Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö 3.-luokkalaisen osata itse herätä aamulla kouluun?

Vierailija
27.10.2017 |

Miehen kanssa vääntöä siitä, pitääkö 3-luokkalaisen osata herätä aamulla itse kouluun. Tilanne on se, että minä useimmiten herätän tytön, koska toivoo itse, että joku hänet herättää (eikä siis esim. kännykän herätys). Joskus työvuoroni alkaa niin aikaisin, että en haluaisi herättää tyttöä vielä kukonlaulun aikaan. Miehellä alkaa työt vasta ysiltä eikä hän taas halua (edes harvoin) herätä seitsemän jälkeen, jotta voisi herättää lapsen kasiksi kouluun.

Mua ärsyttää se, että mies ei edes harvoin jaksa herätä lapsen takia. Minä kuitenkin hoidan 85 prosenttia aamuista ja mies nukkuu.

Kommentit (200)

Vierailija
61/200 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellästi herätellen puin pitkät kalsarit ja sukat ja t-paidan pojalleni ensimmäiset 1-4 kouluvuodet lämpimän peiton alla. Sitten kannoin sohvalle heräämään kunnolla. Aamupalavoileivät tehtiin valmiiksi.

Jos ei kumpikaan minä tai mieheni olleet aamulla kotona, laitoin vaatteet valmiiksi odottamaan ja soitimme että herää varmasti.

Tottakai mieheni nousi aamulla auttamaan kouluunlähdössä, jos en ollut kotona, vapaapäivä tai ei.

Lapset tarvitsevat hellyyttä ja rakkautta ja huolenpitoa koko lapsuuden ajan ja kyllä ne sitten viimeistään teini-iässä kokevat noloksi jos voitelen voileivät vielä silloinkin :)

Vierailija
62/200 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikki lapsena kotona herättävät työttömiä? En enää ihmettele kun lapset myöhästyvät koulusta kun vanhempi ei herättänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/200 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikki lapsena kotona herättävät työttömiä? En enää ihmettele kun lapset myöhästyvät koulusta kun vanhempi ei herättänyt.

Lapsena kotona herättävät??

Minulla lapset tuli alakouluun kyydissä.

Vierailija
64/200 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hellästi herätellen puin pitkät kalsarit ja sukat ja t-paidan pojalleni ensimmäiset 1-4 kouluvuodet lämpimän peiton alla. Sitten kannoin sohvalle heräämään kunnolla. Aamupalavoileivät tehtiin valmiiksi.

Jos ei kumpikaan minä tai mieheni olleet aamulla kotona, laitoin vaatteet valmiiksi odottamaan ja soitimme että herää varmasti.

Tottakai mieheni nousi aamulla auttamaan kouluunlähdössä, jos en ollut kotona, vapaapäivä tai ei.

Lapset tarvitsevat hellyyttä ja rakkautta ja huolenpitoa koko lapsuuden ajan ja kyllä ne sitten viimeistään teini-iässä kokevat noloksi jos voitelen voileivät vielä silloinkin :)

Onhan tää provo? Tyttöä et varmaan olisi paaponut noin.

Vierailija
65/200 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon herättänyt kaikki niin pitkään kun kotona ovat asuneet. Täällä väliaikaisesti putkiremontin vuoksi asuvan ja itse herätyskelloon jo 2 vuotta heränneen, omillaan asuneen 20-vuotiaankin herätän tottumuksesta, kun aamupuuro on valmis ja vien yliopistolle kello 8 aamuina. 10-v kävelee itse kouluun, mutta herätän samaan aikaan.

Vierailija
66/200 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on heti ensimmäisellä luokalla opeteltu miten laitetaan kello soimaan ja noustaan ylös sen herättäessä, vaatteet katsotaan illalla valmiiksi ja opeteltu aamupalan laittamista yksin.Toki vielä silloin olin itse aamusin varmistamassa. Lapsi on nyt neljännellä luokalla ja omat työni alkaa klo 7 joten en pysty olemaan paikalla. Välillä laitan viestiä, että onhan varmasti noustu kouluun.

Vierailija
67/200 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meillä alkaa molemmilla vanhemmilla työt klo 7 joten kouluun lähtiessä on ollut pakko opettaa lapset toimimaan itse. Ekaluokalla on soitettu aamuisin ja varmistettu että lapsi on herännyt ja aamutoimet hyvässä vauhdissa. Hetken aikaa pystyin esikoisen kohdalla tekemään yötyötä ja harjoiteltiin aamu yhdessä mutta kovin montaa kuukautta se ei ollut mahdollista. Herätyskelloon herää itse aina, vaikka satunnaisesti jompikumpi on arkena kotonakin. Siispä kuulostaa oudolta ettei kolmasluokkalaiselta voisi omatoimisuutta vaatia. Vaikkakin olisi kyllä inhimillistä että isä herää lapsen kanssa - ei ole aikuiselta ihmiseltä liikaa vaadittu. Ei kyllä passata tarvi, mutta olla läsnä jos kerran kotona on.

Vierailija
68/200 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kamala koulumatka. Lähtö 6.30 ja pimeetä taivalta umpihangessa kaksi kilsaa ennen kuin pääsi bussiin.

Oli tosi haljua herätä yksin, syödä yksin ja lähteä sieltä yksin. Vielä aina niin kylmäkin ennen kuin keittiössä oli tuli hellassa.

Äiti vaan käänsi kylkeä huoneessaan.

Omat lapseni ei tasan lähde kouluun noin.

Vierailija
69/200 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin itse ala-asteella niin kyllä ihan itse heräsin kellon soittoon. olen nyt 20v. Miksi ei lapsi itse osaa hoitaa heräämistään? Ymmärrän jos meinaa nukkua pommiin ja silloin joku vartioi et herätään. Muuten herääminen on omalla vastuulla.

Vierailija
70/200 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimii niin että herätän ekaluokkalaisen vähän ennenkuin lähden töihin, hän itse haluaa halit jne. Olen aamulla tehnyt aamiaisen valmiiksi hänelle ja välillä myös jos aikaa on niin veljillensä jotka ovat 12 ja 16 vuotiaita. Seuraavan päivän reppu,vaatteet ja mahdolliset eväät katsottu pienimmän kanssa valmiiksi 6.luokkalaisenkin eväät laitetaan pojan kanssa illalla valmiiksi, vaatteensa valitsee itse.

Nyt kyl millä ilmoilla olen laittanut lämpöiset ulkovaatteet valmiiksi pienimmälle.

Jompikumpi pojista katsoo että tyttö lähtee ajoissa kouluun.

Mulla ei ole mahdollisuutta lähettää tyttöä kouluun, omat työt alkaa 8.15 ja töihin lähden noin klo 7.00

Vierailija
71/200 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lasta ei saa kohdella hyvin ja huolehtia?

Ei se varhain itsenäiseksi opetettu pärjää elämässä sen paremmin.

Ai, mistäkö tiedän., jaa'a

Vierailija
72/200 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ehdottomasti!!!! Tehtäväsi äitinä on opettaa lapsesi pärjäämään ja selviytymään itsenäisesti. Rakkautta ja huolenpitoa tottakai, mutta se ei tarkoita sitä että teet lapsen puolesta asioita, passaa häntä. VAAN ET OPETAT, NEUVOT JA OHJAAT HÄNTÄ ELÄMÄN MONINAISISSA ASIOISSA kuten heräämään kellon soittoon.

Vierailija
73/200 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kyllä herätyskelloa tarvitaan avuksi.

Vierailija
74/200 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kamala koulumatka. Lähtö 6.30 ja pimeetä taivalta umpihangessa kaksi kilsaa ennen kuin pääsi bussiin.

Oli tosi haljua herätä yksin, syödä yksin ja lähteä sieltä yksin. Vielä aina niin kylmäkin ennen kuin keittiössä oli tuli hellassa.

Tervetuloa kuitenkin nykyaikaan.

Koulu on lähellä, tai sitten mennään bussilla.

Vierailija
75/200 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon herättänyt kaikki niin pitkään kun kotona ovat asuneet. Täällä väliaikaisesti putkiremontin vuoksi asuvan ja itse herätyskelloon jo 2 vuotta heränneen, omillaan asuneen 20-vuotiaankin herätän tottumuksesta, kun aamupuuro on valmis ja vien yliopistolle kello 8 aamuina. 10-v kävelee itse kouluun, mutta herätän samaan aikaan.

Jos 20-vuotias ei halua kävellä, kai sinä kannat hänet?

Vierailija
76/200 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa kuitenkin nykyaikaan.

Koulu on lähellä, tai sitten mennään bussilla.

Bussilla sillonkin mentiin se loppumatka.

Ja tervetuloa itse nykyaikaan. Maaseudulta on lopetettu pienet koulut ja lapset taapertaa pääsääntöisesti kauas.

Omat lapseni Helsingissä joutuvat myös kulkemaan kauas kouluun, koska lähikoulutilanne on epäselvä ja rakennukset homeessa.

Vierailija
77/200 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei siis ole missään yötyössä, vaan herää vasta kahdeksan jälkeen, kun yhdeksäksi menee töihin. Ei jaksa herätä yhtään aiemmin, vaikka tyttö toivoisikin noin.

Ap

Vierailija
78/200 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen välittämisen mittari se on herättääkö lapsen aamulla vai herääkö se itse?

Meillä kuopus 10 v herää 6-7 aikaan ihan itsekseen, ja jos menen aamuvuoroon olen jo lähtenyt, ja jos menen yövuoroon niin yritän saada nukuttua mahdollisimman pitkään.

Illalla sen sijaan luemme AINA iltajutun, tai jos toinen vanhemmista on yövuorossa, nukkuu poika toisen vanhemman vieressä.

Voiko tästä oikeasti päätellä että lasta ei hellitä ja rakasteta koska ei nousta aamulla samaan aikaan kuin hän ?

Vierailija
79/200 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääliö mies. Siinä sulla yksi aikuinen lapsi. Eroa tuollaisesta, teet palveluksen itsellesi.

Vierailija
80/200 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen pitää oppia omatoimiseksi. Lapselle pitää jakaa vastuuta pienissä palassa. Kun lapsi saa itse hoitaa pienen osa aamurutiinista se lisää lapsen itsetuntoa.

Meillä lapsi laittaa itse aamuherätyksen puhelimeen.

Valitse kouluvaateet.

Aamupala on seuraava isompi askel ja aamupuuron tekemisen oppiminen vie vielä muutaman vuoden.

Hammaspesu hoidetaan automaattisesti aamupalan jälkeen.

Puhelimen hälytys soi kun pitää lähteä kouluun.

Nykyään ulko-olenkin lukitsee itse.

Terveisin ekaluokkalaisen äiti.

Ps. Ekaluokkalaisen on ylpeä siitä että saa vastuuta.

Hammaspesu kuuluu suorittaa ENNEN aamupalaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi