa kauempaa ettei tule liikaa) ja joku Escadan ystävänpäivätuoksu. Aiemmin lempituoksuni oli Beyond Paradise (en nyt muista valmistajaa) mutta en sitä ole enää löytänyt. Käytän nykyään myös ihan vain ruusuvettä tuoksuna. Sipaisen sitä erittäin vähän koska ruusu tuoksuu voimakkaalle. Tykkään myös virkistää sillä kasvoni.
Ruusuveden tuoksu sopii parhaiten minun iholleni. Toiseksi parhaiten tuo Chloen ruusuversio, josta minulla on myös suihkusaippua. Jos käytän saippuaa, en laita hajuvettä päälle.
Tykkään muuten myös noista eteeristen öljyjen sekoituksista. Oma lempiyhdistelmäni on männyn ja salvian sekoitus. Sitä ihan todella pikkuinen pisara..
Miehet ovat kuitenkin ykeensä pitäneet eniten minun ihoni luonnollisesta tuoksusta. Tuoksun kuulemma suloisen makeahkolle ja hunajaiselle. Tuon olen kuullut siis monesta suusta.Olen kiinnostunut näistä eteeristen öljyjen sekoituksesta, mutta ei vielä mitään kokemusta. Sekoitellaanko ne ihan sellaisenaan vai laimennetaan jotenkin?
Laimennetaan, ovat sellaisenaan todella voimakkaita. Voit tehdä tuoksusekoituksen pohjaöljyyn, esim. kylmäpuristettuun jojobaan. Omaan tuoksuuni laitan minttua, frankinsensia, greippiä ja vaniljaa, pohjaöljyksi jojobaa. Taivaallinen tuoksu, joka kerää poikkeuksetta kehuja. Aidot luonnontuoksut ovat jotain ihan muuta kuin nuo synteettiset lisäainehajuvedet. Niillä ei ole mitään tekemistä tuoksutaiteen kanssa. Ovat pelkkää rahastusta, sillä niiden raaka-aineet ovat lähes ilmaisia, toisin kuin aidot luonnonöljyt. Kun niihin kerran tutustuu, ei taatusti halua palata noihin pistäviin ja koviin hajuihin.
Toiseen, itämaistyyliseen tuoksuuni laitan ruusua, jasmiinia, vaniljaa, kardemummaa, santelia ja mirhaa. Tämä on raskaampi, hyvin aistillinen ja aivan huumaavan ihana tuoksu.
Mistä noita saa ja mitä maksaa esim. tuo sinun settisi?
Hollister on mieto kiva, DKNY kätevä,mieto, mutta saa hyvälle fiilikselle, nyt myös Nina Ricci, kevyt ihana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa on rannoilta kerättyä ja oikeasti, ambramöykyn löytäjää voi verrata aarteen löytäjään.. pienikin kasa on todella arvokasta ja myynnistä saa hurjat rahat. Ambra on ehkä maailman ihanin tuoksu, itkettää ajatellakin.
Mun käsittääkseni tiede ei ole ihan varma, mistä rööristä se ambra tulee - onko se "räkää" vai "ulostetta". Tietääkseni kaskelotteja ei pyydetä tämän takia, koska ei tiedetä edes mistä sitä möykkykertymää lähtisi etsimään.
Myski sen sijaan on synteettistä nykyisin. Hajuvesiteollisuudellekin eläinten oikeudet ovat tärkeitä.
Pitää kokeilla ja tutkia itse.
En tiedä olenko jotenkin poikkeava yksilö ihon kemian suhteen, mutta moni suosittu tuoksu tuoksuu ihollani epämiellyttävälle ja jotkut vähän vähemmän hittituoksut todella hyvälle. Tai sitten olen vain nirso. Eli on todellista metsästystä löytää hyvä tuoksu. Olen kuitenkin oppinut että tiettyjen valmistajien tuoksut sopivat useimmiten, toiset eivät ikinä.
En suosittelisi mitään merkkiä tai tuoksua suoralta kädeltä vaan menemään kauppaan ja pyytämään myyjältä apua. Ajan kanssa testaamaan pari tuoksua kerrallaan, odottamaan tuoksun kehittymisen iholla jne.