Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluapua sivustolta: "perheessä 9 kissaa" ...

Vierailija
27.10.2017 |

Ihan oikeesti. Mikä teitä ihmiset vaivaa? Jos ei ole varaa ostaa jouluruokia (jotka on ihan samanhintaisia kuin normaali ruoka, jos ei ole pakko saada kalaa ja juustoa monensorttista pöytään), niin mikä selitys on silloin pitää YHDEKSÄÄ kissaa?

Kommentit (469)

Vierailija
141/469 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymäeläkeläiset rohmuaa parhaat päältä hyväntekeväisyysbisneksestä ympäri Suomen. He ovat "töissä" ruoka-avussa ja vievät parhaat päältä. Heillä on kova avuntarve Jouluun ja pitäisi päästä listoille. Mutta ei tule mieleen myydä mersua audia yms. nykyajan heppaa. Totuus.

Vierailija
142/469 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syntymäeläkeläiset rohmuaa parhaat päältä hyväntekeväisyysbisneksestä ympäri Suomen. He ovat "töissä" ruoka-avussa ja vievät parhaat päältä. Heillä on kova avuntarve Jouluun ja pitäisi päästä listoille. Mutta ei tule mieleen myydä mersua audia yms. nykyajan heppaa. Totuus.

Kerran olin paikalla, kun tälläinen perhe sai hyväntekeväisyyden kautta jouluavustuksen rahana ja hakiessa oli kiire kova eikä kiitosta tullut.

Lapset oli todella ylipainoisia ja hyvin puettuna viimeisen päälle.

Facebookissa katsoin perheen kuvia ja siellä kristallit kiilteli kauniisti nahlakalustojen keskellä.

Selvittelin perheen elämää ja elivät hyvin varakasta elämää kaikin puolin.

Sosiaalitoimisto oli suositellut antamaan tälle perheelle avustuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/469 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selaako joku tosiaan noita jouluapusivuja pelkästään siksi, että saisi närkästyä köyhien toiveista? 

Itse selaan sen takia, että olisi mukava auttaa jotain todella sen avun tarpeessa olevaa perhettä ja ennenkaikkea lapsia. Lapsille soisi edes sen yhden ihanan päivän vuodessa kun aikuisetkin on hyvillä mielin ja jokainen saa sen oman paketin. MUTTA, tuollainen järjettömyys vie kaikki empatiat mennessään, en vaan kertakaikkiaan pysty käsittämään miten joku voi olla suoraansanottuna niin typerä että pitää yhdeksää kissaa ja sitten pummaa lapsilleen ruokaa. Se on täysin mun käsityskyvyn ulkopuolella.

En väitä etteikö tuolla olisi asiallisiakin ilmoituksia mukana, mutta nämä tän tyyppiset vaan pompsahtaa silmille aika räikeästi. Ja kyse ei myöskään ole siitä, etteikö köyhällä saisi olla lemmikkiä - tottakai saa, mutta kohtuus kaikessa. Yhdeksän kissaa ei ole kohtuutta nähnytkään, ihmettelen että ovat sen tuohon edes kehdanneet ilmoittaa. -Ap

Ei ole pakko auttaa jos ainoa, mitä siitä haet on ylemmyys autettaviasi kohtaan. Vai perät yksi lahja kaikille! Sä viihdyt köyhien parissa, että saisit tuntea yhdestä lahjasta per nenä jouluna vaaditun kiitollisuuden oikeutetuksi! Monille lapsille ja nuorille se ois heidän vanhemmiltaan vain helvetinmoinen pettymys! Mutta koska sä et pysty parempaan, niin haluat katsella muita köyhiä, vielä köyhempiä kuin sinä, jotka ovat ehkä ainoita ihmisiä, jotka koittaa tyytyä tuollaiseen paskaan kaiken yltäkylläisyyden keskellä, mitä KAIKILLA MUILLA on!

Vierailija
144/469 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idea on tavallaan ihan hyvä , mutta nyt jotenkin homma on mennyt väärille raiteille. Mua on ainakin alkanut jotenkin inhottaa se sivusto ja samalla tulee huono olo, että miksi tunnen niin.. On tapauksia, jotka ovat monien murheellisten juttujen takia tuossa tilanteessa. Ja kun lapset ovat viattomia; siitä tulee paha mieli. Jos aattelee omat lapsensa samaan tilanteeseen. Tottakai  lapset haluaa samaa mitä muutkin, syyttömiähän he ovat. Toisaalta sitten taas ärsyttää se aikuisten touhu, jota ei halua tukea. Mutta tietyllä tapaa itsekäshän sitä itsekin on. Haluaa auttaa sellaista, jonka itse kokee " avun arvoiseksi". Eli aika ylimielistä sekin on. Mieluiten auttaisin sellaista, joka olisi tosiaan yrittänyt ja säästänyt, eikä pyytäisi ja kerjäisi eikä ilmoittaisi missään sivustolla itsestään. Vaikka jotain nuorta yksinhuoltaja-opiskelijaa, joka pyrkii elämässään eteenpäin. Nämä jokavuotiset suurperheet ei innosta. 

En edes muistanut että tuollainen sivusto on olemassa, olen kyllä siitä joskus kuullut. Tän ketjun otsikon nähtyäni mietin, pitäisikö itsekin kirjoittaa sinne vihdoin... Mutta olen tosi huono pyytämään keneltäkään yhtään mitään ja sitten kun tulee mielee nettä ollaanko mekin vaan muiden silmissä yksi tällainen "suurperhe", niin enpä taida mennä koko sivulle.

Säästyy oma ja muiden parempiosaisten mielenrauha meidän osalta.

Meillä on muuten 2 kissaa ja tosi pahan allergian takia olen yrittänyt saada niitä uuteen kotiin.

Toki siitä tulisi vähän säästöäkin.

Kukaan ei halua ottaa edes ilmaiseksi kivoja, terveitä, aikuisia kissoja.

Tai no voisi yhden ottaa, jos (autottomana) kuskaisin 300km, tai jos niillä olisi toisen väriset silmät tms.

Pentuja kaikki on vailla.

Toisaalta tiedän kuinka tärkeitä nuo ovat lapsille... Ja itse yritän sinnitellä oireiden kanssa.

Katsoin eilen eläinlääkärin hinnastoa, lopetus satasen... Ja kyllä noista joku saisi todella mukavat kaverit, sikälikin tuntuisi hölmöltä viedä lopetettavaksi.

Vierailija
145/469 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse päättänyt olla lahjoittamatta perheille Suomessa mitään. Olen itse asunut Euroopan maassa jossa köyhyys on todellista, ei elämänhallinnan ongelmia kuten täällä yleensä on. Lahjoitan mielummin niille lapsille, jotka itkevät ilosta saadessaan ehjät sukat ja yöpuvun. Auttaisin mieluusti myös suomalaista vähävaraista vanhusta tai opiskelijaa, jos tulisi vastaan oikeasti apua tarvitseva henkilö.

Niin, sinähän et osaa arvostaa iloa, vaan itkua paskasta elämästä. Mua ainakin hävettäis antaa jollekin tyhmät sukat, joka itkis niistä. Ja vielä itsetyytyväisyyttä hehkua kuin mikäkin hyväntekijä. EHKÄ se perhe tarttis enemmän, kuin sun säälittävät sukkasi?! Etkö todella kykene parempaan? Itkisitkö itse joistain sukista? Miksi toisten pitää? Etkö todella osaa autta enempää vaan kehtaatkin iloita että paskaiset sukat riitttää?

Vierailija
146/469 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vauvaperheet haluavat talvihaalaria tai muuta tuotetta, mikä tulee äitiyspakkauksen mukana? Onko otettu rahana vai tehty tili myymällä...

Vierailija
147/469 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouluapusivuston Suurisydämiset Auttajat ovat selvästi täällä miettimässä, kuinka voisivat levittää hyvää mieltä rahattomille perheille.

Tällaisiako te olette?

Pyydänkin samantien niitä vetämään oman ilmoitukseni pois sieltä. (eikä ole yhtään kissaa).

Älä ota itseesi, eihän sinussa mitään vikaa ole vaan Suomen sydämettömässä kansassa.

Vierailija
148/469 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin teini, koulussamme jaettiin  joulun alla muutamalle sosiaalitoimiston suosittelemalle oppilaalle "lahjakortti"  paikalliseen kauppaan. Joskus jouluaaton aattona tuotiin yllättäen ovellekin joku lahjoitettu ruokapaketti. En tiedä tai muista mikä taho lahjakortit kustansi, mutta terveydenhoitajan  luokse kutsuttiin erikseen tuota korttia hakemaan. Itse olin siis yksi saajista. Ei meidän perheessä raha ollut se suurin ongelma, köyhiä toki oltiin mutta ei nyt ilman jouluruokaa oltais jääty. Niitä muita lastensuojelun näkökulmasta huolestuttavia ongelmia oli paljon enemmän. Eipä siitä lahjakortista toki haittakaan ollut, mutta paremmin se selvä(järkinen) joulu ois kelvannut :D  Eräs teini joka sai samaisen lahjakortin, kertoi että isänsä ostaa sillä heille molemmille olutta. Olin olettanut ettei tuolla tietenkään saisi alkoholi- tai tupakkatuotteita mutta kuulemma oli paikallisesta kaupasta onnistunut. Hänen isänsä kyllä osti muutenkin, että se ei ollut mitenkään yllättävää. Muistan jo teininä ihmetelleeni millaista apua tarjotaan ja kenelle. Oman kokemukseni mukaan vaikeimmissa tilanteissa olevat eivät sitä apua kehtaa pyytää. 

Vierailija
149/469 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes muistanut että tuollainen sivusto on olemassa, olen kyllä siitä joskus kuullut. Tän ketjun otsikon nähtyäni mietin, pitäisikö itsekin kirjoittaa sinne vihdoin... Mutta olen tosi huono pyytämään keneltäkään yhtään mitään ja sitten kun tulee mielee nettä ollaanko mekin vaan muiden silmissä yksi tällainen "suurperhe", niin enpä taida mennä koko sivulle.

Säästyy oma ja muiden parempiosaisten mielenrauha meidän osalta.

Meillä on muuten 2 kissaa ja tosi pahan allergian takia olen yrittänyt saada niitä uuteen kotiin.

Toki siitä tulisi vähän säästöäkin.

Kukaan ei halua ottaa edes ilmaiseksi kivoja, terveitä, aikuisia kissoja.

Tai no voisi yhden ottaa, jos (autottomana) kuskaisin 300km, tai jos niillä olisi toisen väriset silmät tms.

Pentuja kaikki on vailla.

Toisaalta tiedän kuinka tärkeitä nuo ovat lapsille... Ja itse yritän sinnitellä oireiden kanssa.

Katsoin eilen eläinlääkärin hinnastoa, lopetus satasen... Ja kyllä noista joku saisi todella mukavat kaverit, sikälikin tuntuisi hölmöltä viedä lopetettavaksi.

Voimia sinulle. Älä vie kissoja lopetettavaksi, paitsi jos tilanne käy todella pahaksi.

Vierailija
150/469 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on outoa, että aikuiset pyytävät itselleen lahjoja! Yksi avustettavista on kuuskymppinen eläkeläinen, joka toivoo itselleen lahjaa. Ja sitten näissä lapsiperheissäkin vanhemmat luettelevat vaatekokojaan ym.

Miksi kuusikymppinen eläkeläinen ei saisi toivoa olevansa tärkeä edes kerran vuodessa jouluna? Jumalahan rakastaa kaikkia vauvasta vaariin. Jos on ateisti niin samaa tekee myös joulupukki. Ei jumala tai joulupukki arvostele niin katkerasti, jouulupukki nyt ei ole yhtä suopea kuin jumala vaan vaatii, että lahjan saaja on kiltti. Jumala on hövelimpi ja rakastaa ilkeitäkin. Miksi siis edes ylentää itsensä valinnan tekijäksi, ylemmäs joulupukkia ja jumalaa?

Vierailija
151/469 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheemme yritys teki muutama vuosi takaperin konkurssin ja vietimme joulun kaupungin vuokra-asunnossa vieraassa paikassa. Meiltä meni ihan kaikki, huonekalukaupat myytiin että saatiin vikat palkat ja osa liiketilan vuokrista maksettua.

Saimme 70 euron arvoisen lahjakortin (Hyvä joulumieli) ruokakauppaan ja sillä ostimme ns. ylimääräiset jouluruuat. Ei mitään kinkkua tai kallista kalaa, mutta hyvää ruokaa kuitenkin. Olin niin onnellinen siitä lahjakortista, että itkin liikutuksesta monena päivänä.

Se joulu oli elämäni lämpimin, vaikka 1- ja 2-vuotiaille hankittiin pienet lahjat kirpparilta ja mies veteli koko talven välikausitakissa ja lenkkareissa. Ei tullut mieleen että on tällaisia avustusohjelmia, joihin itsekin olisi voinut laittaa jonkun toiveen. Meillä kuitenkin oli keskituloinen tausta ja tiesimme että tästä noustaan. Säälittää ihmiset jotka eivät samalla tavalla pääse pois köyhyydestä.

Nyt kun asiat on paremmin, mies valmistuu kohta ja työpaikka on odottamassa, ajattelin että haluan auttaa jonkun perheen lapsia. Ihan sama miten elämänhallintataidottomat vanhemmat, mutta juuri lapsia. Ei meilläkään ylimääräistä ole, joten aloin tässä miettimään että kelvataankohan me auttajiksi? Onko oma käsitys auttamisesta vähäisempää mitä perheet odottavat?

Vierailija
152/469 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaisikohan näille omien lapsieni hyväkuntoiset vanhat lelut?

Vierailija
153/469 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tällaisille hyypiöille muka haluaa mitään antaa:

"Kahden lapsen äiti Kirkkonummelta - lapset 14v tytär ja 24v poika. Pojalla on vakavia mielenterveydensairauksia, joiden takia on määräaikaisella eläkkeellä ja asuu kotona.

Äiti on omien sairauksiensa vuoksi määräaikaisella eläkkeellä ja lokakuusta lähtien saa Kelan päivärahoja. Kuukaudessa ei jää mihinkään ylimääräiseen varaan perusmenojen ja suurten lääkekulujen jälkeen.

Perheeseen kuuluu lisäksi koira, joka on valitettavasti myös sairas ja moniallerginen."

Mikäs tuosta perheestä tekee hyypiömäisen? En ymmärrä.

Vierailija
154/469 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen viestiin piti kirjoittaa huonekaluja myytiin, ei huonekalukaupat myytiin. Puhelin teki tepposet.

Vierailija
155/469 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran olin paikalla, kun tälläinen perhe sai hyväntekeväisyyden kautta jouluavustuksen rahana ja hakiessa oli kiire kova eikä kiitosta tullut.

Lapset oli todella ylipainoisia ja hyvin puettuna viimeisen päälle.

Facebookissa katsoin perheen kuvia ja siellä kristallit kiilteli kauniisti nahlakalustojen keskellä.

Selvittelin perheen elämää ja elivät hyvin varakasta elämää kaikin puolin.

Sosiaalitoimisto oli suositellut antamaan tälle perheelle avustuksen.

Mä myös joskus uteliaisuuttani tutkailin avustettaviksi ilmoittautuneiden facebook-sivuja. Lapsilla viimeisimmän muodin mukaisia vaatteita (kalliimpia kuin mitä omilleni ostan), joillain äideillä tekoripset ja kynnet ym. härpäkettä. Näki, että on kaunistautumiseen käytetty rahaa. Missä tärkeysjärjestys? Tai ehkä se on vain kiva kerjätä ilmaistavaraa, kun sellaiseen on mahdollisuus annettu.

Vierailija
156/469 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouluapusivuston Suurisydämiset Auttajat ovat selvästi täällä miettimässä, kuinka voisivat levittää hyvää mieltä rahattomille perheille.

Tällaisiako te olette?

Pyydänkin samantien niitä vetämään oman ilmoitukseni pois sieltä. (eikä ole yhtään kissaa).

Ei ole vastikkeetonta sosiaaliturvaa. Tai jouluapua.

Vierailija
157/469 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm..kivahan se on, että kissoilla on koti, mutta aika pölhöökustaatouhulta tuo vaikuttaa. Asiat nyt tärkeysjärjestykseen.

Eläimet ovat ihan oikeasti luksusmenoerä. En sano, että köyhien ihmisten pitäisi luopua lemmikeistä, mutta olisi hyvä nyt miettiä mihin on rahaa.

Vierailija
158/469 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin auttaa mutta tuntuu käsittämättömältä että ihmiset pyytävät vauvoilleen tavaraa joka löytyy äitiyspakkauksesta. Lämpöpussia, helistintä, haalaria. Mitä ihmettä?

Vierailija
159/469 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelpaisikohan näille omien lapsieni hyväkuntoiset vanhat lelut?

Kun meillä oli vaikeaa, olisin kaivannut juuri tällaista apua. Ei meidän lapset toivoneet mitään uutta, vaan kaikki lelut oli käytettyjä. Eli kannattaa kysyä!

Vierailija
160/469 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe 81

Äidillä on kolme tytärtä - 15v, 16v ja 18v. Äiti käy töissä, mutta on velkaantunut ja kuukaudessa jää vähän rahaa ruokiin pakollisten menojen jälkeen. Perheessä myös 9 rakasta kissaa.  

Toiveet:

Tytöille kosmetiikkaa, kauneudenhoitotuotteita tai pesuaineita. Mitä teinit nyt käyttävät.

Toisaalta mikä vaan olisi tervetullutta, että saisivat neideille edes ne yhdet paketit.

Haluatko auttaa perhettä? Klikkaa karttalinkkiä ja lähetä yhteydenottolomake suoraan perheelle, ja jäät odottamaan heidän yhteydenottoa. Muistathan ottaa perhenumero muistiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän