Jouluapua sivustolta: "perheessä 9 kissaa" ...
Ihan oikeesti. Mikä teitä ihmiset vaivaa? Jos ei ole varaa ostaa jouluruokia (jotka on ihan samanhintaisia kuin normaali ruoka, jos ei ole pakko saada kalaa ja juustoa monensorttista pöytään), niin mikä selitys on silloin pitää YHDEKSÄÄ kissaa?
Kommentit (469)
Vierailija kirjoitti:
Onko se oikeasti niin, että köyhyys sumentaa kaiken järjen?
Kyllä omien kokemuksieni perusteella tyhmyys on ensin ja vaikeudet tulevat sitten. Ja mitä tyhmempi sen enemmän vaikeuksia itselleen kehittää.
Itsellä on tuttavapiirissä tällainen suhteellisen "haastava" perhe. Siis niillä menee ruuista varmasti puolet roskiin, koska perheen äiti on niin nirso, ettei pysty syömään samaa ruokaa kahta päivää putkeen. Samalla kuitenkin lapset valittavat nälkäänsä ja mies narisee kun ruokaa saa olla tekemässä koko ajan. Mistähän johtuisi?
Lisäksi he maksavat ihan järkyttävää vuokraa kämpästä, joka on aivan karsea. Suurin osa tuloista menee siihen.
Voisin kertoa sen toistakymmentä asiaa, jotka he tekevät, jos nyt ei aivan väärin, niin melkein kuitenkin.
Tuollaisessa perheessä lapset saa niin vääristyneen kuvan elämästä, että itsenäinen ja aikuinen elämä tulee heille olemaan vaikeaa. Aluksi pitäisi oppia kaikki huonot tavat pois. En tosin usko että tätä tapahtuu, koska mistä se "terve" malli yhtäkkiä paikalle tulisi?
Itse olen todennut, että turha näitä on auttaa, koska yhden tyhmyyden jälkeen tulee aina toinen. Eipä silti, auttakoon joku jos haluaa. Itse valitsen toisin.
Hyi kun vihaan ihmisiä, jotka yhteiskunnan ilmaisia rahoja saatuaan vielä joulunakin yrittävät kupata toisia. En anna itse ikinä, koskaan, milloinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Katselin noita avustuspyyntöjä ja vaikka jollain tavoin tahtoisin auttaa, niin eipä pysty kykenemään. Eräälle perheelle pitäisi rakentaa koko joulu kuusesta, pukista, koristeista, ruuista ja lahjoista lähtien!
Muuten: mitä hlvettiä tapahtuu edellisen vuoden joulukoristeille.
Ei yhden lahjoittajan tarvitse kaikkia toiveita toteuttaa. Yksi voi ilmoittautua hankkimaan lahjan yhdelle lapselle, toinen toiselle, kolmas voi tarjota ylimääräiseksi jääneitä joulukoristeitaan.
Ja voi olla, että perhe ei odotakaan että muut järjestävät tuon kaiken, vaan antavat lahjoittajille mahdollisuuden valita laajasti. Hankkivat itse sitten mahdollisuuksiensa mukaan ne asiat, mille ei löytynyt lahjoittajaa.
Jouluruoka sinänsä on ihan halpaa, laatikot ei maksa kuin euron rasia. Samoin riisipussi ja sekahedelmät.
Mutta joku muu siinä jouluhössäkässä sitten maksaa. Rahaa vaan suttautuu kaikkeen ja varmasti ympäri vuoden. Jos pysähtyisi ajattelemaan, niin vähemmälläkin pärjäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen joka vuosi lahjoittanut jouluna. Pari kertaa jouluapua sivun kautta.
Ongelma on juuri se, että tietyt perheet roikkuvat sivustoilla vuodesta toiseen ja aina kaikilla sivustoilla.
Yritän aina löytää perheen joka tavalla tai toisella ei ole tilanteeseensa jämähtänyt elämäntapapummi. Niille vuodesta toiseen roikkuville en koskaan anna mitään.
on härskiä vaatia juuri jotain tiettyä kallista lelua. Moni auttajista on itsekin pienituloinen.
Jos avunpyytäjällä on paljon lapsia ja pitkäaikaistyöttömyyttä molemmilla vanhemmilla niin jotain vikaa on elämänhallinnassa. Miksi tehdä lisää lapsia tilanteeseen jossa molemmat ovat jo pitkään olleet työttöminä.
Myös ihmetyttää perheet joissa yksinhuoltaja 3-8 lapselle joista nuorin pikkuvauva. Miten niitä lapsia tulee 1-2 vuoden välein lisää jos isä ei ole kuvioissa? Ovatko nämä näitä "eronneita" joissa imetään kaikki mahdolliset yh-korotukset ja elarit valtiolta ja silti elellään "kahden vanhemman" taloudessa?
Onpa pyyteetöntä auttamista.
Inhoat siis yksinhuoltajia, koska nämä saavat "kaikki korotukset ja elarit".
Voi helevetti tätä kateuden määrää.
Minulla on lapsi, olen yksinhuoltaja, ja ne parjaamasi isot korotukset ovat: yksinhuoltajakorotus lapsilisään 50€/ kk, sekä elatusapu lapsen omalta isältä(ei valtiolta). Siinä oli kaikki yh-korotukset ja tuet. Niitä on valtavasti vain katkerien ihmisten mielikuvituksessa. Asumistuestani otetaan pois 124€/ kk siksi koska minulla on lapsi. Ilman häntä saisin enemmän tukea.(tämä kuolettaa mukavasti lapsilisän).Mitä pahaa on tehdä lisää lapsia, vaikka ei ole sitä Pääasiaa: miestä talossa?
Alentaako moninkertainen äitiys naisen jotenkin huonoksi?Minusta monilapsinen yh-äiti on rohkea elämäntapaintiaani, olen heitä vain kaukaa seurannut ja ihaillut. Kun heidän lapsiaan näkee läheltä, onhan ne vaatteet aika kuluneita ja rikkinäisiä, hiukset leikkaamatta ja kalliit harrastukset yleensä puuttuu, paitsi joskus sen lapsen isä saattaa kustantaa lapselleen harrastuksia ja matkoja.
Minä en uskaltaisi tehdä enempää kuin yhden lapsen, mutta en huuda ja solvaa monen lapsen köyhää yh-äitiä silti ahneeksi rikolliseksi tms., mitä täällä näkee.
Entäs isät? Isiä voi olla useita, joilla elämänhallintaongelmia, jos lasten äiti kerran joutuu pyytämään ulkopuolisilta apua.
Usein suurperheen isät ovat aika epäsosiaalisia ihmisiä, eivät uskalla viedä vihille lastensa äitiä, eivät halua asua muiden kanssa, tekevät töitä mieluiten yksinään, eristäytyvät muista aikuisista.Kyseiset persoonat on kuvattu mainiosti Tove Janssonin Muumilaaksossa:
monen lapsen yh-äiti Mymmeli, jonka lapsia ovat mm. pienempi Mymmeli, Nuuskamuikkunen ja Pikku Myy sekä 17 muuta.
Lasten isistä esitellään vain Nuuskamuikkusen boheemi isä nimeltään Juksu.Antakaa suurperheiden olla rauhassa!
Älkää antako heille mitään, jos heidän olemassaolonsa suututtaa teitä.Näin monilapsisen, eri isille lapsia saaneen yh:n poikana sanon että tekstisi on täyttä paskaa.
Vai elämäntapaintiaani. Väsynyt karjuva tyranni, jonka elämässä lapset olivat miesseikkailujen tiellä, mutta silti niitä piti tehtailla melkein suurperheen verran.
Vertaatko tosiaan oikeaa elämää jonkun vitun janssonin satuihin? .
Et ilmeisesti käy äidin luona joulupäivällisellä?
Entä isän luona:
isä kai oli parempi ihminen, kuin karjuva tyranniäiti, ja ajatteli aina lasten parasta?Jos olet oikeasti monilapsisesta perheestä, asenteesi on aika hämmentävä.
Minä olen 3-lapsisen yh-äidin tytär, isä huiteli menemään, eikä maksanut eltusapua äidilleni, joka teki raskaita töitä minkä pystyi ja piti meidät sentään kotona ja jotenkin ruoassa ja rääsyissä.Kyllä hänkin oli nainen äitiytensä ohella - tapaili miehiä ja harrasti niitä paheksumiasi miesseikkailuja.
Isällänikin oli paljon naisseikkailuja, siksi hän ei edes yrittänyt elättää meitä.
Olisiko työteliäs, naiseutensa kieltävä äiti, joka istuu aina yksin kotona lapset kainalossa illat pitkät, ansainnut Sinun kunnioituksesi?Nyt kun olen itse äiti, näen äitiyden toiseltakin kantilta. Vastuu, yksinäisyys, köyhyys ja miehen vastuunpakoilu ja petollisuus saa sen äidin joskus karjumaan.
Jouluna me vierailemme äidin luona, isä ei kiinnosta, koska häntä me lapset emme koskaan kiinnostaneet vähääkään.Siitä "vitun" Janssonista:
taiteilijan henkilökohtainen elämä ja ekonominen asema ei mielestäni mitätöi nerokkaita luonnekuvauksia.
Ei tarvitse alkaa vittuilemaan jos tuntemattoman ihmisen tarina ei sinusta tunnu mukavalta.
En tiedä kuka isäni on, enkä usko hänen edes tietävän olemassaolostani. Enkä tosiaan vieraile äitini luona ikinä. Voit näköjään jostakin syystä yrittää puolustella äitiäni häntä edes tuntematta, mutta tosiasia on, että lapsuuteni oli yhtä helvettiä. Sitä eivät auttaneet taajaan vaihtuvat toinen toistaan häiriintyneemmät "isäpuolet" tai tuntemattomat miehet aamiaispöydässä. Joo, onhan äitikin nainen, mutta itse en toisi ikinä lasteni silmien eteen jotain baaripanoja, joita on ryskytetty kännissä yöllä niin että lapset heräävät.
Janssonista en vedä mielipidettäni pois, ja suoraan sanoen muumi-sitaatit herättävät lähinnä myötähäpeää.
Sinusta saa myös todella ylimielisen kuvan, vaikka luultavasti pidät itseäsi varsinaisena äiti teresana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on juuri se, että tietyt perheet roikkuvat sivustoilla vuodesta toiseen ja aina kaikilla sivustoilla.
Yritän aina löytää perheen joka tavalla tai toisella ei ole tilanteeseensa jämähtänyt elämäntapapummi. Niille vuodesta toiseen roikkuville en koskaan anna mitään.
on härskiä vaatia juuri jotain tiettyä kallista lelua. Moni auttajista on itsekin pienituloinen.
Jos avunpyytäjällä on paljon lapsia ja pitkäaikaistyöttömyyttä molemmilla vanhemmilla niin jotain vikaa on elämänhallinnassa. Miksi tehdä lisää lapsia tilanteeseen jossa molemmat ovat jo pitkään olleet työttöminä.
Myös ihmetyttää perheet joissa yksinhuoltaja 3-8 lapselle joista nuorin pikkuvauva. Miten niitä lapsia tulee 1-2 vuoden välein lisää jos isä ei ole kuvioissa? Ovatko nämä näitä "eronneita" joissa imetään kaikki mahdolliset yh-korotukset ja elarit valtiolta ja silti elellään "kahden vanhemman" taloudessa?
Minulla on lapsi, olen yksinhuoltaja, ja ne parjaamasi isot korotukset ovat: yksinhuoltajakorotus lapsilisään 50€/ kk, sekä elatusapu lapsen omalta isältä(ei valtiolta). Siinä oli kaikki yh-korotukset ja tuet. Niitä on valtavasti vain katkerien ihmisten mielikuvituksessa. Asumistuestani otetaan pois 124€/ kk siksi koska minulla on lapsi. Ilman häntä saisin enemmän tukea.(tämä kuolettaa mukavasti lapsilisän).Mitä pahaa on tehdä lisää lapsia, vaikka ei ole sitä Pääasiaa: miestä talossa?
Alentaako moninkertainen äitiys naisen jotenkin huonoksi?Minusta monilapsinen yh-äiti on rohkea elämäntapaintiaani, olen heitä vain kaukaa seurannut ja ihaillut. Kun heidän lapsiaan näkee läheltä, onhan ne vaatteet aika kuluneita ja rikkinäisiä, hiukset leikkaamatta ja kalliit harrastukset yleensä puuttuu, paitsi joskus sen lapsen isä saattaa kustantaa lapselleen harrastuksia ja matkoja.
Minä en uskaltaisi tehdä enempää kuin yhden lapsen, mutta en huuda ja solvaa monen lapsen köyhää yh-äitiä silti ahneeksi rikolliseksi tms., mitä täällä näkee.
Entäs isät? Isiä voi olla useita, joilla elämänhallintaongelmia, jos lasten äiti kerran joutuu pyytämään ulkopuolisilta apua.
Usein suurperheen isät ovat aika epäsosiaalisia ihmisiä, eivät uskalla viedä vihille lastensa äitiä, eivät halua asua muiden kanssa, tekevät töitä mieluiten yksinään, eristäytyvät muista aikuisista.Kyseiset persoonat on kuvattu mainiosti Tove Janssonin Muumilaaksossa:
monen lapsen yh-äiti Mymmeli, jonka lapsia ovat mm. pienempi Mymmeli, Nuuskamuikkunen ja Pikku Myy sekä 17 muuta.
Lasten isistä esitellään vain Nuuskamuikkusen boheemi isä nimeltään Juksu.Antakaa suurperheiden olla rauhassa!
Älkää antako heille mitään, jos heidän olemassaolonsa suututtaa teitä.Tuollainen elämäntapaintiaanin elämä onkin ihan itse valittu elämäntapa eikä silloin kaipaakaan tuntemattomien ihmisten jouluavustuksia vaan elää onnellisena juuri sitä elämäntapaintiaanielämäänsä.
Olipa halpamainen vastaus.
Miksi ei "tuollaisen elämän" valinnut (=lapsirakas yh-äiti) haluaisi, että joku joskus auttaa häntä?
Noissa on aika harvoin lapsirakkautta takana. Sen sijaan elämänhallintaongelmat ja väärä seura, jolle se rakkauslapsi sitten pusketaan, pikemminkin.
Näin on!
Yksinhuoltaja ei lapsia rakkaudesta tee, vaan puskee niitä ilmoille ihan ilkeyttään, koska ei hallitse ruumistaan. Koti ja rahat pois tuollaisilta epäsikiöiltä!Eikö jokin aate julistanut tällaista 1930-luvulla?...
Luin myös 1500-1600-luvun noitavainoista, joissa poltettiin roviolla yksinäisiä naisia,
noitina, koska he "sikisivät synnissä" eivätkä sopineet yhteiskunnan muottiin.
Nykyaikana heitä voi jahdata enää vain nettipalstoilla.
Idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se kellekään kuuluu, kuinka huonosti itse on asiansa hoitanut. Ärsyttää koko Suomen tyyli, missä ahkerat ja rehelliset ihmiset elättävät laiskoja.
Kyllähän se silloin kuuluu jos ei itse pysty elättämään talouttaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin auttaa. Onko joku teistä auttanut jotain perhettä? Meneekö siis niin, että perhe ottaa sinuun sitten yhteyttä? Sittenkö menen vaan kauppaan ostamaan jotain ja postitan apua tarvitsevalle perheelle?
Täältä voi bongata köyhiä perheitä.
Kullakin taloudella on oikeus noin viiteen yhteydenottoon, jonka jälkeen heidän ilmoituksensa poistetaan kartalta.
Se, johtaako yhteydenotto minkäänlaiseen perheen auttamiseen, ei vaikuta ilmoituksen poistamiseen.
Otathan siis yhteyttä vain, jos todella pystyt lahjoittamaan heille jotain! Kiitos.
No rohkaistuin nyt sitten ja ilmoitin että voin eräälle perheelle hankkia lahjoja lapsille :) Jee.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään välttämättä ole kissat lisääntyneet perheessä keskenään, voi olla myös että kissat ovat eläinsuojeluyhdistyksen omaisuutta, mutta ovat hoidettavina perheissä ennen kuin ovat valmiit etsimään uutta kotia. Silloin eläinsuojeluyhdistys maksaa kissojen tarvikkeet ja eläinlääkärit. Näin minullakin oli nuorena ja köyhänä 7 kissaa, kahden oman steriloidun kissan lisäksi oli kadulta löydetty emo pentuineen, joista lopulta vain se emo jäi meille pysyvästi. Lyhyessä ilmoituksessa tuskin tulisi mieleen asiaa selvittää tällä tarkkuudella.
Jos asuvat maalla ja omassa talossa, ei ne eläinten olot välttämättä ole huonot lainkaan, ainakin paremmat kuin kadulla ulkona tai kuolleena.
Verrattuna siihen että on liuta lapsia eri isille, ei tuo lopulta ole kuin kissoja, ei kärsiviä lapsia.
Kyllähän ne lapset kärsii jos perheessä ei ole rahaa jouluruokaankaan. Joutuvatko olemaan vajaalla ravinnolla vuoden ympäri?
Jos tuo koko kissalauma olisi eläinsuojeluyhdistyksen, miksi niitä pitää edes mainita ilmoituksessa koska sijaiskodille ei niistä kuluja tule?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää antako heille mitään, jos heidän olemassaolonsa suututtaa teitä.Näin monilapsisen, eri isille lapsia saaneen yh:n poikana sanon että tekstisi on täyttä paskaa.
Vai elämäntapaintiaani. Väsynyt karjuva tyranni, jonka elämässä lapset olivat miesseikkailujen tiellä, mutta silti niitä piti tehtailla melkein suurperheen verran.
Vertaatko tosiaan oikeaa elämää jonkun vitun janssonin satuihin? .
Et ilmeisesti käy äidin luona joulupäivällisellä?
Entä isän luona:
isä kai oli parempi ihminen, kuin karjuva tyranniäiti, ja ajatteli aina lasten parasta?Jos olet oikeasti monilapsisesta perheestä, asenteesi on aika hämmentävä.
Minä olen 3-lapsisen yh-äidin tytär, isä huiteli menemään, eikä maksanut eltusapua äidilleni, joka teki raskaita töitä minkä pystyi ja piti meidät sentään kotona ja jotenkin ruoassa ja rääsyissä.Kyllä hänkin oli nainen äitiytensä ohella - tapaili miehiä ja harrasti niitä paheksumiasi miesseikkailuja.
Isällänikin oli paljon naisseikkailuja, siksi hän ei edes yrittänyt elättää meitä.
Olisiko työteliäs, naiseutensa kieltävä äiti, joka istuu aina yksin kotona lapset kainalossa illat pitkät, ansainnut Sinun kunnioituksesi?Nyt kun olen itse äiti, näen äitiyden toiseltakin kantilta. Vastuu, yksinäisyys, köyhyys ja miehen vastuunpakoilu ja petollisuus saa sen äidin joskus karjumaan.
Jouluna me vierailemme äidin luona, isä ei kiinnosta, koska häntä me lapset emme koskaan kiinnostaneet vähääkään.Siitä "vitun" Janssonista:
taiteilijan henkilökohtainen elämä ja ekonominen asema ei mielestäni mitätöi nerokkaita luonnekuvauksia.Ei tarvitse alkaa vittuilemaan jos tuntemattoman ihmisen tarina ei sinusta tunnu mukavalta.  Enkä tosiaan vieraile äitini luona ikinä. Voit näköjään jostakin syystä yrittää puolustella äitiäni häntä edes tuntematta, mutta tosiasia on, että lapsuuteni oli yhtä helvettiä. baaripanoja on ryskytetty kännissä yöllä niin että lapset heräävät.
Sinusta saa myös todella ylimielisen kuvan, vaikka luultavasti pidät itseäsi varsinaisena äiti teresana.
Voi mikä katkeruus.
Äitisikö syytä on kaikki, mitä isäsi on tehnyt?
Itse en syytä äitiäni, kun isä lähti muiden naisten matkaan.
Sinulta puuttuu suhteellisuudentaju, eikä ihme jos olet kasvanut suurinpiirtein bordellissa - ainakin puheittesi mukaan.
Inhottava lapsuus, mutta syyllinen taitaa olla oma äitisi ja isäsi,
eivät vieraat suurperheiden äidit?
Oma yh-äitini ei pitänyt bordellia tai juopotellut meidän lasten edessä, kaikki yksinhuoltajaäidit eivät ole tuollaisia.
Hyvän käytöksen perään Sinun ei kannata huudella, kun oma kommenttisi sisältää lauseet:
"Tekstisi on täyttä paskaa"
"vitun Jansonin sadut"
ystävällisin terveisin, yh-äidin tytär.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää antako heille mitään, jos heidän olemassaolonsa suututtaa teitä.Tuollainen elämäntapaintiaanin elämä onkin ihan itse valittu elämäntapa eikä silloin kaipaakaan tuntemattomien ihmisten jouluavustuksia vaan elää onnellisena juuri sitä elämäntapaintiaanielämäänsä.
Olipa halpamainen vastaus.
Miksi ei "tuollaisen elämän" valinnut (=lapsirakas yh-äiti) haluaisi, että joku joskus auttaa häntä?
Noissa on aika harvoin lapsirakkautta takana. Sen sijaan elämänhallintaongelmat ja väärä seura, jolle se rakkauslapsi sitten pusketaan, pikemminkin.
Näin on!
Yksinhuoltaja ei lapsia rakkaudesta tee, vaan puskee niitä ilmoille ihan ilkeyttään, koska ei hallitse ruumistaan. Koti ja rahat pois tuollaisilta epäsikiöiltä!Eikö jokin aate julistanut tällaista 1930-luvulla?...
Luin myös 1500-1600-luvun noitavainoista, joissa poltettiin roviolla yksinäisiä naisia,
noitina, koska he "sikisivät synnissä" eivätkä sopineet yhteiskunnan muottiin.
Nykyaikana heitä voi jahdata enää vain nettipalstoilla.Idiootti.
Meni ohi.
Se oli ivallinen kuvaus tämän kommenttiketjun johtavasta ajatuksesta, että köyhät yh-äidit ovat itse syypäitä kaikkiin ongelmiinsa.
Täällä ei ole kovin nokkelaa porukkaa.
Ei se mitään, jatkakaa.
Ehkä vähän ohi aiheen mutta säälittää kyllä ne 9 kissaa. :( Kissa ei ole laumaeläin eikä taatusti viihdy tuollaisessa köörissä. Puhumattakaan että joukossa vielä lapset ja muu perhe... Lasten kurjasta tilanteesta en edes aloita.
Olen itse päättänyt olla lahjoittamatta perheille Suomessa mitään. Olen itse asunut Euroopan maassa jossa köyhyys on todellista, ei elämänhallinnan ongelmia kuten täällä yleensä on. Lahjoitan mielummin niille lapsille, jotka itkevät ilosta saadessaan ehjät sukat ja yöpuvun. Auttaisin mieluusti myös suomalaista vähävaraista vanhusta tai opiskelijaa, jos tulisi vastaan oikeasti apua tarvitseva henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Usan eläinpoliisit ohjelmassa kahdella vanhalla sairaalla sisaruksella oli 144 kissaa. Siinä vasta jotakin.
Miten ne enää tuossa vaiheessa laskee, että paljon niitä katteja siellä nurkassa pyörii :D
Lemmikit voivat tulla yllättävän kalliiksi. Itselläni kahden kissan hammashoitoon juuri uponnut yli tuhat euroa, näitä ei vakuutuskaan korvaa. Elämäntilanteet saattavat muuttua ja lemmikki tuo paljon iloa köyhällekkin. Silti toivoisin, että jokaisen lemmikin hankintaa harkittaisin tarkkaan omia resursseja arvioiden.
Vierailija kirjoitti:
Työttömien ajojahti jatkuu..
Kissat voivat olla hankittu ennen työttömyyttä. (9 kissaa on liikaa)
Työtön voi toimia sijaishoitajana löytökissoille ennen varsinaista sijoitusta eteenpäin.
Ovatko kaikki kissat aikuisia? Esim. Pennut voivat olla liian pieniä annettavaksi eteenpäin.
En hyväksy pentutehtailua jota osa työttömistä harrastaa.
Sijaishoitaja saa löytökissakodista ruuat ja hiekat eikä joudu maksamaan itse eläinlääkärikuluja. Sellainen pieni ero.
En usko, että kissoista pidetään kovin hyvää huolta. Tuskin käyttävät niitä säännöllisesti lääkärissä, epäilen että madotuskin jää. Lisäksi epäilen, että siisteydessäkin toivomisen varaa. Kyllä siinä on elämän hallinnan puutteesta kyse. Sääliksi käy lapsia. Ja tämä siis sellaisista perheistä , joissa on iso lauma eläimiä. Pari nyt on ihan ok.
Mä toivoisin lapsille uusia peittoja ja tyynyjä ja jouluaiheisia lakanoita.
Missä se sinun elämäntapaintiaanisi nyt sitten äkkiä on?