Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä pelkään asua tässä talossa!

Vierailija
27.10.2017 |

Mistähän aloittaisi ja mihin lopettaisi... Asumme mieheni lapsuudenkodissa, yksi lapsi (4 vuotias) kissa ja koira. Pari vuotta elämä sujui ihan normaalisti, mutta sitten kaikki muuttui, noin vuosi sitten, ja varsinkin sen jälkeen, kun mieheni alkoi olla töiden takia viikonloppuja pois kotoa.

Kyse on siis selittämättömistä tapahtumista (anteeksi sekava teksti mutta kirjoitan aika vauhdilla) Kaikki alkoi ihan sellaisista asioista, joihin en suuremmin kiinnittänyt huomiota, ja jotka laitoin hajamielisyyden tai väsymyksen piikkiin. Esimerkiksi eräänä päivänä olin alkamassa ruoan laittoon, ja olin sen verran pois keittiöstä, että käväisin pyörähtämässä toisessa huoneessa. Tullessani takaisin keittiöön, oli valmiiksi hellalle laittamani kattila tiskipöydällä.

Kerran tiskatessani takanani olevan ruokapyödän vanha puutuoli narahti juuri samalla tavalla, kuin kun joku istuu siihen/nousee siitä ylös.

Kerran istuessani olohuoneessa lukemassa, vanhan ompelukoneen rautapyöri pyörähti yhtäkkiä pari kertaa ympäri ja pysähtyi. Syytin tästä kissaa.

Tähän väliin on sanottava, että olen aina ollut sen luokan realisti, etten ole uskonut mihinkään mitä silmilläni en näe, ja siitä syystä ohitin kaiken tapahtuvan olankohautuksella ja keksin aina jonkin järkevän selityksen tapahtumille. Vaikka asumme syrjässä, en ole koskaan ollut mikään säikky ihminen enkä ole täälläkään aikaisemmin pelännyt.

Kunnes kaikki alkoi muuttua. Oli muistaakseni toinen viikonloppu kun mieheni oli poissa kotoa. Heräsin yöllä siihen, että koira haukkui. Ajattelin, että koiralla on hätä, ja nousin ylös viedäkseni sen ulos. Koira kuitenkin nukkui kaikessa rauhassa. Ajattelin sitten nähneeni unta, vaikka olin kyllä aika varma että olin jo hereillä kun sängystä nousin ylös.

Seuraavana aamuna aloin huolestua. Lapsi leikki olohuoneen lattialla, kunnes yhtäkkiä sanoi "Äiti, katso" Minä tuijotin silmät suurina lapsen osoittamaan suuntaan, mutten nähnyt mitään. Kysyin, että mikä siinä on, lapsi sanoi "Täti" Siinä vaiheessa nousi jo vähän karvat pystyyn.

Tämän jälkeen on alkanut tasaista tahtia tapahtua yhä oudompia asioita, ja pääasiassa silloin, kun mies on poissa. Lapsi on alkanut pelätä varsinkin öisin ja monesti vaatii päästä viereeni nukkumaan.
Pannuhuoneeseen vievälle polulle on alkanut ilmestyä yksittäisiä halkoja, aivan kuin joku olisi vienyt sinne puita ja pudottanut osan matkalla.
Koira on alkanut murista itsekseen ja kissa seurailee jotain katseellaan. Joskus koira myös juoksee ovelle haukkuen, vaikka siellä ei ole ketään.
Herään yöllä ääniin, kerran kuulosti siltä kuin pesukone olisi ollut päällä, keittiössä liikutaan, tuolit siirtyvät. Makuuhuoneessa joku marssi yhtenä yönä levottomasti edestakaisin.

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois. Eikait siinä muuta.

Vierailija
22/106 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta pois. Eikait siinä muuta.

Niin paitsi jos se seuraa mukana...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mitään yliluonnollista ei ole olemassa on helppo todeta että ap:n kirjoitukset eivät pidä paikkaansa.

Vierailija
24/106 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä rauhoittaako, mutta ainakin ev.lut. papit tekevät kotien siunauksia. Ehkä tuosta apua?

Vierailija
25/106 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa siltä, että ehkä sinun kanttaisi käydä psykiatrilla ihan vaan testeissä oman itsesi kannalta. Voi olla esim alkavaa alzheimerin tautia, skitsofreniaa tai vastaavaa. 

Lapset yleisemmin reagoivat vanhempien käytökseen ja jos sinä olet muistamattasi mumissut 'tädille' ja lapsi nähnyt tämän, voi hän myös alkaa kuvittelemaan tälläistä tätiä. 

Kummituksia ym. ei ole olemassa ja se on todistettu jo moneen otteeseen. Kun alkaa uskomaan ja kuulemaan ääniä, on silloin ongelmia omassa mielenterveydessä. 

Vierailija
26/106 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä rauhoittaako, mutta ainakin ev.lut. papit tekevät kotien siunauksia. Ehkä tuosta apua?

Taikoja tekemällähän ne asiat sujuvat.... siis nyt vittu oikeesti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
27/106 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen tarina.

Tämä ei liity aloitukseen ap mutta itse mietin tuleeko tuo Porvoo sanonta siitä kun Ulvilan murhattu oli ollut Porvooseen yhteydessä mutta kokkarimafia esti tutkimukset ja ko poliisi. Kuoli.

Mutta kertomukseesi. Kerrotko minkä ikäisiä ovat lapsesi?

Vierailija
28/106 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Here comes Johnny!"

Vierailija
29/106 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvavat lapset voivat joskus tehdä tepposia nekin?

Vierailija
30/106 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hengaili asunnossamme asunut alkuperäisasukasnainen. Alkuun hänen kanssaan oli haasteita, eikä hän hyväksynyt kaikkia ihmisiä kotiimme käymään. Aluksi tietenkin pelkäsin, mutta ajan myötä totuin häneen, eikä ongelmia enää ollut. Toisen syyn vuoksi meillä tuli käymään ennustaja/meedio, joka sitten samalla ohjasi mummon valoon. Hiljaista ollut sen jälkeen... Välillä iskee ikävä, kun kuuluu yllättävä ääni ja sitten huomaakin sen vain olleen henkarista tippunut takki tms.

Ohjeeni siis sinulle: pyydä joku asiantuntija käymään. Älä itse ota yhteyttä kuolleisiin, kun et voi tietää, kuka teillä häiriköi ja miksi. Tampereella Päivi Alanen ainakin osaa asiansa.

Ja olen muuten ihan täysjärkinen ihminen, vaikka sitä tämän tekstin jälkeen onkin vaikea uskoa. Olen agnostikko, enkä noita Päivinkään juttuja ihan niele, mutta ero arjessa on niin huima, että hyväksyttäköön se sellaisenaan ja jätän uskomiset ja pohdinnat muille.

Vierailija
31/106 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisit-sarjassa oli nainen jolle suositeltiin lääkäriä eikä poliisia.

Vierailija
32/106 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaskan henkimaailmasta tuli viiden aikaan. Siinä häädettiin pahaa henkeä. Faktoja ei taidettu esittää, mutta siellä auttoi kun kävi meedio. Joku suomalainen joskus sanoi, että henkiä jää välitilaan kun eivät pääse toiselle puolelle. Enpä tiedä noista jutuista, nuo nyt tuli mieleen. Toivottavasti ei tarvisi pelätä tuollaisten juttujen takia.

Vierailija
33/106 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ihmiset uskovat kummituksiin... aaahhhahahhhaaaiihhiihihahhahaaaaaa!!!!!!!

Vierailija
34/106 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin sama teksti olisi ollut täällä pari vuotta sitten. Olet ilmeisesti provo ja haluat kertoa kummitusjuttuja, joko omia tai sitten jaksat kopioida vanhoja? Jos nyt olisikin totta, taidat olla sekoamassa? Onko töissä raskaa vai jossain muulla elämänalueella? Yritä hakea apua, ettet polta koko taloa, jos hella on jo kerran jäänyt päälle. Tsemppiä mielenterveysongelmien kanssa.

Vierailija
35/106 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi kerran niin, kun istuin iltasella sohvalla, niin kangassohvan tasaisella käsinojalla ollut lapanen tippui yhtäkkiä lattialle. Sitä oli hyvin hankala käsittää, kun lapanen ei ollut edes mitenkään huonosti siinä eikä reunalla, vaan lepäsi tasaisesti käsojalla. näytti siltä kuin joku olisi huitaissut lapasen siitä pois. Se ei tippunut valuen vaan nopeasti. Kuulostaa varmaan ihan tylsältä, mutta itselle tuli silloin tunne, että tapahtui jotakin, mitä ei voi oikein mitenkään selittää. Olin jo unohtanut koko jutun, mutta tämän avauksen luettuani se tuli taas mieleen. Tapauksesta on jo monta vuotta aikaa.

Vierailija
36/106 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska kummitusjuttu, mut oikeasti: Kissat osaa kyllä laittaa varmasti hellankin päälle. Meidän kisumirri osas avata jopa matkailuvaunun oven lukon. Monet kerrat syylliset napotti pihalla silmät kiiluen ja ovi selällään. Tämä tosin olikin älykkäin yksilö, mitä meillä ollut.

Vierailija
37/106 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo egtoblasmaa! :D Ghosbusters.. Nro 36

Vierailija
38/106 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko, ap, ihan varma, ettet kävele unissasi ja järjestele tavaroita?

Mun serkku (oli silloin lapsi) sairastui diabetekseen ja ennen diagnoosia järjesteli tavaroita unissaan.

Vierailija
39/106 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla lapsuuden traumoja? Jos sulla on jakautunut persoonallisuus josta et ole tietoinen tai kävelet unissasi. Se selviäisi kyllä kameran avulla.

Vierailija
40/106 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihis helvettiin mun kommentit hävis ja miks?

Niin hävisi munkin kommentti, ihan asiallinen:(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi