Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisikö lihaville olla kalliimmat maksut terveydenhuollossa?

Vierailija
08.04.2006 |

Myös eläkemaksut voisivat olla korkeammat. Tilastollisestihan se on totuus, että he ovat iso pommi terveydenhuollolle ja eläkejärjestelmälle.

Tupakoitsijoille sama sääntö.

Mielipiteitä?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lihavuus johtuu? Suurin osa ihmisistä syö väärin sen takia että virallinen ' ruokavalistus' eli ruokaympyrä on aivan pielessä, ihmiset syövät liikaa hiilihydraatteja ja osa lihoo sen takia. Samoin sokerin vaaroista pitäisi varoittaa samalla tavalla kuin tupakan ja alkoholin, vaan eipä varoiteta. Miksiköhän?

Vierailija
2/29 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina lukioon saakka. Miksei tehoa? Mielestäni lihavuus on monella oma valinta, joten siitä on ihan reilua maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiilihydraatteja paremmin kuin toiset. Ei siitä oikein voi rangaista. Tärkeämpää olisi valistaa ihmisiä ja lisätä tietoisuutta miten syödä oikein.

Vierailija
4/29 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minustakin lihavuus on useimmiten itse aiheutettu, joten..

Mutta aloitettaisiin vaikka siitä, että lihottaville ruuille langetettaisiin jokin " haittavero" .

Esim. makeiset, roskaruoka, jnejne..

Ts. tehtäisiin terveellisestä ruoasta halpaa, päinvastoin mitä se nykyään on..Kasvikset,hedelmät,juurekset olisivat aina halpoja!

Sitä ruoan määrää pitäisi sitten itse säännöstellä;)

Vain yksi ajatus..

Vierailija
5/29 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun se ei välttämättä sitä kaikille ole, tämä virallinen " terveellinen ruokavalio" . Perehdy hieman asioihin.

Vierailija
6/29 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka vähänkään juovat alkoholia!

Vierailija
7/29 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessa aineenvaihdunnasta johtuva lihavuus on hyvin harvinaista. Kyllä suurin syy on kuule siinä, että syödään enemmän kuin kulutetaan. Ja etenkin syödään epäterveellistä, runsaskalorista ruokaa eikä liikuta juuri ollenkaan.

Vierailija
8/29 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syttyisi sota. Fasismi ei sovi toimivaan yhteiskuntaan.

Hoikka sh

Vierailija
9/29 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

hiilihydraatteja paremmin kuin toiset. Ei siitä oikein voi rangaista. Tärkeämpää olisi valistaa ihmisiä ja lisätä tietoisuutta miten syödä oikein.

Vierailija
10/29 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta kun se ei välttämättä sitä kaikille ole, tämä virallinen " terveellinen ruokavalio" . Perehdy hieman asioihin.

kiitos ilmaisen ja EHKÄISEVÄN terveydenhuollon mm. kouluissa ja työpaikoilla.

On turhaa väittää, että lihavat eivät olisi saaneet tietoa oikeasta ruokavaliosta.

Vierailija
11/29 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä on se, että ensinnäkin se olisi pahemman luokan syrjimistä. Toisekseen vaikka lihavuuden tiedetään ALTISTAVAN erilaisille sairauksille, hoikilla on myös näitä kansantauteja yhtä lailla. Kolesteroliarvot ovat esim. useilla normaalipainoisilla korkealla, koska perintötekijät vaikuttavat siihen suurimmaksi osaksi.

Hoikat/normaalipainoiset ihmiset voivat sairastua yhtä lailla syöpään, sydäntauteihin jne. Jatkuvasti painostaan STRESSIÄ ottava hoikka ihminen voi sairastaa erilaisia psykosomaattisia sairauksia jotka yhtä lailla aiheuttavat sairaspoissaoloja jne.

Mielestäni syrjinnän tilalle paras oli valistus. Lisää ammattitaitoisia terveydenhoitajia, koululaisille välipalat jos on pitkiä päiviä, ravitsemusoppia kaiken ikäisille.

Vierailija
12/29 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kaikki kuule maksavat ruoasta ihan saman veron eli 17 %. Läskeille voisi tuplata sen. Vaa' at vain kassoille ja läskit punnitukseen!

Vierailija
13/29 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jos minä lihavana menen terveyskeskukseen flunssan takia niin joudun maksamaan kaksinkertaisen hinnan siitä?? Miksi? Samanlailla ne hoikat sairastelee, niillä on kolestrolia, verenpainetta jne. Ei se ole nykyään vaan lihavien ongelma noi " elämän tavoista" johtuvat sairaudet.

Minä 140kiloisena olen hyvinkin terve. Viimeisen 5vuoden aikana olen käynyt 3kertaa terveyskeskuksessa. 2 niistä flunssan takia ja yhden kerran kovien maha kipujen vuoksi. Mitään lääkityksiä ei ole.

Minun hoikista ystävistäni kaksi syö verenpainelääkkeitä ja yksi 48kiloinen tyttö kärsii korkeasta kolestrolista. Joten miten voitte eritellä sen että juuri lihavalla verenpaine tai kolestroli johtuu lihavuudesta kun näitä ongelmia on myös hoikilla ihmisillä??

2.tyypin diabetestäkin on nykyään hyvin paljon alle 25 painoindeksin omaavillakin, johtunee kumminkin tästä nykyisestä keskivartalolihavuudesta mitä on varsinkin nuorilla. Hekö saisivat lääkkeet ilmaiseksi ja lihava joutuu maksamaan samoista lääkkeistä koska on lihava??

Vierailija
14/29 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ylipainoinen ja aivan terve! En edes muista milloin olisin viimeksi ollut sairas. Sen sijaan naapurin laiha nainen sairastaa harva se päivä.

Vierailija
15/29 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin niille, jotka elävät pelkällä karkilla eivätkä syö oikeaa ruokaa.

Samoin tupakoitsijoille, huumeiden käyttäjille, niille joilla on huonot geenit, myös niille jotka urheilevat liikaa ja niille jotka urheilevat liian vähän, myös niille joilla ei ole parisuhdetta ja taipumusta masennukseen, niille jotka eivät pysty saamaan lapsia ja niille jotka tekevät liian monta.

Keksisin vielä lisääkin, mutta pointti kai tuli selväksi.

Vierailija
16/29 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sen näyttää. Lisäksi tuollaisen massan alla vääntyvät tutkimuspöydät ja odotushuoneen tuolitkin.

Vierailija
17/29 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuolit alla hajonneet eikä tutkimuspöydätkään vääntyneet tähän päivään mennessä. :)

Ja pidä sinä huoli omista nivelistä. Minä kannan ruhoni niin kaun kun kannan.. Ei pitäis olla sinulta pois! -20-

Vierailija
18/29 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä huonekalut suunnitellaan 5%-95% paino- ja pituustaulukoiden mukaan. On yksinkertaisesti liian kallista mitoittaa kaikki huonekalut abs-maksimin mukaan. Ja kun huonekaluja käyttää jatkuvasti väärän kokoiset ihmiset, niin kyllähän osat rasittuvat ja remppaantuvat.

Vai väitätkö, että mahdut esim. bussissa tai lentokoneessa omalle paikallesi. Sama se on muuallakin.

Vierailija
19/29 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ylipainoiset kuormittavat yhteiskuntaa enemmän.

Vierailija
20/29 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis miettinyt noinkin pitkälle asioita! Huh! Siis ihan että penkkien kuormitus on sinun ongelmasi ja huolenaiheesi. Suosittelen sinulle parin viikon lomaa tuonne köyhiin maihin niin saat muutakin ajateltavaa kun tuolien kuoritus ja kuluminen!

Ja kyllä minä mahdun istumaan bussissa yhdelle penkille ja lentekoneessakin olen matkustanut. Bussissa vieressäni istuu aina joku ja hyvin mahtuu istumaan! :) Sit jos en joskus mahdu niin seison!