ÄLKÄÄ TULKO PÄIVYSTYKSEEN ALKURASKAUDEN NIUKAN VERENVUODON TAKIA!!!
Taas ihmettelin jälleen kerran kun eräs odottava äiti tuli rviikolla 5 niukan verenvuodon takia sairaalan päivystykseen keskenmenon pelossa! Mitäköhän se kuvitteli meidän tekevän...?
Kommentit (129)
ja verta tuli kuin hanasta vääntämällä =(
Ottivat sisään ja sit yöllä syntyi vauvanalku =(
Minun tuttavani käsittelee kanteluita terveydenhoitohenkilökunnasta ja hänelle aina kerron kaikki kokemukseni. Hyvät ja huonot.
Siinä 10023:ssa vastaa vaihtelevantasoista ihmiskuntaa.
Ja sairaalaassa tarvitsee päivystystä muutkin kun keskenmenot.
Mulla oli rv 6+3 ja aloin vuotaa koskenut ei mihinkään. Lääkäri soitti saman tien leikkaus saliin ja kysy onko tilaa tämä ihminen ei kestä 20min kauempaa olin 10 min päästä leikkaus pöydällä taju pois ja kaavinnassa et ellen olis menny päivystykseen miten olisi käynyt?????
Kuopusta odottaessa menin päivystykseen, koska epäilin että esikoisella oli parvorokko. Terkka naureskeli siinä ja antoi ymmärtää, että olen hysteerinen ja oli jo passittamassa takaisin kotiin. Vaatimalla jouduin vaatimaan lääkärille pääsyä. Kylläpä on senkin terkan hymy hyytynyt siinä vaiheessa, kun on kuullut että esikoinen oli tosiaan sairastanut juuri parvorokon, joka ei ONNEKSI ollut tarttunut minuun.
Olen saanut myös kaksi keskenmenoa viikoilla 6. Koska vuoto oli hallinnassa eikä voimakkaita kipuja ollut, ei tullut mieleenkään lähteä viikonloppuna päivystykseen. Ihan maalaisällillä järkeilin...
kyllä silloin sairaala tarvitsee resurssinsa ttodellisen hengenvaaran varalle. Jos nyt edes ymmärsitte mitä tarkoitin. en ole muuten ap.
että he keskenmenoa pelätessään hakeutuvat hoitoon.
Tavallinen tallaaja ei voi mitenkään tietää, mikä vuoto on normaalia, mikä vaarallista, milloin tarvitaan kaavintaa, milloin selvitään luonnonmenetelmällä.
Jos te kaikkitietävät siellä polilla katsotte, ettei voi tehdä mitään, niin kertokaa se sitten asiakkaillenne (kyllä, potilaat ovat teidän asiakkaitanne!)
Ei pitäisi ryhtyä palveluammattiin jollei ole palveluhalukkuutta.
Vierailija:
ja verta tuli kuin hanasta vääntämällä =(Ottivat sisään ja sit yöllä syntyi vauvanalku =(
Aina puhutaan hoitajapulasta, enkä tosiaan ihmettele miksi. Paska palkka, rankka työ jne, MUTTA ETTÄ ARVOSTUSKIN ON TÄTÄ LUOKKAA. Hävetkää.
arvosta siksi, kun hoitajat luulevat itsestään aivan liikoja.
Vierailija:
se on. Mistäs sitä tällainen moukka mitään voisi lääketieteestä tietää.Vierailija:
Suurin osa ihmisistä ei todellakaan..
Sekin oli kuitenkin ihan tavallinen keskenmeno..
Ei ole mitään järkeä mennä päivystykseen ihan alkuraskauden vuodon takia, jollei ole kovaa kipua mahassa (kohdun ulkopuolinen raskaus).
voi olla todellinen hätä, toki ihmeissään olen
Näin se nyt vaan on, että sinne on ihan turha mennä ap: n esimerkkitapauksessa, ei sille siinä voi mitään tehdä ja kaavitaan myöhemmin jos tarve vaatii.
Ja aika köyhää haukkua ap ja muutkin tässä ketjussa vastanneet hoitajat mitään tietämättömäksi tumpeloiksi (kun on itse lukenut vaan lääkärikirjoja ja luulee tietävänsä kaikesta kaiken) ja kehoittamaan vaihtamaan alaa. Sen alhaisemmaksi ei voi kommentti enää mennä!
Ja kyllä minä ainakin tietäisin vuodanko niukasti, runsaasti vai kohtalaisesti! Onhan minulla kuukautiset joka helvatun kuukausi, eikö teillä sitten ole?
Vierailija:
Ja mikä ihmeen virhe siinäkin muka oli, että ne samat verikokeet otettiin myöhemmin uudelleen (se edellinen umppariesimerkki)?? Siinähän on toimittu just niinkuin pitääkin. Veriarvot ja pissakoetulokset voivat muuttua muutamassa tunnissa. Se mitä se oli klo 10, ei takaa että ne olisivat samat klo 18.
TILASSANI EI OLLUT TAPAHTUNUT MITÄÄN MUUTOSTA! Ja kai nyt hoitsukin tajuaa sen, jos potilas on ylhäällä eikä vääntelehdi kivusta. Täysin turhia toimenpiteitä, ei mitään muuta.
ps. arvot olivat tismalleen samat kuin aamulla: crp jotain 80 ja virtsa puhdas. Sen nyt arvasin itsekin, kun tilani oli aivan sama kuin aamulla.
Vierailija:
Älä puutu asioihin joista et tiedä mitään!
Pidä sinä näppiksesi kurissa.
Vierailija:
Aina puhutaan hoitajapulasta, enkä tosiaan ihmettele miksi. Paska palkka, rankka työ jne, MUTTA ETTÄ ARVOSTUSKIN ON TÄTÄ LUOKKAA. Hävetkää.
lääkäriin. Ap: n kaltaiset hoitajat niitä virheitä tekevät !