Millaiset ihmiset yleensä eivät pidä sinusta?
Ja nyt puhutaan siitä, että pitämättömyys johtuu ominaisuuksistasi (perustemperamentti, ulkoinen ja sosiaalinen olemus, katse, puhetapa, ilmeet, eleet...) eikä siitä, että teillä on ollut erimielisyyksiä, riitaa, olet hänen mielestään tehnyt väärin tms.
Kommentit (235)
Olen iloinen höpöttäjä. Puhun paljon, etenkin asioista, joista en tiedä mitään. Iloinen, hyväntahtoinen höppänä, jolla hyvä tahto ja kiltti sydän. Minua ei siedetä, koska puhun liikaa. Koska juttuni eivät ole loogisia. Niissä on harvoin mitään ajatusta tai mieltä. Sisältöä ja sanottavaa ei lainkaan.
Minusta ärsyyntyvät ylimieliset älyköt, jotka johdonmukaisilla, loogisilla asioillaan ja ajatuksillaan eivät voi sietää kaltaistani alemman tason turhan (paskan) puhujaa. Etenkään, kun en ole tosissaan missään asiassa. Hihittelen vain.
Kapea-alaiset juntit, jotka eivät tiedä mitä on small talk.
Vierailija kirjoitti:
Olen iloinen höpöttäjä. Puhun paljon, etenkin asioista, joista en tiedä mitään. Iloinen, hyväntahtoinen höppänä, jolla hyvä tahto ja kiltti sydän. Minua ei siedetä, koska puhun liikaa. Koska juttuni eivät ole loogisia. Niissä on harvoin mitään ajatusta tai mieltä. Sisältöä ja sanottavaa ei lainkaan.
Minusta ärsyyntyvät ylimieliset älyköt, jotka johdonmukaisilla, loogisilla asioillaan ja ajatuksillaan eivät voi sietää kaltaistani alemman tason turhan (paskan) puhujaa. Etenkään, kun en ole tosissaan missään asiassa. Hihittelen vain.
Tuntemattoman sotilaan Rokka oli tätä tyyppiä ja oli lopulta kaikkein älykkäin ja särmin porukasta ja tarkkanäköisinkin! Oli koko kirjan moraalinen viestintuoja! Onnea!!
Nuo itseään natsitarkkoina ihmistuntijoina muka pitävät ovat juuri niitä jotka tiukissa paikoissa pimahtavat. Näin kerran tuon tyyppisen romahtavan kokonaan ihan avuttomaksi vastoinkäymisestä. Se kovuus on aina feikkikuori vaan.
Kovalla " läpikatsoja " on aina feikki ja epäkypsin. Aito kypsyys ja vahvuus ei ole ikinä kovuutta eikä suuriluuloista - se on teini ikään jumittuneen ihmisen asennetta.
Oikeasti vahvaa ihmistä ei uhkaa kukaan liikaa että kovettumiseen olisi syytä.
Hän tekee hyvää missä aihetta näkee eikä imagosyistä " ettei vaan näyttäisi perseennuolijalta".
Lokeroijat.
Joidenkin on yllättävän vaikeaa hyväksyä, että ihmiset voivat pitää monenlaisista asioista. On liian outoa, jos sama ihminen kuuntelee heviä, iskelmää ja teknoa. On liian outoa, jos tasapainoisen iloisella perheenäidillä onkin ollut irokeesi tai heille selviää vapaa-ajalla, että pankkineidillä on enemmän tatuoitua kuin paljasta ihoa. On liian outoa, jos se nahkatakkinen tyttö harrastaakin hiihtoa. Ja niin edelleen. Nämä lokeroijaihmiset eivät minusta pidä.
Olen mm kuullut että mun persoonaan on vaikea päästä käsiksi, tai että minussa on jokin vika kun en osaa päättää mistä pidän (siis siinä mielessä että pitäisi pitää vain yhdestä tyylistä, en tiedä miksi koska en tätä ymmärrä). Nämä samat ihmiset ovat muutenkin kovia arvostelmaan muita ihmisiä ja heidän valintojaan. "Mikä tuokin luulee olevansa, hammaslääkäri-Pena päätti ryhtyä rebeliksi kun osti moottoripyörän" ja likaista naurua päälle.
Minusta eivät tykkää konservatiiviset tai pedantit ihmiset. Myöskään kovaääniset pomottajatyypit eivät jostain syystä jaksa minua.
Olen boheemi vapaasielu, jolla on kaikki hukassa aina ja paita päällä väärinpäin.
Bohomanian kirjoitti:
Minusta eivät tykkää konservatiiviset tai pedantit ihmiset. Myöskään kovaääniset pomottajatyypit eivät jostain syystä jaksa minua.
Olen boheemi vapaasielu, jolla on kaikki hukassa aina ja paita päällä väärinpäin.
Ilmankos ukko ottaa ajoittain päähän! Minä olen tuo eka pedantti konservatiivinen pomottaja ja ukko boheemi mikä lie. Ei auta, vaikka ollaan oltu naimisissa 25 vuotta.
Ei minusta pidä oikein kukaan. Toisista olen varmaan liian hiljainen ja totinen. Varmasti juuri todella sosiaaliset ihmiset pitävät minua ujona ja outona. Pärjään paremmin hiljaisimpien kanssa ja saan heidän kanssaan suuni auki. Kova-äänisessä porukassa jään usein kuuntelijaksi. Paljon on ollut ongelmia ihmisten kanssa, vaikka yritän kyllä olla asiallinen ja en ole ikinä ilkeä. Ymmärryksen puutetta puolin ja toisin ja sitten omat rajoitteeni kuten ujous. Huomaan kyllä nopeasti jos kemiat toisen kanssa ei kohtaa. Nämä rajoitteet voivat kyllä olla enemmän minusta johtuvia kuin muista sillä olen huono toimimaan varsikin vieraanpien ihmisten kanssa. Jos olisin luontevampi niin varmasti asiat helpottuisivat. Silti elämässäni on ollut todella ikäviäkin ihmisiä eli ei täysin minun syytäni.
Voimakkaasti ulospäin suuntautuneet. Sellaiset äänekkäät ja aktiiviset.
Olen itse rahallinen ja hiljainen, mikä ilmeisesti jollain tavalla ärsyttää näitä räväköitä henkilöitä 😞
Bohomanian kirjoitti:
Ihana tykkään!
Itseäni kiinnostaisi kuulla myös, millä tavalla havainnoitte sen, etteivät luettelemanne kaltaiset ihmiset pidä teistä? Välttelevätkö, ovatko ilkeitä?
Sellaiset, joiden mielestä elämä pitäisi suorittaa tietyllä kaavalla. Avioliitto, omakotitalo uudella asuinalueella, kultainennoutaja, kaksi lasta, vakituinen työpaikka, kesämökki tai lomat pakettimatkalla jne. Enkä väitä että näissä missään olisi mitään vikaa, varmasti näin elävistä moni on onnellinen. Mutta se pieni prosentti on niitä, joiden mielestä kaikkien muidenkin pitäisi elää samaa elämää.
Avioliitosta eronneet on huonompia (oli erolle syy mikä hyvänsä). Vapaaehtoisesti lapsettomat ovat huonompia. Vapaaehtoisesti sinkut ovat huonompia. Yt-neuvotteluissa irtisanotut ja muut työttömät ovat huonompia. Ylipäätään jos syystä tai toisesta elämä on mennyt eri tavalla, on se näistä merkki siitä että on jollain tavalla huonompi. Ehkä lapsellinen, laiska, tyhmä, sekopää tai ylipäätään viallinen. Samoilla ihmisillä toki on järjetön raivo pitää omistakin kulisseista kiinni.
Niin, näille ihmisille tietysti olen kummajainen, kun 30-vuotkaaksi asti olin vela ja pitkän aikaa sinkkunakin, erosin avioliitosta ihan hyvästä insinööristä, matkustelin, vaihdoin alaa ja työpaikkaa. Ei siis mitään oikeasti outoa tai kummallista nykymaailmassa, mutta on ihmisiä joille tämäkin on liikaa.
Sosiaalisesti ainakin näennäisesti menestyvät naiset ovat kateellisia ja vihaavat minua koska kuljen omia polkujani, pystyn olemaan yksin ja elämään niin etten ripustaudu kehenkään.
Kieroilijat, valehtelijat, pahantahtoiset juoruilijat, painostajat, määräilijät
Olen kuulemma pelottava, koska uskallan sanoa, mihin en lähde mukaan ja mistä en pidä. Pelottavuuttani ei näy vähentävän se, että ilmaisen kantani rauhallisesti, jopa hymyillen.
Mikäli joku jäärä ei puhetta usko, hän huomaa tarkoitukseni viimeistään siinä vaiheessa, kun ns. äänestän jaloillani.
PS. Lapset, heikot, eläimet ja hädässä olevat eivät tunnu pelkäävän minua.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei pidä. Olen hiljainen entinen kiusattu. Yritän olla ystävällinen kaikille, koska tiedän miltä tuntuu kuolla sisältä... En ole aito ja se näkyy.
Voi surku! Mulle tuli paha mieli takiasi.
Enkä usko, ettei kukaan pitäisi sinusta.
Oletko niin haavoilla, ettet itse enää uskalla luottaa kehenkään?
Kuulostat ihmiseltä, josta moni pitää. Anna heille tilaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Viekkaat. Olen aika vilpitön tyyppi mutta kuitenkin sosiaalisesti tarkkanäköinen, mikä ilmeisesti ärsyttää kieroilijoita.
Tottamooses se ärsyttää! Sitten jos vielä menet sanomaan kieroilun julki, on piru merrassa.
Siinä kumma kyllä joutuu yleensä kieroilijoiden uhrienkin epäsuosioon.
Tätä on vaikeempi ymmärtää.
Minä tykkään että joku vaan menee mieluummin pois kuin että jää muuttamaan minua. Olen tyytyväinen jos vaan siis mennään tämähän on vapaa maa!
Monnit, sekä heidän hovinsa, Pillit ja Pullat.
Moneen kertaan nähty.
Näitä ärsyttää sanomattomasti, että joku rohkenee jättäytyä heidän kirjoittamattomien sääntöjensä ulkopuolelle.
Eli rohkeus ärsyttää, ei siitä moni pidä.
Mutta ei hätää! Yksin ei tarvitse aina olla,
on muitakin nonkonformisteja.
Mutta herkkänä ihmisenä kaipaan yksinoloaikaa myös. Näköjään keskivertoa enemmän.
Minua inhoavat asialliset ja viralliset ihmiset. Olen itse leikkisä ja rakastan hulluttelua. Työskentelen lasten kanssa, enkä varmaan koskaan kyllästy leikkimiseen. Lisäksi harrastan teatteria ja musiikkia ja tästä leikkisyydestäni sekä heittäytymistaidostani on harrastuksissa hyötyä. Omat kaverit ovat kaikki kivoja ja hauskoja.
Sinulla on kuule jotain pielessä ja se on koko asenteesi sillä kukaan ei näe toisesta läpi etkä sinä ollenkaan tiedä mikä toista motivoi ja liikuttaa. sinulla on lapsenomainen usko vaikuttamisesi voimaan ja muuhun. Et sinä vaikuta vaan torjut ihmisiä pelkästään.