Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset ihmiset yleensä eivät pidä sinusta?

Vierailija
28.10.2017 |

Ja nyt puhutaan siitä, että pitämättömyys johtuu ominaisuuksistasi (perustemperamentti, ulkoinen ja sosiaalinen olemus, katse, puhetapa, ilmeet, eleet...) eikä siitä, että teillä on ollut erimielisyyksiä, riitaa, olet hänen mielestään tehnyt väärin tms.

Kommentit (235)

Vierailija
121/235 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yltiösosiaaliset, tekopirteät, feikit ja ulkokultaiset manipuloijat ja kieroilijat eivät pidä minusta, sillä he huomaavat etteivät he kykene muuttamaan järkähtämättömiä ja voimakkaita mielipiteitäni. Heitä ärsyttää etteivät he pääse ohjailemaan minua ja vaikuttamaan ajattelutapaani, eivät myöskään koskaan onnistu saamaan minua kiinnostumaan sosialisoinnista. Tämä jos mikä on näille joka paikkaan nenänsä tunkeville juoruilijoille kuin kryptoniittia. Ilmeensä muuttu happamaksi, kun tajuavat viimein etteivät kykene muokkaamaan käytöstäni haluamaansa suuntaan. Heillä on epäaito persoona, ja ovat aina myötäilemässä muita, taitavat perseen nuolemisen. Aina hirveä show ja esitys päällä, mutta kun maski  putoaa pois, alta paljastuu hyvin ikävä ja negatiivinen luonne. Näen suoraan heidän lävitseen, ja tämä pelottaa heitä.

Aika ikävää ja ylimielistä tekstiä. Järkähtämättömät ja voimakkaat mielipiteet eivät välttämättä aina ole hyvä asia. Omia ajatuksia täytyy voida jatkuvasti kyseenalaistaa ja punnita, tai ainakin itse katson, että se on edellytys viisaudelle ja älykkyydelle. 

Kehottaisin jonkin verran myös haastamaan ihmisiä siinä, miten syvästi antaa ensivaikutelmien vaikuttaa kokonaiskäsitykseen ihmisestä. Voimme aina kuvitella pystyvämme kategorisoimaan ihmiset johonkin luokkaan, mutta lopulta tunnemme usein toisesta ihmisestä vain pintapuolen. 

Ehkä tämä ketju osui vähän omaan kipeään kohtaan, josta pieni puolustusreaktio. Itse olen hyvin eläväinen, kiltti, iloinen, rento, sarkastinen, hyvä kuuntelija, puhelias, stereotyyppisen naisellinen nainen enkä aina jaksa puhua niin kovin syvällisiä asioita. Tuloksena on, että hyvin monet pitävät minua kaiketi tyhmänä blondina. Jossain määrin tykkään viilata ihmisiä linssiin ja esittää sellaista. On jotenkin huvittavaa, miten oikein näen joidenkin tekevän minusta hyvin nopeasti pitkälle vietyjä johtopäätöksiä ja asettavan minut tiettyyn kategoriaan. Minusta tulee ei-vaarallinen, ei vakavasti otettava ja vähän tyhmä blondi. Sinänsä se ei haittaa, koska pidän kyllä itseäni hyvin älykkäänä, eikä muiden mielipiteillä ole väliä. Lähinnä siinä huvittaa se, miten älykkäänä itseään pitävät henkilöt uskovat niin sokeasti tietävänsä asiat aina heti oikein ja pystyvänsä määrittelemään muut ihmiset johonkin kategorioihin. Totuus on kuitenkin aina monimutkaisempaa, miltä se ensisilmäyksellä näyttää. 

Niin, minusta eivät yleensä pidä omia mielipiteitään korostavat feministit. Olen ihan toisenlainen, joten ymmärrän kyllä sen tietyn halveksunnan, mikä sieltä suunnalta joskus on aistittavissa. Itse tykkään aika monista ihmisistä, mutta varmaan sellaiset kovin ehdottomat ihmiset ovat itselleni vaikein pala nieltäväksi. 

Vierailija
122/235 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konservatiiviset, autoritääriset, yleensä ne jotka alistuvat yhteiskunnan ja yhteisön sääntöihin kyselemättä.

Vaikuttaa siltä että osaan ärsyttää joitakin ihmisiä olemuksellani, vaikka en edes sano mitään, enkä edes katso ärsyyntyneen suuntaan. : )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/235 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimieliset.

Vierailija
124/235 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietysti varmasti voi tietää, ketkä kaikki eivät minusta pidä. Jotain luulisin voivani kuitenkin päätellä.

Ihmisille, joilla on tarve luokitella toisia vahvasti voin olla epäilyttävän oloinen. Olen liian hajanainen ja sitä kautta luokittelijoille liian outo ja sekava. 

En herätä ihastusta myöskään todella jämäköissä ja pedanteissa persoonissa, jotka rakastavat kuria ja järjestystä. Olen liian löysä, enkä ehkä heidän mielestään ota asioita tarpeeksi vakavasti.

Ristiriitoja voi syntyä myös sellaisten ihmisten kanssa, joiden keskustelutyyli on hyvin emotionaalinen ja rupatteleva, eikä sellainen, että asioista puhuttaisiin asioina ja niitä analysoitaisiin. Saatan itse innostua asiapitoiseen keskusteluun, enkä välttämättä tajua, että ihminen kaipaisi tässä vain nyt jotain tukea ja peesausta. Toinen voi taas kokea tämän vaikka epäempaattisuutena, tärkeilynä tai ylianalyyttisyytena pätemisenä.

Vierailija
125/235 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla vanhemmat työntekijät, jotka luulevat olevansa jotenkin parempia/tarpeellisempia/pätevämpiä kuin uudet työntekijät. Tuntevat tarvetta suhtautua ylemmyydentuntoisesti ja töykeästi. Esim.jättävät tervehtimättä ja kiittämättä. Esimiehenä tälläinen henkilö..

Vierailija
126/235 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nössöt ja vässykät

Vierailija
127/235 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskee sekä miehiä että naisia. Heikkoitsetuntoiset sekä oikein viimeisen päälle kieroutuneet paskaläjät. :D :D

Vierailija
128/235 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta yleensä pitää vähän kaikki kun olen aika sellainen miellyttävä tapaus

kateelliset ja lahjattomat ihmiset eivät. Jos nyt mietin ihmisiä jotka ovat minulle törkeitä olleet niin eivät he ole elämässä menestynyeet millään mittapuulla ja haukkuvat ihmisiä minkä kerkeävät. Ovat myös tavallista tavallisemman näköisiä. Kateutta herättää varmaan ulkonäkö ja elämäntilanne.

Vierailija
129/235 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sellaiset itsevarmat, äänekkäät, sanavalmiit pitävät mua nyhjönä, saamattomana, tuppisuuna ja varmaan vähän vässykkänä ja kokemuksieni mukaan nämä piirteet ärsyttää sellaisia ihmisiä, etenkin jos joutuvat pakosta esim. tekemään mun kanssa yhdessä jotakin projektia. Äitini sanoi, et yleensä se menee niin, että jos et itse jostakin ihmisestä pidä, niin yleensä nekään ei juuri susta pidä, ja se varmaan usein pitää paikkansa.

Vierailija
130/235 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 19v nainen. Koulussa kympin tyttö, mutten semmoinen stereotyyppinen, vaan steampunk-tyylin asuja ja asennetta joutua sanaharkkoihin löytyi, mikä hämmensi monia. Olen älykäs, joten minulle ei ollut ongelma pistää koulukiusaajille jauhoja suuhun ja säilyttää silti ysin käytösnumero.

Minusta eivät pidä naiset, jotka käyttävät rahaa tekokynsiin ja tekotukkaan ja ovat todella sosiaalisia. Lisäksi monet vanhukset haukkuvat, kun "pilaan" elämäni olemalla tämän näköinen enkä tee elämänvalintojani niin kuin kympin tytön kuuluu. Myös monet vähemmän älykkäät tyypit ei tule mun kanssa juttuun.

Vierailija
131/235 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki naiset.

Vierailija
132/235 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajat. 

Vierailija
133/235 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En liiku juuri ihmisten parissa, mutta jos joku ei musta pidä se on juuri se että olen syrjäänvetäytyvä enkä juuri osallistu keskusteluun. En jaksa höpöttää jonninjoutavia, muuta kun joskus ihan läheisten seurassa, mutta noin muuten ihmisten seurassa olen vain hiljaa ja tarkkailen ja kuuntelen, miten käyttäytyvät ja hölöttävät paskaa... onneksi eivät kuule sillon ajatuksiani.

Niin että ehkä tämä voisi olla syy jos minusta ei pidetä. Olen myös melko epäviehättävän näköinen, pelkästään jo tämä karkottaa pinnallisimmat ei-tykkäämään minusta, oletan. 

Vierailija
134/235 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä sellaiset itsevarmat, äänekkäät, sanavalmiit pitävät mua nyhjönä, saamattomana, tuppisuuna ja varmaan vähän vässykkänä ja kokemuksieni mukaan nämä piirteet ärsyttää sellaisia ihmisiä, etenkin jos joutuvat pakosta esim. tekemään mun kanssa yhdessä jotakin projektia. Äitini sanoi, et yleensä se menee niin, että jos et itse jostakin ihmisestä pidä, niin yleensä nekään ei juuri susta pidä, ja se varmaan usein pitää paikkansa.

Tämä on muuten yleensä ihan totta. 

Vierailija
135/235 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei pidä sellaiset naiset, joille on tärkeää olla se suosituin, rikkain(ainakin näyttää ulospäin siltä), kaunein ja paras.

Itse en ole koskaan ymmärtänyt mitään hierarkiajuttuja tai sitä, miksi joku olisi jollain tavalla ”parempi” tai ”huonompi” kuin muut. Olen ollut aina tasaisesti ystävällinen kaikille, vaikka he olisivat jotenkin epäsuosittuja tai suosittuja. Luulen, että joitain queen bee-tyyppisiä naisia ärsyttää, etten lähde heidän peleihinsä mukaan ja yritä nuolla heidän pyllyään tai haukkua tiettyjä ihmisiä. Naurettavaa on, että sama juttu jatkuu edelleen kolmekymppisenä työelämässä.

Vierailija
136/235 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omanikäiseni naiset, naiset joilla on halu näyttää että hyvin menee, naiset joilla on heikohko yleissivitys. Miehistä minusta eivät pidä kovin komentelemaan tottuneeet miehet tai kovin jyrkkiä mielipiteitä kannattavat miehet.

Vierailija
137/235 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut naiset... uskokaa tai älkää t.nainen

Vierailija
138/235 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne työpaikan kovaäänisimmat, lihavat ja kaikille ulkopuolisille ilkeät naiset eivät voi sietää minua. Nähty jo monesti. En tiedä, mikä minussa provosoi, en puutu kenenkään asioihin ja pyrin vain hoitamaan työni.

Vierailija
139/235 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliset ihmiset, pitävät tällaista hiljaisempaa kai jotenkin outona.

Vierailija
140/235 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua yleensä inhoaa eniten ne ihmiset joita muut pitävät aivan erityisen mukavina ihmisinä. Jatkuvasti kuulen ihmettelyä: miksi se noin teki sulle, sehän on niin mukava? Tai jos kerron mitä tämä "mukava" teki: ei ole totta, se on mukava.

Olisi kiva joskus saada selitys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi