Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisikö lihaville olla kalliimmat maksut terveydenhuollossa?

Vierailija
08.04.2006 |

Myös eläkemaksut voisivat olla korkeammat. Tilastollisestihan se on totuus, että he ovat iso pommi terveydenhuollolle ja eläkejärjestelmälle.

Tupakoitsijoille sama sääntö.

Mielipiteitä?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olet siis miettinyt noinkin pitkälle asioita! Huh! Siis ihan että penkkien kuormitus on sinun ongelmasi ja huolenaiheesi. Suosittelen sinulle parin viikon lomaa tuonne köyhiin maihin niin saat muutakin ajateltavaa kun tuolien kuoritus ja kuluminen!

Ja kyllä minä mahdun istumaan bussissa yhdelle penkille ja lentekoneessakin olen matkustanut. Bussissa vieressäni istuu aina joku ja hyvin mahtuu istumaan! :) Sit jos en joskus mahdu niin seison!

Ainakin tavallisissa busseissa jo noin 80-kiloinen nainen vyöryy toisen penkille. Lihavilla on ongelmana usein vielä kädet, joitahe eivät jaksa kannatella sylissään, vaan ne valuvat toisen penkille.

Vierailija
22/29 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavia on todellakin laitoshoidossa fyysisesti raskaampi liikutella. Työntekijöille pitäisi maksaa raskaantyönlisä, jos hoidettavana reilusti ylipainoisia. (vitsi)

Mutta ihan tosissaan. Ei ole kivaa otsa hiessä vaarantaa omaa selkäänsä ja muuta kroppaansa ylipainoisia siirtelemällä. Nostureita ja muita apuvälineitä on olemassa, mutta nekin täytyy saada ujutettua massan alle... Mielestäni ei todellakaan ole vain ihmisen henkilökohtainen asia paljonko painaa tai jos on niin minä en ylipainoisia enää suostu liikuttelemaan, kun eivät itse pysty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholia liikaa käyttäville. Ketäs sen jälkeen jää jäljelle. Hoikat ihmisethän on usein akateemisia, etenkin naiset ja he taas saavat terveydenhuollon usein työpaikkaetuna. Joten sittenhän voidaan lopettaa terveyskeskukset kokonaan ja antaa luusereiden pärjätä omillaan!

Olen samaa mieltä, että esim. jos ajattelen työkavereitani, jotka sairastelevat alvariinsa, niin eivät he ole lihavia vaan laihoja. Aika monet sairaudet johtuvat myös henkisistä tekijöistä. Jos aina ajattelee että nyt se flunssa yms. tulee, niin sitten se tosiaan tulee!

Vierailija
24/29 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuurijuopot ja alkoholistit (maksa), paljon suolaa käyttävät (verenpaine), vähän kalsiumia käyttävät (voi tulla osteoporoosia ja sitten murtumia), avioliiton ulkopuolista seksiä harrastavat (sukupuolitaudit), matkailijat (ulkomailta voi tulla ties mitä pöpöjä) jne .

Vierailija
25/29 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset, jotka sairastavat paljon, niin myös heidän lapsensa ovat erittäin usein sairaana. En usko että sekään selittyy pelkästään sillä että sairaudet tarttuvat fyysisesti, vaan myös psyykkisesti, vaikka olisin vain esim. flunssasta kyse.

Vierailija
26/29 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään epäterveellisistä ruuista kalliita ja terveellisistä halpoja.

Minusta tupakoitsijat saisivat maksaa veroja vieläkin enemmän. Loppuisi varmaan tupakointi monelta, jos askin hinta nousisi vaikka eurolla.

Vierailija
27/29 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ja kukas ne rajat ja tarkistustavat sitten määrittelee!

Vierailija
28/29 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sittenkin korkeampi maksu vai?

-mies lyö lihavaa vaimoaan turpaan niin korkeampi maksu kuin jos vaimo olisi ollut laiha

-flunssa iskee, no vaikka se LI, niin läskille maksua enemmän kuin laihalle

-lihavalle tulee ihottuma, vaikka punajäkälä. Lihavalle siskolle isompi maksu kuin laihalle äidilleen

Teidän logiikassanne on pahoja aukkoja.

Vierailija
29/29 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein tehdä lapsia, joita yhteiskunta sitten hoitaa.

Entä sikiöseulonta? Ellei tee aborttia, jos huomataan jotain, saa itse maksaa.

AP olet tyhmä! Aatteesi oli muotia 30-luvulla.