Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä pelkään asua tässä talossa!

Vierailija
27.10.2017 |

Mistähän aloittaisi ja mihin lopettaisi... Asumme mieheni lapsuudenkodissa, yksi lapsi (4 vuotias) kissa ja koira. Pari vuotta elämä sujui ihan normaalisti, mutta sitten kaikki muuttui, noin vuosi sitten, ja varsinkin sen jälkeen, kun mieheni alkoi olla töiden takia viikonloppuja pois kotoa.

Kyse on siis selittämättömistä tapahtumista (anteeksi sekava teksti mutta kirjoitan aika vauhdilla) Kaikki alkoi ihan sellaisista asioista, joihin en suuremmin kiinnittänyt huomiota, ja jotka laitoin hajamielisyyden tai väsymyksen piikkiin. Esimerkiksi eräänä päivänä olin alkamassa ruoan laittoon, ja olin sen verran pois keittiöstä, että käväisin pyörähtämässä toisessa huoneessa. Tullessani takaisin keittiöön, oli valmiiksi hellalle laittamani kattila tiskipöydällä.

Kerran tiskatessani takanani olevan ruokapyödän vanha puutuoli narahti juuri samalla tavalla, kuin kun joku istuu siihen/nousee siitä ylös.

Kerran istuessani olohuoneessa lukemassa, vanhan ompelukoneen rautapyöri pyörähti yhtäkkiä pari kertaa ympäri ja pysähtyi. Syytin tästä kissaa.

Tähän väliin on sanottava, että olen aina ollut sen luokan realisti, etten ole uskonut mihinkään mitä silmilläni en näe, ja siitä syystä ohitin kaiken tapahtuvan olankohautuksella ja keksin aina jonkin järkevän selityksen tapahtumille. Vaikka asumme syrjässä, en ole koskaan ollut mikään säikky ihminen enkä ole täälläkään aikaisemmin pelännyt.

Kunnes kaikki alkoi muuttua. Oli muistaakseni toinen viikonloppu kun mieheni oli poissa kotoa. Heräsin yöllä siihen, että koira haukkui. Ajattelin, että koiralla on hätä, ja nousin ylös viedäkseni sen ulos. Koira kuitenkin nukkui kaikessa rauhassa. Ajattelin sitten nähneeni unta, vaikka olin kyllä aika varma että olin jo hereillä kun sängystä nousin ylös.

Seuraavana aamuna aloin huolestua. Lapsi leikki olohuoneen lattialla, kunnes yhtäkkiä sanoi "Äiti, katso" Minä tuijotin silmät suurina lapsen osoittamaan suuntaan, mutten nähnyt mitään. Kysyin, että mikä siinä on, lapsi sanoi "Täti" Siinä vaiheessa nousi jo vähän karvat pystyyn.

Tämän jälkeen on alkanut tasaista tahtia tapahtua yhä oudompia asioita, ja pääasiassa silloin, kun mies on poissa. Lapsi on alkanut pelätä varsinkin öisin ja monesti vaatii päästä viereeni nukkumaan.
Pannuhuoneeseen vievälle polulle on alkanut ilmestyä yksittäisiä halkoja, aivan kuin joku olisi vienyt sinne puita ja pudottanut osan matkalla.
Koira on alkanut murista itsekseen ja kissa seurailee jotain katseellaan. Joskus koira myös juoksee ovelle haukkuen, vaikka siellä ei ole ketään.
Herään yöllä ääniin, kerran kuulosti siltä kuin pesukone olisi ollut päällä, keittiössä liikutaan, tuolit siirtyvät. Makuuhuoneessa joku marssi yhtenä yönä levottomasti edestakaisin.

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on muutama selittämätön kokemus , mutta tätä ei ainakaan voi laittaa minkään mielenterveysongelman piikkiin, tai sitten on puoli kylää psykoosissa, koska niin moni asian todisti 😅

Eli äitini talossa seinällä oli isoisäni 60-luvulla 60 v lahjaksi saama seinäkello (talo on isoisäni rakentama). Sen koneisto oli ollut jo kauan rikki, ja yritetty usein korjata, mutta hajosi aina uudestaan, joten annettiin sitten olla pysähdyksissä. Kävi ja löi aivan miten sattui, ja oli ollut pysähtyneenä vuosia.

Eräänä iltana v. 2002 odoteltiin jotain ohjelmaa alkavaksi yhdeksältä. Jostain syystä vilkaisin kyseistä kelloa, vaikka en sitä tietysti koskaan katsonut kun eihän se käynyt. No, kellopa kävikin terhakkaasti aivan oikeassa ajassa (20.40). Kukaan ei ollu sitä vetänyt, ei edes tiedetty missä se vetoavain oli, äitini oli ollut pari viikkoa poissa ja itse tulin käymään talonvahtina.

Kello kävi yli viikon (aiemmin simahti parissa päivässä) täsmälleen ajassa ja löi oikein. Useat ihmiset tätä kävivät hämmästelemässä. Kun se sammui, otettiin seinältä pois. On nyt tädilläni sängyn alla eikä sitä sen koommin ole esiin otettu.

Tämäkin tarina on kiertänyt netissä jo vaikka kuinka kauan hieman eri versioina. Mutta periaate kuitenkin sama...

Vierailija
62/106 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut ehkä se kissa ei kuitenkaan ole halkoja kantanut selässään. :D Mutta trollihan tämä olikin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä aloituksetkin kiertää keskustelupalstoilla. Eli tämäkin voi olla pari vuotta sitten laitettu ja ylläpito laittanut uudelleen, kun liian hiljaista. Sama systeemi kun muuallakin. Muistan eräältä toiselta sivustolta joitain aloituksia sanasta sanaan yhdestä tietystä syystä, josta ei sen enempää.

Vierailija
65/106 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oli vissiin sitte provo, kun löytyny kaksplussalta vuodesta 2011

Vierailija
66/106 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Happy Halloween! Eli siihen liittyviä tämä ja vastaavat jutut.

Vierailija
67/106 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

halloween pastaa porvoon tapaan

Vierailija
68/106 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tätä mistään netistä koskaan lukenut enkä ottanut, vaan aivan itse kokenut ja todistajia on elossa useampi kappale. On se niin vaikeaa hyväksyä, että tässä maailmassa voi olla muutakin.... ja ihan terveitä, normaaleja ihmisiä ollaan, todistajissa mm. Lakimies ja ekonomi.

Vierailija
69/106 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 69 siis kellon kokija.

Vierailija
70/106 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arvuuttele sitä onko tämä satu vai ei, mutta meillä on myös tapahtunut kummia juttuja, ehkä niihinkin joku järkevä selitys löytyy, mutta ei olla sitä vielä keksitty. Niistä ei voi syyttää ainakaan pelkästään minun harhaisuutta, koska mieheni on ollut paikalla todistamassa. Tosin ei uskonut ensin kun kerroin, sitten vasta kun oli itse paikalla kokemassa. Aluksi olin peloissani ja kauhuissani ja muuttamassa pois, mutta tulin siihen tulokseen, että mistään pahasta ei ole kyse. "Vaarallisin" juttu on ollut tähän mennessä se, että vedenkeitin on mennyt itsestään päälle tyhjillään, mutta nykyään otankin sähköjohdon irti jos ei ole käytössä.

Vierailija
71/106 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarina ei kuulosta lainkaan uskottavalta esim. halot polulla joka vie pannuhuoneelle. Sehän ei käytännössä ole mahdollista.

Kannattaa käydä lääkärissä tai hankkia enemmän sisältöä tai tekemistä elämään.

Vierailija
72/106 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riistakamera. Ja sitten linkki tänne. Tai parempi, anna miehesi katsoa se. Sitten joko sinut hoitoon tai muutatte pois.

Veikkaan, että et pidä miehesi työajoista. Lapsi puolestaan aistii sinun pelkosi. Ja koirat ja kissat ovat luonnostaan tuollaisia, ne haistavat/näkevät/kuulevat kaikkea pientä rapinaa ja hajua, kaukaakin. Kissoilla on erityisesti tapana toljottaa jotain ilmassa leijuvaa näkymätöntä. Mutta jos kissakaan ei siitä hermostu, sinunkaan ei tarvitse. Jos kissasi alkaa sähistä ja möyrytä niin sitten on syytä harkita valvontalaitteita, sillä kissat hermostuvat vain elävistä ihmisistä.

Vierailija
73/106 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En arvuuttele sitä onko tämä satu vai ei, mutta meillä on myös tapahtunut kummia juttuja, ehkä niihinkin joku järkevä selitys löytyy, mutta ei olla sitä vielä keksitty. Niistä ei voi syyttää ainakaan pelkästään minun harhaisuutta, koska mieheni on ollut paikalla todistamassa. Tosin ei uskonut ensin kun kerroin, sitten vasta kun oli itse paikalla kokemassa. Aluksi olin peloissani ja kauhuissani ja muuttamassa pois, mutta tulin siihen tulokseen, että mistään pahasta ei ole kyse. "Vaarallisin" juttu on ollut tähän mennessä se, että vedenkeitin on mennyt itsestään päälle tyhjillään, mutta nykyään otankin sähköjohdon irti jos ei ole käytössä.

Oisko aika ostaa uusi vedenkeitin, sillä nekään eivät ole ikuisia. Yksi syy tulipaloihin on epäkunnossa olevat kodinkoneet.

Vierailija
74/106 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hermostuttavaa! Tuli muuten mieleen että on myös ollut jonkun ulkomaan uutisissa muutama kerta siitä kuinka jonkun talossa on asunut piilossa joku tuntematon ihminen. Eräs mies oli ruvennut ihmettelemään kuinka joskus tavarat olivat siirtyneet tai jääkaapista oli hävinnyt ruokaa. Lopuksi paljastuikin että miehen talossa jossain kellarikaapissa tai missälie se nyt sitte olikaan oli piilossa asunnoton nainen!  XD Mut en tiiä kumpi olis kamalampaa, joku hörhö piilottelemassa talossa vai henget ahdistelemassa ja siirtelemässä tavaroita.

Tämä oli Japanissa, ja asunnoton nainen oli pieni, kyhärä mummeli, joka piilotteli keittiön komerossa/kaapissa piilossa ja tuli ulos vain kun mies lähti asunnosta. Mies alkoi ihmetellä pieniä asioita ja laittoi valvontakameran. Siinä sitten näkyy kuinka yhtäkkiä tumma pieni mummeli luikahtaa keittiöön.. siis ihan kauhuelokuvakamaa. Itse huutaisin suoraa huutoa tuollaisesta :o Ajatelkaa, olette nukkuneet siellä ja koko ajan keittiössä...

Vierailija
75/106 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hermostuttavaa! Tuli muuten mieleen että on myös ollut jonkun ulkomaan uutisissa muutama kerta siitä kuinka jonkun talossa on asunut piilossa joku tuntematon ihminen. Eräs mies oli ruvennut ihmettelemään kuinka joskus tavarat olivat siirtyneet tai jääkaapista oli hävinnyt ruokaa. Lopuksi paljastuikin että miehen talossa jossain kellarikaapissa tai missälie se nyt sitte olikaan oli piilossa asunnoton nainen!  XD Mut en tiiä kumpi olis kamalampaa, joku hörhö piilottelemassa talossa vai henget ahdistelemassa ja siirtelemässä tavaroita.

Tositapahtuma. Tässä video

Youtube on täynnä näyteltyjä feikkivieraita. Hauskojahan noi on silti kaikki. Tai "hauskoja"

Vierailija
76/106 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut samantapaista vanhassa koulussa asuessani

Vierailija
77/106 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähkölaitteet ovat kuuluisia vioistaan. On ihan normaalia, että ne napsuvat päälle ja pois. Telkkarit, imurit ja keittimet. AINA kannattaa ottaa johto / virta pois.

Vedenkeitin ei ole vanha (toki uusikin voi olla viallinen), mutta siinä on sellainen vipu, jota pitää aika voimakkaasti painaa jotta menee päälle, kummallinen juttu kuitenkin. Paljon selittämättömämpiäkin juttuja on tapahtunut, onhan se mielenkiintoista. Ei siis pelkästään kyse mistään sähkölaitevioista :)

Vierailija
78/106 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä istunto ja sovi henkien kanssa että jättävät sinut rauhaan, koska olet liian herkkä ihminen henkimaailman asioille. Ystävälliset edesmenneet kyllä ymmärtävät sen.

Vierailija
79/106 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, nyt kipin kapin läkärin puheille. Moni mielenterveysongelma tai ihan sairaus voi alkaa tuolla tavoin.

Vierailija
80/106 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaalle ystävälleni kävi niin, että hänen anoppinsa kuoli. Ystäväni oli kaksivuotiaan lapsensa kanssa jossain suvun kissanristiäisissä. He olivat sitten olleet jossain talon sivuhuoneessa mitä lie housuja tms vaihtamassa lapsen kanssa kahdestaan.

Yhtäkkiä lapsi oli katsonut tyhjään nurkkaan, ilme oli kirkastunut ja lapsi oli sanonut hymyillen "mummi!" ja katsonut nopeasti äitiinsä ja taas iloisena nurkkaan. Ja lapsi oli siis ojennellut käsiään sinne ja kun ystäväni oli päästänyt lapsen housunkauluksesta vapaaksi, oli tenava kipittänyt kiireellä nurkkaan ja kysynyt minne mummi meni.

Ystäväni on ihan täysjärkinen. Muullakin nousee niskavillat pystyyn tästä. Mutta eihän näitä uskalla kukaan kertoa muille, hulluna pidetään. Plus että lapsi saisi hullun leiman. Siksi ei puhuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän