Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumman valitsisit: lihava nuorena/lapsena vai lihava aikuisena?

Vierailija
28.10.2017 |

Valitsisitko siis olla mieluummin lihava lapsena ja teini-iässä, jolloin sinua todennäköisesti vähän pilkattaisiin ja kokisit alemmuutta, kun et pääsisi suutelemaan tai kokemaan teiniseurustesuhteita? Todennäköisesti tämä myös vaikuttaisi itsetuntoosi myös aikuisiällä, vaikka olisit onnistunut kaksikymppisenä laihduttamaan itseni normaalipainoiseksi ja olisit suhteellisen hyvännäköinen.

Vai valitsisitko mieluummin olla lapsena ja nuorena normaalipainoinen, mutta lihoisit sitten joskus kolmenkympin tullessa etkä enää onnistuisi laihduttamaan itseäsi. Tässä tapauksessa olisit saanut "normaalin" lapsuuden, olla kaunis ja hyväksytty ja kokea normaalit teiniseurustelusuhteet ja bilettämisen.

Kumman vaihtoehdon valitsisit? Kiinnostaa myös ihmisten kokemukset, että onko "traumaattisempaa" olla lapsena lihava vai tulla lihavaksi vasta aikuisena, kun on aiemmin kokenut olevansa kaunis ja seksikäs haluttu nainen ja yhtäkkiä muuttuukin siksi "lihavaksi naiseksi", jota miehet eivät katsokaan ja yhteiskunta kritisoi.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/3 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin laiha lapsena ja nuorena, aikuistuttuani lihoin sellaiseksi, että olen ihannepainoani painavampi, mutta en kuitenkaan ylipainoinen. Ystäväni oli ylipainoinen lapsena ja nuorena, mutta nykyään hän on laiha ja timmi.

Ihan vaan tämän oman kokemukseni perusteella vastaan, että olisin mieluummin laiha lapsena ja lihava aikuisena. Ystäväni kehonkuva ja suhde ruokaan on vääristynyt ja hänen sisällään tuntuu asuvan edelleen lihavuudestaan häpevää tunteva lapsi. Itse taas olen aika sinut läskieni kanssa, enkä ajattele olevani ruma tai epähaluttava tms.

Toisaalta ystäväni ongelmat eivät ole seurausta pelkästään lapsuuden ylipainosta, vaan myös hänen perheestään, jossa vuorovaikutus oli aika kamalaa välillä. Seurustelua tämä ei kuitenkaan estänyt, vaan hänellä oli kouluaikoina enemmän vientiä kuin minulla, tissittömällä kukkakepillä. Nykyään päinvastoin, mutta uskon sillä olevan aika vähän tekemistä painon kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihava lapsena

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi